Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí66 - 75  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání městské a venkovské MŠ z hlediska dopravní výchovy a prevence úrazů
ZÁBOJOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku dopravní výchovy a prevence úrazů dětí v předškolním věku. Jejím cílem je srovnání podmínek venkovské a městské mateřské školy z tohoto hlediska. Teoretická část je rozdělena na dva bloky. V prvním jsou popsány cíle, metody a prostředky dopravní výchovy, představuje dopravní výchovu jako součást environmentální oblasti RVP a zabývá se vzděláváním pedagogů 1. stupně základní školy v této oblasti. Druhý blok se věnuje úrazům dětí a jejich prevenci, zejména projektům, programům a aktivitám resortů v oblasti prevence dětských úrazů. Praktická část srovnává podmínky ve dvou vzorových mateřských školách. Jsou použity metody pozorování, rozhovorů a analýzy pracovních listů dětí. Součástí práce je také vlastní návrh práce s dětmi, hry, básničky a pracovní listy s dopravní tématikou.
Dveře dokořán -proces socializace dítěte ve waldorfské mateřské škole
FRAŇKOVÁ, Veronika
Práce s názvem Dveře dokořán {--} proces socializace dítěte ve waldorfské mateřské škole je věnována procesu socializace dítěte, tak jak je pozorován a zaznamenáván ve waldorfské mateřské škole, kde pracuji. Tento proces je popsán jako děj, na kterém se podílejí učitelky, rodiče i samo dítě. Nezanedbatelnou úlohu hraje nejen utváření přiměřeně podnětného prostředí, ale i důsledné používání metod a forem práce typických pro waldorfskou pedagogiku. V praktické části je na pěti případových studiích procesu socializace dítěte v mé třídě ukázána práce učitelky jako proces vyžadující mnoho času nepřímé práce v podobě pozorování a zamýšlení se nad každým konkrétním dítětem. Výsledkem je utváření si pravého obrazu dítěte, který je používán při rozhovoru o dítěti s kolegyní, na setkání kolegia učitelek waldorfské mateřské školy i waldorfské základní školy. Opominuta není ani důležitost vedení rozhovorů s rodiči. Případové studie jsou ohraničeny dobou přijetí dítěte do mateřské školy a prvním pololetním vysvědčením ze základní školy.
Slavnosti a jejich význam nejen ve waldorfské mateřské škole
HAVLOVÁ, Adéla
Ve své bakalářské práci se zabývám významem slavností v životě mateřské školy. Lidová kultura, odrážející se v prožívaných slavnostech se předává z generace na generaci. Zamýšlím se nad přínosem a uplatněním slavností nejen pro děti ale i pro jejich rodiče. V teoretické části se zaměřuji na výklad pojmů související s tématem, zejména na charakteristiku slavností, souvislost se socializací dítěte, waldorfskou pedagogiku a její stěžejní součást ? slavnosti. V praktické části popisuji slavnosti tak, jak se konají ve waldorfské mateřské škole ve spolupráci s rodiči. V druhé části se zaměřuji na výzkum spolupráce rodiny s mateřskou školou při slavnostech. Výzkum byl proveden dotazovacími metodami ? rozhovory a dotazníky.
Výtvarný projev dětí předškolního věku - kazuistická studie
ŘEHOŘOVSKÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarný projev dětí předškolního věku, konkrétně posun vývoje ve výtvarném projevu v průběhu jednoho roku. Teoretická část se zabývá předškolním obdobím, dítětem a jeho rozvojem v rámci jednotlivých vývojových oblastí, zejména v rámci výtvarného projevu. Praktická část obsahuje kazuistiky pěti dětí, které jsou zaměřeny hlavně na výtvarný projev těchto dětí a jeho rozvoj, doplněné výtvarnými pracemi vybranými z práce tvořené na dané téma a spontánního projevu.
Školní zralost a diagnostika
VILDOVÁ, Lenka
Práce pojednává o problematice školní zralosti a jejích znacích. V teoretické části je zpracována otázka vhodnosti odkladu školní docházky a příprava dítěte na školní docházku. Prostor je věnován rovněž vývojovému období předškolních dětí a v neposlední řadě jsou zde zmíněny diagnostické metody posuzování školní zralosti, různé v praxi používané testy a jejich hodnocení. V praktické části je proveden výzkum na základě pozorování a zpracování vlastního screeningu a výsledného zhodnocení.
Výchova ke zdravému životnímu stylu v předškolním věku
KUBELKOVÁ, Kateřina
Cílem práce je podat současný obraz výchovy předškolního dítěte ke zdravému životnímu stylu v mateřské škole a rodině. V teoretické části je charakterizován zdravý životní styl a související pojmy, charakterizován současný životní styl rodin a jeho dopady na předškolní dítě. Dále jsou vymezeny součásti zdravého životního stylu, jejich optimální podoba a rizika, ohrožující její naplňování. V praktické části výzkumným šetřením zjišťuji, jakým způsobem jsou předškolní děti vedeny v současné době ke zdravému životnímu stylu. Na základě výsledků jsou zformulována doporučení.
Vliv hračky na hru předškolních dětí.
VOKURKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá vlivem přirozené a umělé hračky na hru dětí a skutečnými potřebami hraček ke hrám předškolního dítěte. Teoretická část obsahuje charakteristiku hry a hračky, historický vývoj hračky a některé dosavadní poznatky o jejím vlivu na hru dětí. Předmětem praktické části bylo sledování hry s běžnými hračkami a hry s přírodním materiálem, jejich vyhodnocení a porovnání. Posuzována byla zejména reakce na změnu, kooperace, samostatnost a tvořivost dětí, agresivita ve skupině. Experiment a pozorování, které byly realizovány ve dvou mateřských školách, ukázaly pozitivní vliv na všechny tyto faktory.
Filmový akční hrdina v životě předškolního dítěte
ŠIKLOVÁ, Eva
Práce je rozdělena do dvou částí {--} teoretické a praktické. Teoretická část má tři kapitoly. První kapitola se zabývá definicí, vývojem a účinky médií, blíže zkoumá televizi a film (jejich negativa i pozitiva). Druhá kapitola přibližuje předškolní dítě, některé teorie televizního vlivu a podmínky zvyšující riziko negativních účinků. Třetí kapitola je zaměřena na současnou televizní nabídku, akční filmy a akčního hrdinu. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, které zjišťují názory rodičů, pedagogů a dětí na současného akčního hrdinu. Výsledkem je určitý návrh na řešení některých situací, které má na svědomí filmový akční hrdina.
Vliv vývoje motoriky u zrakově hendikepovaného dítěte na jeho psychosociální vývoj
KRÁLOVÁ, Věra
Práce se zabývá zrakově handikepovanými dětmi v předškolním věku a jejich motorickým, emocionálním a psychosociálním vývojem a to s přihlednutím k intaktním dětem stejného věku.
Vývoj výtvarného projevu předškolního dítěte v průběhu jednoho roku - kazuistická studie
STOJASPALOVÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřena na sledování vývoje výtvarného projevu předškolního dítěte po dobu jednoho roku. Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte všeobecně s důrazem na vývoj kresby. Praktická část obsahuje kazuistickou studii jednoho dítěte a soubor 40 obrázků vybraných v průběhu sledovaného období jeho tvorby. Přehledně je zde tak zachycen úsek jednoho roku života dítěte z pozice jeho výtvarného vnímání a rozvoje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí66 - 75  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.