Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,069 záznamů.  začátekpředchozí994 - 1003dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Transkripční analýza vybraných stresových proteinů u larev octomilky, \kur{Drosophila melanogaster} (Diptera: Drosophilidae)
KORBELOVÁ, Jaroslava
We assessed influence of three acclimation regimes and influence of recovery after cold shock (exposure to 0°C for a period of time corresponding to Lt25) on the relative mRNA levels of selected stress proteins using qRT-PCR method. Larvae acclimated at 25°C showed relatively weak upregulation responses to cold shock. Much stronger responses were observed in the larvae that were cold-acclimated at 15°C or 15°C ? 6°C prior to cold shock. Two different general trends were distinguished in the response to cold acclimation and cold shock: (a) proteins from families SP70 and SP90 and splice variants c and d of the transcription factor HSF were upregulated in response to cold acclimation and the levels of their mRNA transcripts further increased after cold shock (for instance, the abundance of hsp70Aa mRNA increased up to 300-fold after cold shock (acclimation variant 15°C ? 6°C)); (b) four members of the small Hsp family (22, 23, 26 and 27 kDa) and splice variants a and b of the transcription factor HSF were down-regulated during cold acclimation (for instance, 10-fold in the case of hsp22) and the levels of their mRNA transcripts were either unchanged or increased only moderately after the cold shock. A third group of proteins, namely Hsc70, Hsp40 showed no or relatively small changes.
Formy kompenzace stresu u vedoucích pracovníků
ŠÍMA, Jiří
Bakalářská práce se zabýváproblematikou stresu u vedoucích pracovníků a jakým způsobem stres kompenzují. Je zaměřena na příčiny, klasifikaci, příznaky, důsledky a kompenzace stresu s aspektem na pracovní stres v souvislosti na manažery.
Prevence syndromu vyhoření u úředníků vykonávajících agendu sociální péče
RAUNEROVÁ, Dagmar
Od 1. ledna 2007 došlo k rozsáhlým změnám v systému vyplácení dávek sociální péče. Jednalo se zejména o zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi a zákon č. 108/2006 S., o sociálních službách. Tato práce se zabývá prevencí syndromu vyhoření zaměřenou právě na období od účinnosti uvedených zákonů. Současně se účinností zákonů nastala povinnost úředníků žádosti o poskytování sociálních dávek zpracovávat pomocí softwarového programu a nutnost lidské osudy {\clq}qvměstnat`` do kolonek počítačového programu, což přinášelo nemalé psychické vypětí. Dále je třeba vést dvojí dokumentaci, jak v listinné, tak v elektronické podobě, což opět klade zvýšené pracovní nároky na úředníky. Výzkum byl prováděn u pracovníků městských úřadů na okrese Domažlice, pracující na odborech sociálních věcí, kteří se zabývají zpracováním žádostí podle výše uvedených zákonů. Byla stanovena hlavní hypotéza, že prevence syndromu vyhoření u úředníků sociální péče na okrese Domažlice neexistuje. Dále byly stanoveny další pracovní hypotézy: úředníci nemají zájem o preventivní programy a zaměstnavatelé nevytvářejí podmínky pro prevenci syndromu vyhoření. Výsledky mohou posloužit samotným pracovníkům pro lepší orientaci v problematice prevence syndromu vyhoření a především vedoucím pracovníkům a vedení úřadů ke zlepšení péče o zaměstnance.
Syndrom vyhoření - edukační model zdravotní profylaxe
BLÁHOVÁ, Štěpánka
Tato bakalářská práce odpovídá na otázku: Co je to syndrom vyhoření? Úvodní část je věnována představení základních charakteristik tohoto syndromu a dosavadních zkušeností s jeho průběhem a důsledky. Dále charakterizuje specifika žen ve středním věku a zabývá se odolností vůči stresu a syndromu vyhoření. Na základě získaných výsledků a porovnání dochází k závěru, že tato strategie může být úspěšným řešením k zlepšení stavu vyhořelých žen, pedagogických pracovnic. Poukazuje na nedostatečnou informovanost žen, o účinných technikách boji proti syndromu vyhoření a důležitosti a aktuálnosti se tomuto tématu dále věnovat.
Využití aktivizačních výukových metod při strategii výuky výchovy ke zdraví/duševní hygieny ve vzdělávacím procesu u studentů gymnázia
ČEJKOVÁ, Iva
Tato práce obsahuje navržený ucelený vzdělávací program v rozsahu dvanácti hodin pro výuku výchovy ke zdraví/duševní hygieny s použitím aktivizačních metod. Program byl aplikován a ověřen u studentů na nižším gymnáziu. Cílem navrhovaného programu bylo prozkoumat a popsat význam zařazení výuky výchovy ke zdraví/duševní hygieny do klasické výuky studenta nižšího gymnázia. Jednotlivé hodiny probíhaly formou různých aktivizačních výukových metod. Jednalo se o náhodně zvolenou třídu na Biskupském gymnáziu v Českých Budějovicích. Hlavní vstupní výzkumnou metodou byl zvolen dotazník denních a spánkových rytmů. Hodnocení edukačního procesu probíhalo kvalitativní metodou- pozorováním, z kterého vyšly velice pozitivní výsledky, jak z pohledu aktivity a pozornosti studentů při výuce, tak z pohledu prohloubení znalostí a dovedností v oblasti výchovy ke zdraví/duševní hygieny. Výsledky výzkumu mohou obohatit práce podporující výchovu ke zdraví jak při výuce, tak při jiných aktivitách. Návrh programu probíhal tak, aby z něj mohli čerpat všichni zájemci o tuto problematiku.
Zdravotně edukační a intervenční program u pracovníků IZS v prevenci syndromu vyhoření ve spolupráci se Zdravotnickou záchrannou službou Jihočeského kraje
UHLÍŘOVÁ, Božena
V bakalářské práci je proveden rozbor literatury v dané problematice spolu s výčtem zdrojů emočních problémů a zátěží přecházejících až do syndromu vyhoření u pracovníků IZS se zaměřením na profesi zdravotnického záchranáře. Je vytvořen zdravotně edukační a intervenční program a zrealizován ve Zdravotnické záchranné službě Jihočeského kraje. Program obsahuje tři moduly: Dýchání a umění relaxovat, Jóga a masáže a Výživová doporučení. Ve zdravotně edukačních a intervenčních jednotkách programu jsou sestaveny pohybové techniky, relaxace, masáže a výživová doporučení tak, aby působily na zdravotnické záchranáře jak preventivně, tak terapeuticky po jejich každodenní fyzicky i psychicky náročné práci nebo po zdravotním ohrožení způsobeném akutní reakcí na stres nebo posttraumatické stresové poruše či syndromu vyhoření. Hlavním cílem práce je zhodnocení přínosu mého programu s doporučením využití v posttraumatické intervenční skupině odborníků zaměřené na psychosociální péči pracovníků. Vlivem zdravotně edukačního a intervenčního programu poklesla u záchranářů únava, dosáhli celkového zklidnění a cítili se lépe.
Postoj zdravotnického záchranáře k umírání a smrti
MARKOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se zabývá postojem zdravotnických záchranářů k umírání a smrti. Záchranáři vyjíždějí k různým situacím, ve kterých poskytují za každých podmínek svou odbornou péči. Tyto vlivy mají posléze odraz do praxe a do vlastního života zdravotnických záchranářů.Záchranáři potřebují bezprostředně po zátěžové situaci vyhodnotit své pocity, postoje k dané situaci, která proběhla.Cílem této bakalářské práce je zjistit postoje zdravotnických záchranářů k umírání a smrti. Byly vybráni respondenti Jihočeského kraje. Bakalářská práce je vypracována ve formě kvalitativního výzkumu.Byla aplikována metoda polořízeného rozhovoru.Výsledky jsou téměř doslovně přepsány v kapitole Výsledky výzkumu.Z výsledků byly následně vytovřeny hypotézy.V bakalářské práci byla zjištěna duševní zátěž zdravotnických záchranářů vlivem opakujících se setkávání s umíráním a smrtí u dospělých, i u dětí. Dále byl zjištěn vyrovnaný postoj záchranářů bezprostředně po ukončení resuscitace.
Vliv orientálního tance na sociální vazby
RYKALOVÁ, Jiřina
Člověk neustále přichází do styku s druhými lidmi, se kterými na sebe vzájemně působí. Velký význam mají neformální vztahy (přátelství, láska), neboť je pro ně typická spontánnost, nesvázanost komunikace, plasticita rolí atp. Velký vliv na jedince má rodina, do které se narodil a dále ta, kterou zakládá. Manželství je institucionálním základem rodiny, která je východiskem sociálních vztahů. Pro ekonomický, sociální, psychický a zdravotní stav jedinců a rodin je určující práce. Nezaměstnanost má vliv na rodinu, životní úroveň jedince, strukturaci a vnímání času, psychické a fyzické zdraví. Součástí všech sociálních vztahů je komunikace. Komunikace dokáže vztah nejen vyjádřit, ale i ho měnit a ovlivňovat. Proto je důležité dodržovat zásady dobré komunikace, jejichž nedílnou součástí je naslouchání. Mezi faktory, které ovlivňují mezilidské vztahy, se řadí i stres. Pokud je zátěž, kterou stres přináší, přiměřená, tak člověka aktivizuje. Pokud se již nedokážeme se zátěží vyrovnat, působí negativně. Proto je důležité stresu předcházet. Předcházet a odbourávat stres můžeme pomocí tanečně pohybové terapie. Možností, jak procvičit tělo, mysl i duši, je i orientální tanec. Při tělesné aktivitě se projevují nejen pohybové vlastnosti, ale také mezilidské vztahy. Systém činností a vztahů lze definovat jako aktivní životní styl.
Komunikační dovednosti učitele
ZIKLOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na problematiku sebeprezentace učitele a efektivního používání komunikačních dovedností. Práce je rozdělena na dvě části. V části teoretické autorka definuje základní pojmy sociální komunikace a vymezuje komunikační dovednosti nezbytné pro efektivní vyučování. V praktické části autorka zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření, jak hodnotí studenti pedagogické fakulty svou připravenost pro profesi učitele, kde shledávají největší nedostatky a jaký je jejich přehled v oblasti komunikace. Shrnutí hlavních pravidel komunikace, nezbytných dovedností a praktických rad je zároveň návodem, který by měl napomoci problémům se sebeprezentací předcházet, zmírňovat či odstraňovat nedostatky v této oblasti.
Vliv typu zaměstnání na vnímání stresu
NIEMCOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce ve své teoretické části shrnuje odborné poznatky z problematiky stresu a syndromu vyhoření. Zabývá se jak obecnou deskripcí těchto dvou propojených fenoménů a možnostmi jejich detekce a prevence, tak souvislostí mezi nimi a pracovním zařazením jedince. Výzkumná část práce se zaměřuje na zmapování závažnosti a frekvence stresových situací, na pocity vyhoření a možnosti sociálně oporných systémů u respondentů pracujících v různých typech zaměstnání a reprezentovaných třemi vzorky: učitelů, resp. budoucích výchovných poradců, manažerů nadnárodních poradenských společností a terapeutů pečujících o jedince s mentálním postižením a psychickým onemocněním. Práce dále mapuje odlišné vnímání subjektivní míry stresových událostí mezi těmito profesemi. Pro sběr dat byl užit dotazník BMS (Ayala Malach- Pines, 2005, The Burnout Measure Short Version), JSS-CZ (Spielberger, Knotková, Man, 1999, Inventář pracovního stresu) a doplňující otázky. Implikace výsledků a jejich generalizační omezení jsou součástí diskuze.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,069 záznamů.   začátekpředchozí994 - 1003dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.