Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí7 - 16další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání automobilového a traktorového zemědělského dopravního systému s výměnnými nástavbami v podniku zemědělské prvovýroby
HRACH, Milan
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním automobilového a traktorového dopravního systému s výměnnými nástavbami a jejich využití v podniku zemědělské prvovýroby z hlediska technických parametrů, rozboru využití jednotlivých nástaveb, rozboru investičních a provozních nákladů a porovnáním obou systémů na základě zjištěných parametrů. Porovnáván byl nákladní automobil Tatra Phoenix 158 s nástavbami pro převoz sypkých a objemných materiálů, rozmetadla chlévské mrvy a nástavby určené pro přepravu těžkých materiálů s traktorovým dopravním systémem John Deere 8320 a tandemového návěsu Fliegl s kejdovací a vyhrnovací nástavbou ASW 268 v Zemědělském družstvu Čížová. Při výkonnostním porovnání obou systémů při odvozu senáže bylo dosaženo nejvyšší hmotnostní výkonnosti u traktorového dopravního systému a to 14,39 t.h-1, což je v porovnání s automobilovým systémem o 5,94 t.h-1 méně. Naopak při porovnání spotřeby pohonných hmot na ujetou vzdálenost, přepravenou hmotnost a cyklus byla zaznamenána nejnižší spotřeba u nákladního automobilu Tatra. Ekonomické porovnání ukázalo, že nákladní automobil Tatra Phoenix 158 má nižší náklady na ujetou vzdálenost, přepravené množství nákladu a na tunokilometr oproti traktorovému dopravnímu systému. Náklady na ujetou vzdálenost činí 90,24 Kč.km-1, což je v porovnání s traktorovým systémem o 100 Kč.km-1 nižší. Hodnota nákladů na přepravené množství nákladu se u nákladního automobilu pohybuje na 92,10 Kč.t-1. Ve srovnání s traktorovým systémem je tato hodnota nižší o 24,83 Kč.t-1. Nejnižší rozdíl nákladů byl zaznamenám při hodnocení nákladů na tunokilometr, kde nákladní automobil Tatra dosáhl nákladů 9,42 Kč.tkm-1, což je ve srovnání s traktorovým dopravním systémem nižší o 3,28 Kč.tkm-1.
Dopravní napojení venkovských obcí Jihomoravského kraje
Kukleta, Tomáš
Tématem diplomové práce je analýza dopravního napojení venkovských obcí v Jihomoravském kraji. V teoretické části jsou formou rešerše odborné literatury definovány pojmy týkající se dopravy a dopravní obslužnosti. Následuje deskripce druhů dopravy dle obsluhovaného území a charakteristika systému IDS JMK. Dále je popsána dopravní a socioekonomická charakteristika JMK. V praktické části je provedena situační analýza dopravního napojení obcí v JMK ve všedních dnech a o víkendech. Je hodnocena na základě tři parametrů: frekvence, doby a ceny. Dopravní obslužnost byla zjišťována ve skupinách obcí podle počtu obyvatel ve směru do spádového centra jednotlivých okresů a do hlavního města JMK Brna. Praktickou část uzavírá analýza alternativní individuální dopravy (doba a cena jízdy) při různém počtu přepravovaných osob a možnosti cyklistické dopravy pro tři vybrané mikroregiony.
Potenciál města Zlína z hlediska cyklodopravy
Mizerová, Daniela
Práce se zabývá možnostmi kola jako dopravního prostředku ve specifickém prostředí města Zlín, které se nachází v údolí. Páteřní cyklostezka vede po břehu řeky Dřevnice a navazuje na ni městská trasa. Obě zajišťují dvě základní funkce -- dopravní a rekreační. Uživatel zvažuje flexibilitu a bezpečnost při výběru kola jako dopravního prostředku, což znamená, že systém musí být ucelený a vedený prostorem, kde nedochází ke kolizím s jinými druhy dopravy. Kolu musí být zajištěna bezpečnost v místě jeho uložení, což ve Zlíně je možné v bezpečnostních stojanech. Rekreační potenciál systému je možné zvýšit napojením na cyklostezku vedoucí podél Baťova kanálu a propojením s turisticky zajímavými cíli v okolí města. Dobrá informovanost nejen o turistických cílech, ale i přehled celé sítě cyklostezek a cyklotras, je zajištěna díky Cyklo Zlín a zvyšuje zájem lidí o problematiku cyklodopravy.
Zpracování průzkumných prací ve zvolené lokalitě jako podklad pro KoPÚ
ZEZULOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje zpracování průzkumových prací podle platné metodiky v katastrálním území Přídolí. Práce poskytuje výčet veškerých informací, které jsou potřebné pro další zpracování pozemkové úpravy. Kromě základních charakteristik přírodních a hospodářských podmínek v území je dán hlavní důraz na získání a zpracování údajů z oblasti dopravního systému, degradace půdy, rozmístění a stavu veškerých prvků protierozní ochrany půdy a územního systému ekologické stability, vodohospodářských poměrů a krajinářských hodnot. Zpracování získaných podkladů, terénních průzkumů a analýz území by mělo sloužit k optimálnímu zpracování pozemkových úprav, především pak plánu společných zařízení.
Využití automobilového dopravního systému s výměnnými nástavbami v podniku zemědělské prvovýroby.
STRUSKA, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá ekonomickým zhodnocením automobilového systému s výměnnými nástavbami a možnostmi jejich využití. Díky své konstrukci může být automobilový systém nosičem několika druhů nástaveb. V tomto případě je zkoumaný nosič nástaveb Tatra 815 AGRO a nástavbami jsou konkrétně korba na sypké materiály, velkoobjemová nástavba a nástavba se základem rozmetadla tuhých hnojiv RU 10, speciálně upravena pro potřeby podniku. Hodnoceny byly provozní a investiční náklady celého dopravního systému, využití a výkonnosti jednotlivých nástaveb, ale také technické parametry. V mé práci jsou také uvedeny informace charakterizující zkoumaný podnik Agraservis s.r.o. Veškeré potřebné informace byly zjištěny pozorováním a zpracováním časového snímku jednotlivých nástaveb, nebo na základě interní podnikové dokumentace, mezi které patří vážní deník, výkazy práce nebo výroční zpráva.
Hodnocení automobilového dopravního systému s výměnnými nástavbami v podniku zemědělské prvovýroby.
KULÍK, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením automobilového dopravního systému s výměnnými nástavbami v podniku zemědělské prvovýroby a možnostmi jeho využití. Díky své konstrukci může být automobilový dopravní systém nosičem několika druhů nástaveb. V tomto případě zkoumaný dopravní systém ve zvoleném podniku využívá korbu na sypké materiály, cisternu a velkoobjemovou korbu. Jednalo se o nákladní automobil LIAZ 151 s korbou CSAO na sypké materiály, fekální cisternou ACF 041 a velkoobjemovou korbou na přepravu objemných krmiv. Hodnoceny byly zejména provozní a investiční náklady celého dopravního systému, využití a výkonnosti jednotlivých výměnných nástaveb, ale také technické parametry. Dále byl charakterizován podnik zemědělské prvovýroby ZD Trhový Štěpánov a.s.. Informace potřebné pro tuto bakalářskou práci byly zjištěny pozorováním a zpracováním časového snímku jednotlivých nástaveb. Dále byly informace čerpány z vnitropodnikových materiálů, jako jsou například vážní deník, výkazy práce, výroční zpráva podniku a další prameny dat. Z hlediska ekonomických nákladů byly zjištěny náklady na ujetý kilometr 27,91 Kč/km, náklady na převezenou tunu 52,93 Kč/t a náklady na tunokilometr 7,46 Kč/tkm. Celkové provozní náklady činí 702 243,62 Kč. Dalším výsledkem zkoumání byla stanovena spotřeba a roční využití jednotlivých nástaveb. U korby CSAO byla zjištěna spotřeba 0,69 litrů na převezenou tunu a roční využití bylo 98 dní. U fekální cisterny ACF 041 činila spotřeba 29,1 litrů na jeden hektar aplikovaný kejdou. Velkoobjemová nástavba měla spotřebu 0,93 litrů na převezenou tunu a byla využita 34 dní.
Analýza příčin chybového jednání řidičů vedoucího ke vzniku dopravní nehody.
ŠVARC, Petr
Má diplomová práce se zabývá výzkumem současného stavu na českých silnicích. Hlavní cíl této práce je nalézt příčinu chybového jednání řidiče v provozu. Při analyzování bližších faktorů se zabývá čtyřmi základními faktory: vliv prostředí, automobilu, vykonané pracovní činnosti na chování člověka a vliv samotného člověka na svoji pracovní činnost. V této práci je zahrnut i výzkum řidiče jedince a vnějšího prostředí ovlivňující jej při jízdě. Analýzy vlivů jednotlivých faktorů byly zaměřeny jako terénní výzkum při jízdě s řidičem, kdy byly zdůrazněny jeho dopravní přestupky, psychická vyrovnanost a vliv okolí na jeho samotného. Zejména sledování směřováno k pozorování pracovní činnosti člověkem v těchto ohledech: dodržování maximální povolené rychlosti, dodržování dopravního značení a ostatní dopravních předpisů, jeho psychický stav v kritických situacích. I vliv okolí na člověka ? řidiče byl důležitý, bodem v této práci. Byly vybrány tři úseky, které člověka ? řidiče při řízení negativně ovlivňují a provedeny návrhy na minimalizaci ovlivňujících negativních faktorů. Vliv samotného řidiče byl charakterizován v navazující části. Analytická část shrnuje získané informace z měření a pozorování, které jsou blíže uvedeny v experimentální části. Závěrem této práce je vyzdvihnutí doporučení pro dílčí části dopravních oblastí, které by měly vést ke zdokonalení systémů a tím zlepšení současného stavu v dané problematice.
Doprava a dopravní gramotnost v cestovním ruchu na Táborsku
SEDLÁČEK, Lukáš
Diplomová práce je zaměřena na problematiku dopravy a dopravní gramotnosti. Cílem práce bylo provést analýzu současného stavu dopravních služeb na Táborsku jako součást cestovního ruchu. První část práce zahrnuje analýzu současného stavu dopravních služeb a analýzu dopravní gramotnosti v táborském regionu. V této oblasti byl proveden terénní výzkum na základě dotazníkového šetření v segmentu táborských obyvatel. V syntetické části práce jsou shrnuty a vyhodnoceny výsledky z provedeného terénního výzkumu. Z výsledků terénního šetření vyplývá, že dopravní služby na Táborsku i dopravní gramotnost táborských obyvatel jsou na dobré úrovni. Tato část práce dále zahrnuje studii proveditelnosti pro zavedení trolejbusové dopravy v Táboře. Zavedení trolejbusové dopravy v úseku Tábor {--} Sezimovo Ústí {--} Planá nad Lužnicí by si vyžádalo investici ve výši cca 400 milionů korun, nesporným přínosem by však bylo snížení emisí a akustického hluku ve městě. V závěru práce jsou předloženy návrhy na zdokonalení současného stavu, jejichž cílem by mělo být zlepšení dopravních služeb a celkového potencionálu dopravy v táborském regionu.
Analýza úrovně cestovatelské gramotnosti u studentů vysokých škol ve zvoleném regionu jako nedílný předpoklad rozvoje cestovního ruchu
TUNKL, Jan
Cílem této bakalářské práce bylo provedení analýzy cestovatelské gramotnosti v segmentu vysokoškolských studentů a zhodnocení dopravního systému v Ústí nad Labem jako nedílný předpoklad rozvoje cestovního ruchu. Ke zjištění úrovně cestovatelské gramotnosti bylo použito dotazníkové šetření a jeho výsledky byly porovnány v rámci dvou zahraničních univerzit.Pro zhodnocení dopravního systému, byla provedena situační analýza dopravních služeb na sledovaném území. Na základě zjištěných informací byly vypracovány návrhy na možné zlepšení dopravního systému v návaznosti na cestovní ruch.
Doprava a dopravní výchova jako odraz dopravní gramotnosti účastníka cestovního ruchu
MARKOVÁ, Pavlína
Diplomová práce je zaměřena na analýzu šetření dopravní gramotnosti v segmentu potencionálních účastníků cestovního ruchu. Na základě terénního šetření, ze kterého vyplývá, že pouze necelá polovina dotázaných se poprvé seznámila s dopravní výchovou v mateřské škole, proběhla spolupráce s Mateřskou školou Bratrská v Dačicích a byl zpracován návrh projektu na zkvalitnění dopravní výchovy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí7 - 16další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.