Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí94 - 103dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Návrh tématické naučné stezky v okrese Znojmo
Gruber, Milan
Cílem diplomové práce je vytvoření návrhu naučné stezky v okrese Znojmo. Vybraná lokalita naučné stezky se nachází v katastrálním území Čížova v okrese Znojmo. Při řešení diplomové práce autor spolupracoval se Správou Národního parku Podyjí. Teoretická část práce se zabývá problematikou rekreačního zpřístupňování krajiny jako možnosti rozvoje venkova a komplexní analýzou podmínek, charakteristik a vlastností řešeného území. Využita byla metoda rešerše odborné literatury. V praktické části byly zjištěné informace vyhodnoceny a za použití metody sociologického šetření formou dotazníku a terénních průzkumů v daném území byla navržena naučná stezka včetně doprovodné infrastruktury. V závěru práce byly navrženy možné způsoby propagace naučné stezky, stanoveny předpokládané náklady na realizaci a zjištěny možné zdroje financování. Výsledný návrh bude podkladem k samotné realizaci naučné stezky Správou Národního parku Podyjí.
Návrh naučné stezky v území obce Ostrov u Macochy
Večeřa, Tomáš
Diplomová práce se zabývá rekreací, odpočinkem a možnostmi trávení volného času v CHKO Moravský kras a to zejména v obci Ostrov u Macochy. Na území obce a v jeho nejbližším okolí se nachází mnoho přírodních zajímavostí, architektonicky významných objektů a turisticky zajímavých míst. Na základě terénního průzkumu území a sociologického šetření byla navržena 8,3 km dlouhá naučná stezka, na které je 11 informačních tabulí. V práci je uveden způsob značení trasy, návrh jednotlivých informačních panelů, doprovodné infrastruktury a možné zdroje financování. Naučná stezka je navržená tak, aby byla v souladu se zájmy obce, orgánů ochrany přírody, ale také i samotných rekreantů. Veškeré materiály a návrhy lze použít jako podklad pro realizaci naučné stezky, nebo objektů sloužící pro rekreaci v obci.
Návrh krajinotvorných prvků a naučné stezky za účelem diverzifikace zemědělské krajiny a rozvoje venkova na Vyškovsku
Moštěk, Tomáš
Tato práce se zabývá návrhem naučné stezky a výsadbou dřevin. Zájmové území se nachází ve Vyškovském regionu u obce Bohdalice - Pavlovice. Dále se práce zabývá zpracováním literární rešerše o problematice a nových trendech u naučných stezek. Sběr dat z terénu probíhal v letech 2013 až 2014. Během něj došlo k obeznámení se s problematikou návrhu naučné stezky a k terénnímu průzkumu, který obsahuje zmapování lokality. Na bezmála 12 ha bylo zaznamenáno více jak 10 krajinných prvků včetně obnoveného třešňového stromořadí a ovocného sadu. Vedle průběhu trasy stezky a textových návrhů jednotlivých zastavení této přírodovědně zaměřené stezky byla navrhnuta i dosadba chybějících jehličnatých dřevin. Smyslem stezky je představit typickou ukázkou dřevin vyskytujících se od nížin po horní hranici lesa spolu s odhalením praktického využití, moudrosti a léčivých schopností stromů.
Mapování a návrh úpravy pramenných vývěrů v polesí Valšovice
Čechová, Martina
Diplomová práce se zabývá mapováním a návrhy úprav pramenných vývěrů na školním polesí Valšovice, které náleží Střední lesnické škole v Hranicích. Cílem práce bylo provedení laboratorních rozborů, roční sledování studánek, měření vydatnosti pramene, jeho teploty, pH a obsahu kyslíku. Zjištěné hodnoty byly posléze vyhodnoceny a znázorněny pomocí tabulek a grafů. Diplomová práce obsahuje textové návrhy úprav všech studánek a u vybrané studánky je textový návrh doplněn grafickým znázorněním a ručním náčrtem zobrazujícím zasazení upravené studánky, informačního panelu a lavičky do území, ve kterém se studánka nachází. Dále diplomová práce řeší návrh rozšíření stávající naučné stezky Valšovice o lokality, na nichž se studánky vyskytují a návrh informačních panelů k rozšířené části naučné stezky.
Vzdělávání prostřednictvím cestovního ruchu - Žďárské vrchy
OCHRANOVÁ, Iveta
Hlavním cílem této práce bylo zjistit, zda absolvování naučné stezky na Žákově hoře ovlivní správnost odpovědí na položené otázky, které vycházely z informačních tabulí na naučné stezce či nikoliv. Z dotazníkového šetření vyplývá, že naučné stezky hrají významnou roli ve vzdělávání návštěvníků. Na základě tohoto zjištění byly vytvořeny pracovní sešity, jejichž pomocí lze získat a dále rozvinout znalosti i mladších návštěvníků naučných stezek. Je velmi důležité, aby i mladé generace věděly, jak se k přírodě chovat, jak se v ní orientovat a jaké krásy nám příroda vůbec nabízí.
Preference atributů naučných stezek na Třeboňsku
IRMIŠOVÁ, Štěpánka
Cílem diplomové práce je vypracovat návrh projektu optimalizace naučných stezek ve vybraném území Třeboňské pánve. Pro vytvoření projektu je vybráno Lišovsko. Výstupem diplomové práce je návrh projektu nové naučné stezky určené převážně pro cyklisty. Záměrem projektu je přispět ke znovuoživení některých míst na trase naučné stezky pomocí inovovaného produktu.
Návrh naučné stezky v okolí Třeště
LÍBALOVÁ, Lucie
Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit návrh naučné stezky v okolí Třeště. Ústředním tématem jsou pozůstatky zdejší důlní činnosti, které byly a jsou téměř zapomenuty. Smyslem vytvoření návrhu dvou naučných stezek bylo připomenout návštěvníkům hornickou minulost této oblasti, která je zastíněna hornickým městem Jihlavou, a zároveň poskytnout jim různorodé zážitky. V práci je popsána historie oblasti, které se naučné stezky věnují. První z naučných stezek je okruh, který poskytuje návštěvníkům informace o různých druzích důlních děl a úpraven rud. Tento okruh je fyzicky méně náročný a je tedy vhodný i pro menší návštěvníky. Druhá trasa naučné stezky je zážitkovou a náročnější trasou, která poskytuje informace o hornických vodohospodářských dílech. Její zpracování je originální a moderní, pomocí GPS navigace návštěvník prochází doporučená stanoviště, ke kterým si volí trasu zcela samostatně. V GPS navigacích jsou rovněž uvedeny informace o stanovištích, tudíž se nenarušuje krajinný ráz zbudováním informačních tabulí. Obě stezky obsahují i zastavení věnující se živé přírodě, která je v této části Vysočiny velice zachovalá a chráněná. Dopravní dostupnost do počátečních zastávek obou tras naučných stezek je dostačující vzhledem k tomu, že počáteční zastávka okruhu se nachází v obci Jezdovice, kde je spojení uskutečňováno po železnici či linkovou autobusovou dopravou. V místě je rovněž prostor vhodný pro parkování osobních automobilů. Počáteční zastávka druhé trasy naučné stezky je u obce Lovětín, kam je možné dopravit se linkovou autobusovou dopravou nebo osobním automobilem. Tento návrh naučných stezek rovněž obsahuje zpracování finanční náročnosti zbudování a také možnosti financování, mimo jiné jsou zde zmíněny i možnosti propagace. Realizace tohoto návrhu v době, kdy byla tato práce dopracována, nebyla možná kvůli politickému vedení obce Jezdovice.
Návrh tematické naučné stezky v okolí obce Větřní
RADA, Michal
Bakalářská práce představuje návrh tematické naučné stezky v okolí obce Větřní na Českokrumlovsku. Úvod (kapitola 1) vymezuje cíl práce a zohledňuje předpoklady a podmínky, které by měla navrhovaná naučná stezka splňovat. Dále představuje strukturu a koncipování práce. Diskuse s literaturou (2) se zabývá zpracováním sledované problematiky v odborné literatuře k ní vydané. Třetí kapitola obsahuje teoretický nástin sledované problematiky. Kapitola 4 je věnovaná metodice použité v práci. Dále obsahuje způsob tematického zaměření naučné stezky. Následuje charakteristika zájmového území (5). Navazuje jeho analýza (rekognoskace), analýza nejvýznamnějších objektů v něm a optimalizace trasy naučné stezky (6). Sedmá kapitola představuje vlastní návrh naučné stezky, včetně kalkulace nákladů na její vybudování a přiblížení jejího potenciálu k didaktickému využití pro školy. Poslední kapitolou (8) je sumarizující závěr. Součástí práce jsou vybrané mapové výstupy, tabulky a obsáhlá fotodokumentace.
Výukový program o mravencích zaměřený na žáky ZŠ
PAPEŽOVÁ, Nikola
Bakalářská práce s názvem Výukový program o mravencích zaměřený na žáky ZŠ je návrh přírodovědná výukové trasy. Ta by měla sloužit nejen pro širokou veřejnost, ale i jako doplněk k výukovým metodám přírodopisu pro 2. stupeň základních škol a tomu odpovídající ročníky víceletých gymnázií. V první části popisuji vyučovací metody a formy při využívání naučných stezek, dále se zaměřuji na typy, členění a historii naučných stezek v České republice a zároveň i na využití naučných stezek pro děti. Jedna z částí se zabývá charakteristikou mravenců. Obsahem druhé části bakalářské práce je návrh deseti textů jednotlivých zastavení a pracovních listů. Panely navíc poskytují řadu informací o životě mravenců. Naučná stezka je pak pojmenovaná "Po stopách mravenců". Cílem práce je přiblížit svět mravenců a tím i u lidí probudit větší zájem o přírodu.
Aplikace lesní pedagogiky v didaktickém programu ,,Stezka korunami stromů"
ŘÍDELOVÁ, Vlasta
ANOTACE Bakalářské práce představuje didaktický program, který umožní učitelům základních škol prostřednictvím výuky v terénu naplňovat cíle vybraných vzdělávacích oblastí Rámcového vzdělávacího programu a rozvíjet u žáků klíčové kompetence základního vzdělávání. Cílovou skupinou jsou žáci 1. stupně ZŠ. Prostředkem k plnění cílů je lesní pedagogika. Práce podává informace o prostředí, v němž se program odehrává, zabývá se profesí lesního pedagoga, lesní pedagogikou v ČR, jejími metodami a cíli. Popisuje vazby mezi Rámcovým vzdělávacím programem, lesní pedagogikou a didaktickým programem. Především však detailně popisuje strukturu didaktického programu, veškeré jeho prvky a jasně specifikuje metodiku práce všech zúčastněných subjektů programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí94 - 103dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.