Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,041 záznamů.  začátekpředchozí976 - 985dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sebepojetí studenta konzervatoře
HEJDOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá sebepojetím studentů konzervatoře. Teoretická část popíše současné teorie sebepojetí a vymezí přístupy k procesuální a strukturální stránce Já. V praktické části budou realizovány hloubkové rozhovory se studenty konzervatoře a jejich obsahová analýza ve vztahu k Higginsově sebediskrepanční teorii. Temperamentové a charakterové vlastnosti budou sledovány pomocí dotazníku TCI-R (Cloninger). Cílem práce bude především zjistit, v jakém vztahu jsou aktuální Já (actual self), ideální Já (ideal self) a požadované Já (ought self) a jak jsou tyto tři typy Já (self-domains) studentem konzervatoře vnímány po hudebním výkonu.
Hudba undergroundu jako subkultura pražské mládeže v letech 1968-1989
KAŠŤÁK, Roman
Práce se zabývá zmapováním fenoménu kulturního undergroundu v československém normalizačním prostředí. Především pak subkultury vzniklé v okruhu kapely The Plastic People of the Universe. Popsána je stručná historie kapely, její inspirační zdroje, texty a hudba. V další části se zaměřuje na perzekuce ze strany režimu a následnou vlny solidarity z řad českých intelektuálů a disidentů, která podstatně přispěla k formování Charty 77.
Hudba jako znak
JAROLÍMOVÁ, Jana
Práce se zabývá problematikou hudebního znaku. Jakým způsobem lze hovořit o hudebním znaku a jaké prvky hudebního materiálu se mohou stát znakem? To jsou základní otázky, kterými se budeme zabývat. Práce je rozdělena do tří částí. První se věnuje obecné teorii znaku. Pomocí historického přehledu stěžejních příspěvků filosofů a myslitelů odhalíme základní pojmy a problémy sémiotiky. Ve druhé části se podíváme na historickou reflexi hudebního znaku s cílem zjistit, jakým způsobem se v jednotlivých vývojových obdobích evropské hudby zacházelo s hudbou a hudebním znakem. Ve třetí části se zaměříme jednak na hudební sémiotiku, ale přihlédneme také k určitým problémům hudební estetiky a psychologie. Na závěr přehledně shrneme odpovědi na výše položené otázky.
Soustředění dětského pěveckého sboru na letním táboře s využitím celotáborové hry za účelem rozvoje kreativity
BERÁNKOVÁ, Marie
Práce se zabývá definováním hudebnosti, pěveckého sboru, nadáním, schopností a tvořivosti, dále letními tábory i vymezením mladšího a staršího školního věku v teoretické části. Praktická část řeší náplň letního tábora, která se skládala z části pěveckého soustředění na zdokonalení zpěvu a vylepšení techniky, dále celotáborové hry, jejímž hlavním cílem je podpořit rozvoj tvořivosti, kreativity a v neposlední řadě večerního programu opět zaměřeného na pěvecké hry a aktivity.
Muzikoterapie u seniorů
ŠOTKOVSKÁ, Ivana
Tato bakalářské práce zjišťuje, jaký vliv a účinek má na seniory v Domově sv. Anežky ve Velkém Újezdě a v Domově pro seniory v Budíškovicích léčebná metoda muzikoterapie, zda je seniory v těchto zařízeních využívána a jakou formou je uskutečňována. Teoretická část je věnována formám, směrům a druhům muzikoterapie, seniorům, jejich potřebám, rolím a adaptacím. Dále jsou v teoretické části popsány zařízení pro seniory, terapeuti a jejich profese. Praktická část je tvořena kazuistikami respondentů, které byly získány osobními standardizovanými rozhovory, podle nichž jsou i vyhodnocovány. Výsledky výzkumu jsou porovnávány s údaji autorů použité literatury.
Společenské funkce hudby
KOUKALOVÁ, Jana
Práce podává částečný přehled o funkcích, které hudba ve společnosti plní. Shrnuje historický vývoj, vliv hudby na každodenní život, uvádí pozitivní i negativní působení hudby na člověka. První část mé bakalářské práce je věnována jejímu historickému vývoji. V druhé části je hudba posuzována jako součást lidského života, její úloha. V třetí části jsou rozpracovány společenské funkce hudby a v poslední čtvrté poukazuji na negativní působení hudby na člověka.
Od pasivity k aktivitě - činná účast věřících při slavení liturgie obnovené II. vatikánským koncilem.
TOMAN, Bohumil
Práce se zabývá činnou účastí věřících při slavení liturgie obnovené II. vatikán-ským koncilem. Celá práce je rozdělená na pět větších tematických okruhů. V první části jsou popsány dějiny liturgie od počátku do současnosti. Kde je kladen dů-raz na období liturgického hnutí a následné vyústění ve všeobecnou reformu liturgie - konstituci Sacrosanctum Concilium. Druhá část popisuje důležitost hudby a jazyka, které jsou nutným předpokladem pro činnou účast. Z problematiky liturgického jazyka jsem chtěl upozornit na přechod z latiny k lidovým jazykům po II. vatikánském koncilu. Církev chce, aby věřící při mši svaté nebyli jen jako diváci, k tomuto požadavku se vztahuje další část. Ta je především zaměřená na bohoslužby s dětmi a mládeží, ale také se vyjadřuje ke kráse a bohatství liturgie hodin. Velice důležitým pojmem je také ani-mace liturgie o té pojednává čtvrtá část. V poslední části jsem se snažil čtenáře seznámit se snahami o činnou účast věřících ve farnosti Týn nad Vltavou.
Hra na flétnu v předškolním věku a význam hudby v dalším životě dítěte
PAVLIŠOVÁ, Irena
Bakalářská práce "Hra na flétnu v předškolním věku a význam hudby v dalším životě dítěte" má za cíl zjistit význam hudby v dalším životě dětí,které se učily hrát v předškolním věku na flétnu. Obsahem teoretické části je seznámení se zobcovou flétnou, historií léčebné hry na flétnu a myšlenkou profesora Václava Žilky "Veselé pískání - zdravé dýchání". Je zde dále popsán hudební vývoj dětí a dospívajících, možnosti rozvíjení vztahu k hudbě a problematika výuky na hudební nástroj v předškolním věku. Praktická část výzkumného šetření zjišťuje význam hudby v dalším životě dětí, které se učily hrát na sopránovou zobcovou flétnu v mateřské škole či v kroužku pro předškolní děti při domu dětí a mládeže. Výzkumné šetření využívá metody dotazníku a rozhovoru a výsledky potvrzují, že hra na hudební nástroj u předškolního dítěte pozitivně ovlivňuje jeho budoucí vztah k hudbě.
Trendy v oblasti propagace a distribuce hudebních děl
Šťáva, Zdeněk ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Müllerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze trendů v oblasti propagace a distribuce hudebních děl. V teoretické části se práce zabývá marketingovým mixem, chováním zákazníka, vymezením kreativního průmyslu a autorsko-právní ochranou. V praktické části je popsána historie a vývoj hudebního průmyslu a struktura hudebního vydavatelství, možnosti prezentace, propagace a distribuce hudebních nahrávek i hudebních skupin. Práce obsahuje také marketingový výzkum zabývající se prodejem hudebních nahrávek v České republice. Na základě výsledků výzkumu a analýzy dalších dat se práce snaží predikovat směr vývoje hudebního průmyslu. Cílem práce je pak formulace určitých doporučení jak nejlépe hudební nahrávky nabízet cílovým zákazníkům a vyvrátit některé tvrzení o odsunu hudebních nahrávek na okraj zájmu spotřebitele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,041 záznamů.   začátekpředchozí976 - 985dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.