Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  začátekpředchozí93 - 102  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 
Vybrané kapitoly ze zdravotní propedeutiky - otužování, alkohol a kouření u adolescentů ve věku 16 - 19 let.
ŠVÁBOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá tématikou kouření, alkoholu a otužování adolescentů ve věku 16 ? 19 let. Smysl práce spočívá ve snaze zjistit, jaké znalosti a zkušenosti má dnešní mládež v těchto třech oblastech. Cíle bakalářské práce jsou tři. Prvním cílem práce je porovnat znalosti studentů ve věku 16 ? 19 let z vybraných škol (střední zdravotnická škola, víceleté gymnázium a nástavbové studium poskytující střední vzdělaní s maturitní zkouškou) ve vybrané skupině dívek a chlapců. Dále zmapovat názory a zkušenosti respondentů s danými tématy. Posledním cílem je sestavit edukační materiál pro učitele, který bude ověřen v praxi. Metodika práce spočívá v předložení ankety vlastní konstrukce probandům.
DĚTI ZE SEKULARIZOVANÉHO RODINNÉHO ZÁZEMÍ V PŘEDMĚTU NÁBOŽENSTVÍ PRO 1. STUPEŇ ZŠ JAKO DIDAKTICKÝ PROBLÉM
PETRÁŠKOVÁ, Jiřina
V první části je popisováno rodinné edukační a socializační prostředí, jako nejdůležitější a nejpodstatnější činitel v utváření předpokladů pro dobrý rozvoj dítěte. Zde se setkává dítě s pocitem radosti, bezpečí, lásky, zakouší rituály, získává důvěru a utváří své já. Druhá část se věnuje škole s jejími obory, kde se setkává dítě nyní již v roli žáka s učebními obsahy školní edukace s náboženstvím mezipředmětově. Třetí kapitola se zaobírá nepovinným předmětem náboženství v náboženské edukaci a nahlíží na obsahy výuky pohledem nejen věřících, ale i sekularizovaných subjektů edukace. Poslední čtvrtá kapitola přináší anketní pohled na motivace žáků, které přivádějí děti ze sekularizovaných rodin k výuce náboženství.
Role zážitkové pedagogiky ke vzdělávání dospělých
HORTOVÁ, Ilona
Bakalářská práce "Role zážitkové pedagogiky ke vzdělávání dospělých" se zabývá významem zážitkových kurzů ve vzdělání a osobním růstu dospělých. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické části, je provedena deskripce názorů na klíčové pojmy zážitkové pedagogiky a na její komponenty (prožitek, zážitek, zkušenost, reflexe zážitku, facilitace, skupina, skupinová dynamika, motivace zpětná vazba). Druhá část, kterou tvoří kvantitativní výzkum, je zaměřena na popis okolností, které doprovázejí definování přínosů zážitkových kurzů pro jednotlivce. Kvantitativním výzkumem získaná data jsou v této části práce analyzována a vyhodnocena.
Vztah estetické a spirituální zkušenosti v díle Hanse Georga Gadamera
DVOŘÁK, Jan
Tato práce se zabývá vztahem estetické a spirituální zkušenosti u Hanse ? Georga Gadamera. V úvodní části je popsán vývoj hermeneutického myšlení. Následující kapitoly jsou věnovány filosofii H. - G. Gadamera a jeho pojetí zkušenosti. V druhé polovině práce jsou analyzovány estetická a spirituální zkušenost. V závěru dochází k jejich komparaci s důrazem na vysvětlení jedinečnosti obou typů zkušenosti.
Výchova a učení hrou ve volnočasových dětských programech
RUDOLFOVÁ, Lenka
Bakalářská práce "Výchova a učení hrou ve volnočasových dětských programech" představuje především analýzu možností uplatnění hry ve volnočasových programech a vytvoření přehledu oblastí a kompetencí, které současná zážitková pedagogika v herních programech rozvíjí. Vytvořená "příručka prázdninového pedagoga" může sloužit jako inspirace při přípravě herního programu.
Vlivy dobrovolnictví na profesní uplatnění
KUČEROVÁ, Lucie
Ve své práci jsem se věnovala vlivům dobrovolnické činnosti profesní uplatnění absolventů. V teoretické části jsem se věnovala jednak dobrovolnictví, jeho druhům a jeho významu pro osobní rozvoj dobrovolníků. Druhá polovina teoretické části diplomové práce byla věnována pracovní činnosti a jejímu srovnání s dobrovolnictvím. Mým cílem bylo zjistit, zda zaměstnavatelé upřednostňují při výběru zaměstnanců absolventy, kteří mají zkušenosti a dovednosti z dobrovolné činnosti a jak tyto zkušenosti posuzují zaměstnavatelé z neziskového sektoru ve srovnání se zaměstnavateli mimo tento sektor. Používala jsem metodu dotazování v technice dotazníku a řízeného rozhovoru. Výsledky jsem zpracovala do podoby grafů s absolutními čísly a tabulek s využitím statistického testu Chi-kvadrát. Výsledky mé práce potvrdily počáteční hypotézy, tedy že zaměstnavatelé upřednostňují absolventy se zkušenostmi z dobrovolné činnosti a že zkušenost z dobrovolné činnosti u absolventů hodnotí jako významný prvek při přijímání do zaměstnání především zaměstnavatelé z neziskového sektoru. Jako další postup zlepšující chápání dobrovolnictví zaměstnavateli bych navrhla úpravu legislativy, která by pomohla organizacím lépe využívat pomoc dobrovolníků. Dobrovolníkům samým bych navrhla lepší evidenci dobrovolné činnosti, aby pak takovéto materiály mohli využít jako přílohu k životopisu při žádosti o zaměstnání.
Psychická rizika zážitkového programu v závislosti na věku účastníků
KINCLOVÁ, Veronika
Práce se zabývá možnými psychickými riziky v přístupu pedagogiky zážitku, v období adolescence. Úvod práce charakterizuje základní pedagogické pojmy, vztahující se k pedagogice zážitku. Stručně popisuje zážitkovou pedagogiku jako přístup, její cíle, principy. Důležitou částí práce je téma psychické bezpečnosti, se zaměřením na adolescenci. Dále se diplomová práce zaměřuje na krizovou intervenci, tedy pomoc účastníkům zážitkového kurzu v rizikové situaci, kterou nedokáží sami zpracovat. Poslední část je věnována shrnutí práce a porovnání názorů vybraných odborníků na problematiku psychické bezpečnosti a možných rizik v zážitkové pedagogice. První polovina práce obsahuje jakousi přípravnou obecnou část. Druhá polovina je zaměřena konkrétněji. Zde se nalézá nejdůležitější část, tedy porovnání názorů odborníků, a výčet psychických možností i rizik zážitkové pedagogiky.
Vybrané přístupy zážitkové pedagogiky - srovnání metod
RZESZUTKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá porovnáním metod zážitkové pedagogiky u nás a v zahraničí. Teoretická část popisuje pojmy prožitek, zážitek, zkušenost, hru. Další část se zabývá historickým vývojem zážitkové pedagogiky a jejím současným stavem. Dále jsou podrobně popsány přístupy Prázdninová škola Lipnice a Outward Bound, jejich vývoj, prvky, metody, principy a jejich modely. V závěru práce jednotlivé přístupy srovnávám na základě jejich programů. V přílohách jsou uvedeny strukturované denní programy obou škol. Na základě kterých dokazuji odlišné přístupy k vzdělávání, i když jejich konečný výchovný cíl je stejný.
Filozofování s dětmi jako způsob výchovy zážitkem ve volném čase
MACKŮ, Richard
Práce představuje možnosti a rizika, která vyplývají z kombinace metod výchovy zážitkem a filozofování s dětmi. Po vymezení použitých termínů postupně seznamuje s cíli, charakteristikou a základními metodami výchovy ve volném čase z nichž podrobně představuje výchovu zážitkem a její základní prvky - dramaturgii, dobrodružství, reflexi a hru. Poslední dva jmenované jsou v práci pojaty jako pojící prvky mezi výchovou zážitkem a programem Filozofie pro děti, jehož cíle i metody jsou rovněž podrobně představeny. Následné zamyšlení nad styčnými plochami filozofování s dětmi a zážitkových činností je stěžejní částí práce. V této oblasti jsou řešeny filozofické aspekty hry a reflexe jako možné cesty zážitkově pojatého filozofování. V závěru je naznačeno také možné propojení filozofie a zážitku samotného.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   začátekpředchozí93 - 102  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.