|
Komorní skladby pro zpěv, klarinet a kla vír
Pospíšilová, Eliška ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; MAREŠ, Vlastimil (oponent)
V úvodu je odůvodněn výběr tématu diplomové práce.
Cílem práce je představit komorní skladby a úpravy skladeb pro zpěv, klarinet a klavír a v doplňkové kapitole představit skladby pro zpěv, klarinet, klavír a další nástroje.
Práce se skládá z úvodu, hlavních kapitol, doplňujících kapitol a ze závěru.
V práci je utvořen stručný přehled komorních skladeb a jejich autorů, které byly napsány ve složení pro zpěv, klarinet a klavír.
Je zde uveden děj některých skladeb.
V hlavních kapitolách je obsažen 1. soprán, mezzosoprán, alt, tenor, baryton a jejich různá kombinace, 2. klarinet in B a in A, basetový roh, basklarinet, 3. klavír.
V doplňujících kapitolách jsou využity další nástroje jako smyčce, dechové nástroje, bicí, vypravěč, herec, elektroakustické nástroje.
V závěru jsem svou práci zhodnotila a zamyslela jsem se nad jejím průběhem.
Snaha přesvědčit čtenáře a publikum.
|
|
Tréma u klavíristů a její prevence ve vz dělávacím systému Definice a prevence trémy
Stevanović, Ena ; KRAJNÝ, Boris (vedoucí práce) ; KLÁNSKÝ, Ivan (oponent)
Tréma nebo strach od veřejného vystupování je zvláštní forma úzkosti, která se objevuje u hudebníků kdyţ musí vystupovat před publikem. Její obvyklé příčiny jsou konkurenční povaha povolání, touha k dokonalé interpretaci, blízkost kritiků a posluchačů, silná potřeba, aby se kontrolovali přesně ty mentální funkce, na které tréma nejvíce působí (pamět´, koncentrace, svalová koordinace). Mnozí autoři se domnívají, ţe kognitivní faktory jsou nejdůleţitější pro vysvětlování úzkosti, hlavně negativní automatické myšlenky které se objevují těsně před vystoupením.Takovéto disfunkční myšlenky deformují realitu, emotivně znepokojují a ničí umělecký výkon hudebníka. Jako nejúčinější řešení tohoto problému se v literatuře uvádí psychologická péče a konzultace (identifikace emocí a myšlenek před vystoupením) a krátkodobá a dlouhodobá organizace cvičení. Ve vzdělávacím systému se zdůrazňuje význam správného cvičení paměti a rozvíjení hudebních představ.
|