Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí84 - 93další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autorita učitele z pohledu žáků 2. stupně základní školy
OUTLÁ, Eliška
Hlavním cílem této diplomová práce, s názvem "Autorita učitele z pohledu žáků 2. stupně základní školy," je, zjistit názor žáků na autoritu učitele a zmapovat případné rozdíly v odpovědích žáků v závislosti na jejich pohlaví a školní úspěšnosti. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou systematicky popsány teoretické poznatky, týkající se autority učitele. Nejprve je definován pojem autorita, jako obecný pojem, dále následuje část, která je zaměřena na autoritu učitele a její krizi, spojení autority s výchovou a kázní během vyučování. Druhá část diplomové práce je zaměřena na empirický výzkum, ve kterém bylo využito metody dotazníku.
Využívání kázeňských prostředků učiteli druhého stupně základní školy
FRANCOVÁ, Jana
Diplomová práce s názvem ?Využívání kázeňských prostředků učiteli druhého stupně základní školy? si klade za cíl zjistit, jak učitelé na druhém stupni základních škol reagují na nekázeň svých žáků při hodinách českého jazyka. V empirické části bylo k tomuto účelu užito zejména metody nezúčastněného pozorování a rozhovoru s učiteli. Pro doplnění informací pak byl použit dotazník pro žáky, aby byl získán náhled na tuto problematiku z více úhlů. Teoretická část nabízí odborný základ pro následné zkoumání v praxi. Nejprve je definován pojem kázeň očima různých autorů, dále jsou vyjmenovány a popsány příčiny a projevy nekázně, následuje nejrozsáhlejší kapitola o druzích kázeňských prostředků a poslední dvě kapitoly se zabývají prevencí nekázně a vzájemnou komunikací mezi učitelem a žákem.
Autorita v pedagogickém vztahu při výchovném ovlivňování volného času
JANDA, Vojtěch
Práce se zabývá pedagogickým vztahem a autoritou, která je jeho součástí. Práce je teoretická, shrnuje a porovnává informace z použité literatury. Definuje pojmy s autoritou související. Odpovídá na otázku, co to autorita je, v jakých se vyskytuje prostředí a především jak se vyskytuje v prostředí mikrosociálním, kde se projevuje v interakci mezi jedinci. Dále se práce zabývá autoritou pedagoga, odůvodňuje její nezbytnost a navrhuje, jak by měly vypadat zásahy autority v případě nekázně. To však neřeší samotný problém, z kterého nekázeň vzniká. Proto práce dále popisuje příčiny nekázně a její předcházení. Čtvrtá kapitola odůvodňuje důležitost kladného pedagogického vztahu při výchově. Poslední podkapitoly se zabývají hranicemi pedagogického vztahu. Celou problematiku se snažím sledovat z hlediska specifik pedagogiky volného času.
Kázeň ve výuce na střední odborné škole gastronomického zaměření
KUBATOVÁ, Marie
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku kázně ve výuce na střední odborné škole s gastronomickým zaměřením. Cílovou skupinu tvoří učitelé a žáci Střední školy a Vyšší odborné školy cestovného ruchu v Českých Budějovicích. Práce je rozčleněna do teoretické a praktické části. V teoretické části jsou porovnávány různé pohledy odborníků na pojem kázeň ve vyučování, na kompetence a autoritu učitele. V praktické části jsou stanoveny cíle výzkumu, metody výzkumu a interpretace výsledků výzkumu. Výzkumnými předpoklady bylo, že žáci i učitelé mají na nekázeň ve vyučování shodný nebo podobný náhled, všeobecně jim nekázeň vadí. Tyto předpoklady se ve výsledcích potvrdily.
Utváření autority učitele na 1. stupni ZŠ
BABORÁKOVÁ, Veronika
Autorita je v dnešní době velmi diskutované téma. Tato diplomová práce se zabývá utvářením autority učitele na 1. stupni ZŠ. Zaměřuje se na autoritu a mapuje myšlenky jednotlivých učitelů a žáků vztahující se k této problematice. Teoretická část diplomové práce seznamuje se základními pojmy, jako jsou autorita, její druhy, zdroje a autorita s výchovou. Dále vysvětluje a popisuje autoritu u profese pedagoga. Dále jeho kompetence, klima školní třídy a kázeň jakožto významné stavební kameny učitelské autority. V praktické časti jsou prezentovány výsledky výzkumu. Je zde představen pohled žáků, jak podle nich pedagog nejlépe docílí autority a pohled učitelů, jaké vlastnosti oslabují a posilují právě jejich autoritu. Cílem diplomové práce je zjistit pohledy žáků a učitelů na autoritu pedagoga.
Nation branding České republiky - (ne)úspěšné budování její značky
Matoušková, Zdenka ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Nation branding je poměrně nová disciplína. Navzdory nedávnému nárůstu zájmu o tuto oblast mezi akademiky a odborníky a stále zvyšujícímu se počtu publikací na toto téma je nation branding stále v počátečním stádiu výzkumu. Cílem práce je tuto disciplínu prozkoumat, představit a zhodnotit, především v českém kontextu. Zaměřuje se na aktéry působící v této oblasti, nástroje, které používají a zhodnocení efektivity tohoto počínání.
Kázeň v odborném výcviku na středních odborných učilištích
ROSOVÁ, Ludmila
Kázeň v současné době poukazuje na zvýšenou problematiku a to nejen ve škole, ale také v celé společnosti. I přes velké úsilí nás všech se k viditelnému zlepšení a uspokojivému výsledku bohužel nedochází. Je třeba najít řešení tohoto problému, které by bylo efektivní a dlouhodobé. Dalo by se říci, že kázeň je něco, co v naší společnosti chybí. Cílem práce bude vysvětlení samotného pojme kázně a objasnění nevhodného chování s možnostmi řešení k daným problematikám. V teoretické části práce budou popsány nejčastěji užívané pojmy a formy kázně a dále bude rozebíráno hlavní vymezení problému. Praktická část bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u učitelů ze Středního odborného učiliště Netolice a Prachatice. Dotazník pro učitele bude zaměřen na vnímání kázně svých žáků a jak posuzují a řeší nevhodné chování.
Srovnání autority učitele ve škole a pedagoga volného času
VAŇKOVÁ, Karolína
Práce se zabývá problematikou autority ve společnosti, v pedagogice a úžeji se zaměřuje na autoritu učitele a autoritu pedagoga volného času. V první části se definuje autorita a popisují jevy s ní spojené. Dále práce nastiňuje význam a současnou pozici autority ve společnosti. V druhé části se práce se zaměřuje na postoj pedagogiky k autoritě. Dochází ke snaze o definování jevů, které ovlivňují autority učitele a autoritu pedagoga volného času. Dochází také k porovnání obou autorit.
Vliv organizovaných volnočasových aktivit na chování a kázeň žáků ve třídách primárního vzdělávání.
CERMANOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá vlivem organizovaných volnočasových aktivit na kázeň a chování dětí ve třídě na základní škole. Aktivity, kterými se děti ve svém volném čase zabývají, mohou výchovně vzdělávací proces výrazně ovlivňovat a podporovat, ale za určitých okolností také oslabovat. Cílem práce je zjišťování různých projevů chování žáků na 1. stupni základní školy a posouzení, zda volnočasové aktivity mají možnost výrazně ovlivnit chování a projevy žáků ve škole. Teoretická část vymezuje pojmy chování a kázeň. Charakterizuje pojmy volný čas, organizované i neorganizované volnočasové aktivity a poukazuje na různé projevy chování dětí. V praktické části se pomocí dotazníkového šetření zjišťují a analyzují poznatky učitelů o různých projevech chování a jednání žáků. Mapují se zde také možnosti organizovaných volnočasových aktivit pro podporu vhodného chování a kázně žáků ve vyučování.
Volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ jako prevence kázeňských problémů ve škole
POŠUSTOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá volnočasovými aktivitami žáků 1. stupně ZŠ a to především jejich vlivem na kázeň ve škole. Cílem práce je zachycení zkušeností učitelů prvního stupně ZŠ s projevy nekázně žáků, zmapování způsobů trávení volného času žáků a posouzení, zda volnočasové aktivity mají možnost výrazně ovlivnit chování žáků ve škole. Teoretická část práce vymezuje na základě odborné literatury pojmy kázeň a volný čas. Nastiňuje funkce kázně, smysl jejích norem, příčiny nekázně a její projevy. Naznačuje také způsoby, kterými lze kázeňským problémům předcházet. Dále charakterizuje výchovu mimo vyučování a volnočasová zařízení. V praktické části jsou pomocí dotazníkové metody a řízeného rozhovoru shromážděny a analyzovány poznatky o kázeňských přestupcích žáků 1. stupně ZŠ a využívání jejich volného času. Tyto poznatky jsou posuzovány jak z hlediska výpovědí žáků, tak i z pohledu učitelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí84 - 93další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.