Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 735 záznamů.  začátekpředchozí725 - 734další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Etická dilemata sociální práce s klientem se sociální patologií
POKORNÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá etickými přístupy pracovníků, kteří denně přicházejí do styku s klienty s kriminální trestnou činností. Práce je věnována etickým otázkám sociálním pracovníků, kteří pracují s klienty se sociální patologií, s pachateli trestných činů, s nedobrovolnými klienty, s osobami s asociálním jednáním. Etické přístupy bývají spojené s celou řadou etických paradoxů, problémů a bývají součástí etických dilemat. Tyto skutečnosti se pak odrážejí v etickém přístupu ke klientovi a zároveň v oblasti syndromu bour {--} out. Cílem práce byla především snaha upozornit na etické otázky a s ní spojená etická dilemata v souvislosti s povoláním pomáhajících profesí v sociální sféře. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit etické chybení pracovníků v sociálně {--} právních službách v přístupu ke klientovi a zmapovat rozsah syndromu vyhoření u pracovníků v sociálně {--} právních službách. Cíl byl naplněn. Pro výše uvedený cíl byla ve výzkumu použita metoda dotazování technikou dotazníku, jednalo se o kvantitativní výzkum. Výzkumný soubor byl tvořen pracovníky Vězeňské služby ČR a pracovníky Výchovného ústavu pro děti a mládež a Střediska výchovné péče pro děti a mládež v Šindlových Dvorech. Druhý soubor byl tvořen probačními pracovníky Probační a mediační služby ČR.
Modely a pastorace mládeže uplatňované v salesiánských střediscích mládeže v České republice
SVOBODA, Michal
Předkládaná práce se zaměřuje na analýzu a popis pastoračního modelu, který používají pracovníci salesiánských středisek mládeže při práci s mladými lidmi. V úvodním teoretickém přehledu jsou představeny charakteristiky salesiánských středisek mládeže tak, jak jsou uváděny v salesiánské literatuře. Nejprve je zde popsána obecná koncepce salesiánské pastorace mládeže, a poté její pojetí v dokumentech českých salesiánských děl. Druhá část práce je praktická. Je zaměřena na konkrétní kvalitativní sociologický výzkum, který se uskutečnil mezi 18 zaměstnanci salesiánských středisek mládeže na podzim roku 2007. Tato část práce je uvedena popisem přípravy výzkumu, navazuje na ni postup analýzy dat a završuje rozsáhlá část datové syntézy. V závěru části je uveden přehled odvozených teorií. K práci je připojena rozsáhlá část příloh analyzovaných dat.
Etické problémy a dilemata sociálních pracovníků v hospicovém zařízení
GRILLOVÁ, Dagmar
Práce se zabývá etickými problémy a dilematy, které jsou spojeny se sociální prací v hospici a především se samotným procesem umírání a smrtí. Práce je teoretického charakteru.
Využití supervize v sociálních službách
BARNETOVÁ, Martina
Diplomová práce je zaměřena na zmapování a analýzu současného stavu fungování supervize v oblasti sociálních služeb v Libereckém kraji. Výzkum hledá odpovědi na otázky, v jaké míře v současnosti existuje supervize v sociálních službách v daném regionu a jaká supervize v těchto zařízeních převažuje. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na shromáždění a utřídění běžně dostupných pramenů o supervizi v České republice. Zabývá se vymezením pojmu supervize a historickým kontextem jejího vzniku se zaměřením na oblast sociálních služeb. V této části práce jsou popsány druhy supervize, její základní funkce a struktura supervizního procesu. Teoretická část nastiňuje základní podmínky úspěšného zavádění supervize v organizacích a v této souvislosti se dotýká aktuálního tématu supervize jako součásti standardů kvality sociálních služeb. Cílem teoretické části je vytvořit teoretická východiska pro praktický výzkum a stanovení hypotéz. Praktická část se snaží o zmapování současné situace v supervizním dění v oblasti sociálních služeb. Výzkum proběhl v Libereckém kraji v zařízeních sociálních služeb. Součástí praktické části byl předvýzkum, který byl proveden formou řízeného rozhovoru s pěti supervizory. Vlastní výzkum měl podobu dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit, zda supervize v zařízeních funguje, co je nejčastějším předmětem probíhající supervize, jak pracovníci supervizi pojímají a jaký druh supervize v organizacích převažuje. Sekundárně se výzkum zaměřuje na rozbor využívaných forem supervize, frekvenci supervizních sezení a hodnocení supervize pracovníky. Dílčím cílem výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem se vedoucí pracovníci vyrovnávají se zaváděním supervize na svých pracovištích a jak motivují zaměstnance k účasti na supervizi. Z výzkumu v Libereckém kraji jednoznačně vyplývá, že supervize se postupně dostává do povědomí pracovníků v oblasti sociálních služeb. V dané oblasti převažují instituce se zavedenou supervizí na pracovišti, stále však existuje řada organizací, kde supervize z různých důvodů neprobíhá. Ukazuje se, že v zařízeních, kde supervize funguje, je zpravidla vnímána jako jeden z možných způsobů podpory pracovníků v oblasti pomáhajících profesí a její přítomnost v organizaci je hodnocena jako přínos. Výzkum dále mapuje postoje respondentů a jejich názory na osobnost {\clqq}dobrého`` supervizora a na etické zásady při supervizi, v této souvislosti obsahuje rovněž praktické návody a doporučení.
Péče o seniory z pohledu sociální práce a etiky
JAUKEROVÁ, Irena
První kapitola se věnuje vztahu společnosti k seniorům, vnímání seniorů jejich okolím, negativními i pozitivními pohledy na seniory v dějinách, dále pak ageismu. Druhá kapitola poukazuje na závislost a zranitelnost jako na dané dimenze lidského bytí. Proto je zde věnována pozornost péči o seniory, s podrobnějším zaměřením na seniory s demencí a umírající seniory. Též není opominuta ani péče o sociální pracovníky, a proto nechybí upozornění na syndrom vyhoření. V poslední kapitole je uveden pozitivní vliv autonomie a důstojného přístupu na úspěšnost života seniorů. Dále pak význam etických norem obsažených v etických kodexech a etických teorií pro správné rozhodování a jednání sociálního pracovníka.
Mediace jako alternativní metoda řešení mezilidských konfliktů
ZELENKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá řešením mezilidských konfliktů pomocí metody mediace. Teoretická část popisuje druhy a způsoby řešení konfliktů, dále metodu mediace včetně jejich technik a forem, zmiňuje její historii a právní upravu v České republice. Další část se věnuje rolím, hlavním úkolům a klíčovým kompetencím mediátora. Poslední kapitola teoretické části představuje některé poskytovatele této služby a uvádí, v kterých oblastech společenské praxe je mediace uplatnitelná. Praktická část ilustruje využití mediace v praxi pomocí dvou kasuistik. Kasuistika trestněprávní mediace je získaná výpisem z odborného spisu se svolením Probační a mediační služby České republiky. Druhá popisuje občanskoprávní spor o dědictví v rámci rodiny.
Edukační cíle pro práci s uprchlíky v azylových zařízeních Ministerstva vnitra
ZAJÍČKOVÁ, Agáta
Práce se zabývá uprchlíky v azylových zařízeních v České republice. Jejím cílem je popsat a navrhnout pro ně výchovné a vzdělávací cíle. Teoretická část přibližuje problematiku migrace v ČR, azylová zařízení, psychické problémy, které jsou typické pro jeho obyvatele. Uvádí edukační cíle z hlediska obecné pedagogiky a pedagogiky volného času. Praktická část popisuje život uprchlíků v pobytovém středisku v Kostelci nad Orlicí, jejich trávení volného času a vztahy mezi zaměstnanci a klienty centra. Dívá se na uprchlíka jako na klienta sociálních pracovníků a pedagogů volného času. Snaží se o kvalitativní analýzu rozhovorů se zaměstnanci pobytového střediska, věnuje pozornost jejich působení i osobním cílům v práci a formuluje edukační cíle pro pedagogy, kteří pracují s uprchlíky.
Aby pomoc byla skutečnou pomocí
BEDNARČÍKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá možnostmi zvýšení kvality sociální práce s nezaměstnanými v České republice. V první kapitole charakterizuje význam práce v životě člověka. Upřesňuje pojmy, týkající se práce a nezaměstnanosti. Popisuje příčiny nezaměstnanosti. Podrobně se věnuje dopadům ztráty zaměstnání na jednotlivce. Stručně se zmiňuje o systému politiky zaměstnanosti v České republice. Hlavní pozornost věnuje sociální práci s nezaměstnanými. Vymezuje pojem pracovně profesního poradenství. Upozorňuje na konkrétní etická dilemata a uvádí možnosti jejich řešení. Shrnuje, že etické teorie, etický kodex, hodnoty, přístupy a pravidla pro profesionální práci mohou být užitečná pouze v případě, že sociální pracovník má zájem se jimi v praxi řídit. Spolu se zájmem o člověka se pak mohou stát návodem k pomoci, kterou můžeme označit jako pomoc skutečnou.
Monitorování metod sociální práce zaměřených na integraci žadatelů o azyl, imigrantů a azylantů
ČERNOCHOVÁ, Simona
Metody sociální práce zaměřené na integraci uprchlíků dodnes nejsou jednoznačně specifikovány. V této práci se proto snažím zmapovat dosavadní metody sociální práce zaměřené na tuto problematiku v České republice a pokusit se zjistit, zda by organizace pracující s touto skupinou klientů uvítaly oficiální vypracování těchto metod, jejich konkrétní pojmenování a shrnutí.
Role sociálního pracovníka na základních školách
SCHÖNBAUEROVÁ, Lenka
Dítě se na základní škole setkává s různými problémy. V současné době na školách pracuje výchovný poradce a metodik školní prevence. Tito pracovníci jsou však učiteli základní školy a nemohou se těmito problémy zabývat do hloubky. Na školách také chybí hlubší provázanost mezi školním a rodinným prostředím. Pomocí dotazníků a řízených rozhovorů jsem zjistila, že učitelé i žáci by uvítali odborného pracovníka, který by tyto problémy řešil.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 735 záznamů.   začátekpředchozí725 - 734další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.