Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí88 - 97  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza a rozpoznání logopedických vad v řečovém projevu
Diviš, Jan ; Atassi, Hicham (oponent) ; Smékal, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá logopedickou vadou dyslalií a její charakteristikou. Dále je popsán proces vytváření a reprezentace řeči. V práci jsou představeny základy zpracování a analýzy řečového signálu ( LPC, kepstrální, MFCC). V programu MATLAB jsou provedena zobrazení charakteristik řeči a výpočty LPC, kepstrálních a melovských koeficientů. Práce je především zaměřena na nesprávné vyslovování hlásek "r" a "ř".
Automatické rozpoznávání logopedických vad v řečovém projevu
Dušil, Lubomír ; Atassi, Hicham (oponent) ; Smékal, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou a automatickou detekcí logopedických vad v řečovém projevu. Dává si za cíl ulehčit a urychlit práci logopedů a zvýšit procento odhalených logopedických vad u dětí v co nejmladším věku a následné, co nejúspěšnější, vyléčení. Jsou zde uvedeny metody logopedické práce, dělení vad v jednotlivých stádiích vývoje dítěte a vhodná slova k identifikaci vady řeči a následné nápravě. Následně jsou zde rozebrány metody výpočtu koeficientů, které nejlépe vystihují lidskou řeč. Dále klasifikátory, které se používají k rozpoznávání a určení jestli se jedná o logopedickou vadu či nikoliv. Klasifikátory využívají pro svoji práci koeficienty. Koeficienty a klasifikátory jsou testovány a hledá se co nejlepší jejich kombinace, která by měla nejvyšší procento úspěšnosti v automatickém odhalování logopedických vad řeči. Všechno programování a testování se provádí v programu Matlab.
Vliv odlišných komunikačních schopností na výkon žáka ve škole
BÖHMOVÁ, Ivana
Práce pojednává o odlišných komunikačních schopnostech u dětí na ZŠ. Stěžejní jsou pojmy narušená komunikační schopnost (NKS) a omezená komunikační schopnost (OKS). Teoretická východiska mapují komunikaci z různých úhlů pohledu, tedy to, jak s pojmem komunikace pracují jednotlivé vědní obory (sociologie, lingvistika, pedagogika a logopedie), jež se úzce dotýkají samotné problematiky odlišných komunikačních schopností. Teoreticky jsou dále vymezeny i pojmy NKS a OKS. Závěr teoretické části patří charakteristice rámcového vzdělávacího programu, jakožto základního pilíře českého školství, a s ním spojenými cíli vzdělávání v podobě naplňování klíčových kompetencí ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (konkrétně žáků s NKS či OKS) do hlavního vzdělávacího proudu. V rámci praktické části se pracuje s metodou dotazníkového šetření, kde se zkoumají odlišné komunikační schopnosti z pohledu pedagogů na ZŠ. Cílem je postihnout vztah učitele k žákům s NKS a OKS, tedy to, jak jsou žáci s odlišnými schopnostmi vnímáni pedagogy, jaké jazykové a řečové (komunikační) problémy se u žáků vyskytují a zda tyto nedostatky mají vliv na žákův školní výkon.
Vybrané aspekty logopedické péče u dětí předškolního věku
NOVÁKOVÁ, Zuzana
Tato diplomová práce nese název "Vybrané aspekty logopedické péče u dětí předškolního věku" a, jak už z názvu vyplývá, zabývá se především problematikou vad řeči a výslovnosti u předškolních dětí. Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní části, přičemž první je část teoretická, která popisuje poznatky týkající se logopedie jako takové a ostatních problémů spojených s tímto tématem. Druhá část praktická neboli výzkumná je zpracována na základě výzkumu provedeného v logopedické poradně v Českých Budějovicích a obsahuje tedy podrobnou analýzu získaných informací. Cílem teoretické části je tuto problematiku co nejlépe popsat, abychom na tyto poznatky mohli v praktické části navázat a rozebrat některé aspekty vad řeči a výslovnosti více dopodrobna.
Vady řeči dětí mladšího školního věku
DEMETEROVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce s názvem: "Vady řeči mladšího školního věku" se zabývá vadami řeči v širším měřítku. Větší část práce se zaměřuje na dyslalické vady - vady výslovnosti u dětí mladšího školního věku, jelikož tento typ vad je frekventovanější právě ve školním prostředí. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou část, která se týká nejdůležitějších poznatků z oboru logopedie. Druhá část bakalářské práce je praktická - výzkumná. Snaží se potvrdit teze, které jsou nastíněny v teoretické části. Práce je určena pro širokou veřejnost zajímající se o zmíněnou oblast.
Role pěveckých činností při rozvíjení hudebního sluchu a hudebních schopností
LANGEROVÁ, Jitka
Cílem práce je ukázat význam a roli pěveckých činností v hudební výchově dětí předškolního věku pro kultivaci hudebního sluchu a hudebních schopností s využitím výsledků výzkumu rozvoje hudebnosti u dětí v závislosti na věkovém stupni. Teoretická část bude zaměřena na zmapování dosavadních poznatků v oblasti hlasové výchovy dětí a využití pěveckých činností jako základu pro činnosti hudebně-pohybové, poslechové a instrumentální.
K neurolingvistickým a logopedickým otázkám
NOVÁKOVÁ, Zuzana
Tato bakalářská práce se jmenuje "K neurolingvistickým a logopedickým otázkám" a zabývá se zejména problematikou vad řeči a výslovnosti. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních částí, první je část teoretická, která shrnuje nejdůležitější poznatky týkající se neurolingvistiky a logopedie. Druhá část, praktická, je zpracována na základě výzkumu a následné analýzy získaných informací. Cílem mojí práce je tedy hlavně přiblížit celou problematiku lidem, které toto téma zajímá, popřípadě napomoci lidem, kterým se může narodit dítě s některou vadou řeči a výslovnosti.
Péče o děti s narušenou komunikační schopností v podmínkách běžné mateřské školy.
BUCHALOVÁ, Kateřina
Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jak je v současné době pečováno o děti s NKS v podmínkách běžné mateřské školy. V teoretické části jsem se podrobněji zabývala vymezením pojmu komunikace, vývojem lidské řeči od narození do období předškolního věku a definováním poruch komunikačních schopností u dětí navštěvujících běžnou mateřskou školu. V praktické části jsem analyzovala výsledky dotazníkového šetření, rozhovoru, pozorováni a zhodnotila, zda-li je péče o děti s NKS v podmínkách běžné mateřské školy dostačující.
Rozdíl mezi režimem dne v běžné a speciální mateřské škole pro řečově postižené
HUSÁKOVÁ, Iveta
Bakalářská práce je tvořena ze dvou částí, teoretické a praktické. Cílem teoretické části je seznámení s časovým plánem dne v běžné a ve speciální mateřské škole pro děti s vadami řeči. Popisuje a charakterizuje oba typy mateřských škol a zachycuje aktuální stav týkající se zejména věcného vybavení, personálního zajištění, životosprávy, psychosociálních podmínek a spolupráce s rodinou a odbornými institucemi. Tato část práce se opírá zejména o prostudované školní vzdělávací programy jednotlivých škol. Praktická část pojednává o vadách řeči, které se nejčastěji ve speciální mateřské škole vyskytují, a obsahuje praktické zkušenosti z praxe v rozmezí dvou let. Práce končí shrnutím a zhodnocením rozdílů obou typů škol.
Úroveň řečového projevu žáků mladšího školního věku
MAŠÍNOVÁ, Marie
ANOTACE Diplomová práce je zaměřena na problematiku úrovně řečového projevu žáků mladšího školního věku. Práce je rozdělena do dvou částí. V části teoretické se zabýváme shromážděním poznatků z odborné literatury, jež se tímto tématem zabývá, vysvětlujeme základní pojmy, hlouběji se věnujeme nejčastějším vadám výslovnosti, jejich prevenci, systému poskytování logopedické péče v ČR, správné a chybné výslovnosti jednotlivých hlásek. Ve výzkumné části mapujeme pomocí rozhovoru a pozorování vady výslovnosti u dětí v první a druhé třídě ZŠ na Českobudějovicku. Dále konfrontujeme naši hypotézu o stavu úrovně řečového projevu u těchto dětí s vedoucími pracovnicemi na logopedické škole a v SPC v Týně nad Vltavou. Součástí práce je i přílohová část, ve které nabízíme hravé formy, kterých by mohli využít nejen pedagogové, ale také rodiče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí88 - 97  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.