Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  začátekpředchozí66 - 69  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Operační výzkum na středních školách
Mančíková, Táňa ; Šindelářová, Irena (vedoucí práce) ; Kuncová, Martina (oponent)
Operační výzkum je soubor různých disciplín, které pomocí aplikace matematických metod hledají optimální řešení složitých problémů. Jednotlivé disciplíny, základy z nich, popř. celý obor se běžně vyučuje na vysokých školách v České republice. Ze sekundárního vzdělávání bylo toto učivo vyřazeno před dvaceti lety. Tato práce se zabývá tím, z jakých důvodů by bylo vhodné a jak by bylo možné témata operačního výzkumu opět středoškolským studentům přiblížit. Zabývá se teoretickým pozadím i ryze praktickými otázkami. Pro tyto účely byly také zařazeny části s návrhy didaktiky a metodiky vyučování tohoto předmětu. Výsledkem je ucelený pohled na možnost znovuzavedení disciplín operačního výzkumu do středních škol a do povědomí jejich studentů.
Analýza středoškolského vzdělávání v kraji Vysočina
Kodysová, Jana ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje středoškolské vzdělávání v kraji Vysočina a v návaznosti na zjištěné skutečnosti hodnotí specifika vzdělávání a možnost uplatnění absolventů na místním trhu práce. V práci jsem využila dostupná data Českého statistického úřadu, Úřadu pro informace ve vzdělávání, Úřadu práce a příslušných ministerstev. Při zpracování jsem použila metodu popisnou, komparativní a metodu analýzy dat. Teoretická část vysvětluje základní pojmy používané ve vzdělávání a ve vzdělávací politice. V praktické části podrobně analyzuji jednotlivé druhy vzdělání na středních školách v kraji a porovnávám je s celorepublikovými hodnotami. Středoškolská vzdělávací soustava v kraji je úplná a oproti průměru České republiky vykazuje drobné odchylky. Kraj Vysočina má mírně nižší zastoupení studentů v obecných oborech gymnázií a vyšší zastoupení studentů v oborech s výučním listem bez maturity. Z hlediska dalších specifik se v kraji objevuje několik oborů, které nemají jinde v České republice zastoupení. Postavení absolventů na trhu práce v kraji Vysočina je v posledních třech letech problematické. Až do roku 2007 míra nezaměstnanosti absolventů klesala, od roku 2008 pozvolna opět stoupá. Příčinou jsou následky ekonomické recese, která průmyslově-agrární region postihla v plné síle. Absolventi oborů středních škol hledají uplatnění hůře. Zaměstnavatelé upřednostňují uchazeče s praxí a zkušenostmi a absolventi si své postavení komplikují přehnanými požadavky a očekáváními. Celkově lze říci, že nabídka vzdělávání na středních školách odpovídá požadavkům trhu práce. Dlouhodobě ovšem existuje poptávka po řemeslných oborech, kterou se nedaří uspokojit. I když v posledních dvou letech opět mírně stoupá podíl studentů v řemeslných oborech, na trhu práce se to projeví se zpožděním.
Finanční gramotnost pro střední vzdělávání
RŮŽIČKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se věnuje finanční gramotnosti ve středním vzdělávání a možnostem jejího zvyšování. V práci je popsána administrativní cesta od plánování až po uvedení požadavků na žáky do praxe. Dále je zmíněn význam finančního vzdělávání pro společnost i jednotlivce. Jsou popsány základní dokumenty pro tuto problematiku a role zainteresovaných ministerstev a bankovního sektoru. Řešena je také podpora pedagogických pracovníků, kteří se výuce finanční gramotnosti na středních školách věnují. Praktická část práce sleduje výzkum finanční gramotnosti prováděný na střední odborné škole, jeho organizaci a výsledky. Závěry výzkumu jsou porovnány se závěry kvantitativního výzkumu realizovaného pro Ministerstvo financí v roce 2007. Cílem práce je zjistit, zda žáci, kteří výuku základních prvků finanční gramotnosti již absolvovali, dosahují většího přehledu, vykazují vyšší znalosti a dokáží se lépe orientovat na finančním trhu než respondenti výzkumu z roku 2007. V závěru práce jsou sdělena klíčová zjištění výzkumu a obsaženy návody, rady a doporučení, jak je možné výukový proces více zefektivnit.
Jaroslav Maňák - profesor v oblacích
MLČÁK, Martin
Předkládaná diplomová práce se zabývá životem a veřejnou činností středoškolského profesora Jaroslava Maňáka. Svou aktivitou a pílí se zasloužil o vzkvétání spolkového života v Českých Budějovicích. Dále mu vděčíme za rozvoj sportovního letectví v jižních Čechách. Práce je, kromě úvodu a závěru, rozdělena do pěti hlavních kapitol. První kapitola stručně pojednává o celém životě Jaroslava Maňáka. Druhá kapitola popisuje stav středoškolského školství ve městě a pedagogické působení pana profesora. Následuje nejobsáhlejší kapitola věnovaná letectví. Člení se do šesti podkapitol a přibližuji zde oblast největšího zájmu Jaroslava Maňáka. Další kapitola si všímá meteorologických pozorování a rekapituluje stav pozorování ještě před Maňákovým působením. Poslední pátá kapitola pojednává o působnosti profesora Maňáka v méně významných spolcích ve městě. Každému spolku je věnována samostatná podkapitola. Po závěru, který rekapituluje životní osud a činnost osobnosti, následuje seznam použitých pramenů, literatury a prezentace příloh.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   začátekpředchozí66 - 69  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.