Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 866 záznamů.  začátekpředchozí795 - 804dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Současné vztahy dětí a rodičů - křesťanský pohled
TALÁNOVÁ, Daniela
Bakalářská práce nabízí pohled na současné vztahy dětí a rodičů z křesťanského hlediska. Mapuje některé dílčí problémy těchto vztahů na základě dostupné křesťanské literatury a Bible. Srovnává podobnost vztahu Boha Otce a Jeho lidu se současnými vztahy dětí a rodičů. Popisuje jedinečný úkol rodičů " vést děti k víře a podobu vztahů z toho vyplývajících. Věnuje se vlivu přátel a partnerů dětí na vztahy v rodině. Pozornost obrací i na způsob volby správného povolání z pohledu křesťanské rodiny. Na příbězích lidí dokládá, že "teorie" přinášené křesťanskými autory jsou opravdu platné. Verši z Bible dokládá roli Boha Otce a nadčasovost a univerzálnost Bible jako "výchovné literatury".
Víra a výchova v křesťanské rodině
MATYSOVÁ, Jindřiška
Autorka se v práci zabývá vztahem mezi předáváním víry a výchovy v rodině. Popisuje pohledy různých humanitních věd na rodinu, zabývá se znaky křesťanské rodiny. Uvádí různé definice víry a výchovy v pojetí dvou křesťanských církví (římskokatolické a českobratrské evangelické) a v pojetí humanitních věd. Naznačuje přístupy několika autorů k výchově dětí v křesťanské rodině.
Partnerství mezi učitelem a žáky na ZŠ
DUŠKOVÁ, Barbora
DUŠKOVÁ, Barbora. Partnerství mezi učitelem a žáky na základní škole. České Budějovice: Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky a psychologie, 2011, 85 s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Marta Franclová. Diplomová práce se věnuje tématu vzájemného vztahu mezi učitelem a žáky na základní škole. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část pojednává o změnách v českém školství po r. 1989 a zaměřuje se na vznik nových výchovně ? vzdělávacích cílů. Dále se teoretická část zabývá osobností učitele a jeho temperamentem, volbou učitelského povolání a požadavky na profesi učitele. V další řadě se pak věnuje vzájemnému vztahu mezi učitelem a žáky. V praktické části se autorka zaměřuje na výsledky výzkumu interakčního stylu učitele, který byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření.
Vliv výchovy psů na jejich chování v dospělosti
VICKOVÁ, Pavlína
V diplomové práci je popsán a zdokumentován vliv výchovy psů na jejich chování v dospělosti, zejména ovladatelnost, vztah k ostatním členům rodiny a jiným psům. Dotazníkové šetření probíhalo v oblasti Trhosvinenska. Bylo zjištěno, že primární a důležitý vliv na pozdější výchovu a chování psa má nejen doba odebrání štěněte od matky, ale i způsob péče v době před odebráním. Dále způsob a míra socializace u nového majitele a také znalost a dovednost majitele v oblasti etologie a komunikačních signálů psa.
Rodina a její vliv na vývoj dítěte a páchání trestné činnosti
NOSKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá výchovou dětí v rodině a jejím vlivem na vytváření celkové osobnosti s tendencemi vedoucími k páchání trestné činnosti. Pozornost je věnována zejména vlivu neúplné rodiny a rizikům s tím souvisejícím, kriminalitě dětí a mládeže a možnostem řešení. Teoretická část pak vychází z případových studií dětí, které byly umístěny ve výchovném ústavu a škole, které mají problémy s chováním a dopustily se trestné činnosti.
Fungující rodina jako nejúčinnější prevence kriminality dětí a mládeže;
DVOŘÁKOVÁ, Markéta
ABSTRACT Diplomová práce s tématem {\clqq}Fungující rodina jako nejúčinnější prevence kriminality dětí a mládeže``, se jak z názvu vyplývá, zabývá rodinou jako nejúčinnějším činitelem v rámci prevence kriminality dětí a mladistvých. Autorka v teoretické části práce popisuje rodinu jako ucelený systém, který má několik funkcí. Zabývá se zde také poruchou těchto funkcí s ohledem na kriminalitu dětí a mládeže, z nichž nejvíce vyzdvihuje funkci emocionální a socializační. Popisuje zde samotný jev kriminality, ale také sociálně patologické jevy, které mohou s kriminalitou souviset. Významná část práce je pak věnována prevenci kriminality, a to jak obecné, tak zejména prevenci v rámci rodiny. V závěru teoretické části práce je přehled statistik kriminality, kterou autorka rozdělila podle krajů a okresů. Detailněji pak byl popsán kraj Karlovarský, na který autorka zaměřila i svou praktickou část práce. V praktické části jsou zpracovány případové studie deseti mladistvých z Karlovarského kraje, jež se dopustili nějaké trestné činnosti. Pro přehlednost jsou studie doplněny grafy, které zvýrazňují jevy, nejvíce ovlivňující kriminalitu. V této části se dále autorka zabývá také diskusí teoretické části, včetně porovnávání statistik kriminality. Bylo zjištěno, že mladiství převážně pocházejí z dysfunkčních rodin. Lze tedy říci, že rodiny dysfunkční jsou velmi rizikovým faktorem, ovlivňujícím možné budoucí kriminální chování dětí, které jsou v těchto rodinách vychovávány. Cílem práce je popsat problematiku fungujících a nefunkčních (dysfunkčních) rodin s ohledem na trestnou činnost dětí a mládeže, případně stanovení hypotéz. Autorka na základě zpracované teorie a vlastního výzkumu, stanovila jakési {\clqq}desatero rodinné výchovy``, to by mohlo sloužit jako návod rodičům pro prevenci kriminality u jejich potomků.
Výchova a vzdělávání u Aristotela
FÜRSTOVÁ, Eva
Práce se zabývá výchovou a vzděláváním ve starověkém Řecku u Aristotela. Hlavní část práce pojednává o Aristotelově filosofii a charakteru výchovy a vzdělávání, jejího rozdělení na tělesnou, mravní a rozumovou část, vzdělávacím systému a vyučovacích předmětech.
Rozvoj empatie jako cíl výchovy a vzdělávání
NOVÁČKOVÁ, Lenka
Tato práce představuje empatii jako jeden z cílů výchovy a vzdělávání. Vymezuje termíny emoce a emoční inteligence. Dále seznamuje s pojmem výchova ve volném čase, její charakteristikou, cíli, a metodami. Zabývá se možnostmi rozvoje empatie ve výchově ve volném čase. Popisuje také cíle předškolního a základního vzdělávání. V kapitole věnované empatii se zabývá historickým vývojem pojmu, vývojovými předpoklady empatie a souvislostmi s morálním vědomím. V poslední kapitole popisuje některé z faktorů, které rozvíjejí empatické chování.
Přátelství jako základ manželství podle Aristotela
BALI, Kateřina
Práce se zabývá přátelstvím a posléze manželstvím tak, jak jej pojímal Aristotelés. První kapitola se zaměřuje na výklad přátelství spolu se všemi náležitostmi, které s ním souvisí, druhá kapitola je pak věnována manželství, jež se opírá o výklad nerovného přátelství a jež je ukotveno v politickém konceptu státu. V celé práci je interpretován Aristotelův pohled na tyto dva fenomény a to zejména prostřednictvím primární a sekundární literatury.
Psychomotorický vývoj dětí trvale umístěných v jeslích
HANELOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá vlivem jeslí na psychomotorický vývoj dítěte. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsán psychomotorický vývoj dítěte do tří let, vliv rodiny a vrstevníků na socializaci dítěte. Dále jsou v této části popsány jesle a jejich vývoj v naší republice. Teoretická část končí popisem konkrétních jeslí. Praktická část se věnuje výzkumu dětí v jeslích E. Pittera v Českých Budějovicích. Sledováno je devět dětí při třech různých řízených výchovách a při volné hře. Pozorování proběhlo dvakrát. Odstup mezi prvním a druhým pozorováním je tři měsíce. Jesle znamenají posun pro dítě především ve vývoji vztahů k druhým dětem, ale rozhodující část výchovy spočívá na rodině.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 866 záznamů.   začátekpředchozí795 - 804dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.