Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  začátekpředchozí90 - 99další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Téma jiného světa v příbězích Douglase Adamse Stopařův průvodce po Galaxii
HORÁKOVÁ, Zuzana
Práce se bude zabývat interpretací Adamsových příběhů Stopařův průvodce po Galaxii (1979) s ohledem na stěžejní témata cesty a vesmíru jako "jiného" světa. Teoretický úvod se zamyslí nad významem těchto témat v žánru science fiction. Vlastní analýza pak bude zaměřena na posouzení konkrétních motivů Adamsova díla, využití ironie, charakteristiku hlavní postavy a funkci prostředí.
Reprezentace hrdiny a antihrdiny v britské fantasy literatuře
HARŠOVÁ, Pavlína
V diplomové práci na téma Reprezentace hrdiny a antihrdiny v britské fantasy literatuře se autorka zaměří na typologii postav v žánru fantasy. Bude se soustředit na rozlišení postav na hrdiny a antihrdiny a popíše specifika jejich reprezentace v dílech britských autorů, a to především v díle J. R. R. Tolkiena, C. S. Lewise, J. K. Rowling, P. Pullmana, N. Gaimana a T. Pratchetta. Teoretické poznatky bude autorka čerpat především z publikace Josepha Campbella s názvem Tisíc tváří hrdiny: Archetyp hrdiny v proměnách věků a z knihy Archetyp a nevědomí Carla Gustava Junga Získané poznatky bude demonstrovat na vybraných textech výše zmíněných autorů.
Nadpřirozené bytosti v knihách o Harry Potterovi a jejich srovnání s pohádkovými příběhy/Supernatural Creatures in the Harry Potter Series and Their Comparison with Fairy Tale Stories
MACKOVÁ, Vanda
Tato bakalářská práce se zabývá vybranými nadpřirozenými bytostmi z příběhů o Harry Potterovi. Jedná se o draka, baziliška, fénixe, jednorožce, vodní lid, vlkodlaka, obra a čaroděje. Každá z těchto bytostí je nejprve popsána z pohledu autorky, poté je srovnávána se svou mytologickou předlohou a na závěr je porovnávána se stejnou bytostí z pohádky nebo z fantasy příběhu. Důraz je kladen na pochopení hlavního významu vybrané bytosti, její funkci a fungování v příběhu. Cílem práce je určit shodné prvky, případně poukázat na rozdíly inspiračních zdrojů.
Čas a prostor ve fantasy
HARŠOVÁ, Pavlína
Tato bakalářská práce se soustředí na reprezentaci narativních kategorií času a prostoru v textech fantasy literatury. Definuje podžánry fantasy a popisuje specifika tohoto druhu literatury. Získané poznatky jsou demonstrovány vybraných ukázkách předních děl fantastiky. Závěr práce shrnuje rozdíly, které existují mezi zobrazováním časoprostorových skutečností ve fantastických narativech a textech ostatních nefantaskních žánrů.
Strom ve fantazijní krajině
NASKOVÁ, Petra
Bakalářská práce na téma Strom ve fantazijní krajině se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá ukotvením motivu stromu jako specifického kulturního a přírodního fenoménu. Dále je práce zaměřena na charakteristiku krajiny jako proměnlivého motivu ve výtvarné tvorbě v kontextu vývoje umění. Text doplňuje obrazová příloha I. Obsahem praktické části je cyklus devíti kreseb provedených uměleckým fixem, dokumentace o průběhu práce je součástí obrazové přílohy II. a III.
Nejnovější česká fantasy literatura
KÉPEŠOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá nejnovější českou fantasy literaturou. První část se věnuje objasnění základních pojmů jako fantastika, fantasy a dále se věnuje historii světové i české fantasy literatury. Druhá část práce je zaměřena již na autory, jejichž tvorba začala zhruba v posledních dvaceti letech. V práci se snažím přiblížit i tvůrčí styl jednotlivých autorů. Speciální kapitola se věnuje nejmladším autorům píšícím především pro děti a mládež.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí předškolního a mladšího školního věku ve volném čase (Výtvarný projekt - Voda)
MALEČKOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na rozvoj výtvarné tvořivosti dětí předškolního a mladšího školního věku ve volném čase, pomocí výtvarného projektu - voda. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje pojmy jako tvořivost, výtvarná tvořivost, různá hlediska tvořivosti, charakteristika tvořivé osobnosti, zejména dětské, a celkový rozvoj a výchovu k tvořivosti. Dále popisuje charakteristické zvláštnosti dětí předškolního a mladšího školního věku, didaktické zásady, plánování a přípravu na výtvarnou činnost. V poslední kapitole je nastíněn fenomén volný čas, zejména pak volný čas dětí, osobnost pedagoga volného času a význam hry, hrové a zájmové aktivity dětí. V praktické části bakalářské práce jsou popsány jednotlivé výtvarné činnosti, které jsem s dětmi realizovala během výtvarného projektu. U každé činnosti je rozepsán cíl, motivace, pomůcky, samotný průběh činnosti, závěr a reflexe činnosti. Hry jsou prokládány pohybovými aktivitami.
Ilustrace pro děti očima dětí mladšího školního věku v rámci PVČ
VAŇÁSKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá ilustrací pro děti a jejím vnímáním dětmi mladšího školního věku v rámci pedagogiky volného času. Práce sestává ze dvou částí, a to části praktické a teoretické. Teoretická část charakterizuje mladší školní věk z pohledu vývojové psychologie a činitele podílející se na výchově a volnočasovém zaměření dítěte. Dále je zde představena ilustrace jako součást umění, její historický vývoj a vývoj české ilustrace pro děti. Zmíněna je také osobnost ilustrátora, jeho výtvarná řeč a v neposlední řadě jsou v práci představeni významní ilustrátoři 20. století a jejich tvorba určená dětem. Praktická část je zaměřena na realizaci projektu, která sestává ze dvou hlavních částí. První část tvoří aktivity související s literaturou a s ilustracemi pro děti, které jsou podkladem pro kvalitativní výzkum. V druhé části je prostřednictvím rozhovoru u dětí zjišťováno, jak vnímají jednotlivé oblastí vztahující se k ilustraci a její výtvarné formě.
Rozvíjení tvořivosti v Montessori třídě mateřské školy
KYSELOVÁ, Soňa
Práce se zabývá možnostmi rozvíjení tvořivosti ve třídě mateřské školy, která pracuje podle Montessori pedagogiky, kritizované často jako příliš striktní a nedávající dostatečný prostor pro tvořivost a fantazii. Obsahem teoretické části je charakteristika tvořivosti a pedagogiky M. Montessori, pojetí tvořivosti M. Montessori, využití umění pro rozvíjení tvořivosti a jeho uplatnění v Montessori třídě. Praktickou část tvoří výzkumné šetření, zaměřené na zjišťování úrovně tvořivých schopností dětí v Montessori a běžných třídách a jejich porovnání. Práci doplňuji nabídkou činností, rozvíjejících tvořivost a uplatnitelných v Montessori třídě.
Fantaskní modifikace realismu v drobné próze zlomu 19. a 20. století
STŘELEČKOVÁ, Alena
V této závěrečné práci srovnáváme fantaskní modifikace realismu v drobných útvarech z přelomu 19. a 20. století. Pokoušíme se vystihnout specifika fantastiky vybraných textů. Rozborem jejich fantaskních i realistických motivů chceme poukázat jak na rozmanitost uchopení fantaskní tématiky, tak na jejich společný základ. První část práce se věnuje rozboru povídek Karla Švandy ze Semčic a srovnání Švandovy poetiky s poetikou E. T. A. Hoffmanna, německého romantického tvůrce fantastické literatury. Součástí komparace je studium přímých i nepřímých vlivů Hoffmanna na Švandu, všímáme si také vnětextových záležitostí. Druhá část práce obsahuje stručnější analýzy děl Jakuba Arbesa, Julia Zeyera, Růženy Svobodové a Jiřího Karáska. I zde sledujeme hlavně fantastické motivy a motiv tajemství v různých rovinách. V závěru porovnáváme poetiky všech uvedených autorů. Sledujeme, čím navazují na tradici romantické fantastiky a ke kterým dalším typům literatury inklinují. Základní metodou je naratologická analýza, základní publikací Poetika vyprávění autorky Shlomith Rimmon-Kenanové.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   začátekpředchozí90 - 99další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.