Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,022 záznamů.  začátekpředchozí956 - 965dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Domácí experiment při výuce fyziky na ZŠ
ČERVENKA, Petr
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zvyšování motivace žáků základních škol pro předmět fyzika, se zaměřením na přípravu k výuce fyziky formou domácích experimentů. Práce si klade za cíl vytvořit sadu pracovních listů a podpůrného didaktického materiálu jako prostředku, který by mohl zvýšit zájem žáků základních škol o výuku tohoto předmětu a stát se významným motivačním prvkem. Při tvorbě pracovních listů bylo čerpáno z teoretických základů dané oblasti, z výsledků výzkumných šetření týkajících se této problematiky i z výsledků vlastního šetření, které posuzuje postoje žáků i rodičů k domácí experimentální činnosti. Domácí experimentální činnost prokazatelně podporuje rozvoj fyzikálního myšlení, smyslového vnímání, tvořivosti, rozvíjí vybrané klíčové kompetence a aktivizuje zájem o fyziku jako vědní obor. Žáci samostatně objevují dosud nepoznané skutečnosti, což představuje základ autentického poznávání zákonitostí přírody člověkem.
Pasivní a aktivní kouření a jeho prevence u žáků na ZŠ
TOŠNEROVÁ, Jana
Tato bakalářská práce nese název Pasivní a aktivní kouření a jeho prevence u žáků na ZŠ. Je rozdělena do několika částí, z nichž jednu tvoří podrobný popis vzniku pasivního kouření, další částí je rozbor dopadů a zdravotních následků na lidský organizmus vlivem aktivního a pasivního kouření, rozdílů mezi nimi a v neposlední řadě také přehled látek obsažených v cigaretovém dýmu. Pasivní kouření v dnešní době patří mezi nejrozšířenější globální společenské problémy a vůbec nejohroženější skupinou mezi všemi pasivními kuřáky jsou děti žijící v domácnosti s aktivními kuřáky. Děti, které navštěvují pravidelně základní školu, jsou další velmi specifickou skupinou. Aktivní kouření je totiž na základních školách velmi rozšířeným jevem a proto se v této bakalářské diplomové práci podrobně hovoří o prevenci kouření, jejím významu a možnostech. Poslední částí práce je tedy výzkum realizovaný na vzorce 80 respondentů žáků ZŠ, zkoumá se v něm jejich věk, rodinné zázemí a především zkušenost s kouřením a znalost jeho negativních dopadů na zdraví. Součástí výzkumu je i rozhovor s metodikem prevence na vybrané škole, z něhož se dozvídáme, jak velkou roli při prevenci kouření dětí sehrává škola a rodina. Závěr představuje podrobný rozbor získaných informací a výsledků.
Jemnická škola v letech 1952-1970
HABROVÁ, Vendula
Práce se zabývá popisem života žáků na Základní škole v Jemnici v letech 1952-1970, v době komunismu. Jednotlivé kapitoly se konkrétněji zaměřují na život žáků na škole. Ředitelé a učitelé, kteří na škole působili. Žáci, jejich výuka a kam odcházeli po ukončení školy. Jak žáci trávili čas mimo vyučování, v jakých organizacích a zájmových kroužcích se scházeli. Dále se z práce dozvíme, jaké oslavy výročí a svátky se v tehdejší době slavily a jaké mimořádné události se odehrály. Práce odhaluje i politickou situaci a to, jak působila na život ve škole.
Realizace primární prevence rizikového chování na základních školách
NOVÁČKOVÁ, Magda
Záměrem diplomové práce je v teoretické části shromáždit aktuální náhledy na pojetí primární prevence v prostředí základních škol, analyzovat systém strategického plánování a řízení prevence na celostátní a krajské úrovni a rozebrat úkoly základní školy v této oblasti. Praktická část bude sledovat a komparovat cíle a priority krajských preventivních strategií (na příkladu dvou krajů) a dále autorka provede šetření v prostředí vybraných základních škol těch krajů, jejichž strategie bude předmětem prvotní analýzy. Zaměří se v tomto kontextu na strukturu prevence ve školách a na její návaznost na strategické cíle. Porovná také podoby realizace prevence a vybere vhodné příklady dobré praxe. Na základě výzkumu bude v závěrech práce formulovat doporučení pro realizaci primární prevence na školní úrovni.
Výskyt kyberšikany a její znalost na základní škole Nerudova 9 v Českých Budějovicích
HORVÁTHOVÁ, Petra
Práce zkoumá znalost a výskyt kyberšikany na vybrané základní škole v Českých Budějo-vicích. V teoretické části se zaměřuji na základní pojmy týkající se kyberšikany, zejména na komunikaci a prostředí Internetu, ve kterém ke kyberšikaně dochází. Najdeme zde i popis dalších rizik, se kterými se mohou uživatelé internetu dostat do kontaktu. V praktické části najdeme vyhodnocení provedeného výzkumu, rozbor jednotlivých otázek a verifikaci daných hypotéz. Z výzkumu můžeme vyzjistit, jaká je znalost pojmu kyberšikana mezi žáky 2. stupně ZŠ Nerudova, kolik procent z nich kyberšikanu zažilo, jestli považují kyberšikanu za nebezpeč-nou a jak se k ní staví jako ke zdroji zábavy. Uvidíme rovněž, kde se žáci o kyberšikaně do-věděli, komu se svěřili, pokud se stali svědkem nebo obětí a kolik toho vědí o kyberšikaně učitelů.
ŠKOLA OČIMA PŘEDŠKOLNÍHO DÍTĚTE
ŠONKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na školu takovou, jakou si ji představují předškolní děti. Teoretická část charakterizuje předškolní období a jeho specifika. Dále se zaměřuje na popis vývoje poznávacích procesů, jeho zvláštnosti a typické vlastnosti objevující se u dětí předškolního věku. Zahrnuté jsou zde také dětské představy, fantazie a způsob, jakým je dětem přetvářená skutečnost. Pozornost je věnována emočnímu a sociálnímu vývoji, který je důležitý pro rozvoj osobnosti dítěte. Kresbě, která slouží jako výpověď o psychickém světě dítěte. V neposlední řadě je zde popsána škola, jako nové prostředí, které s sebou přináší více povinností a nároků na dítě a jeho rodiče. Praktická část se zabývá výzkumnými otázkami, které měly zjistit, jakou si děti představují svoji budoucí školu, kam nastoupí do první třídy a paní učitelku. Co se podle nich dělá ve škole, jak si vysvětlují pojem učení, na co se nejvíce těší. Zda si uvědomují změnu, se kterou přichází nástup do základní školy. Jak si představují trávení času po škole, po vyučování a jaký je dle dětí důvod docházky do školy. Výsledky rozhovorů jsou porovnány s výsledky dospělých, kteří odpovídali na stejné otázky. V této části jsou využity dvě výzkumné metody ? polostrukturovaný rozhovor a kresba.
Problematika primární prevence ve školním prostředí
KRČMÁŘOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá problematikou primární prevence sociálně patologických jevů, které bezprostředně ohrožují nejen školní prostředí, ale také okolí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na obecnou charakteristiku prevence a sociálně patologických jevů. Praktická část je zpracována pomocí dotazníků, které jsou určeny pro žáky 9. tříd příslušné základní školy a kraje, kde jsem zjišťovala problematiku primární prevence. Výsledky jsou zpracovány v počítačovém programu - Microsoft Excel a vyjádřeny pomocí grafů. Zajímavostí této práce by bylo zkusit provést tento výzkum i na střední škole.
Realizace osobnostní a sociální výchovy na základních školách
SAMKOVÁ, Martina
Již pátým rokem patří osobnostní a sociální výchova (OSV) do povinné složky základního vzdělávání v České republice. Práce se zabývá pojetím tohoto průřezového tématu na šesti základních školách. Teoretická část popisuje historii OSV, její tematické okruhy, cesty realizace, principy, postavení v rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a vztah k ostatním průřezovým tématům. Výzkumná část obsahuje analýzy školních vzdělávacích programů šesti základních škol z hlediska OSV, rozbor dotazníků pozorovatele učebních jednotek pracujících s tématy OSV a rozbor sebereflektivních dotazníků učitelů těchto jednotek.
Prevence šikany na základních školách v regionu Prachatice
PSUTKA, Jan
Problematika šikany, která v sobě skrývá fyzické i psychické omezování či týrání jedince v kolektivu, je v současné době velmi aktuálním tématem. Vzhledem k tomu, že pracuji jako komisař služby kriminální policie a vyšetřování, zaměřil jsem svou pozornost na prevenci šikany na základních školách v regionu Prachatice a využil tak svých znalostí a zkušeností z praxe. Opíral jsem se samozřejmě také o teoretické poznatky řady odborníků publikujících k tomuto tématu. Tyto obecné poznatky o šikaně jsem představil v teoretickém oddíle. Cílem mé práce bylo popsat spolupráci základních škol v regionu Prachatice s Policií České republiky při prevenci šikany mezi dětmi ve škole. V rámci kvalitativního výzkumu jsem se zaměřil na metodu dotazování a jako techniku použil polostrukturovaný rozhovor. Můj výběrový soubor tvořilo 30 metodiků prevence, kteří působí na základních školách v prachatickém regionu. Výzkum byl realizován v období únor - březen 2012. Výsledky výzkumu potvrdily, že v regionu Prachatice pravidelně žádají základní školy Policii České republiky o spolupráci při prevenci šikany mezi dětmi ve škole, neboť považují tuto spolupráci za efektivní a s jejich poskytovanými službami jsou spokojeny. Podle některých respondentů je přesto do budoucna potřeba, aby policie zlepšila informovanost o svých možnostech v otázkách prevence a aby byla také se školami v častějším kontaktu, když je zapotřebí plnit i další úkoly v preventivní oblasti. Školy by uvítaly pomoc policie nejen při zpracování minimálního preventivního programu, ale i při vzniku speciálního programu proti šikaně, neboť jsou si vědomi přínosu policie v této věci. Dále je potřeba vytvořit společnou preventivní strategii škol a policie. Navrhuji, aby se další výzkum zaměřil na zjištění, zda by tato doporučená preventivní opatření měla v praxi vliv na minimalizaci problému šikany mezi dětmi ve škole.
Preventivní program proti šikaně na základní škole
JURKOVÁ, Ivana
Ve své bakalářské práci se zabývám preventivním programem proti šikaně na základní škole. Cílem bylo na základě studia odborné literatury a analýzy současného stavu dané školy vypracovat školní program proti šikaně pro tuto základní školu. Práce je rozdělena do třech kapitol. Nejprve se věnuji objasnění pojmů, jako je šikana a šikanování, dále charakterizuji její aktéry a následky, které u nich mohou vzniknout. V následující kapitole se zaměřuji na prevenci šikany, kterou nejprve vymezím, a následně představím některé metody a formy prevence. Součástí kapitoly jsou instituce, orgány v systému prevence šikany, které poskytují pomoc v případě prevence nebo již šikany vzniklé. V poslední kapitole je obsahem školní program proti šikanování, jeho charakteristika, předpoklady k fungování, diagnostika žáků a evaluace preventivních programů. Na základě prostudovaných odborných informačních zdrojů a analýzy současné situace dané základní školy je poslední částí této bakalářské práce mnou vytvořený škoní program proti šikaně pro tuto konkrétní základní školu. Program obsahuje třináct klíčových komponent, potřebných pro jeho funkčnost. Preventivní program následně poskytnu předem vybrané základní škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,022 záznamů.   začátekpředchozí956 - 965dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.