Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 864 záznamů.  začátekpředchozí835 - 844dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Muž na rodičovské dovolené
KILIÁNOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá muži na rodičovské dovolené. Teoretická část práce vysvětluje základní pojmy týkající se rodiny, popisuje, jaké role ve výchově dítěte mají rodiče, práce se též zabývá samotnou rodičovskou dovolenou, právní stránkou této problematiky i rozdíly mezi muži a ženami, kteří na rodičovské dovolené jsou. Výzkum v rámci této studie zjišťuje, jaké názory mají na úlohu mužů na rodičovské dovolené mladí lidé do třiceti let svého věku. Tento výzkum následně srovnává názory respondentů ve sledované věkové kategorii s názory osob starších čtyřiceti a šedesáti let; v neposlední řadě je nasnadě zjišťování motivace, která vede muže k rozhodnutí starat se o dítě v době, kdy je jejich partnerka výdělečně činná.
Současná mateřská škola ve městě a na vesnici
STAŇKOVÁ, Kateřina
Práce rozebírá, zda ještě existují rozdíly mezi městským a vesnickým způsobem života, a jestli mají vliv na chování a projevy dětí a učitelek v mateřských školách. V teoretické části píši o faktorech, které mají na chování dětí největší vliv, v praktické části pozoruji chování dětí při předem vybraných činnostech v pěti vesnických a v pěti městských mateřských školách.
Primární prevence sociálně patologických jevů u dětí v předškolním věku
SEMERÁDOVÁ, Dagmar
Práce se věnuje problematice primární prevence sociálně patologických jevů v souvislosti s rozvojem osobnosti dítěte předškolního věku. V teoretické části se zabývá vymezením pojmu primární prevence sociálně patologických jevů a přibližuje význam vhodných činností a výchovných postupů u předškoláků, jak v mateřské škole, tak i v rodině. V praktické části jsou pak zkoumány postoje rodičů dětí do šesti let věku k primární prevenci sociálně patologických jevů a rizikové faktory, které v současnosti charakterizují rodinné zázemí předškoláka.
Role vybraných prvků výchovy prožitkem v profilaci pedagoga volného času
CEEOVÁ, Justina
Práce se zabývá přínosem výchovy prožitkem pro osobnostní rozvoj pedagoga volného času v rámci jeho profesní přípravy. Na základě teoretického zkoumání některých zásadních prvků výchovy prožitkem (dobrodružství, sebe-zkušenostního učení, cílené zpětné vazby) a klíčových kompetencí osobnosti pedagoga volného času potvrzuje přínos výchovy prožitkem pro rozvoj osobnosti. Zároveň charakterizuje, v čem tento přínos konkrétně pro pedagoga volného času spočívá. Ve svém závěru se práce zabývá otázkou, proč by měl být prostor pro rozvoj osobnosti také na vysokých školách.
Nezávislost dětí se sluchovým postižením ve vztahu k přípravě na budoucí povolání
MĚCHUROVÁ, Gabriela
Práce se zabývá dětmi ve věku 14 - 15 let, které trpí sluchovým postižením kompenzovaným sluchadlem. Teoretická část zahrnuje charakteristiku sluchového postižení a dalších informací souvisejících s tématem práce. V praktické části je představen provedený výzkum, vyhodnocení a závěry.
Porovnání znalostí o prevenci dopravních úrazů u dětí na základních školách
ŠESTÁK, Milan
Porovnání znalostí o prevenci dopravních úrazů u dětí na základních školách. Reconciliation of knowledge on primary school children traffic injury prevention Svou práci jsem věnoval problematice se kterou se každý den setkávám ve svém pracovním prostředí. Úrazy dětí jsou stále celospolečenským zdravotně sociálním problémem. Děti mohou být zraněni jako chodci, cyklisti či jako spolujezdci v motorovém vozidle. Traumatická situace zasahuje rodiny a blízké obětí, kteří potřebují pomoc. Již 24 let pracuji u dopravní policie ČR a zabývám se dopravní výchovou mezi kterou patří také prevence a výchova dětí školního věku. Vybral jsem si toto téma, protože již ve své bakalářské práci jsem se podobným tématem zabýval a ve svém pracovním životě se často s dopravními úrazy setkávám. A to s úrazy nejen dospělých, ale dětí. Má diplomová práce je zaměřena na porovnání znalostí o prevenci dopravních úrazů u dětí na základních školách v jižních Čechách a provedení analýzy realizace preventivních aktivit (primární úrazové prevence v oblasti dopravních úrazů) na sledovaných základních školách. Za účelem zjištění cílů práce byl realizován kvalitativní výzkum. K ověření mých hypotéz jsem si zvolil jako techniku sběru dat dotazníkové šetření. Hodnocení výsledků odpovědí dětí bylo provedeno z hodnotitelného vzorku 338 dotazníků. Hodnocení výsledků pedagogů bylo provedeno ze vzorku 11 anketních lístků. Výsledky odpovědí byly znázorněny v jednotlivých grafech, které je možno porovnat. Nepodařilo se potvrdit hypotézu, že děti na vybraných základních školách sídlících v Českých Budějoviccích mají vyšší znalosti o prevenci dopravních úrazů, než děti na vybraných základních školách sídlících mimo České Budějovice. Analýza realizace preventivních aktivit (primární úrazové prevence v oblasti dopravních úrazů) na sledovaných základních školách je pak samostatnou částí a hypotézu, že by bylo realizováno více preventivních aktivit na základních školách sídlících v Českých Budějovicích nepotvrdila. Výsledky mé práce by měli přispět k lepší informovanosti pedagogů, rodičů a dětí, edukaci pedagogů, rodičů a dětí, ale i dalších zainteresovaných pracovníků. Zvláště bych kladl důraz na prohlubování znalostí dětí v oblastech, které děti neznaly.
Filozofování s dětmi jako způsob výchovy zážitkem ve volném čase
MACKŮ, Richard
Práce představuje možnosti a rizika, která vyplývají z kombinace metod výchovy zážitkem a filozofování s dětmi. Po vymezení použitých termínů postupně seznamuje s cíli, charakteristikou a základními metodami výchovy ve volném čase z nichž podrobně představuje výchovu zážitkem a její základní prvky - dramaturgii, dobrodružství, reflexi a hru. Poslední dva jmenované jsou v práci pojaty jako pojící prvky mezi výchovou zážitkem a programem Filozofie pro děti, jehož cíle i metody jsou rovněž podrobně představeny. Následné zamyšlení nad styčnými plochami filozofování s dětmi a zážitkových činností je stěžejní částí práce. V této oblasti jsou řešeny filozofické aspekty hry a reflexe jako možné cesty zážitkově pojatého filozofování. V závěru je naznačeno také možné propojení filozofie a zážitku samotného.
POROVNÁNÍ VÝCHOVNÝCH SYSTÉMŮ VYBRANÝCH ALTERNATIVNÍCH ŠKOL S PREVENTIVNÍM SYSTÉMEM DONA BOSKA
LAŇKA, Jiří Ignác
Práce pojednává o výchově jako systému, zvláště pak o výchovném systému svatého Jana Boska. Ten je pak porovnáván s výchovnými systémy vybraných alternativních škol, které svou podstatou velmi lidsky přistupují k duši dítěte. Cílem bakalářské práce je porovnání vybraných problematik, které se autorovi jeví jako významné. Jedná se o určení cílové skupiny, vůči které je výchovný systém zaměřený, výchovné metody, sledované cíle výchovného působení a edukační prostředí. Rovněž bude sledován vztah systému ke křesťanské víře.
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ (mladší školní věk)
KOPECKÁ, Linda
Práce se zabývá rozvojem kulturních potřeb, výchovou ke vkusu a možnostmi motivace v rámci pedagogiky volného času se specializací na mladší školní věk. Teoretická část popisuje pojmy jako je kultura, vkus, umění, motivace, volný čas. Dále charakterizuje mladší školní věk, dětský výtvarný projev v tomto věkovém období a uvádí výtvarnou činnost ve školní družině jako jednu z možností trávení volného času. Praktická část je zaměřená na výtvarný projekt, složený z výtvarných činností, realizovaných ve školní družině u dětí prvních tříd. Jednotlivé výtvarné činnosti obsahují různé možnosti motivace a následně i závěry a hodnocení dětí. Mezioborové vazby mezi jednotlivými výchovami (výtvarná, dramatická, hudební, tělesná), které jsou vzhledem k věkovým zvláštnostem dětí mladšího školního věku dobře využitelné, se dají propojovat a navzájem ovlivňovat. Děti mladšího školního věku ve školní družině pracují tvořivě, svižnějším tempem, jsou však vnímavé, tvoří s nadšením a mají k výtvarné činnosti jako takové velmi kladný vztah a vřelý přístup. Své vrstevníky tolerují a navzájem si při výtvarných činnostech pomáhají.
Vliv rodinného prostředí na vznik a rozvoj poruch chování u dětí.
ZAVADILOVÁ, Dita
Poruchy chování se vymykají z přiměřeného chování v určitém věku a v určitém sociokulturním prostředí. Jedinec s poruchami chování porušuje určité normy chování (morální nebo právní normy). Příčiny mohou být vrozené (dědičné), které jsou méně závažné či důsledkem výchovy (vlivy vrstevníků, rodiny, party), kdy mladý člověk tak napodobuje své okolí. Poruchy chování lze obecně charakterizovat jako odchylku v oblasti socializace, kdy jedinec není schopen respektovat běžné normy chování na úrovni odpovídající jeho věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 864 záznamů.   začátekpředchozí835 - 844dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.