Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí67 - 76  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka dělitelnosti na základní škole z pohledu začínajícího učitele
BLÁHOVÁ, Markéta
Cílem mé diplomové práce je analyzovat učebnice a na základě toho sestavit přípravy na vyučování dělitelnosti na základní škole. Diplomová práce je členěna do šesti kapitol včetně úvodu a závěru. Druhá kapitola obsahuje teoretické poznatky z nastudované literatury. Ve třetí kapitole je uvedena analýza vybraných učebnic. Ve čtvrté kapitole jsou popsány přípravy na vyučování. Následující kapitola pak obsahuje zhodnocení výuky podle vytvořených příprav.
Monitoring stavu výuky ekologie na vybraných středních školách ČR
GROULÍKOVÁ, Eva
Cílem bakalářské práce bylo zmapovat situaci výuky ekologie na gymnáziích ČR a srovnat je s moderními poznatky a celkovou koncepcí ekologie, jakožto vědního oboru. Z dotazníku vyplývá, že většina gymnázií ekologii vyučuje (93,87 %) s průměrnou časovou dotací 12 hodin za celou školní docházku. Podklady pro výuku jsou čerpány z učebnic, z nichž nejvíce používanou je Biologie pro gymnázia (Jelínek a Zicháček, 2007). Méně než polovina vyučujících používá pro získání informací do výuky internet a populárně-naučné časopisy. Z rozboru učebnic je zřejmé, že učebnice využívané na gymnáziích se obecně soustředí na standardní oblasti ekologie. Jen v malé míře se vyskytují (či dokonce zcela chybí) dnes velmi aktuální témata jako evoluční ekologie, dynamika společenstev či biodiverzita a faktory, které ji ovlivňují.
Monitoring stavu výuky ekologie na základních školách ČR
JELÍNKOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce bylo zmapovat situaci výuky ekologie na základních školách ČR a srovnat je s moderními poznatky a celkovou koncepcí ekologie jakožto vědního oboru. Biologické ekologii se věnuje pouze 77 % základních škol, pričemž velká část vyučujících tomuto tématu věnuje méně než 10 hodin během celé školní docházky. Přibližně polovina vyučujících používá při výuce učebnice, nejčastěji učebnicovou řadu Ekologický přírodopis od D. Kvasničkové a kol. Méně než polovina vyučujících výuku doplňuje užíváním populárně-naučných časopisů a internetových serverů. Používané učebnice se částečně shodují se současnou koncepcí biologické ekologie, většinou v nich však chybí témata evoluční ekologie, vznik a vývoj společenstev, úloha disturbancí na formování společenstev, faktory ovlivňující biodiverzitu a ekologická metodologie.
Některé metody prezentace přírodnin v přírodovědném vzdělávání na 1. stupni ZŠ - srovnání a reálné možnosti.
KADLECOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá metodami prezentace přírodnin v přírodovědném vzdělávání na prvním stupni základní školy. Práce zmiňuje způsob výuky a prezentace přírodnin v prvouce a přírodovědě a zaměřuje se na analýzu učebnic zájmové školy. Výsledky práce slouží k vytvoření představy o tom, jak přítomnost přírodniny při výuce působí na znalosti a jejich uchování v paměti žáků na prvním stupni základní školy.
Rybníkářství a ryby v jihočeských rybnících (Výukový program pro ZŠ)
BARTOŠKOVÁ, Lenka
Cílem diplomové práce bylo vytvoření výukového programu, který je určen převážně pro žáky sedmých tříd základních škol. Výukový program byl vypracován na základě analýzy témat ryby a rybníkářství v učebnicích pro základní školy. Součástí výukového programu jsou pracovní listy a návrhy exkurzí. V elektronickém zpracování diplomové práce je také vlastní video z výlovu. Část výukového programu byla prakticky ověřena. Diplomová práce byla řešena v rámci projektu GAJU 065/2010/S.
Využití expozice Třeboňsko - krajina a lidé při výuce zoologie obratlovců
ROKOS, Lukáš
Hlavním cílem diplomové práce bylo vytvoření didaktických materiálů s motivačními prvky, které by využívaly prostor expozice ?Třeboňsko ? krajina a lidé? při výuce zoologie obratlovců. Materiály jsou určeny žákům základních škol a středních škol především v okolí Třeboně. Diplomová práce obsahuje pojmovou a strukturální analýza tématu obratlovců v učebnicích přírodopisu a biologie. Navržené materiály jsou rozděleny do dvou skupin. První skupinou je soubor informačních pracovních listů a pracovních listů, které jsou využitelné přímo v expozici. Druhou skupinou jsou návrhy exkurzí. Materiály jsou doplněny o úkoly a otázky. Některé z úkolů byly i prakticky ověřeny. Diplomová práce byla řešena v rámci projektu GA JU 065/2010/S.
Znalosti přírodnin u žáků 1. stupně ZŠ.
BUDKOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce zjišťuje znalosti přírodnin u žáků 1. stupně ZŠ. Znalosti přírodnin jsou zjišťovány formou didaktického testu, který je dobře využitelný ve školní praxi. Zmiňuje se také o přírodovědných učebnicích a pracovních sešitech, které jsou pro žáky jedním ze zdrojů k získání znalostí přírodnin. Analýzou učebnic je zde ukázáno množství přírodnin, které by se měl naučit žák v průběhu školní docházky na 1. stupni základní školy. Závěry výzkumu slouží k vytvoření představy o tom, jak žáci znají živé přírodniny, které jsou součástí jejich každodenního života. "Diplomová práce byla řešena v rámci projektu GA JU č. 065/2010/S."
Znalosti přírodnin u žáků 1. stupně ZŠ
KOVÁŘÍKOVÁ, Marie
Diplomová práce zjišťuje prostřednictvím didaktického testu znalost vybraných přírodnin u žáků 5. ročníku 1. stupně ZŠ. Zmiňuje se o způsobu výuky prvouky a přírodovědy učitelů 1. stupně ZŠ. Zaměřuje se také na analýzu učebnic nakladatelství PRODOS. Diplomová práce byla řešena v rámci projektu GA JU č. 065/2010/S.
Návrh výukového programu Obojživelníci a plazi
BALÍČKOVÁ, Lenka
Hlavním cílem diplomové práce bylo vytvořit návrh výukového programu s motivačními prvky, týkajícího se převážně našich obojživelníků a plazů. Program je určen žákům sedmých tříd základních škol především v okolí Horažďovic, protože zohledňuje konkrétní podmínky tohoto regionu. Sestavení programu předcházela pojmová i strukturální analýza témat obojživelníci a plazi v učebnicích přírodopisu používaných v České republice. Dalším teoretickým východiskem byl vlastní faunistický průzkum zájmového regionu a srovnání výsledků s odbornou literaturou. Výukový program obsahuje část {\clqq}Obojživelníci``, část {\clqq}Plazi`` a část {\clqq}Otázky a úkoly``. Některé úkoly byly prakticky ověřeny.
Jak bojují rostliny s nedostatkem popřípadě přebytkem vláhy (Didaktické zpracování tématu na úrovni ZŠ)
MAŠKOVÁ, Markéta
V diplomové práci je provedeno didaktické zpracování tématu Jak bojují rostliny s nedostatkem popřípadě s přebytkem vody pro základní školy. Teoretická východiska obsahují odborné teoretické podklady k problematice a analýzu učebnic přírodopisu. Na základě analýzy učebnic přírodopisu a prostudování odborné literatury byly navrženy výukové texty na téma Voda v rostlinném těle resp. nedostatek (přebytek) vody v rostině. Součástí jsou také návrhy pracovních listů a didaktického testu. Tyto učební pomůcky jsou zaměřeny na aktivní, tvořivý samostatny nebo skupinový přístup žáku k plnění zadaných úkolů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí67 - 76  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.