Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 126 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh pracovních listů pro výuku finanční matematiky na SŠ - finanční úvěrové a pojistné produkty, práva spotřebitele
MARŠÁN, Jakub
Cílem práce je vytvoření pracovních listů, které budou určeny pro výuku vybraných témat z finanční matematiky na střední škole. Práce je zaměřena na úvěrové produkty (spotřebitelské úvěry, splátkový prodej, hypotéky), pojistné produkty (životní i neživotní pojištění) a na práva spotřebitele a vychází z rámcových vzdělávacích programů pro gymnázia.
Návrh edukačních listů pro samostatnou práci žáků při návštěvě Zoo Ohrada Hluboká nad Vltavou
DRAGOVÁ, Klára
V teoretická část bakalářské práce se zabývá problematikou výukových forem se zaměřením na podmínky a přístupy k mimoškolní výuce a shrnuji požadavky na edukační materiály, používané v této formě výuky. Praktickým výstupem práce jsou vypracované samoobslužné edukační listy pro Zoologickou zahradu Ohrada Hluboká nad Vltavou na téma "ZNÁTE ZVÍŘATA V ZOO", určené pro žáky 2. stupně základní školy.
Rozvoj prosociálních dovedností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku
SCHÖNBERGEROVÁ, Veronika
Předložená bakalářská práce se zabývá rozvojem prosociálních dovedností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku. Prosociální dovednosti jsou v životě člověka velmi důležité, a proto bychom měli u dětí tyto dovednosti hravou a zábavnou formou rozvíjet. Hlavním cílem mé bakalářské práce bylo vytvoření návrhu pracovního postupu skupinového nácviku a posilování prosociálních dovedností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku s rozpracovaným tématem o komunikaci a sociálních vztazích v rámci školního vzdělávacího programu Mateřské školy pro zrakově postižené v Českých Budějovicích. Abych dosáhla splnění hlavního cíle, vytvořila jsem pět originálních pracovních listů se zaměřením na rozvoj prosociálních dovedností. Při vytváření pracovních listů jsem se řídila fázemi pedagogického procesu a základními pedagogickými principy. Ověřování pracovních listů bylo realizováno ve výše zmíněné mateřské škole. Cílem těchto listů byl nácvik rozlišování hlasů chlapec / dívka, nácvik pozdravu a oslovení dětí, rozvoj sebedůvěry a důvěry ve druhého, posilování vztahu mezi dětmi, spolupráce mezi dětmi a rozvoj umění si pomáhat. Výzkumný soubor tvořily dvě pedagožky mateřské školy, jeden chlapec se zrakovým postižením a skupina vrstevníků v jeho třídě, kteří docházejí do Mateřské školy pro zrakově postižené v Českých Budějovicích. Výsledkem mé bakalářské práce je originální pracovní materiál. Díky evaluaci pracovních listů a reflexe od pedagoga bylo zjištěno, že pracovní listy byly přínosem pro rozvoj prosociálních dovedností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku. Na základě pozorování a ověřování pracovních listů usuzuji, že průběh aktivit je velmi ovlivněn časovou dotací. Pokud byla časová dotace dodržena, dokázaly se děti na hru plně soustředit. Je ověřeno, že při překročení třiceti minut již byly děti unavené a jejich pozornost klesala. Při aktivitách se potvrdilo i jedno z možných rizik, kterým bylo nesnášenlivost šátku na očích. Toto riziko se objevilo pouze u jedné dívky, která odmítla i jiné nabídnuté alternativy zakrytí očí (zavření očí, zakrytí si očí rukama). Tato dívka se tedy neúčastnila role, ve které musela mít zavázané oči, ale do jiných rolí ve hrách se ráda zapojila. Po proběhlých aktivitách jsem dostávala zpětnou vazbu od dětí. Děti se vždy ptaly, kdy budeme hrát další hru, z čehož soudím, že se jim hry líbily a měly o ně zájem. Hry vzbudily zájem i u pedagožek. Jedné z aktivit se jedna z paní učitelek i přímo účastnila, jelikož si chtěla tuto hru sama vyzkoušet. Po každé hře jsem dostala od pedagožek reflexi. Při těchto reflexích jsem se dozvěděla, že tyto hry jsou pro děti ojedinělé a proto je tak rády hrají. Paní učitelky uvedly, že považují pracovní listy za velmi dobře zpracované, jelikož bylo vidět, že děti hry baví, zdůraznily, že takto vytvořené pracovní listy na rozvoj prosociálních dovedností ve třídě ještě nemají. Vytvořené pracovní listy zůstávají k dispozici pedagogům v Mateřské škole pro zrakově postižené v Českých Budějovicích, ale také by mohly být k dispozici pedagogům integrující předškolní děti se zrakovým postižením v hlavním vzdělávacím proudu. Rovněž je mohou využít i pedagogové, kteří pracují v běžných mateřských školách s intaktními dětmi.
Návrh pracovních listů pro výuku geometrie na základní škole s podporou programu Elica-Dalest
MAŘÍKOVÁ, Alena
Tato diplomová práce se zabývá výukou geometrie na základních školách s podporou počítače v prostředí programu Elica Dalest. Hlavním cílem této práce je vytvoření pracovních listů s podporou programu Elica Dalest. Tyto listy jsou uvedeny nejen jako příloha v tištěné formě nebo na přiloženém CD, ale jsou k nalezení i na internetu. Obsahem práce je seznámení s výukou geometrie na základní škole, představení jednotlivých aplikací softwaru Elica - Dalest, popis a vyhodnocení vytvořených pracovních listů. Pracovní listy by měly pedagogům přiblížit daný software a tím i ozvláštnit výuku geometrie.
Možnosti reedukace zraku u dětí předškolního věku s narušeným binokulárním viděním
DOSKOČILOVÁ, Renata
Bakalářská práce se zabývá možnostmi reedukace zraku u dětí předškolního věku s narušeným binokulárním viděním. Teoretická část této práce je vymezena třemi kapitolami. První kapitola je zaměřena na jedince se zrakovým postižením, popisuje zrakové postižení a pojem zraková vada, dále kritéria posuzování zrakové vady, dělení zrakového postižení a charakterizuje binokulární vidění. Druhá kapitola se zabývá vývojem předškolního dítěte, specifiky vývoje dítěte se zrakovým postižením, legislativním rámcem vzdělávání dětí se zrakovým postižením v ČR, edukací a socializací dítěte. Třetí kapitola teoretické části obsahuje pojem reedukace, možnosti reedukace poruch binokulárního vidění z medicínského hlediska a možnosti speciálně pedagogické podpory u dětí s poruchami binokulárního vidění. Hlavním cílem bakalářské práce bylo vytvořit pracovní listy za účelem reedukace zraku v podobě cvičení hravou formou pro děti předškolního věku s poruchou binokulárního vidění a následně je ověřit v praxi. Dále byly na základě rozhovoru s pedagožkami, z kterého vyplynul požadavek na vytvoření kvalitních, originálních, smysluplných a použitelných pracovních listů, vytvořeny požadované pracovní listy odlišné od stávajících pracovních listů, které jsou k dispozici ve třídách. Konečné ověření pracovních listů proběhlo ve stejné mateřské škole pro zrakově postižené, v které byly prováděny rozhovory. Výzkumným souborem bylo pět dětí, chlapců, ve věku čtyř a pěti let, s různými druhy a stupni poruch binokulárního vidění, které navštěvují Mateřskou školu pro zrakově postižené v Českých Budějovicích. Formou výzkumu byl zvolen kvalitativní přístup. První technikou sběru dat bylo pozorování dětí při ověřování pracovních listů. Druhou technikou bylo vedení polostandardizovaných rozhovorů s pedagožkami a ortoptickou sestrou, které se shodly v potřebě a smysluplnosti tvorby pracovních listů. A třetí technikou byla analýza dostupných dokumentů, složek s pracovními listy, evidenčních listů a lékařských zpráv, ve třídě mateřské školy pro zrakově postižené. Díky rozhovoru s ortoptickou sestrou byl v práci uveden komplexní popis ortoptických a pleoptických přístrojů a faktorů ovlivňujících motivaci dětí při pleoptických a ortoptických cvičeních obecně. Z rozhovoru s pedagožkami i ortoptickou sestrou je zřejmé, že zmíněné spolu úzce spolupracují při reedukaci zraku u dětí s narušeným binokulárním viděním. Obě strany nahlížejí na pracovní listy jako na smysluplnou, kreativní formu reedukace zraku, jejíž dostupnost není v takové formě dostačující a jež samozřejmě musí splňovat určitá kritéria, aby docházelo k nápravě binokulárního vidění správným způsobem. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že srozumitelnost zadání a jeho výklad je při práci se skupinou předškolních dětí zásadní. Pokud dítě vypracovává list předpokládaným postupem, dochází u něj k posilování oblasti vizuomotorické koordinace prostředkem vybarvování či vedením linií určitým směrem Dítě také musí zapojit oblast zrakového vnímání na diferenciaci figury a pozadí, aby mohlo v souvislosti se zadáním a obsahem pracovního listu dospět k požadovaným výsledkům. U úkolů na zrakové rozlišování dítě musí uvést do spojitosti vlastnosti objektů v konfrontaci se skutečností a odlišit pomocí zraku jiné a stejné objekty. Při zpracovávání jednoho z listů, si dítě nacvičí zrakovou analýzu a syntézu u objektu na pozadí, který je rozdělen liniemi v popředí. Zrakovou paměť, slovní zásobu a návaznost na reálné zkušenosti si dítě procvičí v pracovních listech, kde konfrontuje obrázky se skutečnými jevy, zvířaty a předměty. Dítě má také možnost procvičit si pohyb očí po řádku u úkolů v tabulkách nebo řadách.
Interaktivní výuka vybraných témat z algebry na SOU s využitím matematických programů - rovnice, finanční matematika
KOCUM, Václav
Tato diplomová práce obsahuje dvě základní témata při vzdělávání studentů na středních odborných učilištích (dále jen SOU). Prvním tématem jsou rovnice, které tvoří základní stavební kámen studia matematiky a jejichž chápání je tedy nutnou podmínkou k úspěšnému zvládnutí studia. Druhým tématem je finanční matematika, které žákům poskytuje základní znalosti z této oblasti a vymezuje zásadní pojmy. Úspěšný absolvent SOU je tedy seznámen s pojmy, které bude potkávat každý další den.
Návrhy přírodovědných exkurzí do vybraných lokalit na Horažďovicku s využitím ve výuce přírodopisu na 2. stupni ZŠ
ZÁBRANSKÁ, Věra
Hlavním cílem této bakalářské práce je návrh exkurzí do vybraných lokalit na Horažďovicku pro žáky 2. stupně základních škol. Práce je dělena na teoretickou část a na část zabývající se přípravou samotných exkurzí. V teoretické části je popisován postup a vyučovací metody, které lze uplatnit při navrhování a realizaci exkurzí. Druhá část bakalářské práce je věnována popisu přírodních poměrů Horažďovicka a popisu jednotlivých lokalit. Jedná se o chráněná území - přírodní rezervace - Prácheň, Pučanku a přírodní památku Svaté Pole. Při exkurzích samotných je hlavně kladen důraz na osvojení si nabytých znalostí při hodinách přírodopisu, a proto byly tyto lokality vybrány pro své pestré zastoupení živočišných i přírodních druhů.
Domácí experiment při výuce fyziky na ZŠ
ČERVENKA, Petr
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zvyšování motivace žáků základních škol pro předmět fyzika, se zaměřením na přípravu k výuce fyziky formou domácích experimentů. Práce si klade za cíl vytvořit sadu pracovních listů a podpůrného didaktického materiálu jako prostředku, který by mohl zvýšit zájem žáků základních škol o výuku tohoto předmětu a stát se významným motivačním prvkem. Při tvorbě pracovních listů bylo čerpáno z teoretických základů dané oblasti, z výsledků výzkumných šetření týkajících se této problematiky i z výsledků vlastního šetření, které posuzuje postoje žáků i rodičů k domácí experimentální činnosti. Domácí experimentální činnost prokazatelně podporuje rozvoj fyzikálního myšlení, smyslového vnímání, tvořivosti, rozvíjí vybrané klíčové kompetence a aktivizuje zájem o fyziku jako vědní obor. Žáci samostatně objevují dosud nepoznané skutečnosti, což představuje základ autentického poznávání zákonitostí přírody člověkem.
Jednoduché experimenty s přírodninami v tématickém celku Rozmanitost přírody.
HUBENÁ, Marie
Tato diplomová práce, Jednoduché experimenty s přírodninami v tematickém celku Rozmanitost přírody, se zabývá zařazením experimentu do výuky na prvním stupni základní školy. Cílem diplomové práce je zaznamenání rozsahu experimentů v používaných učebních materiálech a dalších literárních zdrojích, odkud by učitel mohl převzít náměty experimentů. Další z cílů této práce je vybrání a ověření sady experimentů, které je možné využít během výuky přírodních věd na prvním stupni základní školy. Vybrané experimenty jsou opatřeny metodickými poznámkami, které poslouží učiteli jako návod, jak experiment uskutečnit. Dál byly k vybraným experimentům vytvořeny pracovní listy, kam budou žáci zaznamenávat svá pozorování. Diplomová práce byla řešena v rámci projektu GA JU č. 065/2010/S a 078/2013/S
Experiment s jednoduchými pomůckami
BARTL, Adam
Tato diplomová práce "Experiment s jednoduchými pomůckami" se zabývá přípravou pokusů vytvořených z předmětů každodenní potřeby nebojinak běžně dostupnými předměty. Experimenty jsou zaměřeny na výukovou oblast kapalin. Pokusy jsou navrženy tak, aby si je žáci mohli vyzkoušet i sami doma. K těmto pokusům jsopřipraveny žákovské pracovní listy, které jsou uvedeny v přílohách. Tyto žákovské listy slouží jako vedení žáků v samostatné práci. Žáci si podle nich mohou vyzkoušet samotný pokus a zopakovat látku s ním spojenou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 126 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.