Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí66 - 75další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proměny života v šumavském pohraničí: případová studie a možnost aplikace tématu ve výuce na 1. stupni ZŠ
DAŇHOVÁ, Veronika
Cílem diplomové práce je na základě příkladové studie šumavské oblasti přiblížit téma z didaktického hlediska žákům 1. stupně ZŠ. Součástí příkladové studie bude časoprostorová komparace vybraných obcí regionu z pohledu jejich demografického vývoje, proměn krajiny, způsobu života a dalších aspektů, přičemž bude problematika zasazena do širšího kontextu. Výsledkem didaktické aplikace tématu v druhé části práce bude tvorba podkladů pro projektovou výuku a konkrétních námětů pro výuku na 1. stupni ZŠ. Didaktická část je koncipována do tří projektů. První je zaměřen na šumavské ekosystémy a floru a faunu obývající tato prostředí. Následující vychází z teoretické části a poukazuje na šumavské zvyky, tradice a běžný život obyvatel šumavských obcí. Poslední projekt zmiňuje události 20. století z pohledu obyvatel Šumavy. Tento projekt taktéž vychází z poznatků uvedených v teoretické části. V projektech jsou využívány různé typy výukových metod a organizačních forem výuky.
Aplikace a účinnost projektového vyučování v přírodovědném vzdělávání
VIKA, Radoslav
Součástí bakalářské práce je vysvětlení krátkodobého projektu srovnávajícího vyučování frontální metodou a metodou projektovou v průběhu školního roku 2012/2013 u sedmých ročníků.
Projekt praktické činnosti jako prostor rozvoje faktorů tvořivosti u žáka primární školy
MÍČKOVÁ, Jaroslava
Diplomová práce se zabývá přínosem praktických činností jako prostoru pro rozvoj faktorů tvořivosti u žáka primární školy. Na základě odborné literatury v teoretické části vymezuji pojmy tvořivost, technická výchova a projektová výuka. V těchto třech teoretických okruzích jsou dále obsaženy a vymezeny: tvořivý proces a produkt, tvořivé faktory, konvergentní a divergentní myšlenkové operace, tvořivý člověk a metody, které pomáhají rozvinout jeho tvořivost. Objasňuji techniku jako prostředek rozvíjející praktické činnosti. Dále představuji vzdělávací oblast "Člověk a svět práce" a předkládám pracovní náměty pro rozvoj tvořivosti v pracovní výchově. V diplomové práci představuji projekt i s jeho druhy. Zabývám se realizací a přínosem projektové výuky. Praktická část je zaměřena na vypracování dílčích projektů. Patnáct dílčích projektů, pomáhajících rozvinout tvořivost u žáků primární školy, bylo nabídnuto jednadvaceti učitelům. Tito učitelé se zúčastnili dotazníkového šetření a měli možnost poskytnout zpětnou vazbu na dílčí projekty. Výsledky tohoto šetření jsou popsány v 6. kapitole této práce.
Projektové vyučování v matematice na 1. stupni základní školy zaměřené na environmentální výchovu
PAVLOVÁ, Lucie
Diplomová práce "Projektové vyučování v matematice na 1. stupni základní školy zaměřené na environmentální výchovu" popisuje možné způsoby využití projektové metody ve výuce matematiky na 1. stupni základních škol včetně environmentálního zaměření. Práce je rozdělena na dvě části. První část práce je zaměřena na obsah vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v Rámcovém vzdělávacím programu, možné metody výuky, charakteristiku projektového vyučování a jeho historický vývoj. Druhá část práce obsahuje návrhy vlastních projektů, včetně praktické realizace některých z nich.
Modelový animovaný klip pro projektovou výuku výtvarné a hudební výchovy na 2. stupni ZŠ\nl(prakticko-teoretická práce)
MÁŠOVÁ, Anna
Diplomová práce se zabývá animovaným klipem a jeho uplatněním ve výuce, konkrétně ve výtvarné a hudební výchově na 2. stupni ZŠ prostřednictvím projektové metody. V teoretické části se diplomová práce krom projektové výuky, jež je zásadním bodem této akademické práce, věnuje historii animovaného filmu spolu s animovaným klipem a jeho přínosu. Následně v praktické části jsou na konečném výstupu aplikované získané poznatky části teoretické. Závěrečným výstupem této diplomové práce je modelový animovaný klip Adebars Reise Let čápa a návrh projektové výuky ve výtvarné a hudební výchově na 2. stupni ZŠ na téma animovaný klip.
Diagnostika vybraných didaktických pojmů u studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
DOSTÁLOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou vybraných didaktických pojmů. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli v praxi na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů, které jsou ve výzkumu zahrnuty a na popis metody sémantického diferenciálu. Praktická část se věnuje výsledkům, které z výzkumu vyplynuly, a následně je zpracovává pomocí metody sémantického diferenciálu.
Badatelsky orientovaná výuka fyziky na ZŠ
CACH, Roman
Tato diplomová práce pojednává o problematice badatelsky orientované výuky fyziky na základní škole a nastiňuje možnosti praktického provedení na příkladech z praxe. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část práce rozebírá základní teoretická východiska z pedagogiky a didaktiky základního školství a problematiku teorie badatelsky orientované výuky. Druhá část práce se zabývá konkrétními náměty pro badatelsky orientovanou výuku a praktickou ukázkou realizace dvou námětů zařazených do výuky fyziky na základní škole.
Projektová metoda jako jedna z možných vyučovacích metod na málotřídní základní škole
MÍČKOVÁ LIŠKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Projektová metoda jako jedna z možných vyučovacích metod na málotřídní škole se zabývá specifiky vyučovacího procesu a práce učitele na málotřídní základní škole a dále pak použitím projektové metody ve vyučování. Cílem bakalářské práce je zmapování specifik málotřídního školství v ČR a dále pak možností, jak pracovat s projektovou metodou v prostředí málotřídní školy. Práce také přináší praktickou ukázku školního projektu realizovaného na málotřídní základní škole v Jihočeském kraji v obci Jílovice.
Vliv projektové výuky na postoje žáků ve výuce
KUBATOVÁ, Marie
Diplomová práce se zabývá změnou postojů a iniciativnosti přístupu žáků na střední škole s gastronomickým zaměřením k výuce v odborných předmětech po realizaci pro-jektu: "Den otevřených dveří s tématem Halloween". Cílovou skupinu tvoří žáci Střední školy a Vyšší odborné školy cestovného ruchu v Českých Budějovicích. Práce je roz-členěna do šesti kapitol. V prvních dvou kapitolách jsou porovnávány různé pohledy odborníků na výuku, klasické i alternativní metody výchovy a vzdělávání, na kompetence a autoritu učitele, participaci a zážitkovou pedagogiku. Ve třetí kapitole jsou návrhy na témata projektové výuky ve školách s gastronomickým zaměřením s výčtem lidových tradic a jejich propojení s kulturou a gastronomií. Čtvrtá kapitola popi?suje realizaci projektu ve Střední škole a Vyšší odborné škole cestovního ruchu v Českých Budějovicích. V poslední páté kapitole jsou stanoveny cíle výzkumu, me?tody výzkumu a interpretace výsledků výzkumu. Cílem práce je porovnat postoje žáků po realizované projektové výuce na zá?kladě dotazníkového šetření. Výzkumným předpokladem je, že žáci vítají rozšíření vý?uky v odborných předmětech o lidové tradice a neodmítají se účastnit na realizaci pro?jektu.
Specifika výuky dějin 20. století na 2. stupni základní školy
KUBŮ, Eliška
Diplomová práce se zabývá specifiky výuky dějiny 20. století na 2. stupni základní školy a metodickými návrhy vybraných tematických celků tohoto období. Důraz je kladen na problémy, které jsou spojeny s výukou 20. století. Práce shrnuje teoretické poznatky o výuce dějin 20. století. Zabývá se zařazením této historické etapy do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, metodami a strategiemi, které jsou vhodné pro výuku 20. století, a tím, jak přistupovat k výuce kontroverzních a citlivých otázek v dějinách. Součástí diplomové práce jsou metodické návrhy vybraných tematických celků z dějin 20. století, které byly vypracovány tak, aby byly využity různé vyučovací formy a vzdělávací strategie. Pozornost je věnována také využití didaktických médií ve výuce dějepisu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí66 - 75další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.