Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 798 záznamů.  začátekpředchozí781 - 790další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Projevy a zvládání agresivity v předškolním věku
HRBKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá zmapováním projevů agresivního chování v mateřských školách a navržením způsobů předcházení jejich důsledkům. Teoretická část je věnována agresivitě jako problému současné společnosti s akcentem na předškolní a raný školní věk, na její projevy, důsledky a předpoklady k jejímu zvládání. Praktická část se zaměřuje na pozorování agresivity v mateřských školách očima učitelek MŠ, výzkum je proveden metodou dotazníku. Součástí praktické části bakalářské práce je zásobník her, cvičení a aktivit ke zvládání agresivity a videozáznam práce s dětmi.
Motorické schopnosti dětí ve věku 6 -7 let v Českých Budějovicích\\
KUNCOVÁ, Pavla
Cílem diplomové práce je zjistit úroveň motorických schopností 6-7 letých dětí. Výzkum probíhal ve druhé třídě na Základní škole Kubatova v Českých Budějovicích. Celkový soubor měl rozsah 42 žáků. Mým úkolem bylo porovnat úroveň jejich výkonových i koordinačních schopností s předpokládanou úrovní, vymezit jejich vzájemné vztahy, porovnat chlapce a děvčata, porovnat sportovní a nesportovní třídu.
Liturgický rok a výuka křesťanské výchovy v mateřské škole.
ČAPKOVÁ, Hana
Tato práce se věnuje dětem v předškolním věku z pohledu biologie, psychologie, sociologie a pedagogiky s přihlédnutím na dětský rozvoj osobnosti v mateřské škole. Práce vychází z Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a snaží se rozšiřovat a prohlubovat jednotlivá témata o spirituální složku dítěte. V praktické části jsou návrhy témat pro práci s předškolními dětmi na období tří let. Témata se váží k jednotlivým obdobím liturgického i kalendářního roku. Formou hry se dětem přibližují jednotlivá období během školního roku pomocí symbolů, které jsou typické pro dané období.
Podpora výchovy ke zdraví formou intervenčního pohybového programu pro děti předškolního věku.
SEBEROVÁ, Eva
Cílem mé bakalářské práce je vytvoření intervenčního pohybového programu podporující výchovu ke zdraví pro děti předškolního věku. Jako dílčí cíl jsem si stanovila ověření realizovatelnosti tohoto programu v praxi. Teoretická část mé práce obsahuje množství informací o významu pohybu v životě člověka, o psychomotorice a jejím vlivu na zdraví. V praktické části je rozpracován vytvořený pohybový program, který je postaven na bázi psychomotorických her a přizpůsoben věku dětí. Před i po jeho aplikaci byly další údaje získány metodou pozorování a metodou řízeného rozhovoru. Veškerá sebraná data byla zpracována a vyhodnocena. Výsledky potvrzují, že vytvořený pohybový program pozitivně přispívá k tvorbě podmínek pro tělesnou, duševní a společenskou pohodu dítěte a je v praxi realizovatelný.
Podpora zdravého životního stylu u dětí předškolního věku
JAHODOVÁ, Lucie
Jak již název prozrazuje, tématem práce je podporování zdravého životního stylu u dětí předškolního věku. V úvodu teoretické části práce je vymezena charakteristika předškolního období, a to především vývoj kognitivní a sociální. Dále jsou uvedena rizika, která ohrožují zdravý vývoj dítěte a způsobují potíže v dalším životě jedince. Také je zde uvedeno porovnání Rámcového vzdělávacího programu s Programem zdravé MŠ. Samostatný Program Zdravé mateřské školy je uveden na závěr teoretické části. V praktické části se práce zabývá porovnáním volné hry v mateřských školách pracující podle programu podporující zdraví a ve školách bez zaměření. Tyto informace jsou získávány pomocí metody pozorování a jejich následného zpracování.
Prevence proti násilí
TRENČINSKÁ, Marcela
Bakalářská práce ve své teoretické části seznamuje se slovníkovým výkladem pojmů násilí, agrese, prevence a předškolní výchova, věk. Dále pak názory některých odborníků, konkrétní příčiny vzniku násilí a možná řešení předcházení násilí. V praktické části se práce zabývá projektem prevence proti násilí, který byl alespoň částečně realizován v mateřské škole. A následně hodnocen v závěru k projektu.
Rozvoj empatie u dětí předškolního věku
NOVÁČKOVÁ, Lenka
Ve své bakalářské práci se zabývám empatií u dětí. V teoretické části představuji emoce, které se na empatii významnou měrou podílí, a vymezuji klíčové pojmy. Tato část obsahuje i strategie, které vedou k rozvoji vcítění. V praktické části popisuji pozorování a především experiment, kdy jsem zkoumala, jestli jsou děti v předškolním věku empatické. Dále nabízím ukázku dvou tématických bloků, které jsem realizovala při mých praxích.
Vliv vývoje motoriky u zrakově hendikepovaného dítěte na jeho psychosociální vývoj
KRÁLOVÁ, Věra
Práce se zabývá zrakově handikepovanými dětmi v předškolním věku a jejich motorickým, emocionálním a psychosociálním vývojem a to s přihlednutím k intaktním dětem stejného věku.
Rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí s příznaky hyperaktivity
ŠMÍDOVÁ, Kateřina
Grafomotorika je soubor pohybových dovedností v grafické oblasti. Její rozvoj je závislý na celkové úrovni psychomotorického vývoje, zejména hrubé a jemné motoriky. Hyperaktivita znamená nadměrné nutkání k činnosti, nadměrné pohyby. Velmi často se proto u dětí, které mají příznaky hyperaktivity, vyskytují problémy s některou oblastí psychomotoriky. Cílem práce bylo zjistit, nakolik úroveň rozvoje grafomotoriky ovlivňuje u hyperaktivních dětí odklad školní docházky a také jak se mateřské školy věnují u těchto dětí rozvoji jemné a hrubé motoriky. Oba cíle byly splněny. Teoretická část práce se zabývá podrobným popisem problematiky, snaží se podat ucelený přehled o tématu. Výzkumná část je tvořena integrovaným výzkumem. Kvalitativní výzkum probíhal pomocí řízených rozhovorů se zástupci mateřských škol. Rozhovor byl zaznamenáván písemně a následně analyzován a zpracován do tabulek. Kvantitativní část výzkumu byla postavena na sběru dat pomocí dotazníků a na následné analýze dat. Výsledky byly zpracovány do grafů. Dotazníky byly celkem dva, oba anonymní. Jeden byl určen pro pedagogické pracovníky mateřských škol, zaměřoval se na zachycení dětí s příznaky hyperaktivity a orientační posouzení úrovně jejich psychomotorického vývoje. Druhý dotazník vyplňovali rodiče dětí, které byly pedagogy uvedeny jako hyperaktivní. Zjišťoval úroveň hrubé i jemné motoriky, grafomotoriky a případný odklad (i zvažovaný) školní docházky. Byly stanoveny dvě hypotézy. Výzkum obě hypotézy potvrdil. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že nedostatky v rozvoji grafomotoriky u předškolních dětí jsou závislé na rozvoji hrubé motoriky a koordinace a že u hyperaktivních dětí jsou v těchto oblastech větší nedostatky. V předškolním věku by se proto měl psychomotorický vývoj, hlavně pohybová koordinace, hrubá a jemná motorika, cíleně podporovat a rozvíjet. Tím lze zvláště u hyperaktivních dětí předejít problémům s grafomotorikou.
Zjištění stavu mimoškolní organizované tělesné výchovy a sportu dětí předškolního a mladšího školního věku - České Budějovice
NOVÁK, Radim
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit stav sportovních organizací, věnující se pohybovým aktivitám pro děti předškolního a mladšího školního věku v Českých Budějovicích. Dává si za úkol zjistit základní informace o struktuře, zázemí a činnosti jednotlivých organizací. Vytvořit jejich přehled a za pomoci internetových stránek zveřejnit získané informace široké veřejnosti. Práce by měla být přínosem hlavně pro rodiče dětí, kteří hledají pro své děti vhodnou mimoškolní pohybovou aktivitu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 798 záznamů.   začátekpředchozí781 - 790další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.