|
Marketingová strategie středního vinařství
Motyčková, Marie
Motyčková, M., Marketinková strategie středního vinařství. Bakalářská práce, Brno: PEF MENDELU v Brně, 2014 Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií středního vinařství. Pro vytvoření strategie byla použita analýza vnitřního a vnějšího prostředí, strategie konkurenceschopnosti, marketingového mixu, vnitropodnikového prostředí a SWOT analýza. Závěr práce vyhodnotí analýzy a doplní návrhy plynoucí z analýz a doporučí vhodnou marketingovou strategii.
|
|
Analýza prostředí a návrh strategie pro Tonak a.s.
Kalíšková, Magda
Bakalářská práce hodnotí vnější a vnitřní prostředí společnosti Tonak a. s. Cílem je, na základě této analýzy, navrhnout strategii, která firmě umožní zvýšení tržního podílu a konkurenceschopnosti na mezinárodním trhu. Část literární přehled popisuje základní pojmy a metody, které již byly k dané problematice napsány jinými autory. V části výsledky jsou jednotlivé metody aplikovány přímo na kloboučnické odvětví a společnost Tonak a. s. Vnější prostředí je hodnoceno STEPE analýzou, a Porterovým modelem konkurenčních sil. Analýza vnitřní prostředí je provedena Principem hodnototvorného řetězce. Významné faktory vnějšího a vnitřního prostředí shrnuje SWOT analýza a na jejím základě je navržena nová strategie. V části diskuze je uvedeno doporučení pro společnost a jsou formulovány přínosy a náklady zvolené strategie.
|
|
Dopady krize na stavebnictví a návrhy opatření pro společnost Arsstav
Dania, Tomáš
Dania, T., Dopady krize na stavebnictví a návrhy opatření pro společnost Arsstav. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Bakalářská práce se zaměřuje na dopady krize na stavební odvětví a na zhodnocení vlivu těchto dopadů na finanční stránce vybrané stavební firmy. Pro identifikaci dopadů, hrozeb a slabých míst jsou použity analýzy vnějšího a vnitřního prostředí, doplněny o finanční analýzu. Na základě provedených analýz a konzultaci s firmou je v rámci krizové managementu vypracován souhrn hrozeb a slabých míst s přímým vlivem na provoz firmy. Souhrn hrozeb a slabých míst slouží k vytvoření návrhových opatření s doporučeními, jak vzniklou situaci řešit. V diskuzi práce jsou probrány také dopady a hrozby, které v souhrnu nejsou uvedeny.
|
|
Odkrytí příležitostí a hrozeb pro vybranou firmu
KUTHEILOVÁ, Adéla
Cílem diplomové práce bylo stanovit příležitosti a ohrožení pro vybranou firmu a navrhnout firmě využití zjištěných informací. V praktické části práce byla provedena marketingová situační analýza vybrané firmy, která analyzuje vnější i vnitřní prostředí firmy. Zjištěné poznatky byly shrnuty a vyhodnoceny formou SWOT analýzy. SWOT analýza odkryla silné a slabé stránky podniku, jeho příležitosti a ohrožení. Na závěr byl vypracován návrh na využití zjištěných informací.
|
|
Analýza vnitřního a vnějšího prostředí vybraného podniku
OMAR, Josef
Hlavním cílem mé bakalářské práce je zhodnocení současného stavu podniku pomocí analýz vnitřního a vnějšího prostředí. Na základě takto zjištěných poznatků navržení optimální strategie a možných opatření, která by vedla ke zlepšení pozice na trhu. V teoretické části jsou uvedeny teoretické informace týkající se prováděných analýz vnitřního a vnějšího prostředí. V praktické části jsou tyto analýzy použity v podniku UNICODE M&D s.r.o.
|
|
Získávání a výběr zaměstnanců
Řezáčová, Lucie
Diplomová práce se zabývá získáváním a výběrem zaměstnanců v oblasti zaměřené na elektromontážní a elektroinstalační práce. Cílem diplomové práce je stanovit doporučení z hlediska vhodnosti používaných metod v procesech získávání a výběru zaměstnanců. Vlastní práce se zabývá srovnáním těchto činností ve dvou různých společnostech na základě informací poskytnutých těmito společnostmi. Pro rozbor prostředí je využita SWOT a STEP analýza. Na základě zjištěných poznatků je navrženo společnostem zefektivnění používaných metod a vhodná motivace zaměstnanců.
|
|
Podnikatelský záměr založení společnosti zabývající se návrhy, výrobou a realizací akvárií, zahrad a zahradních jezírek
Macková, Gabriela
Macková G. Podnikatelský záměr založení společnosti zabývající se návrhy, výrobou a realizací akvárií, zahrad a zahradních jezírek. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Bakalářská práce se věnuje podnikatelskému záměru pro založení podnikatelského subjektu Rybička, který se zabývá návrhy, výrobou a realizací akvárií, zahrad a zahradních jezírek ve Zlíně a okolí. Teoretická část definuje základní pojmy spojené s podnikáním, podnikatelský plán a jeho strukturu. V praktické části jsou uvedeny analýzy, jako PESTE analýza, Porterův model pěti sil a SWOT analýza, pomocí kterých je definováno vnitřní a vnější okolí podniku. Dále jsou popsány jednotlivé části podnikatelského záměru pro podnik Rybička.
|
|
Návrh strategií pro malé obchodní společnosti působící v odvětví gastronomických zařízení
Potůčková, Martina
Tato diplomová práce se zabývá vypracováním doporučení pro volbu vhodné podnikové strategie pro malé firmy působící v odvětví zařízení pro gastronomii, které by vedly k upevnění jejich postavení v tomto odvětví na trhu. Teoretická část zpracovává východiska, z nichž se vychází v praktické části práce. Výsledek práce vychází z analýzy vnějšího a vnitřního prostředí tří zkoumaných podniků. K analýze vnějšího prostředí byla využita analýza PESTE a analýza konkurenčních sil. Analýza vnitřního prostředí vychází z analýzy vize, cílů a poslání podniků, analýzy hodnototvorného řetězce a analýzy portfolia zkoumaných firem. Faktory vnějšího a vnitřního prostředí jsou zpracovány za využití matice EFE a IFE. Na základě výsledků analýzy vnějšího a vnitřního prostředí je sestavena vnitřně-vnější matice a SWOT matice. Ze SWOT matice jsou vyvozena doporučení pro volbu vhodné podnikové strategie.
|
|
Návrh strategie pro Familypark Valachy
Nohavicová, Lenka
Bakalářská práce se zabývá návrhem vhodných strategií pro dětské zábavní cen-trum Familypark Valachy. Vnější prostředí bylo analyzováno s využitím PESTE analýzy a Porterova modelu pěti hybných sil. Vnitřní prostředí bylo posouzeno prostřednictvím Šťastného atomu "7 S" firmy McKinsey. Na základě provedených analýz byly identifikovány příležitosti a hrozby a zároveň silné a slabé stránky podniku. Pro návrh jednotlivých strategií byla využita Ansoffova matice Produkt-trh. Výsledkem práce je výběr nejvhodnější strategie, která byla rovněž po-souzena z ekonomického hlediska.
|
|
Návrh financování zvolené strategie pro rozvoj prodejny soukromého podnikatele
Kozumplíková, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na způsob financování vhodné strategie pro rozvoj prodejny jízdních kol a sportovních potřeb. Pro určení vhodné strategie jsou využity analýzy vnějšího prostředí, vnitřního prostředí, situační analýza a SWOT analýza, které jsou popsány v literárním přehledu. Strategie je vybrána na základě preferencí majitele cykloprodejny. Je navržen nejvhodnější způsob financování zvolené strategie dle možností a požadavků majitele cykloprodejny a dle nabízených úvěrů na trhu. Rentabilita této investice je vyhodnocena prostřednictvím vnitřního výnosového procenta, rentability investice a také je zjištěna doba návratnosti této investice. V závěru práce jsou navrženy další možnosti rozvoje prodejny jízdních kol a sportovních potřeb.
|