Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí97 - 106  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychologické aspekty výslechu dětí
BURCAROVÁ, Božena
Diplomová práce s názvem "Psychologické aspekty výslechu dětí" se zabývá psychologickými aspekty výslechu sexuálně zneužívaných dětí ve věku od šesti do dvanácti let. Práce je rozdělena na dvě části. První část práce se věnuje teoretickým poznatkům. V pěti kapitolách je provedena rešerše literatury a jsou zde popsané poznatky, týkající se vývojových období dítěte, výslechu a jeho produktu, tedy výpovědi a specifik výslechu dětí. Ve druhé části práce jsou zpracovány výsledky provedeného výzkumu. Výzkumným cílem diplomové práce bylo zjistit psychologické aspekty ovlivňující výslechy dětských svědků, tyto pojmenovat a popsat. K dosažení cílů diplomové práce byl použit kvalitativní výzkum a jako specifický výzkumný přístup byla zvolena část metody zakotvené teorie. V rámci výzkumu bylo pojmenováno jedenáct kategorií aspektů ovlivňujících výslech dítěte. Tyto kategorie jsou podrobně popsány v kapitole Výsledky, a následně je o nich diskutováno. Tato práce může sloužit jak jednotlivým institucím působících v rámci trestního řízení, tak i laické veřejnosti.
Kresba lidské postavy u chlapců a dívek v mladším školním věku
KARBANOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teorii je představen mladší školní věk a jednotlivé oblasti vývoje dítěte v tomto období jako je kognice, percepce, emoční a sociální vývoj, vývoj řeči, ale také morální vývoj, sebepojetí, sebevědomí, sebehodnocení. Hlouběji je dále popsán vývoj kresby jako takové, její význam a pohledy na ní od různých autorů. Také je popsán vývoj dětské kresby od nejútlejšího věku až po 4. třídu a dále. Praktická část je provedena formou smíšeného výzkumu, kdy autorka popisuje rozdíly v kresbě chlapců a dívek ze 4. tříd základní škol prostřednictvím stanovených kritérií. Tato cílová skupina byla zvolena díky její snadné dostupnosti. Praktická část popisuje výzkumný vzorek, cíle výzkumu, výzkumné otázky a blíže specifikuje kritéria, která si autorka sama určila a pomocí nichž zjišťuje odpovědi na tyto celkem čtyři výzkumné otázky. Dále praktická část popisuje průběh výzkumu a jeho výsledky. V závěru práce jsou shrnuté výsledky a polemika nad nimi.
Vliv jógového e-learningového programu na rozvoj pozornosti u dětí mladšího školního věku.
BARTOŠOVÁ, Jana
Snahou této diplomové práce je zjistit možnost výchovně zdravotní edukace v oblasti pozornosti a soustředění u dětí mladšího školního věku pomocí jógových cvičení a e-learningu. Cílem práce bylo analyzovat danou problematiku, navrhnout, zpracovat a realizovat intervenční pohybový program na bázi jógových technik tak, aby se u dětí dané věkové skupiny rozvíjela pozornost, schopnost koncentrace, odolnost v psychické i fyzické oblasti i zdravá sebedůvěra. Teoretická část definuje potřebné pojmy pro tuto práci, kterými jsou: děti mladšího školního věku, pozornost, jóga i počítačová technologie. Výzkumná část přináší poznatky o pozitivních reakcích u cílové skupiny na intervenční program "Pozornost v nás" v oblasti pozornosti. Celá intervence se skládala z úvodního a závěrečného testování testem pozornosti d2 a aplikace intervenčního programu, který probíhal jak v hodinách školní tělesné výchovy, tak i formou autoedukace v domácím prostředí pomocí e-learningové verze programu po dobu 3 měsíců. Zjištěné výsledky potvrzují stanovené hypotézy. Vyvozené závěry a doporučení poukazují na vhodnost zařazení jógových, dechových i relaxačních cvičení v rámci školní výuky. Pomocí moderních technologií, které jsou součástí dnes už téměř každé rodiny lze nenáročným způsobem začlenit jógu i do domácího prostředí v rámci vlastního volného času a podpořit si tak zdraví na všech úrovních.
Volnočasové aktivity pro žáky 1. stupně základních škol ve městě a na venkově
NĚMEČKOVÁ, Hana
Tato diplomová práce se věnuje organizovaným zájmovým aktivitám dětí mladšího školního věku, tj. ve věku 6 11 let, ve městě a na vesnici. Teoretická část se zabývá základními pojmy z oblasti volného času, funkcemi volného času, životním stylem a zájmy, zájmovou činností a faktory ovlivňujícími volný čas dětí. Praktická část se věnuje konkrétní nabídce volnočasových aktivit na venkově a ve městě ve vybraných lokalitách. Zjišťuje spokojenost rodičů s nabídkou volnočasových aktivit, popisuje nabídku volnočasových aktivit v konkrétních lokalitách a ukazuje, jaké aktivity děti navštěvují. Současně naznačuje i souvislost se vzděláním rodičů.
Terapeutické techniky a jejich využití u dětí s tělesným postižením ve školním věku
KOLÁŘOVÁ, Marie
Téma bakalářské práce se zabývá terapeutickými technikami a jejich využitím u dětí s tělesným postižením ve školním věku. V teoretické části práce jsou definovány pojmy terapie, terapeut a systém ucelené rehabilitace, zahrnující kromě pracovních, sociálních a pedagogických především léčebné prostředky, mezi které se mimo jiné řadí i terapie, jakými jsou ergoterapie, animoterapie, arteterapie, muzikoterapie a dramaterapie. Těmto terapiím je věnována podstatná část práce, která se věnuje zejména charakteristice jednotlivých terapeutických technik používaných v rámci specifických terapií. Dále se práce zabývá popisem vývojových fází dítěte ve školním věku, dělícího se na mladší školní věk a starší školní věk. V závěru teoretické části práce se zmiňuji o tělesném postižení, jeho etiologii, druzích a k němu přidružených onemocnění. Cílem praktické části bakalářské práce bylo zjistit, jaké terapeutické techniky jsou využívány v rámci specifických terapií v centru Arpida v Českých Budějovicích. Pro naplnění cíle byla stanovena jedna hlavní výzkumná otázka, jejíž podstatou bylo zjistit, jaké terapeutické techniky používají terapeuti v rámci terapií u dětí s tělesným postižením. Uskutečněný výzkum ukázal, že terapeuti v centru Arpida poskytují v rámci ergoterapie, především tři základní techniky, jakými jsou ADL, ergoterapii ruky, hry v ergoterapii. Další zkoumanou terapií byla animoterapii, která je v tomto zařízení prováděna pouze formou canisterapie, tedy terapie za pomoci psa a hipoterapie, kde je hlavním léčebným prostředkem kůň. Z výzkumu vyplynulo, že v rámci canisterapie používají terapeuti především techniky aktivity za asistence psa, terapie za asistence psa, edukace za asistence psa. Co se týče hipoterapie, tak zde jsou nejčastěji využívány metody pedagogicko ? psychologického ježdění a hipoterapie, při kterých, jak výzkum ukázal, jsou využívané zejména polohy jako úplný leh, opření o předloktí, opření o dlaně a poloha sed, kdy je dítě vzpřímeno ve směru jízdy. Třetí zkoumanou terapií byla arteterapie, ze které vyplynuly tyto nejčastěji používané techniky, jakými je kresba, malba, využití kombinovaných technik, jako například práce s voskem či akrylovými barvami, dále pak grafické techniky a práce s keramikou. Dále byl výzkum zaměřen na muzikoterapii, kde jsou aplikovány techniky jako hry s rytmem, hry s předměty a nástroji, hudba a výtvarné techniky, hudební drama, improvizace a hry se zpěvem. Další a poslední zkoumanou terapií byla dramaterapie. Zde jak výzkum ukázal, se nejedná o dramaterapii jako takovou, ale o Dramatický kroužek.
Vady řeči dětí mladšího školního věku
DEMETEROVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce s názvem: "Vady řeči mladšího školního věku" se zabývá vadami řeči v širším měřítku. Větší část práce se zaměřuje na dyslalické vady - vady výslovnosti u dětí mladšího školního věku, jelikož tento typ vad je frekventovanější právě ve školním prostředí. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou část, která se týká nejdůležitějších poznatků z oboru logopedie. Druhá část bakalářské práce je praktická - výzkumná. Snaží se potvrdit teze, které jsou nastíněny v teoretické části. Práce je určena pro širokou veřejnost zajímající se o zmíněnou oblast.
Zjištění podílu a přiměřenosti sportovní gymnastiky ve výuce tělesné výchovy na prvním stupni ZŠ vzhledem k současné úrovni pohybových schopností a dovedností dětí
POKORNÁ, Renáta
Tato diplomová práce zjišťuje podíl a přiměřenost gymnastiky v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Pro výzkum byly vybrány 2. a 4. ročníky 1. stupně pěti škol. Učitelé těchto ročníků byli podrobeni dotazníkové metodě. Tyto dotazníky byly sestaveny na základě Školních vzdělávacích programů jednotlivých škol. Cílem bylo zjistit, do jaké míry je začleňováno gymnastické cvičení do hodin tělesné výchovy. Vyhodnocení proběhlo porovnáním jednotlivých odpovědí učitelů těchto dvou ročníků a dvě nejdůležitější položky byly zpracovány také graficky. Jsou to celkové roční dotace hodin tělesné výchovy a gymnastiky a také nejpoužívanější nářadí na těchto školách.
Estetický rozměr výuky náboženství
BLAŽEK IŇOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývá tématem objevování společných výrazových prostředků v oblastech estetiky a náboženství, které mohou být dále umístěny do hodin náboženské výchovy. Základnímu teoretickému vymezení oboru náboženské pedagogiky se věnuje první kapitola, která dále poskytuje reflexi mezioborové spolupráce, zvláště s oblastí estetiky. Druhá kapitola předkládá historický a filosofický náhled na předmět estetické vědy. Trojici přístupů uzavírá hledisko psychologické, se zaměřením na kognitivní a religiózní vývoj dětí v mladším školním věku. Toto věkové období je ohraničující linií výzkumného problému této práce. Praktická část je tvořena didaktickou aplikací získaných teoretických poznatků, které se za použití alternativních výukových metod, práce se symboly a estetickými prvky stávají důležitou součástí výuky náboženství.
Výživové zvyklosti žáků vybraných základních škol v Třebíči
POSPÍŠILOVÁ, Lucie
Diplomová práce je zaměřena na výživové zvyklosti žáků vybraných základních škol v Třebíči. Stravovací návyky i správná výživa je u dětí velice důležitá a lze ji ovlivnit. Dítě ovlivňuje rodina, škola, kamarádi, prostředí, ve kterém žije, reklama především v televizi i na internetu. Správná výživa je taková výživa, která zajišťuje lidskému organismu pravidelný a dostatečný přívod energie a živin. Ty jsou významné pro zdravý růst a vývoj organizmu. Slouží tedy k udržení kondice po celý život. Strava by měla být pestrá a pravidelná. Teoretická část je zaměřena na vymezení charakteristiky školního věku, popis jednotlivých složek potravy, důležitost pitného režimu a riziko dehydratace. Dále popisuje vhodné a nevhodné nápoje pro děti, výživu u dětí i mladistvých a s tím spojené dodržování pravidelného stravovacího režimu a vhodnost určitých potravin, zásady správné výživy a potravinovou pyramidu. V teoretické části je také věnována pozornost pohybové aktivitě, nadváze a obezitě dětí. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na výše zmíněnou problematiku. Práce byla zpracována metodou kvantitativního výzkumu- formou dotazníků. Dotazníky byly rozdány ve čtyřech základních školách v Třebíči. Kvótou pro výběr byli žáci osmých tříd. Sledovaný soubor tvořilo 208 respondentů. Z toho bylo 101 dívek a 107 chlapců. Byly stanoveny 2 cíle a 3 hypotézy. Prvním cílem diplomové práce bylo zjistit stravovací návyky žáků II. stupně vybraných základních škol v Třebíči. Druhým cílem bylo zmapovat Body Mass Index vybrané skupiny žáků. Hypotéza č. 1: Žáci osmých tříd konzumují nedostatek ovoce a zeleniny. Hypotéza č. 2: Žáci osmých tříd nedodržují pitný režim. Hypotéza č. 3: Žáci při stravování nemají zařazenou snídani. Oba cíle byly splněny. První hypotéza se nepotvrdila u konzumace ovoce. Převážná většina žáků osmých tříd jí ovoce každý den v celkovém počtu 130 žáků. Druhá část hypotézy se potvrdila. Žáci do svého jídelníčku zařazují zeleninu minimálně. Zeleninu konzumuje každý den pouze 79 žáků. Druhá hypotéza se nepotvrdila. Většina dotazovaných vypije dva litry a více tekutin. Pitný režim dodržuje 135 dotazovaných žáků. Třetí hypotéza byla potvrzena. Žáci při stravování nemají zařazenou snídani. Pravidelně snídá jen 93 dětí. Závěry práce poskytnu školám, které jsem oslovila, a rodičům dotazovaných žáků.
Role sociálního pracovníka na základních školách
SCHÖNBAUEROVÁ, Lenka
Dítě se na základní škole setkává s různými problémy. V současné době na školách pracuje výchovný poradce a metodik školní prevence. Tito pracovníci jsou však učiteli základní školy a nemohou se těmito problémy zabývat do hloubky. Na školách také chybí hlubší provázanost mezi školním a rodinným prostředím. Pomocí dotazníků a řízených rozhovorů jsem zjistila, že učitelé i žáci by uvítali odborného pracovníka, který by tyto problémy řešil.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí97 - 106  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.