Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 899 záznamů.  začátekpředchozí866 - 875dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Význam identity v profesi sestry a jejího vlivu na kvalitu péče
DRÁBKOVÁ, Kateřina
Povolání sestry patří mezi pomáhající profese, které jsou typické svým velkým zatížením po stránce psychické i fyzické. Sestry, které vystudovaly vysokou školu nastupují do praxe psychicky i fyzicky vyzrálejší a přístup k pacientům i poskytovaná péče může být kvalitnější než u sester se středoškolským vzděláním. Při poskytování péče musí sestry spolupracovat s lékaři, ale i s ostatním zdravotnickým personálem. Z důvodu nedostatku personálu přebírají sestry povinnosti za jiné členy týmu, což mohou pociťovat jako omezení při naplňování své profesní identity. Toto omezení se může odrazit i na kvalitě jimi poskytované péče. Často se stává, že sestra nemůže naplnit svou profesní identitu z důvodu tlaku rodiny, která vyžaduje splnění svých požadavků před naplněním profesní identity sestry. Cílem výzkumu bylo zjistit jednak představu sester, ale i příslušníků rodiny o profesní identitě sestry. Cíle bylo dosaženo.Výzkum byl uskutečněn ve dvou fázích. První fáze byla realizována pomocí rozhovorů se šesti sestrami různého věku s vysokoškolským vzděláním a bez něj. Druhá fáze byla uskutečněna pomocí kvantitativního šetření dotazníkovou metodou ve zdravotnických zařízeních v Písku, Českých Budějovicích a v Plzni. Výsledky z výzkumu mohou být využity v rámci kvalifikačního i celoživotního vzdělávání sester k posílení jejich identifikace s profesí.
Křesťanská výchova dívek: Feministická teorie v křesťanství nebo výraz nového hledání pohlavní identity?
MÍČKOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá tématem feminismu jako nové teorie, která ovlivňuje křesťanskou výchovu dívek Celá práce je rozdělena do dvou hlavních oddílů. První část slouží jako teoretická základna, která se zabývá tématy jako jsou: vývoj feminismu ve světě i v České republice, pronikání feministických myšlenek do křesťanství a konsekventně také vznik feministické teologie. Svým zacílením se tato část omezuje na prostředí římskokatolické církve, kde se zvláště zaměřuje na roli ženy v církvi. Druhý oddíl této práce je praktický. Sestává se z kvalitativního výzkumu, který zkoumá místo žen v církvi jak je prezentováno v učebnicích náboženské výchovy, které jsou v současnosti využívány v základním školství (1. {--} 9. třída ZŠ) České republiky. Pro zmíněný výzkum byla použita metoda obsahové analýzy. Tato část práce zkoumá feministické elementy ve zkoumaných učebnicích a pokouší se o identifikaci skutečné role žen v církvi.
Identita v kontextu trávení volného času vietnamské mládeže
BIEBERLE, Jaroslava
Práce pojednává o identitě národnostních menšin z hlediska psychologie, interkulturní psychologie, sociální psychologie, a je zaměřena na specifika vietnamské etnicity v českém prostředí. Jsou zde také uvedené příležitosti volného času k rozvoji osobního potenciálu mladých Vietnamců. Práce se snaží zmapovat využití oblasti volného času u vietnamské mládeže v České republice s ohledem na etnickou identitu.
Kontakt biologické rodiny s dětmi svěřenými do pěstounské péče
DYTRICHOVÁ, Eva
Cílem práce bylo zmapovat postoj pěstounů Jihočeského kraje, k otázce kontaktů dítěte biologickou rodinou a dále zjistit, u jakého počtu dětí je styk s rodinou realizován. Pěstouni odpovídali formou dotazníků na jednotlivé otázky. Bylo zjištěno, že pěstouni projevovali určité obavy ať před příchodem dítěte do rodiny či již po zkušenostech z realizovaných kontaktů. Ve většině případů pěstouni umožňují kontakt dětí. Styk může být upraven soudem a nebo se zakládá na dohodě mezi rodičem a pěstounem. Jak vyplynulo z odpovědí pěstounů, pokud dítě pochází z prostředí výrazně patologického, pociťují pěstouni ohrožení na úrovni výchovy ale i ohrožení fyzické. Sama pěstounská péče předpokládá ve většině případů návrat dítěte zpět do původní rodiny. Pěstouni jsou tedy postaveni ve výchově dítěte před nejedním složitým problémem, který musí řešit především v souladu se zájmy dítěte.
Názory studentů Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na integraci Romů do společnosti Názory studentů Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na integraci Romů do společnosti Názory studentů Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na integraci Romů do společnosti
NEZBEDOVÁ, Jana
Celá práce se zabývá integrací Romů do české společnosti. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje vysvětlení základních pojmů, popisuje vztah romské minority a české majority, identitu Romů, sociální vyloučení Romů, integraci Romů a její nástroje. V závěru teoretické části je popsána sociální politika, programy vlády v oblasti integrace Romů. Praktická část obsahuje vyhodnocení rozhovorů se studenty, ve kterých byly zjišťovány názory studentů na integraci Romů do společnosti, na jejich osobní vztah k Romům a pohled studentů coby budoucích sociálních pracovníků na sociální práci s Romy. Výsledky rozhovorů jsou shrnuty v závěrečné diskuzi.
Problematika současné role otce v rodině aneb krize identity otcovství
ŠVEHLOVÁ, Zdeňka
Práce sleduje postavení otce v současné rodině. Vzhledem k emancipaci žen a jejich zrovnoprávnění ve společnosti ztratil otec dominantní postavení v rodině a upadl tak systém patriarchátu. Současný otec tak přišel o prioritu živitele rodiny, protože ženy se také uplatňují na trhu práce a musí tak najít svou novou identitu. Dostává se tak do rozporu mezi tradiční a moderní rolí otce. V práci je popsána jeho pozice za dob patriarchátu a pozice v rodině v současné době, kdy se snaží více zapojit do rodinného života a stát se dětem spíše partnerem než přísnou autoritou. Zároveň je v práci zachyceno, jak je důležité aby byl otec součástí rodiny jak pro vývoj, tak pro pozdější hledání identity u jeho potomků.
Volný čas středoškolské mládeže
VERNEROVÁ, Zdenka
Práce se zabývá problematikou volného času mládeže. První kapitola charakterizuje adolescenci, zejména socializaci a hledání identity adolescenta. Dále je definován volný čas. Ve třetí kapitole je popsán volný čas středoškolské mládeže. Uvedeny jsou nejčastější volnočasové aktivity a zájmy středoškoláků, představy o náplni volného času.
Aspekty etického jednání klientů Doléčovacího centra Prevent v kontextu budování jejich nové identity.
KOREŠ, Jiří
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na proces změny jednání a postojů u klientů, kteří prošli léčbou ze závislosti. Zaměřuji se na etické aspekty těchto změn a jejich vývoj v kontextu budování nové identity klientů. Analyzuji prostředí a služby ve kterých ke změnám dochází, přístupy k léčbě a modely závislostí jako ovlivňující faktory změn. Dále se zabývám pojetím utváření identity ve výzkumu M. Brožové jako procesem změny po léčbě v komunitách a léčebnách. V závěru zkoumám pojetí etiky a jejích součástí jako východiska pro možnost definovat znaky etického jednání v tématech respondentů. Praktická část je sondou do procesu vývoje jednání a postojů u klientů v Doléčovacím centru Prevent. V úvodu představím metody výzkumu, výběr oblastí, výzkumný vzorek a postupy práce. Dále jsou uvedeny jednotlivé rozhovory s respondenty včetně interpretace jednání na pozadí rovin lidské praxe a interpretace změn jednání. V rozhovorech se zaměřuji na vnímání změny samotnými klienty, na jejich představy o svobodě a životních hodnotách.
Rozvinutí a upevnění křesťanských etických hodnot u dětí staršího školního věku prostřednictvím volnočasových aktivit
BRADÁČ, Martin
Práce se zabývá tím, jak lze upevňovat a rozvíjet křesťanské etické hodnoty na dětských táborech. Nejprve se práce zabývá pojmem hodnota a vymezuje křesťanskou etickou hodnotu. Dále popisuje charakteristiku období dospívání a její specifika, k nimž neodmyslitelně patří mravní vývoj, identita a socializace. Následuje rozbor základních mechanismů, které napomáhají při výchově k hodnotám. Další část práce je věnována samotné dramaturgii tábora a her. Na závěr následuje aplikace získaných poznatků na konkrétní přípravu křesťanského tábora, který bude mít zaměření na rozvinutí a upevnění křesťanských etických hodnot. Následuje konkrétní příklad tábora den po dni.
Filosoficko - etické aspekty ve výchově a vzdělávání
VOJTĚCH, Milan
Obsahem a smyslem práce je zmapování historického vývoje vztahu pedagogů a dětí a nesporný kvalitativní posun směrem k potřebám a možnostem dítěte (resp. žáka). V rámci tohoto vývoje představuje bohatou škálu názorů a směrů a to z oblasti nejen pedagogiky ale také psychologie, filosofie a teologie. Na příkladech ukazuje zjevné i méně zjevné chyby a nedostatky, kterých se jak v minulosti, tak i dnes dopouštějí, nebo mohou dopouštět ti, kteří se na výchově a vzdělávání dětí podílejí a snaží se poskytnout (navrhnout) určitý návod, ja by bylo možno se těchto nedostatků vyvarovat, či je alespoň zredukovat. V práci jsou hojně citovány nosné myšlenky předních odborníků z výše jmenovavých oborů, které zde slouží jako určité vodítko a potvrzení směru, kterým se autor práce vydal.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 899 záznamů.   začátekpředchozí866 - 875dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.