Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 86 záznamů.  začátekpředchozí75 - 84další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zhodnocení havarijní připravenosti železniční stanice České Budějovice
KLÍMA, Petr
Havarijní připravenost zahrnuje schopnost rozpoznat vznik mimořádné události a zejména plánování, organizování a kontrolu mimořádných opatření k jejich řešení. Cílem této diplomové práce je tedy zhodnotit plánovaná opatření na odvrácení dopadů havárií v závislosti na vybraných mimořádných událostech v prostoru železniční stanice České Budějovice. Dalším cílem je posoudit celkovou havarijní připravenost železniční stanice České Budějovice v této rovině. Aby bylo možné co nejlépe naplnit uvedené cíle, stanovil jsem následující hypotézu: Plánovaná opatření na odvrácení dopadů havárií v prostoru uzlové železniční stanice České Budějovice jsou dostačující a v souladu s platnými právními předpisy. Práce obsahuje základní obecné informace o mimořádných událostech, havarijním plánování a integrovaném záchranném sytému, dále popisuje zabezpečení havarijní připravenosti v rámci organizační struktury zainteresovaných subjektů. Obsažena je i problematika železniční nákladní dopravy a s ní související přepravy nebezpečných látek. Ke splnění cílů práce a ověření hypotézy jsem využil rozhovorů s příslušnými odborníky z řad ČD a.s., ČD Cargo, SŽDC a studia dostupné literatury a legislativy. Dále jsem využil analýzy dokumentů, zaměřené na posouzení dostatečnosti a vhodnosti plánovaných opatření v závislosti na vybraných MU - spojených jak s běžným provozem železniční stanice, tak s přepravou nebezpečných látek v cisternách. Z analýzy vyplynulo, že plánovaná opatření na odvrácení dopadů havárií v prostoru železniční stanice České Budějovice jsou v současnosti z větší míry dostačující a v souladu s platnými vnitrostátními i mezinárodními právními předpisy. V kapitole diskuze jsem uvedl problémy, které se při řešení této problematiky vyskytly. V závěru práce jsem se pokusil navrhnout opatření, která by bylo vhodné do dokumentace havarijní připravenosti železniční stanice v Českých Budějovicích doplnit. Věřím, že tato práce bude využita jako dokument, monitorující souhrn opatření k zajištění havarijní připravenosti železniční stanice České Budějovice a s ohledem na výsledky práce bude možné doporučit další zlepšení v zabezpečení přípravy těchto opatření.
Stanovení počtu obyvatelstva, které se bude, v případě závažné mimořádné události nebo krizové situace, samovolně evakuovat
VÍTOVÁ, Eliška
Diplomová práce na téma {\clq}qStanovení počtu obyvatelstva, které se bude, v případě závažné mimořádné události nebo krizové situace, samovolně evakuovat`` je zaměřena na posouzení míry informovanosti obyvatel Jihočeského kraje o evakuaci a o riziku v jejich okolí, a především na zjištění, prostřednictvím dotazníků, kolik osob (rodin) by v případě mimořádné události nebo krizové situace zvolilo evakuaci samovolnou, samoevakuaci a kolik evakuaci se zajištěním dopravy. V popisu současného stavu je uveden přehled právních norem a stanovení základních pojmů vztahujících se k evakuaci. Praktická část se zabývá vyhodnocením dotazníků, které byly rozdány obyvatelům Jihočeského kraje a shrnutím získaných informací do uceleného přehledu, včetně rozdělení pohledu mužů a žen, a posouzení výsledků v rámci okresů Jihočeského kraje. Preventivně výchovná činnost mezi obyvatelstvem přispěje ke vhodnému chování obyvatelstva při mimořádných událostech, což pomůže orgánům zabezpečujícím evakuaci k jejímu úspěšnému zvládnutí. Tyto správné postupy sníží zdravotní rizika osob i materiální a finanční ztráty.
Občan v krizovém managementu
SUCHANOVÁ, Jana
Diplomová práce řeší postavení a úlohu občana v krizovém managementu, neboť se ho rozsáhle dotýká. Volbu tématu podnítilo především to, že se o problematiku občana v krizovém managementu málokdo zajímá, je málo dostupných informací a v rámci krizového managementu, občan a jeho rodina, jako základní prvek není vyspecifikován už vůbec. Velice ráda bych tento přístup k občanovi a jeho rodině změnila a přispěla tak ke zkvalitnění krizového plánování a tvorbu nových pohledů na oblast obrany, bezpečnosti a ochrany. Cílem práce bylo především analyzovat, popsat a definovat postavení občana v krizovém managementu. Dále pak cílem je zkoumat postavení občana z hlediska všech částí krizového managementu a změnit tak náhled na problematiku krizového managementu a zároveň rozšířit ho o celou jednu oblast osobní část krizového managementu. V souvislosti s vymezenou hypotézou je velmi významné zajistit preventivně výchovnou činnost pro občany při předcházení následkům mimořádných událostí a krizových situací. Za pomoci dotazníkového průzkumu a doplňujících otázek byl zjišťován současný stav připravenosti občana na možnost vzniku mimořádné události a krizové situace. Získané údaje potvrzují hypotézu, že v připravenosti občana na vznik mimořádné události nebo krizové situace a ve znalostech problematiky krizového managementu u občanů, existují značné nedostatky. V závěrečné části práce jsou popisovány zjištěné výsledky, na základě kterých je zpracován postup ke zlepšení situace, který spočívá v návrhu způsobu prevence směrem k občanovi a jeho rodině. Jeden ze způsobů prevence je realizace vzdělávání širokého spektra občanů v oblasti krizového řízení po celou dobu jejich života.
Specifické postavení Policie České republiky při plnění úkolů v IZS a její činnost při řešení mimořádných událostí nedosahujících intenzity krizové situace
KOLAŘÍK, Pavel
K tématu diplomové práce mě přivedl současný stav Policie České republiky, jako jedné ze základních složek Integrovaného záchranného systému, na které spočívá největší díl odpovědnosti při zajišťování veřejného pořádku a vnitřní bezpečnosti státu. Cílem práce bylo vymezení změn týkajících se její činnosti při řešení mimořádných událostí v souvislosti s účinností zák. č. 273/2008 Sb., o Policii České republiky a navržení vlastních legislativních změn, které by vymezily její další potřebné pravomoci. V teoretické části práce byla zpracována základní charakteristika Integrovaného záchranného systému, vymezeny základní pojmy krizového řízení a legislativy v oblasti vnitřní bezpečnosti a veřejného pořádku, byla popsána činnost Policie České republiky při běžném výkonu služby a při řešení mimořádných událostí nedosahujících intenzity krizové situace v souvislosti se zabezpečením mimořádných bezpečnostních opatření při hromadných společenských vystoupeních, v souvislosti s problematikou extremismu, terorismu a občanských nepokojů. V praktické části práce byly popsány změny v organizaci Policie České republiky a v její činnosti při zabezpečování mimořádných bezpečnostních akcí, konkrétně Pořádkových a Stálých pořádkových jednotek, v souvislosti s její reformou a s účinností výše uvedeného zákona. Využití výsledků této práce bylo směřováno k navržení změn právní úpravy, které by přispěly k efektivnějšímu využití sil a prostředků Integrovaného záchranného systému a k ochraně jeho pracovníků. Výsledky práce by mohly být využity jako jeden z dalších zdrojů, poskytující souhrnné informace k problematice krizového řízení v Policii České republiky se zaměřením na plnění úkolů při mimořádných událostech, při zpracování nových metodických pokynů nebo by mohly být využity při výuce na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.
Charakteristika území ve vztahu k možnostem vzniku a způsob řešení mimořádných událostí a krizových situací.
MRZENA, Pavel
Cílem mé diplomové práce bylo poskytnout základní a ucelený obraz o charakteristice území města Tábora a popsat, jakým způsobem tato charakteristika ovlivňuje možnosti vzniku mimořádných událostí a krizových situací, včetně následného způsobu řešení těchto situací. Dalším cílem bylo poskytnout obraz o možnostech vzniku u již vybraných, konkrétních, mimořádných událostí a krizových situací, včetně zjištění úrovně připravenosti orgánů krizového řízení města Tábora na tyto stavy. V závěrečné části jsou popisovány zjištěné výsledky a poznatky, na základě kterých lze konstatovat, že došlo k potvrzení hypotéz a vytýčené cíle byly naplněny. V rámci charakteristiky města Tábora, která ovlivňuje vznik nepříznivých událostí a jejich řešení je úroveň připravenosti města na tyto stavy na dobré úrovni a v současné době jsou činěny další důležité kroky pro upevnění a další zlepšení této připravenosti.
Řešení hromadných nákaz zvířat v působnosti obcí s rozšířenou působností
PLACEK, Jiří
Hromadné nákazy zvířat jsou v dnešní době velmi aktuální a společnost se s těmito mimořádnými situacemi setkává čím dál tím častěji. V případě vzniku hromadné nákazy zvířat může dojít k přímému ohrožení života, zdraví a majetku lidí. Většinou se bude však jednat o sekundární dopady především na hospodaření, ekonomiku a psychiku chovatelů, kteří poměrně v krátké časové době přijdou i o velké počty zvířat s dočasným vyřazením chovatelských zařízení z provozu. V této práci se zabývám řešení likvidace hromadných nákaz zvířat na území obcí s rozšířenou působností. Ty to činnosti jsou již zpracovány pro daná území, v havarijních a krizových plánech kraje. Dále se zabývám různými možnostmi likvidace zvířat a činnostmi jednotlivých složek IZS, státních orgánů, orgánů samosprávy a právnických osob při řešení těchto událostí. Jednou z možností likvidace nakažených zvířat je použití agregátu na výrobu nehořlavého plynu. Tento agregát byl prvotně zkonstruován na likvidaci požáru senážních věží. Lze jej však použít i k likvidaci nakažených zvířat, např. chovné drůbeže a selat. Principem této metody je vytěsnění kyslíku oxidem uhličitým z uzavřeného prostoru, případně vývinu oxidu uhelnatého, čímž dojde usmrcení zvířat. Z ekonomického hlediska je tento postup méně náročný, vyžaduje však důkladné utěsnění objektu.
Krizové řízení v oblasti přeshraniční spolupráce v schengenském prostoru mezi Českou republikou a Rakouskou republikou (Horní Rakousko).
BOUCHAL, Dušan
Bakalářská práce je věnována tématu {\clq}Krizové řízení v oblasti přeshraniční spolupráce v schengenském prostoru mezi Českou republikou a Rakouskou republikou. Tato práce popisuje zdlouhavý proces vedoucí ke vzniku Evropské unie, ale též proces vedoucí ke vstupu České republiky do Evropské unie a následně k přístupu České republiky k schengenskému prostoru. Po vstupu České republiky do schengenského prostoru se otevírají možnosti spolupráce mezi oběma zeměmi. Práce je rozdělena do několika částí, které popisují proces a vývoj schengenského systému, legislativu Evropské unie ve vztahu ke krizovému řízení, postup členského státu v případě mimořádné události, spolupráci mezi Českou republikou a Rakouskou republikou v oblasti přeshraniční spolupráce v schengenském prostoru. Je zde uvedena legislativa Evropské unie ve vztahu ke krizovému řízení, ale též dílčí dohody a smlouvy jednotlivých krajů, týkající se vzájemné spolupráce na dané úrovni v oblasti přeshraniční spolupráce v schengenském prostoru, jako je například Smlouva mezi Českou republikou a Rakouskou republikou o vzájemné pomoci při katastrofách nebo velkých haváriích, Spolupráce mezi Jihomoravským, Jihočeským krajem, Vysočinou, Dolními Rakousy, Smlouva o rámcovém programu spolupráce mezi Jihočeským krajem a zemí Horní Rakousko. Na příkladu scénáře řešení krizové situace (rozsáhlé lesní požáry) je možno vysledovat, jakým způsobem by se řešila daná krizová situace. V příloze je uveden možný přehled spolupracujících subjektů Jihočeského kraje při řešení vzniklé mimořádné situace. Cílem práce je seznámení s legislativní úpravou krizového řízení Evropské unie, Schengenského prostoru mezi Českou republikou a Rakouskem, provést vyhodnocení kritických míst při řešení mimořádných událostí na území obou států.
Postavení a úkoly ochrany obyvatelstva zařazené v integrovaném záchranném systému
PICEK, Vladimír
Tato bakalářská práce si klade za cíl, pomocí dotazníkového šetření zjistit stav znalostí z řad široké veřejnosti, různorodých věkových skupin či dosaženého vzdělání obyvatel České republiky, co dělat při mimořádné události, kdy jsou ohroženy životy, zdraví, majetek obyvatelstva nebo i životní prostředí. Dále seznámit veřejnost s postavením ochrany obyvatelstva, úkoly a opatření složek IZS, všeobecná doporučení , jestliže se ocitneme v jakékoliv krizové situaci, či mimořádné události, je třeba neprodleně přivolat odbornou pomoc. Výsledky bakalářské práce budou využity hasičským záchranným sborem Jihočeského kraje, přiblížení a seznámení ochrany obyvatelstva, integrovaného záchranného systému veřejnosti . Pro splnění cílů a ověření hypotézy jsem využil anonymní dotazník, který je součástí bakalářské práce, jeho cílem bylo zjistit, zpochybnit znalosti široké veřejnosti v oblasti ochrany obyvatelstva. V současné době je ochrana obyvatel v České republice na dobré evropské úrovni, ale i nadále je potřeba mluvit se svými sousedy, žijeme hekticky a nezbývá nám čas nebo energie na přátelský sousedský vztah, natož na organizování a řešení problémů, přestože v České republice dosud nedochází k větším mimořádným událostem velmi často, tak nelze vyloučit, že i v budoucnosti docházet nebude. Proto je velmi důležité, pokud nastane mimořádná událost, aby široká veřejnost byla včas a odborně proškolena, či prakticky procvičena, než spoléhat na prováděná rozhodnutí až na místě zásahu.
Znalost práce s traumatologickým plánem pracovníky zdravotnické záchranné služby
SCHLINDENBUCHOVÁ, Eliška
Téma {\clqq}Znalost práce s traumatologickým plánem pracovníky zdravotnické záchranné služby`` jsem si vybrala z důvodu aktuálnosti dané problematiky. V dnešní době stále častěji dochází k tzv. mimořádným událostem. Mezi nejčastější v České republice bychom mohli zařadit povodně, vichřice a dopravní nehody a to jak železniční, tak silniční. Také hrozba teroristických útoků je čím dál aktuálnější nejen ve světě, ale i na našem území. Mimořádná událost je prakticky vždy spojována s vyšším počtem raněných osob. Proto je třeba, abychom na tyto situace (události) byli co nejlépe připraveni a to především z hlediska poskytnutí včasné a efektivní přednemocniční neodkladné péče, tedy poskytnutí odborné zdravotnické první pomoci na místě mimořádné události. Pro tyto účely byl sestaven traumatologický plán zdravotnické záchranné služby, který je dvakrát ročně aktualizován podle nejnovějších poznatků. Cílem práce bylo zmapovat znalost práce s traumatologickým plánem v přednemocniční neodkladné péči u pracovníků Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje. Pro výzkum byly stanoveny dvě hypotézy. Hypotéza 1, že pracovníci Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje mají teoretickou znalost traumatologického plánu, se potvrdila celkovým podílem 71% všech správných odpovědí všech respondentů. Toto číslo je dle mého názoru na spodní hranici únosnosti, tak aby bylo možné hypotézu 1 potvrdit. Nicméně tuto hodnotu považuji za dostatečnou pro konstatování potvrzení teoretické znalosti traumatologického plánu a tedy hypotézy 1. Hypotézu 2, že pracovníci Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje dokáží využít teoretické znalosti traumatologického plánu v praxi, se nepotvrdila na základě 52% podílu respondentů, kteří za dobu svého působení na zdravotnické záchranné službě účastnili praktického cvičení v rámci traumatologického plánu. Podíl 52% však v tomto případě nepovažuji za dostatečný pro potvrzení hypotézy 2. Z toho plyne vyvrácení hypotézy 2. Tato bakalářská práce by se mohla využít jako studijní materiál pro studenty zdravotnických oborů na vysokých a vyšších odborných školách.
Krizové řízení výrobní plastikářské společnosti
MALÝ, Jan
V dnešní době stále přibývá více a více nových chemických látek, spousta chemických, plastikářských a jiných společností tyto látky využívají pro jejich technologie a zpracování. Jsou tyto firmy připraveny řešit che-mické havárie, mimořádné události a krizové situace? To je zajímavá otázka, a proto se ve své práci zabývám krizovým řízením výrobní plastikářské společnosti ve městě Libáň v Královehradeckém kraji. Současný stav koordinace IZS. Klasifikace nebez-pečných chemických látek. Simulování mimořádných událostí pomocí softwarového nástroje TerEx pro nebez-pečné chemické látky, se kterými se ve společnosti manipuluje. Vyhodnocení vybraných chemických látek dle jejich nebezpečnosti. Analýza rizik, analýza vzniku mimořádných událostí, jako je např. větrná smršť, požár a únik nebezpečné chemické látky, přerušení dodávek mé-dií a jejich řešení. Metodika činností při hrozbě pumové-ho útoku. Zjištění, zda je koordinace IZS na dostačující úrovni včetně vypracované dokumentace výrobní plastikářské společnosti pro řešení mimořádných událostí a krizových situací. Krizové řízení podnikové ekonomiky a ekonomická krize.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 86 záznamů.   začátekpředchozí75 - 84další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.