Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí76 - 85další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nejčastější projevy agresivity u dětí na 2. stupni ZŠ
VLAŽNÁ, Věra
Diplomová práce má charakter teoreticko-empirický, svým obsahem se zaměřuje na agresivitu žáků 2. stupně ZŠ. První část práce popisuje teorii, typologii a vývojové fáze agresivity. Práce se dále zabývá obdobím pubescence. Pozornost je věnována zvláštnostem agresivních projevů u dětí v období pubescence. Dále poskytuje informace o možných příčinách agresivity. Věnuje se také prevenci a možnostem zvládání agresivity. Součástí práce je praktická část, která je tvořena na základě dotazníkového výzkumu. Výsledky jsou zaznamenány a srovnány s předem stanovenými hypotézami.
Poruchy příjmu potravy u pubescentů
SEMOTÁNOVÁ, Kateřina
Diplomová práce je tvořena z teoretické a praktické části. Cílem teoretické části bylo seznámení se základními pojmy z této oblasti, typy poruch příjmu potravy, jejich příčinami a léčbou a dále vymezení termínu pubescenti. Celá tato část se opírá o prostudovanou odbornou literaturou. Praktická část se poté zaměřuje na samotný výzkum, který zjišťuje informovanost pubescentů o tomto tématu a případný vliv a výskyt poruch příjmu potravy u nich. Na konci praktické části je poté shrnutí a zhodnocení výsledků, jenž jsou založené na dotazníkové metodě.
Práce preventisty sociálně patologických jevů na základní škole
GÜNTEROVÁ, Jaroslava
Diplomová práce je zaměřena v prvé řadě na zmapování situace školních metodiků prevence na 2. stupni ZŠ. V druhé řadě se zabývá zjištěním aktuální situace projevů rizikového chování. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá základními pojmy spojenými s danou problematikou. V praktické části se za pomoci dotazníkového šetření zjišťoval aktuální stav projevů rizikového chování i postavení, náplň práce a materiální zázemí školních metodiků prevence druhého stupně ZŠ.
Sebepojetí a identita pubescentů a adolescentů v rámci Jihočeského kraje.
STAŠKOVÁ, Ladislava
Bakalářské práce se zabývá sebepojetím a identitou pubescentů a adolescentů v rámci Jihočeského kraje. Teoretická část vymezuje historii sebepojetí, sebepojetí z pohledu současné psychologie, vysvětluje termíny adolescence, pubescence. Dále se věnuje jednotlivým složkám, které se sebepojetím a identitou souvisejí. Jedná se např. o kognitivní aspekt Já, sebedefinování, temperament, sebehodnocení, hodnoty, motivaci, emocionalitu, sociální prostředí. Práce rovněž informuje o českých a zahraničních výzkumech sebepojetí a sebehodnocení adolescentů. Praktická část informuje o výzkumném vzorku, stanovených výzkumných otázkách a hypotézách, na základě kterých byla zvolena smíšená výzkumná strategie. V rámci kvantitativního výzkumu byla použita Rosenbergova škála sebehodnocení. Tento kvantitativní výzkum byl doplněn o kvalitativní část výzkumu, jenž spočíval v krátké úvaze o tom ?Jaký jsem a jaký bych chtěl být (co bych chtěl změnit)?.
Psychologické aspekty dospívání
NÁDENÍČKOVÁ, Michaela
Psychologické aspekty v období dospívání jsou různorodé. Na každé dospívající dítě působí jiný faktor a jiný zas ovlivňuje jeho chování. Ve své práci se soustřeďuji především na problematiku šikany, záškoláctví a nejrůznějších závislostí. Tyto asociální a mnohdy i antisociální psychologické jevy brání dětem a dospívajícím v plnohodnotném rozvoji a narušují tak prostředí, ve kterém vyrůstají. Variace těchto jevů je skutečně obrovská. Protože i nadále přibývá dětí, u kterých spatřujeme zmíněné problémy, chtěla bych se tedy zaměřit i na prevenci a objasnit tuto problematiku v rozhovorech s učitelkami základních a středních škol, zda právě na jejich škole probíhají určité programy založené na prevenci těchto problémů.
Možné vlivy na útěky pubescentů z rodin v Karlovarském kraji
HRUŠKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá možnými vlivy na útěky pubescentů z rodiny. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část pojednává o vymezení a charakteristice poruchového chování včetně její klasifikace, pubertou jako vývojovým obdobím pro rozvoj rizikového chování, a vnějšími faktory podmiňujícími poruchy chování (převážně rodina, rozvod a vrstevnické party). Praktická část popisuje okolnosti a faktory, které mohou mít vliv na útěky pubescentů z rodiny v karlovarském kraji. Dalšími sledovanými údaji jsou rodinné prostředí, četnost pohřešovaných osob v letech 2005 až 2010, početní převaha útěků jednoho z pohlaví, převažující věkové rozmezí, ve kterém dochází k útěkům a postup pátrání po pohřešované osobě.
Hodnotový svět současné mládeže
HAVELKOVÁ, Tereza
Cílem práce je zaměřit se pomocí dotazníkového šetření na hodnotovou orientaci mládeže a zjistit, jaké hodnoty současná mládež preferuje. Teoretická část práce si klade za cíl vysvětlit jednotlivé klíčové pojmy. Přibližuje názory různých odborníků, kteří se tímto tématem zabývali. Praktická část je zaměřena na vyhodnocení získaných údajů a popsání výsledků. Dotazník má za úkol zjistit, jaké hodnoty mládež uznává, co považuje v životě za nejdůležitější a jaké z patologických jevů společnosti nejvíce odsuzuje. Dále by měl odhalit, jestli má mládež nějaké vzory a v případě, že ano, tak jaké. Výzkum bude také zaměřen na vývoj hodnot s přihlédnutím k věku, na rozdíly mezi chlapci a dívkami a na rozdílnost v hodnotách, vznikajících jiným místem bydliště a jinou sociální vrstvou.
Hodnotový svět současné mládeže
TRHLÍNOVÁ, Zuzana
V bakalářské práci na téma Hodnotový svět současné mládeže se v teoretické části zaměřuji na obecný teoretický výklad hodnot, hodnocení, hodnotové orientace, osobnostní a hodnotový vývoj mládeže v období pubescence a adolescence, preference hodnot a postojů současné mládeže, vlivu hodnotového systému na vzhled, image. Souvislost vrstevnických skupin {--} subkultur, jejich vliv na mládež. V praktické části metodou dotazníku se zaměřuji na zjištění hodnotové preference současné mládeže, vliv hodnot na celkový vzhled mládeže a jak působí image jednotlivých subkultur na mládež
Motivace k lidovému umění prostřednictvím výtvarných technik v PVČ vrámci liturgického roku (starší školní věk)
DOBROVOLNÁ, Martina
Tato diplomová práce pojednává o tradičních oslavách jednotlivých svátků v průběhu liturgického roku a seznamuje nás s výtvarnými technikami spojenými s těmito daty. Na počátku nám představí pojem lidové umění, vysvětlí, kdo je lidový umělec a jaký rozdíl je mezi uměním lidovým a městským. Následuje seznámení s pojmem liturgický rok, kde se dozvídáme o oslavách Kristova tajemství a svátcích svatých. Další kapitola je věnována staršímu školnímu věku, vývoji pubescenta a jeho vnímání umění a kultury. Okrajově se v této práci dozvídáme o motivaci a konkrétním případu motivace v těchto projektech. Praktická část nám nabízí jednotlivé výtvarné techniky spojené s významnými svátky, včetně veškeré přípravy a postupů. Zde se také dozvídáme o oslavách svátků v jiných zemích Evropy a světa.
Postoje vůči etnickým a národnostním menšinám
SVOBODOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou postojů žáků 7. a 8. tříd základních škol Jihočeského kraje vůči etnickým a národnostním minoritám. V teoretické části jsou shrnuty současné poznatky o vybraných minoritách (Romové, Vietnamci, Ukrajinci a Američané). Realizace praktické části proběhla prostřednictvím kvantitativně kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil v únoru a březnu 2010 v 7. a 8. třídách na vybraných základních školách v obcích do 7 000 obyvatel (ZŠ J. A. Komenského Blatná, ZŠ Bělčice, ZŠ Sedlice). Cílem práce bylo zmapovat postoje cílové skupiny žáků s diferenciací dle pohlaví vůči nejrozšířenějším etnickým a národnostním menšinám v České republice. Z výsledků výzkumu vyplývá, že postoje žáků 7. a 8. tříd základních škol vůči minoritám nekopírují postoje široké veřejnosti uváděné v průzkumech veřejného mínění. Dívky cílového souboru vykazují pozitivnější vztah vůči etnickým a národnostním menšinám než chlapci. Souhrnně lze říci, že žáci 7. a 8. tříd jsou poměrně vstřícní a otevření vůči minoritním skupinám spoluobčanů, avšak uvědomují si problémy spojené především se soužitím s romskou menšinou. Vytváření pozitivně laděných postojů k minoritám prostřednictvím školní výuky, speciálních programů a akcí u žáků je důležité vzhledem k možnosti vstupu těchto jedinců do života bez předsudků vznikajících v blízkém okolí jedince na základě stereotypního chování a myšlení. Tento výzkum ukazuje, že žáci 7. a 8. tříd jsou schopni vnímat charakteristiky daných skupin na základě předkládaných způsobů interpretace okolí, ale také, že dokážou vyjádřit svůj názor na spoluobčany jiných národnostních a etnických menšin, se kterými se setkávají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí76 - 85další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.