Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 240 záznamů.  začátekpředchozí220 - 229dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úroveň využití hlasového uživatelského rozhraní
Horáček, Jan ; Šalamon, Tomáš (vedoucí práce)
Práce rozebírá hlasové uživatelské rozhraní, resp. komunikaci člověka se strojem pomocí řeči. Pomáhá čtenáři v orientaci v základních teoretických přístupech problematiky, identifikuje hlavní softwarové produkty a hodnotí současnou úroveň jejich využitelnosti. Důraz je kladen na vymezení kritických faktorů, které brání masovému rozšíření těchto technologií mezi běžnými uživateli. První část je věnovaná seznámení se základními pojmy, východisky a principy fungování (syntéza a rozpoznávání řeči, dialogový manažer). V druhé části jsou charakterizovány konkrétní produkty se zaměřením na použití na osobních počítačích. Zařazeny jsou také kapitoly o využití technologie zrakově postiženými a o aplikaci v mobilních telefonech.
Možnosti ovlivňování přirozeného vývoje řeči v logopedické třídě MŠ
HALOVÁ, Eva
Ve své bakalářské práci se zabývám možnostmi ovlivňování přirozeného vývoje řeči u dětí v logopedické třídě mateřské školy pro sluchově postižené. Charakterizuji současné vzdělávání z hlediska péče o jedince se speciálními vzdělávacími potřebami, hlavně se zaměřuji na vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností. V teoretické části definuji narušenou komunikační schopnost, její klasifikaci a možnosti edukace dětí s narušenou komunikační schopností. Součástí praktické části jsou kazuistiky dětí s narušenou komunikační schopností, jejich posun v rámci pobytu ve třídě s logopedickou náplní a metody práce podle IVP, které jsou k tomu využívány.
Mluvní cvičení a dramatické improvizace s dětmi předškolního věku
DEZORTOVÁ, Simona
Práce se zabývá vyuţitím dramatické výchovy a především dramatických improvizací v mateřských školách s dětmi předškolního věku. V teoretické části jsou popsány nejdůleţitější metody dramatické výchovy, především pak improvizace. Důleţitý je zde také psychický i fyzický vývoj předškoláka a mluvní schopnosti dětí. Dále jsou uvedena praktická cvičení, kterými je moţno u předškolních dětí rozvíjet řeč. V praktické části uvádím své postřehy z návštěvy mateřské školy, především pak to, jakým způsobem je s dětmi pracováno, zda je v mateřské škole pouţívaná dramatická výchova k rozvoji mluvních schopností dětí.
Úroveň verbální komunikace u dětí v předškolní třídě mateřské školy
BENEŠOVÁ, Simona
Bakalářská práce se věnuje problematice rozvoje komunikačních schopností u dětí v předškolní třídě mateřské školy. Jednotlivé kapitoly se zabývají komunikací, vývojem řeči u dítěte a jakým vliv má rodina, média a mateřská škola na rozvoj komunikačních schopností u těchto dětí. V další části práce pak pomocí dotazníkové metody zjišťuji, jakým způsobem se podílí rodina na rozvoji řeči dítěte a jak hodnotí učitelky mateřské školy úroveň verbálního vyjadřování u dětí v předškolní třídě.
Vliv prostředí na vývoj řeči dětí
VYSKOČILOVÁ, Jitka
Bakalářská práce se zabývá vlivem prostředí na vývoj řeči dětí. Jejím cílem je charakterizovat současné podmínky rodinného prostředí, jež zásadně ovlivňuje rozvoj řeči dítěte v předškolním věku a zjistit, zda dítě, kterému rodiče pravidelně předčítají, dosahuje lepší řečové úrovně či nikoli. Teoretická část práce pojednává o základních názorech na vývoj osobnosti dítěte a zmiňuje se také o některých současných vlivech prostředí na dítě, zejména pak vlivu rodiny a médií. Zpracován je zde vývoj řeči dítěte od jeho narození do konce předškolního období, který je doplněn možnostmi stimulace řeči podle věku, včetně využití knihy jako prostředku k jejímu rozvoji. Praktická část se týká výzkumného šetření, které je zaměřené na předčítání dětem v rodině a řečovou úroveň dětí ve věkové skupině 3 ? 4 let. Zjišťuje, zda má předčítání dětem pozitivní vliv na kvalitu jejich řečového projevu. Z provedeného výzkumu pak vyplývá, že rodiče předčítají svým dětem poměrně pravidelně a že žádné z dětí, kterému je předčítáno každodenně, nedosahuje podprůměrné řečové úrovně.
Péče o děti s narušenou komunikační schopností v podmínkách běžné mateřské školy.
BUCHALOVÁ, Kateřina
Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jak je v současné době pečováno o děti s NKS v podmínkách běžné mateřské školy. V teoretické části jsem se podrobněji zabývala vymezením pojmu komunikace, vývojem lidské řeči od narození do období předškolního věku a definováním poruch komunikačních schopností u dětí navštěvujících běžnou mateřskou školu. V praktické části jsem analyzovala výsledky dotazníkového šetření, rozhovoru, pozorováni a zhodnotila, zda-li je péče o děti s NKS v podmínkách běžné mateřské školy dostačující.
Interpretace postavy Josefa Švejka v kontextu české i zahraniční literární vědy
RAŠKOVÁ, Alena
Diplomová práce s názvem Interpretace postavy Josefa Švejka v kontextu české i zahraniční literární vědy si klade za cíl zdokumentovat a analyzovat interpretační modely postavy Josefa Švejka v románu Jaroslava Haška Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války. Na základě získaného materiálu bude postava Josefa Švejka posuzována v kontextu českých estetických a ideových diskurzů. V předkládané práci bude kladen velký důraz zejména na význam řeči. Z tohoto důvodu je část práce věnována jazykovému rozboru díla.
Úroveň slovní zásoby u žáků na začátku 1 tř. základní školy
KUČEROVÁ, Milena
V diplomové práci zjišťuji úroveň slovní zásoby u žáků 1. třídy základní školy. Definuji řeč a pojednávám o vývoji řeči v jednotlivých věkových obdobích. Zabývám se způsoby, kterými lze vyšetřovat komunikační schopnosti u žáka při vstupu do 1. třídy. Zmiňuji se o jednotlivých jazykových rovinách, pomocí nichž se sleduje řečová produkce. Sleduji vliv sociálního prostředí na vývoj řeči u dítěte. V další části mé práce zjišťuji pomocí dějového obrázku úroveň slovní zásoby a dovednost dětí vypravovat o daném obrázku. Pomocí testu Jaroslava Jiráska zkoumám úroveň verbálního myšlení u žáků na začátku 1. ročníku základní školy.
Úroveň řečového projevu žáků mladšího školního věku
MAŠÍNOVÁ, Marie
ANOTACE Diplomová práce je zaměřena na problematiku úrovně řečového projevu žáků mladšího školního věku. Práce je rozdělena do dvou částí. V části teoretické se zabýváme shromážděním poznatků z odborné literatury, jež se tímto tématem zabývá, vysvětlujeme základní pojmy, hlouběji se věnujeme nejčastějším vadám výslovnosti, jejich prevenci, systému poskytování logopedické péče v ČR, správné a chybné výslovnosti jednotlivých hlásek. Ve výzkumné části mapujeme pomocí rozhovoru a pozorování vady výslovnosti u dětí v první a druhé třídě ZŠ na Českobudějovicku. Dále konfrontujeme naši hypotézu o stavu úrovně řečového projevu u těchto dětí s vedoucími pracovnicemi na logopedické škole a v SPC v Týně nad Vltavou. Součástí práce je i přílohová část, ve které nabízíme hravé formy, kterých by mohli využít nejen pedagogové, ale také rodiče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 240 záznamů.   začátekpředchozí220 - 229dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.