Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 866 záznamů.  začátekpředchozí845 - 854dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ (mladší školní věk)
KOPECKÁ, Linda
Práce se zabývá rozvojem kulturních potřeb, výchovou ke vkusu a možnostmi motivace v rámci pedagogiky volného času se specializací na mladší školní věk. Teoretická část popisuje pojmy jako je kultura, vkus, umění, motivace, volný čas. Dále charakterizuje mladší školní věk, dětský výtvarný projev v tomto věkovém období a uvádí výtvarnou činnost ve školní družině jako jednu z možností trávení volného času. Praktická část je zaměřená na výtvarný projekt, složený z výtvarných činností, realizovaných ve školní družině u dětí prvních tříd. Jednotlivé výtvarné činnosti obsahují různé možnosti motivace a následně i závěry a hodnocení dětí. Mezioborové vazby mezi jednotlivými výchovami (výtvarná, dramatická, hudební, tělesná), které jsou vzhledem k věkovým zvláštnostem dětí mladšího školního věku dobře využitelné, se dají propojovat a navzájem ovlivňovat. Děti mladšího školního věku ve školní družině pracují tvořivě, svižnějším tempem, jsou však vnímavé, tvoří s nadšením a mají k výtvarné činnosti jako takové velmi kladný vztah a vřelý přístup. Své vrstevníky tolerují a navzájem si při výtvarných činnostech pomáhají.
Vliv rodinného prostředí na vznik a rozvoj poruch chování u dětí.
ZAVADILOVÁ, Dita
Poruchy chování se vymykají z přiměřeného chování v určitém věku a v určitém sociokulturním prostředí. Jedinec s poruchami chování porušuje určité normy chování (morální nebo právní normy). Příčiny mohou být vrozené (dědičné), které jsou méně závažné či důsledkem výchovy (vlivy vrstevníků, rodiny, party), kdy mladý člověk tak napodobuje své okolí. Poruchy chování lze obecně charakterizovat jako odchylku v oblasti socializace, kdy jedinec není schopen respektovat běžné normy chování na úrovni odpovídající jeho věku.
Inspirace landartem ve volnočasových aktivitách
FILIPOVÁ, Pavla
Práce se zabývá uměním landartu a uplatněním jeho prvků v práci s dětmi ve volném čase. Mým cílem je v praxi ověřit a dokázat, že do volnočasových činnos-tí pro děti lze vnést prvky landartu. Teoretická část charakterizuje výchovu ve volném čase převážně ve vztahu k estetickým zájmovým činnostem a cílovou skupinu dětí v období pubescence. Popisuje samotný landart, jeho historii a nejvýznamnější zástupce. Dále se sou-středí na propojení landartu a pedagogiky volného času. Praktická část popisuje zrealizovanou akci, která byla landartem inspirovaná. Je zde zaznamenána její motivační část, průběh i zhodnocení.
Motivace mládeže k výtvarnému umění prostřednictvím výtvarných technik v pedagogice volného času
TREJBALOVÁ, Martina
TREJBALOVÁ,M. Motivace mládeže k výtvarnému umění prostřednictvím výtvarných technik v pedagogice volného času. České Budějovice 2008. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce Irena Kovářová. Cílem bakalářské práce bylo analyzovat způsoby motivace mladých lidí k pozitivnímu vztahu k výtvarnému umění. V prvních kapitolách teoretické části jsem se zabývala vysvětlením základních pojmů, které se týkaly tématu práce, a to pojmů umění, výtvarné umění, estetika a vztahu člověka k výše uvedeným hodnotám. V dalších kapitolách se věnuji problematice mládeže, problematice a významu volného času. Teoretickou část zakončuji tématem motivace. Motivace v jejím pojmovém vymezení a motivace mládeže k výtvarným činnostem prostřednictvím současných výtvarných projektů. Praktická část se věnuje výtvarnému projektu ,,Barevné vnímání hudby``. Cílem projektu je výtvarně vyjádřit subjektivní zážitky, vyvolané sluchovým vnímáním hudby. Projekt je zaměřen na věkovou skupinu mládež. Motivovat mládež nejen k výtvarné, ale k jakékoliv činnost je čím dál těžší. Proto jsem chtěla prostřednictvím projektu objevit jeden ze způsobů, jak věkovou skupinu mládež k výtvarné činnosti motivovat. Závěr bakalářské práce shrnuje poznatky a postřehy z průběhu výtvarného projektu.
Výchovné možnosti, tradice ve velikonočním období v pedagogice volného času mládeže
KADEŘÁBKOVÁ, Lucie
Cílem Bakalářské práce je rozvynutí tvořivosti, výchovy pro tradice ve velikonočním období také navodit představu tradičních zvyků, jak u nás, tak i v různých zahraničních zemích, přiblížit a oživit tvorbu velikonočních ozdob a různých velikonočních technik barvení vajíček. Teoretická část práce se zabývá výchovou volného času a velikonočními tradicemi, symboly a svátky. Dále se zde mluví o tradicích v různých zemích. V závěru se popisují techniky malování kraslic. V praktické části je kladen důraz na výtvarný projekt, který je určen mladým lidem od 15 {--} 25 a zaměřuje se na využití tradic ve volném čase. Práce poukazuje na využití technik barvení vajíček.
Vztah imunitního systému a psychologických zátěžových jevů.
DAŇKOVÁ, Barbora
Tato práce se zabývá působením nežádoucího stresu na organizmus člověka a sleduje reakce imunitního systému na dlouhodobou psychickou zátěž. Cílem je podat přehled o tomto vzájemném působení a poukázat na syndrom vyhoření jako projev oslabení organizmu ve všech jeho rovinách. Poznatky o příčinách, příznacích a prevenci syndromu vyhoření jsou zaměřeny na osobnost učitele, jehož profese patří k jedné z nejvíce ohrožených. Výsledky práce potvrdily přítomnost příznaků syndromu vyhoření mezi pedagogy a poukázaly na skutečnost, že stres se nejvíce projevuje ve fyzické rovině jejich vnímání. Tato práce zdůrazňuje, že informovanost o projevech syndromu vyhoření nesporně patří ke znalostem, které směřují k účinné prevenci.
Jóga jako prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže.
FÁBEROVÁ, Jana
Tématem bakalářské práce je problematika sociálně patologických jevů dětí a mládeže a dále jóga, jako součást preventivního působení v této oblasti. První část teoretické části je zaměřena na obecnou charakteristiku sociálně patologických jevů dětí a mládeže, na význam rodiny a školy a na prevenci, druhá část je věnována józe a jejímu využití. Praktickou část tvoří kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění, do jaké míry jóga ovlivňuje chovánía jednání dětí.
Role matky a otce ve výchově dětí
KUTHANOVÁ, Alena
Práce se zabývá rodičovskými rolemi a jejich vlivu na výchovu. Teoretická část se zabývá rodičovskou výchovou dětí a rolemi v rodině. Praktická část této práce zahrnuje 3 hypotézy, které se vztahují k postojům dítěte k rodičům. Sociální výzkum je uskutečněn mezi mladými lidmi, kteří žijí v úplné rodině.
Výchovné postupy v rodině předškoláka
PEROUTKOVÁ, Markéta
Práce se zabývá rodinnou výchovou dítěte předškolního věku. Jsou v ní uvedeny různé rady a návody, tak, jak je popisují odborníci. Způsoby jakými vychováváme naše děti jsou velmi podstatné. V dětech je budoucnost naší spoílečnosti. Předškolní věk je pro výchovu ideálním obdobím, neboť proutek je potřeba ohýbat dokud je mladý.
Canisterapie v prostředí mateřské školy
HOŘEJŠÍ, Zuzana
Bakalářská práce se je zpracována se záměrem vytvořit propojení působení canisterapie v prostředí mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zabývá vývojem jedince a problematikou canisterapie a jejím metodám. Praktická část odhaluje možné propojení působení canisterapie a mateřské školy. Jejím zjišťování je informovanost učitelek o tomto termínu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 866 záznamů.   začátekpředchozí845 - 854dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.