Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 870 záznamů.  začátekpředchozí844 - 853dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza bezpečnosti silničního provozu v systému "člověk - technika - prostředí".
KALVAS, Pavel
Práce pojednává o postavení každého z prvku v systému řidič {--} automobil - prostředí, jejich významu, vlivy, kterými na sebe vzájemně působí a ovlivňují se, působení legislativy a o jejich současném stavu. Dále obsahuje statistiky nehodovosti na pozemních komunikacích a možná nápravná opatření vedoucí ke snižování dopravních nehod do budoucna společně s vývojem bezpečnostních systémů a technologií.
Přeprava nebezpečných látek v souvislosti s bezpečností silničního provozu
SANDOROVÁ, Radka
Přeprava nebezpečných látek po silnici se řídí především Evropskou dohodou o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných látek ADR. Tato dohoda byla vyspělými státy přijata v roce 1957 a ČSSR se k ní připojila v roce 1986, Česká republika se stala řádným členem jakožto sukcesor po bývalé ČSSR dnem 1.1.1993. Přesto, že nám rozvoj průmyslu přináší mnoho produktů, bez kterých si již nedovedeme představit existenci moderní společnosti na straně druhé je jejich nedílnou součástí produkce látek nebezpečných, které přináší nebezpečí související s jejich výrobou, skladováním, využitím a přepravou. Z tohoto důvodu je nezbytné působit všemi prostředky na snižování potenciálních rizik vzniku nehod vozidel přepravujících nebezpečné věci, které přinášejí pro zdraví osob, jejich majetek a ekologické prostředí největší rizika. Jak dokazují statistiky, jedním z hlavních činitelů vzniku nehod je selhání lidského faktoru. Tomuto a dalším rizikům, která hrozí právě při přepravě nebezpečných látek však nemohou zabránit ani ty nejdokonalejší předpisy. Přesto bylo mojí snahou v této práci poukázat na zásadní a nejdůležitější části Dohody ADR týkající se přepravy nebezpečných látek, zdůraznit důležitost provádění kontrol při dodržování těchto předpisů. Dále jsem chtěla poukázat na přímou závislost úspěšného zvládnutí řešení mimořádné události na spolupráci a konkretizaci pravomocí všech složek Integrovaného záchranného systému a současně na konkrétním příkladu z praxe uvést potřebu provádění průběžné aktualizace jednotlivých typových plánů a následné prezentace nově použitých metod a poznatků při řešení krizových situací a s nimi spojené zavádění nových způsobů přípravy na jejich řešení.
Dopravní nehodovost a její sociální dopady
VLÁSEK, Vladislav
Diplomová práce {\clqq}Dopravní nehodovost a její sociální dopady`` je zaměřena na oblast dopravních nehod vzniklých vlivem nepřiměřené rychlosti a na sociální dopady způsobené dopravní nehodovostí. Každý rok umírá na českých silnicích přibližně tisíc lidí, další tisíce zraněných si z dopravní nehody si odnáší trvalé doživotní následky. Vedle přímých ztrát na životě, zdraví a majetku přináší dopravní nehody společnosti řadu dalších často těžko vyčíslitelných nákladů. Od financování výjezdu jednotek integrovaného záchranného systému přes výlohy na léčení a následnou rekonvalescenci až po případné sociální dávky pro zdravotně postižené a s tím související dopady na příbuzné obětí nehod. Cílem práce je zmapovat situaci v oblasti vzniku dopravních nehod, při kterých dochází k těžkým zranění nebo úmrtí účastníků a zjištění nejzávažnějších sociálních dopadů dopravních nehod. K získání informací za účelem realizace cílů a potvrzení hypotézy byl realizován kvantitativní výzkum a jako metoda k ověření správnosti předpokládané hypotézy byla použita sekundární analýza dat z evidencí Policie České republiky a Ministerstva vnitra České republiky. Za účelem zmapování nejzávažnějších sociálních dopadů byly užity rozhovory s náhodně vybranými účastníky dopravních nehod, kteří utrpěli těžká zranění s trvalými následky. Základní zkoumaný soubor tvoří účastníci dopravních nehod na území České republiky, o kterých je záznam v evidenci Policie České republiky v období 2003- 2006, při kterých došlo k usmrcení, těžkému nebo lehkému zranění účastníků. Stanovená hypotéza práce, že k nejzávažnějším následkům dopravních nehod dochází vlivem nepřiměřené rychlosti byla potvrzena, rovněž byly zmapovány nejzávažnější sociální dopady následků dopravních nehod.
Posuzování bezpečnosti tlakových lahví
Macurová, K. ; Tichý, R. ; Strnadel, B. ; Dlouhý, Ivo
V příspěvku jsou studovány podmínky pro protržení tlakové nádoby. Jsou analyzována modifikovaná kriteria bezpečnostní koncepce „leak before break“ uvažující zbytková napětí. Konstrukční kriteria jsou založena na kritické délce trhliny, která musí být menší než tloušťka stěny. Superpozice zbytkového napětí, která vznikají v průběhu výroby, a obvodových napětí, způsobených vnitřním přetlakem, významně ovlivňují životnost a podmínky technického použití. Velikost a charakter rozdělení zbytkových napětí byly určovány experimentálně za použití odvrtávací metody. Numerická simulace a matematické výpočty byly realizovány za použití softwarových produktů ANSYS a MATLAB. Hlavní pozornost je soustředěna na použití zbytkových napětí v numerické analýze na základě hodnot získaných odvrtávací metodou.
Potřeba kvalitativních změn norem se blíží
Marek, Pavel ; Laurie Kennedy, D.J. ; Fischer, Ondřej
Rozbor rostoucí komplexnosti existujících norem pro navrhování konstrukcí nacházející rozpor mezi rostoucím výpočetním postupem využívajícím počítače a dosavadním pojetím. Příspěvek navrhuje kvalitativní změny v uspořádání norem odpovídající přechodu od deterministiského případně předpisového pojetí k pravděpodobnostnímu.
Ochrana zaměstnanců před důlními otřesy v dlouhých důlních dílech a stanovení opatření při zjištění nebezpečných stavů při vedení a provozu důlních děl s cílem zabránit vzniku otřesu. Projekt č. 44-06. Dílčí zpráva o výsledcích řešení etapy č. 5
Konečný, Petr ; Ptáček, Jiří ; Šňupárek, Richard ; Velička, Vilém ; Zeman, Vladislav ; Bonczek, Č. ; Dvorský, P. ; Holečko, J. ; Koníček, P. ; Przeczek, A. ; Stoniš, M.
Řešení projektu se týká ražeb chodeb a úvodních prorážek pro přípravu nových porubních bloků. Snahou je nalézt nové způsoby preventivních opatření, které by v nich omezily na nejmenší možnou míru riziko otřesů. Kromě toho se v projektu řeší problematika zpřesnění lokace seismických jevů a rovněž zkoumá možnost použití vývrtů po trhací práci pro tlakové zavlažování v rámci protiotřesové prevence.
Ochrana zaměstnanců před důlními otřesy v dlouhých důlních dílech a stanovení opatření při zjištění nebezpečných stavů při vedení a provozu důlních děl s cílem zabránit vzniku otřesu. Projekt č. 44-06. Závěrečná zpráva o výsledcích řešení etapy č. 5
Konečný, Petr ; Ptáček, Jiří ; Šňupárek, Richard ; Velička, Vilém ; Zeman, Vladislav ; Bonczek, Č. ; Holečko, J. ; Koníček, P. ; Przeczek, A. ; Stoniš, M.
Řešení projektu se týká ražeb chodeb a úvodních prorážek pro přípravu nových porubních bloků. Snahou je nalézt nové způsoby preventivních opatření, které by v nich omezily na nejmenší možnou míru riziko otřesů. Kromě toho se v projektu řeší problematika zpřesnění lokace seismických jevů a rovněž zkoumá možnost použití vývrtů po trhací práci pro tlakové zavlažování v rámci protiotřesové prevence.
Posudek použitelnosti železobetonových desek s aplikací metody SBRA
Pustka, D. ; Marek, Pavel
Cílem referátu je posudek použitelnosti železobetonové desky zatížené rovnoměrně stálím zatížením a osamělým břemenem. Vstupní veličiny jsou vyjádřeny histogramy, je použita plně pravděpodobnostní metoda SBRA.
Ověření ohybové únosnosti železobetonového průřezu dle Eurokódu a metodou SBRA
Pustka, D. ; Marek, Pavel
Referát se zabývá posudkem spolehlivosti jednoduše podepřeného železobetonového nosníku z hlediska ohybu. Jsou porovnávány výsledky získané podle Eurokódu a pravděpodobnostní metodou SBRA

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 870 záznamů.   začátekpředchozí844 - 853dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.