Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,050 záznamů.  začátekpředchozí991 - 1000dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Realizace osobnostní a sociální výchovy na základních školách
SAMKOVÁ, Martina
Již pátým rokem patří osobnostní a sociální výchova (OSV) do povinné složky základního vzdělávání v České republice. Práce se zabývá pojetím tohoto průřezového tématu na šesti základních školách. Teoretická část popisuje historii OSV, její tematické okruhy, cesty realizace, principy, postavení v rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a vztah k ostatním průřezovým tématům. Výzkumná část obsahuje analýzy školních vzdělávacích programů šesti základních škol z hlediska OSV, rozbor dotazníků pozorovatele učebních jednotek pracujících s tématy OSV a rozbor sebereflektivních dotazníků učitelů těchto jednotek.
Prevence šikany na základních školách v regionu Prachatice
PSUTKA, Jan
Problematika šikany, která v sobě skrývá fyzické i psychické omezování či týrání jedince v kolektivu, je v současné době velmi aktuálním tématem. Vzhledem k tomu, že pracuji jako komisař služby kriminální policie a vyšetřování, zaměřil jsem svou pozornost na prevenci šikany na základních školách v regionu Prachatice a využil tak svých znalostí a zkušeností z praxe. Opíral jsem se samozřejmě také o teoretické poznatky řady odborníků publikujících k tomuto tématu. Tyto obecné poznatky o šikaně jsem představil v teoretickém oddíle. Cílem mé práce bylo popsat spolupráci základních škol v regionu Prachatice s Policií České republiky při prevenci šikany mezi dětmi ve škole. V rámci kvalitativního výzkumu jsem se zaměřil na metodu dotazování a jako techniku použil polostrukturovaný rozhovor. Můj výběrový soubor tvořilo 30 metodiků prevence, kteří působí na základních školách v prachatickém regionu. Výzkum byl realizován v období únor - březen 2012. Výsledky výzkumu potvrdily, že v regionu Prachatice pravidelně žádají základní školy Policii České republiky o spolupráci při prevenci šikany mezi dětmi ve škole, neboť považují tuto spolupráci za efektivní a s jejich poskytovanými službami jsou spokojeny. Podle některých respondentů je přesto do budoucna potřeba, aby policie zlepšila informovanost o svých možnostech v otázkách prevence a aby byla také se školami v častějším kontaktu, když je zapotřebí plnit i další úkoly v preventivní oblasti. Školy by uvítaly pomoc policie nejen při zpracování minimálního preventivního programu, ale i při vzniku speciálního programu proti šikaně, neboť jsou si vědomi přínosu policie v této věci. Dále je potřeba vytvořit společnou preventivní strategii škol a policie. Navrhuji, aby se další výzkum zaměřil na zjištění, zda by tato doporučená preventivní opatření měla v praxi vliv na minimalizaci problému šikany mezi dětmi ve škole.
Preventivní program proti šikaně na základní škole
JURKOVÁ, Ivana
Ve své bakalářské práci se zabývám preventivním programem proti šikaně na základní škole. Cílem bylo na základě studia odborné literatury a analýzy současného stavu dané školy vypracovat školní program proti šikaně pro tuto základní školu. Práce je rozdělena do třech kapitol. Nejprve se věnuji objasnění pojmů, jako je šikana a šikanování, dále charakterizuji její aktéry a následky, které u nich mohou vzniknout. V následující kapitole se zaměřuji na prevenci šikany, kterou nejprve vymezím, a následně představím některé metody a formy prevence. Součástí kapitoly jsou instituce, orgány v systému prevence šikany, které poskytují pomoc v případě prevence nebo již šikany vzniklé. V poslední kapitole je obsahem školní program proti šikanování, jeho charakteristika, předpoklady k fungování, diagnostika žáků a evaluace preventivních programů. Na základě prostudovaných odborných informačních zdrojů a analýzy současné situace dané základní školy je poslední částí této bakalářské práce mnou vytvořený škoní program proti šikaně pro tuto konkrétní základní školu. Program obsahuje třináct klíčových komponent, potřebných pro jeho funkčnost. Preventivní program následně poskytnu předem vybrané základní škole.
Výukový materiál - získávání a zpracování dat v tabulkovém kalkulátoru
FARKA, František
Cílem mé práce je vytvořit výukový materiál, který přístupnou formou uvede žáky druhého stupně základních škol do problematiky informací a dat, získávání a zpracování dat a jejich následného využití. Práce je koncipována jako analýza obsahu učiva, návrh a realizace výukového materiálu s maximálním využitím samostatné práce žáka, výzkumných metod a projektové výuky. Výukový materiál bude určen pro žáky ve věku od 12 do 16 let a to pro výuku formou volitelných předmětů nebo zájmových kroužků.
Pracovní činnosti jako motivace k výběru učebního oboru
RADA, Miroslav
Moje diplomová práce se zabývá tématem: "Pracovní činnosti jako motivace k výběru učebního oboru". Základní myšlenkou mé práce je možnost spolupráce základní školy se středním odborným učilištěm při provádění pracovních činností. Tyto se nekonají v prostorách dílen školy, ale v odborných dílnách středního učiliště. Detailněji se zabývám zhotovením testových úloh a didaktického testu, který má u dané skupiny žáků objektivně zhodnotit, zda provádění praktických činností na učilišti má vliv pro volbu jejich dalšího studia.
Šikana a agresivita na základní škole
MINÁRIKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá výskytem šikany a agresivity na základní škole v porovnání na velkém a malém městě. Cílem práce je zmapovat v jaké míře se na těchto školách vyskytuje šikana a zmapovat názory učitelů na možnosti a podoby prevence a řešení šikany. Teoretická část se zabývá různými pohledy na pojem šikana, šikanování, agresivita, jejími aktéry a jaké jsou možnosti prevence a nápravy. Praktická část popisuje výsledky provedeného výzkumu, který porovnával situaci na vybraných školách. Odhaluje rozšířenost šikany mezi žáky a jejich osobní zkušenosti s tímto jevem.
TRHOVOSVINENSKO - VYUŽITÍ MULTIMEDIÁLNÍCH POMŮCEK PRO REGIONÁLNÍ VÝCHOVU NA 1. STUPNI ZŠ
SALCEROVÁ, Pavla
Diplomová práce s názvem ?Trhovosvinensko- Využití multimediálních pomůcek pro regionální výchovu na 1. stupni ZŠ? se skládá ze dvou částí, z teoretické a praktické. V teoretické odborné části jsou zpracovány souhrnné informace o mikroregionu Trhovosvinensko z hlediska fyzicko-geografického a socioekonomického. Praktická část, která vychází z informací z části teoretické, je učebním materiálem k výuce regionální výchovy ve 4. ročníku základní školy. Jedná se o pomůcku interaktivní. Je vytvořena v programu Smart notebook, jehož používání umožňuje učiteli i žákům procvičovat učivo zábavným způsobem, na interaktivní tabuli Smart board. Praktická část je doplněna o Příručku pro učitele, která seznamuje učitele s pomůckou a ulehčuje jim práci s tímto nevšedním výukovým materiálem.
Pokusy s jednoduchými pomůckami při výuce fyziky na ZŠ
HRUBÝ, Jiří
Diplomová práce "Pokusy s jednoduchými pomůckami při výuce fyziky na ZŠ" shrnuje problematiku použití pokusů v prostředí základní školy. Je zaměřena na vytvoření nenáročných pokusů a k nim navazujících pracovních listů pro výuky fyziky na druhém stupni. Pomůcky použité při pokusech jsou začleněny do soupravy - kufru. Práce se opírá i o zkušenosti z praktické činnosti - začlenění konkrétních pokusů do dvou vybraných témat ve výuce fyziky.
Mládež a deviantní chování
ŘABKOVÁ, Adéla
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku návykových látek a prevenci. Tato práce má na základě empirického šetření zjistit, v jaké míře a za jakých okolností se u studentů užívání návykových látek vyskytuje. V teoretické části je uvedena problematika návykových látek. Praktická část bakalářské práce je založena na vlastním empirickém výzkumu, jehož předmětem je vzorek studentů základních škol.
Účetnictví příspěvkových organizací v roce 2011
Zahálková, Michaela ; Svoboda, Michal (vedoucí práce) ; Hálek, Miroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá účetnictvím příspěvkových organizací v návaznosti na změny v rámci účetní reformy veřejných financí. Práce je rozdělena do dvou částí, z nichž první je teoretická a druhá praktická. V první části jsou charakterizovány příspěvkové organizace a související právní předpisy. Dále jsou v teoretické části vysvětleny jednotlivé fáze účetní reformy, kde jsou podrobně popsány především změny v účetních metodách a postupech. V rámci praktické části je dále popsáno účetnictví a hospodaření konkrétní příspěvkové organizace, kterou je v této práci Základní škola a Mateřská škola Doudleby nad Orlicí. Praktická část se zaměřuje podrobně především na účtování transferů a peněžních fondů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,050 záznamů.   začátekpředchozí991 - 1000dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.