Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí95 - 104dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Adaptace adolescentů na prostředí středních škol
Izdný, Radomír
ABSTRAKT Bakalářská práce je zaměřena na usnadnění adaptace žáků prvních ročníků učebních oborů při nástupu do prvního ročníku střední školy. Cílem bakalářské práce je, na základě provedeného průzkumu, navrhnout nejvhodnější adaptační aktivity. V první, teoretické části, je popsáno období dospívání. Jeho jednotlivá období, fyzické a psychické změny, kterými adolescent prochází. Přechod ze základní školy na střední školu je pro žáky náročný z mnoha příčin a je pro ně spojen s různou mírou stresu. Jsou popsány aspekty úspěšné adaptace a jednotlivé adaptační aktivity vhodné pro žáky. Dále je v práci přiblížena funkce adaptačních kurzů a jejich historie. Použito bylo studium odborné literatury, analýza takto získaných informací, jejich syntéza a srovnávání. V praktické části bylo využito dotazníkové metody. Respondenty byli žáci prvních ročníků Střední školy řemesel a služeb ve Velkém Meziříčí. Průzkumem bylo zjišťováno, co současným žákům při vstupu do této školy, dělalo největší problémy. Zhodnocením a analýzou získaných informací byly získány podklady pro navržení nejvhodnější adaptační aktivity pro žáky této školy. Závěry vyplývající z praktické části jsou určeny pro management uvedené střední školy, ale i návodem nebo vzorem pro školy podobného typu.
Vliv projektové výuky na postoje žáků ve výuce
KUBATOVÁ, Marie
Diplomová práce se zabývá změnou postojů a iniciativnosti přístupu žáků na střední škole s gastronomickým zaměřením k výuce v odborných předmětech po realizaci pro-jektu: "Den otevřených dveří s tématem Halloween". Cílovou skupinu tvoří žáci Střední školy a Vyšší odborné školy cestovného ruchu v Českých Budějovicích. Práce je roz-členěna do šesti kapitol. V prvních dvou kapitolách jsou porovnávány různé pohledy odborníků na výuku, klasické i alternativní metody výchovy a vzdělávání, na kompetence a autoritu učitele, participaci a zážitkovou pedagogiku. Ve třetí kapitole jsou návrhy na témata projektové výuky ve školách s gastronomickým zaměřením s výčtem lidových tradic a jejich propojení s kulturou a gastronomií. Čtvrtá kapitola popi?suje realizaci projektu ve Střední škole a Vyšší odborné škole cestovního ruchu v Českých Budějovicích. V poslední páté kapitole jsou stanoveny cíle výzkumu, me?tody výzkumu a interpretace výsledků výzkumu. Cílem práce je porovnat postoje žáků po realizované projektové výuce na zá?kladě dotazníkového šetření. Výzkumným předpokladem je, že žáci vítají rozšíření vý?uky v odborných předmětech o lidové tradice a neodmítají se účastnit na realizaci pro?jektu.
Přínosy zážitkového vzdělávání pro osobnostní rozvoj jednotlivce
HORTOVÁ, Ilona
Diplomová práce Přínosy zážitkového vzdělávání pro osobnostní rozvoj jednotlivce se zabývá významem zážitkových kurzů a aktivit ve vzdělávání pro osobnostní růst dospělých. Práce je zaměřena na popis okolností, které doprovázejí současné oblasti zážitkového vzdělávání, s důrazem na působení a pedagogický přínos jednotlivce. V práci jsou dále zmíněny principy a metody zážitkového vzdělávání. Vlastním cílem výzkumné práce je definování oblastí osobnostního rozvoje, pro které může zážitková pedagogika připravit vhodné tréninkové prostředí. Výzkumná část práce tak přinese přehled nejdůležitějších oblastí osobnostního rozvoje, které si jednotlivci po absolvování zážitkového programu osvojili.
Lesní mateřské školy a jejich vliv na vývoj předškolních dětí
KORBOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá lesními mateřskými školami a jejich vlivem na vývoj dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá pojmy, které se vztahují k lesním mateřským školám. Dále je uvedeno několik oblastí vývoje dítěte, ve kterých lze zaznamenat vliv přírodního prostředí. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu. Kde bylo zvoleno dotazníkové šetření. Respondenti byli učitelé ze standardních mateřských škol a učitelé z lesních mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou rozdíly mezi lesními mateřskými školami a standardními mateřskými školami. Dále pak, existuje-li souvislost mezi typem mateřské školy a jejím vlivem na vývoj dítěte.
Prožitkové učení a interaktivní vzdělávací projekty a jejich význam pro vzdělávání žáků mladšího školního věku
KALMUSOVÁ, Ivona
Práce se zabývá významem učení se prožitkem pro rozvoj vzdělávání dětí mladšího školního věku. V teoretické části práce je rozebrána současná situace v českém školství, směry, kterými se ubírají snahy o inovaci, zaměřuje se i na další možnosti a výzvy, které s sebou modernizace českého školství přináší. Cílem výzkumného šetření je především analýza náhledu učitelů na přínos interaktivních vzdělávacích projektů ? tj. jejich cíle, zaměření, obsah a pojetí akcí, v tomto případě interaktivních výstav doplňujících tradiční školní výuku. Zároveň sleduje aktivitu spojenou s informovaností oslovených učitelů v oblasti využívání netradičních metod vzdělávání.
PŘESHRANIČNÍ PROJEKTY DĚTSKÉHO ZÁŽITKOVÉHO CENTRA KiEZ (Kinder- und Erholungszentrum) Sebnitz e.V.
SVOBODOVÁ, Zuzana
Tato práce analyzuje projektovou činnost dětského zážitkového centra KIEZ (Kinder- und Erholungszentrum) Sebnitz e. V. v Sasku, které se v posledních letech orientuje i na přeshraniční česko-německou kooperaci. Bakalářská práce se zaměří na vznik, cíle centra a představí projektové metody i metodiku zážitkové pedagogiky, se kterou centrum KiEZ pracuje. Práce se skládá se ze dvou částí. V části teoretické je představena zážitková pedagogika, její definice, principy a cíle. Část praktická je zaměřena na instituce KiEZ a jejich standardy a význam. Dále se práce věnuje konkrétní organizaci KiEZ Sebnitz a jejím činnostem. Je zde podrobně popsán celý poskytovaný servis tohoto centra, typy nabídek a projektů. Samostatná kapitola je věnována projektům česko-německým.
Dramaturgie jako dovednost zážitkového pedagoga
KABELE, Jaroslav
Práce se zabývá především dramaturgií zážitkové pedagogiky, jejím využitím i mimo oblast zážitkové pedagogiky. Na začátku práce je popsána zážitková pedagogika a hlavní pojmy zážitek, prožitek, prožívání, zkušenost a dovednost. Práce pokračuje popisem samotné dramaturgie, jejími nejznámějšími druhy, obecným pohledem na dramaturgii a vymezením termínu dramaturgie v pedagogickém kontextu. Třetí část práce pojednává přímo o dramaturgii v zážitkové pedagogice, zde je i stručně popsána pedagogika volného času, výchova zážitkem, kapitola pokračuje základním rozdělením dramaturgie, popisem teoretické a praktické části dramaturgie, dramaturgickou vlnou, obloukem a reflexí. Další část práce je o využití dramaturgie i mimo zážitkovou pedagogiku. Tématem na závěr je využití dramaturgie ze zážitkové pedagogiky ve výchově.
Role zážitkové pedagogiky ke vzdělávání dospělých
HORTOVÁ, Ilona
Bakalářská práce "Role zážitkové pedagogiky ke vzdělávání dospělých" se zabývá významem zážitkových kurzů ve vzdělání a osobním růstu dospělých. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické části, je provedena deskripce názorů na klíčové pojmy zážitkové pedagogiky a na její komponenty (prožitek, zážitek, zkušenost, reflexe zážitku, facilitace, skupina, skupinová dynamika, motivace zpětná vazba). Druhá část, kterou tvoří kvantitativní výzkum, je zaměřena na popis okolností, které doprovázejí definování přínosů zážitkových kurzů pro jednotlivce. Kvantitativním výzkumem získaná data jsou v této části práce analyzována a vyhodnocena.
Rozvoj klíčových kompetencí prostřednictvím Aktivit s využitím koní
VOTÍPKOVÁ, Martina
Tato práce představuje novou sekci hiporehabilitace Aktivity s využitím koní (AVK) jako prostředek pomáhající rozvíjet klíčové kompetence. Celá práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části objasňuje nejprve pojmy jako je výchova mimo vyučování, klíčové kompetence, funkci zájmových činností a její vliv na rozvoj klíčových kompetencí. Ve své další části práce popisuje cíle a oblasti zájmových činností s koňmi. Hlavní část práce seznamuje čtenáře s Aktivitami s využitím koní jako nástroji pomáhající rozvíjet klíčové kompetence, a to prostřednictvím edukační metody přirozené komunikace s koňmi. Teoretickou část doplňuje metodický postup aplikace přirozené komunikace s koňmi k rozvíjení klíčových kompetencí a projekt ověřující rozvíjení klíčových kompetencí pomocí AVK u dětí navštěvující kroužek přirozené komunikace s koňmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí95 - 104dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.