Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,377 záznamů.  začátekpředchozí1186 - 1195dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Zvíře jako dětský terapeut
TAUŠNEROVÁ, Olga
Bakalářská práce je zaměřena na inovaci stávajícího třídního vzdělávacího plánu ve třídě pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem je seznámit čtenáře s animoterapií jako s plnohodnotnou terapií a poukázat na její dopady v praxi u dětí předškolního věku s individuálním přístupem. V následujících řádcích budu popisovat animoterapii na základě teoretických a praktických aspektů. Zaměření bude převážně na přístupy, metody a výsledné efekty animoterapetů při práci s dětmi se speciálně upraveným vzdělávacím programem. První kapitola teoretické části je zaměřena na objasnění klíčových pojmů z oblasti předškolního věku dítěte. Popisuji strukturu a dynamiku osobnosti, teorii citové vazby a psychosociální i emoční vývoj předškolních dětí. Ve druhé části popisuji formy animoterapie, a to především se zaměřením na hipoterapii a canisterapii. Metodologická část obsahuje kvalitativní strategii výzkumu, seznamuji čtenáře s charakteristikou třídy a vzdělávacím programem včetně organizace a podmínek pro vzdělání v naší mateřské škole. Praktická část je zaměřená na nalezení specifických přístupů a metod animoterapeutů. Provedla jsem polostrukturované rozhovory s terapeuty, dětmi i jejich rodiči. Jsou zde popsány i činnosti z přímé skupinové, frontální i individuální animoterapie. V závěru práce jsem shrnula, jaké metody jsou při této terapii žádoucí a k jakému rozvoji došlo u dětí při celoročním zařazování této ojedinělé metody.
Fujara a šakuhači
Matvija, Marek ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (oponent)
Ve své bakalářské práci srovnávám dva hudební nástroje, japonskou flétnu šakuhači a slovenskou fujaru. Oba nástroje hrají významnou roli pro stavbu identity jejich hráčů a jsou znakem mužského genderu. Toto je v práci prokázáno skrze rozbor jejich současných i historických sociálně kulturních kontextů. Zatímco společenský kontext flétny šakuhači postupně vedl k vytvoření eroticko-sexuálních konotací, které se v běžné japonské vizuální i verbální komunikaci stali primárním významem slova "šakuhači", u fujary jsou tyto konotace pouze sekundární. Naopak fujara se jako endemický slovenský hudební nástroj stala důležitým symbolem slovenského národního diskurzu a uvědomění. Kdežto šakuhači není v současné době využívána jako proponent nacionalistických tendencí v japonské společnosti. Práce sleduje různé estetické a kulturní mechanizmy, které, byť podobné, vedly k rozdílným významům obou nástrojů v jejich "domácích" společnostech.
Ženská postava ako "rekvizita"
Gáboriková, Lucia ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; MAREK, Petr (oponent)
Bakalárska práca sa venuje francúzskemu režisérovi Ericovi Rohmerovi, konkrétne obdobiu v ktorom tvorca začína vytvárať filmový cyklus - Morálne príbehy. Práca sa snaží načrtnúť základné informácie o tvorcovi, Francúzskej novej vlne, avšak jej pozornosť je upriamená na formu a štruktúru Morálnych príbehov. Film Zberateľka, spolu s analýzou ženskej postavy filmu - Haydée, sú hlavnou linkou práce a riešia problematiku gendrovej otázk, skúmanie a analýza ženského prvku v Rohmerovom filme Zberateľka, je doplnené feministickou filmovou teóriou.
Trans naratív
Machajová, Dana ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
V mojej diplomovej práci porovnávam reprezentácie trans* ľudí v hranom filme, dokumentárnom filme, seriáloch a video denníkoch na internete. Vychádzam z predpokladu, že obrazy trans* ľudí budú v týchto formách reprezentácie odlišné v tom, aké identity a trans* naratívy (príbehy tranzície) ukazujú. Väčšina príbehov o trans* ľudoch, ktoré sú mediálne viditeľné, sú výpovede o prerode do správneho tela (v opozícii k nesprávnemu telu, do ktorého sa človek narodil/a). Úzko to súvisí s tým ako sú právne nastavené postupy, ktoré trans* rodový človek musí pri zmene rodu podstúpiť. V globálnom kontexte sa trans* aktivisti snažia pomalými krokmi o legislatívne zmeny, ktoré by viedli k väčšej tolerancii a slobode rodového prejavu. Z postupnej analýzy postáv zo siedmych hraných filmov, troch seriálov, štyroch dokumentov, jednej reality show a práce troch trans* ľudí, ktorí uverejňujú vlastné videá o svojom živote na internete, jednoznačne vyplýva, že reprezentácia trans* identít v stredno-prúdovom mediálnom priestore je reduktívna a pracuje v ohraničení jasných pravidiel, ktoré vychádzajú z tendencií patologizovať trans* status. Naopak čím je materiál autentickejší, tým väčšiu pestrosť príbehov ukazuje.
Rozvodové spory o děti v kontextu genderového uspořádání v rodinách
KŘÍŽKOVÁ, Zlatuše
V teoretické části práce se budu věnovat vysvětlení základních pojmů - role ženy a muže v rodině, jejich funkcím při utváření genderové identity dětí, důsledkům rozvodových sporů po stránce ekonomické, společenské i psychické, vlivu genderu na svěření dětí do porozvodové péče. V empirické části budu provádět průzkum pomocí kvalitativní metodologie. Pro sběr dat použiji polostandarizovaný rozhovor. Jako další zdroj informací použiji metodu sekundární analýzu dat, budu čerpat z odborné literatury, platných zákonů, internetových portálů sdružení zabývající se rozvodovou problematikou, porozvodovou péčí o děti a problematikou gender. Budu pracovat s cílovou skupinou rozvedených rodičů, kteří v průběhu rozvodu procházeli spory o svěření dětí do péče jednoho z nich. Rozhovory budu provádět s respondenty, kteří žijí v menším městě o velikosti do 50 tisíc obyvatel. S přihlédnutím k tomu, že pokládané otázky budou osobního, citlivého charakteru, budu dotazované rodiče vybírat s ohledem na tyto skutečnosti. Výběr prvních respondentů bude záměrný, dále budu postupovat technikou "sněhové koule", v přirozeném prostředí respondentů, vše se zřetelem na zachování důvěrnosti. Výsledkem práce v rámci kvalitativního šetření je hloubkový popis zkoumaného tématu "Důsledky rozvodových sporů pro děti v kontextu genderového uspořádání v rodinách", případně stanovení hypotézy. Dílčím cílem bude zjistit, komu jsou častěji svěřovány děti do péče po rozvodu.
Vnímání muže učitele mateřské školy společností
JAKŠL, Pavel
Bakalářská práce se zabývá tím, jak společnost vnímá učitele muže v mateřské škole. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje historické souvislosti vzniku mateřských škol a přítomnosti mužů učitelů v Českých zemích. Statistické údaje o přítomnosti mužů učitelů ve školství a především v předškolním vzdělávání v současnosti. V empirické části jsou předloženy výsledky kvantitativního výzkumu, který si klade za cíl zjistit, jak pohlíží veřejnost na muže-učitele v MŠ. Co je důvodem nedostatku mužů učitelů v předškolním vzděláváni, jak je vnímán přínos muže pro vzdělávání předškolních dětí a vliv muže na pojetí vzdělávání předškolních dětí.
Genderové rozdíly v preferenci her a hraček u dětí v mateřské škole
LACINOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá genderovou odlišností dětí předškolního věku, především ve výběru her a hraček a vybíráním si partnera pro hru. Zjišťuje zároveň současný trend her i to, které z hraček typických pro opačné pohlaví děti preferují. Teoretická část objasňuje vývoj genderové identity v předškolním věku a věnuje se hře a hračce z genderového pohledu. Závěr teoretické části shrnuje názor na nejvhodnější výchovu, která umožňuje dítěti vyzkoušet si hry a činnosti připisované pohlaví opačnému. Praktická část zaznamenává výsledky z pozorování dětí ve třech věkově odlišných třídách mateřské školy. Doplňuje je a porovnává s výsledky dotazníků, určených učitelkám mateřských škol a rodičům předškolních dětí. Rozhovorem s dětmi zjišťuje, jaký názor mají děti na hru s hračkami typickými pro opačné pohlaví. Závěrečné shrnutí nastiňuje, jaké jsou rozdíly dívek a chlapců v souvislosti s hrou.
Gender problematika v ozbrojené složce policie
POLÁKOVÁ, Marika
Cílem práce je identifikovat rozdíly v postavení mužů a žen u Policie ČR, které mohou nepříznivě ovlivnit kariérní postup příslušnic policie a zároveň popsat typické genderové stereotypy, které ženy předurčují do určitých pracovních pozic a k určitým pracovním úkonům.Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá vymezením základních pojmů gender, genderové stereotypy, genderová identita a genderová socializace. Popisuje pracovněprávní vztahy, postavení žen v pracovněprávních vztazích, zásady rovného zacházení, zákazu diskriminace. Dále charakterizuje policii České republiky, náplň práce policie ČR, povinnosti policisty a předpoklady pro přijetí do služebního poměru. Zvláštní kapitolu zde tvoří pracovní podmínky příslušnic bezpečnostních sborů.Praktická část práce na základě dotazníkového šetření a rozhovorů odpovídá na výzkumné otázky. Výsledky jsou zpracovány do přehledných tabulek a grafů s podrobnými komentáři zjištěných údajů a vypočtených parametrů.V závěru práce je provedena diskuze dosažených výsledků. Souhrnně lze konstatovat, že v řadách policie stále přetrvávají genderové stereotypy.Bakalářská práce vychází ze současné právní úpravy právního postavení žen v pracovněprávních vztazích a odráží právní stav platný k 1.9.2013.
Kvalitativní výzkum her dětí v Mateřské škole
BOUDNÁ, Marcela
Bakalářská práce je zaměřena na téma her dětí v Mateřské škole. Cílem práce bylo zjistit, jaké hry a hračky používají děti v MŠ, jak spolu děti při hrách komunikují a jaké emoce projevují v průběhu her. Teoretická část obsahuje vývojové teorie týkající se předškolního věku, zaměřené především na kognitivní vývoj a vývoj genderové identity. Dále práce pojednává o socializaci dítěte a způsobech komunikace. V závěru teoretické části je pozornost věnována emocím, převážně teoriím emocí a emocionální inteligenci. V metodologické části jsou shrnuty výzkumné metody použité v práci, kterými jsou: kvalitativní výzkum, zakotvená teorie, kódování, pozorování a polostrukturovaný rozhovor. Praktická část seznamuje s výsledky pozorování dětí při hrách v Mateřské škole.
Odlišné pozice a role mužů a žen ve společnosti
VOJTOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce, jak již samotný název napovídá, se zabývá odlišnými rolemi mužů a žen ve společnosti. Teoretická část se zabývá biologickými rozdíly jednotlivých pohlaví a problematikou genderových rolí, spolu s poruchami gender. Dále se práce zaměřuje na odlišné postavení mužů a žen na trhu práce. Tyto diferenciace jsou popisovány v rámci průměrných mezd, pracovních úvazků, profesního postupu a segregace práce. Mimo pracovní sféru se tato práce zabývá také kombinací rodinného a profesního života muže a ženy. Praktická část obsahuje vlastní výzkum, který zjišťuje veřejné mínění týkající se genderové problematiky. Pro tyto účely byla zvolena metoda dotazníku. Takto získaná data byla posléze analyzována a zpracována do přehledných tabulek a grafů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,377 záznamů.   začátekpředchozí1186 - 1195dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.