Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí65 - 74  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hlas/hlasivky - pracovní nástroj pedagoga volného času
ČARNOGURSKÁ, Lenka
Práce pojednává o hlase a hlasivkách jako pracovním nástroji pedagogů nejen volného času. Popisuje, z čeho se skládá a jak funguje hlasové ústrojí. Věnuje se hlasové typologii a vlastnostem hlasu. Uvádí základní dělení hlasových poruch a vady řeči, jejich příčiny a možnosti nápravy. Dále shrnuje pravidla hlasové hygieny a možnosti péče o hlas a hlasivky. Nejdůležitější částí je kapitola zaměřená na práci s hlasem, ve které jsou uvedena konkrétní dechová, hlasová a artikulační cvičení. Pedagogové patří mezi hlasové profesionály, při své práci jsou vystaveni značné hlasové zátěži. Správné tvoření hlasu a péče o něj by se měla stát součástí jejich životního stylu. Zároveň pedagogové slouží jako mluvní vzory pro své žáky a studenty a kultivovaný mluvní projev je jejich vlastní vizitkou.
Dětské pěvecké sbory na Jindřichohradecku
ZAVADILOVÁ, Šárka
Práce se zabývá dětskými pěveckými sbory na Jindřichohradecku a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje historii sborů, druhy sborů a osobu sbormistra. Dále se zabývá hlasem, charakteristikou věkové skupiny sboristů a sborem, jako sociální skupinou. Na konci teoretické části je kapitola o Jindřichohradecku a významných osobnostech, které zde žily. V praktické části se práce zabývá popisem jednotlivých dětských Jindřichohradeckých pěveckých sborů.
Budování vztahu s prostorem jako předpoklad autorské kondice
Durdilová, Tereza ; KOUBOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; CHRZ, Vladimír (oponent)
? své disertační práci se? zaměřuji na? vztah člověka s prostorem, který považuji za? základ autentického vztahování se? k přítomné situaci a za? podmínku jejího naplněného prožívání v každodenním životě a zejména při veřejném vystupování.Práci rozděluji na? dvě části. V? první ukazuji podstatnost této relace napříč různými obory a seznamuji s genezí svého osobního vztahu s prostorem. Zdůrazňuji důležitost uvědomované interakce s prostorem a vyzdvihuji žádoucnost budování vlastní vnitřní prostornosti, která je podmínkou pro dosažení kondice k prostorovosti. Tu považujiza? nezbytnou součást psychosomatické kondice i kondice k veřejnému vystupování, což dokazuji mimo jiné na? nutnosti reflexe prostoru pro práci s dechem a hlasem.
Fenomén lidského hlasu v současném audiovizuálním umění
Abrahám, Stanislav ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (vedoucí práce) ; BLAŽÍČEK, Martin (oponent)
Diplomová práce navazuje na téma mé bakalářské práce: Lidský hlas, umělá řeč ? hlasový projev člověka a kontexty jeho reprezentace prostřednictvím technických nástrojů. V ní jsem vytvořil přehlednou strukturu pojmů a kategorií způsobů, kterými člověk šíří svůj hlasový projev prostřednictvím komunikačních technologií. Zabýval jsem se povahou změn, ke kterým u lidského hlasu v procesech jeho reprezentace dochází. V magisterské diplomové práci uplatňuji teoretická východiska bakalářské práce při analýze konkrétních děl současného audiovizuálního umění. Prostřednictvím rozboru konkrétních příkladů reflektuji kontext fenoménu lidského hlasu ve vybraných uměleckých konceptech. Klíčové pojmy tvoří termíny remediace, fonografie, zvuková instalace, performance, umělecký koncept.
ZPĚV A ROZVOJ ZPĚVNOSTI POMOCÍ LIDOVÉ PÍSNĚ U DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU
WOLFOVÁ, Monika
Cílem bakalářské práce bylo zpracovat základní poznatky o významu zpěvu pro vývoj dítěte mladšího školního věku z pohledu rozvoje jeho hudebnosti a z pohledu výchovného působení. Na základě těchto teoretických poznatků byly v práci představeny praktické ukázky k rozvoji jednotlivých dovedností. Práce obsahuje též pojednání o lidové písni. Připomínám dřívější život lidí, kteří byli písní ovlivňováni a zároveň se podíleli na jejím vzniku a šíření. Písně plnily rozmanité funkce, prošly různými etapami vývoje. V mé práci vyzdvihuji význam zpívání pro vývoj dítěte. S lidovou písní se setkává většina dětí již od narození, postupně se však vytrácí její aktivní provozování. Proto jsem do mé práce o zpěvu zahrnula i kapitolu o historii a významu lidové písně.
Způsoby autentizace uživatelů v IS
Nazaryan, Armen ; Balada, Jakub (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Abstrakt Cíle práce byly informovat nezasvěceného i mírně zasvěceného čtenáře z oblasti informačních technologií do charakteristiky autentizacích technologií, jejich výhod a nevýhod a následného porovnání způsobů přihlašování. Práce přibližuje proces implementace a charakterizuje její příklady. Praktická část dokazuje nedokonalost techniky a chyby některých biometrických metod zabezpečení. Struktura práce je rozdělena do 4 základních kapitol, a sice Způsoby autentizace, Základní charakteristiky jména a hesla, a jejich správného používání, proces implementace a praktická část, kde s dvěma pokusy o prolomení biometrického zabezpečení. Oba dva pokusy byly zároveň mým přínosem k tématu způsoby autentizace. Cenná zkušenost, kterou jsem získal při plnění pokusů, mi přinesla více snahy, vést si citlivé údaje v co největší opatrnosti.
Úroveň využití hlasového uživatelského rozhraní
Horáček, Jan ; Šalamon, Tomáš (vedoucí práce)
Práce rozebírá hlasové uživatelské rozhraní, resp. komunikaci člověka se strojem pomocí řeči. Pomáhá čtenáři v orientaci v základních teoretických přístupech problematiky, identifikuje hlavní softwarové produkty a hodnotí současnou úroveň jejich využitelnosti. Důraz je kladen na vymezení kritických faktorů, které brání masovému rozšíření těchto technologií mezi běžnými uživateli. První část je věnovaná seznámení se základními pojmy, východisky a principy fungování (syntéza a rozpoznávání řeči, dialogový manažer). V druhé části jsou charakterizovány konkrétní produkty se zaměřením na použití na osobních počítačích. Zařazeny jsou také kapitoly o využití technologie zrakově postiženými a o aplikaci v mobilních telefonech.
Hlasová výchova pro taneční pedagogy
Kafková, Martina ; VODÁČKOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; JANDA ROGLOVÁ, Tereza (oponent)
Předkládaná magisterská práce je osobní reflexí pedagogického hledání na téma: Hlasová výchova pro taneční pedagogy. Vychází z uměleckého prostředí profesionálního drilu, od kterého se vědomě odklání k cestě za hlasovým projevem objevovaným primárně skrze lidské potřeby. Autorka předkládá názor, že základním kamenem pro jakoukoliv pedagogickou práci s ?křehkým? člověkem, je pocit vzájemné důvěry, bezpečí a dostatečného prostoru ke zkoušení. Touto optikou je teze zpracována a vědomě předkládána. Autorčino hledání pedagogického přístupu ke studentovi, je jakousi paralelou existenciální podoby zachycené v bakalářské práci pod názvem: Autorská existence, aneb od jeviště k dětským hřištím.
Daktyloskopie a fonoskopie v kriminalistice
Kratochvíl, David ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Veber, Jaromír (oponent)
V dnešním světě nachází biometrie uplatnění nejen v komerční sféře, ale její přednosti a technologické možnosti se dostávají i do kriminalistické praxe. Některé jsou dokonce na tak vysoké technologické úrovni, že mohou sloužit jako soudní důkaz. Přínos práce spočívá v poskytnutí informací a zhodnocení postupu při získávání, identifikaci či spolehlivosti stop pro forenzní aplikaci. Práce odpovídá na otázku, jak se postupuje při zpracování stop a co vše se z nich dá vyčíst. Po úvodu věnovaném identitě obecně, následuje vlastní práce věnovaná dvěma vybraným biometrikám, které ve druhé části analyzuji a hodnotím z technologického a forenzního hlediska.
Popis a porovnání biometrických metod využívaných v IT
Müller, Pavel ; Balada, Jakub (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Hlavními cíly této práce jsou podrobné zpracování základních faktů a principů oboru biometrické identifikace, které budou základem k dalšímu představení pěti vybraných biometrických metod (otisky prstů, geometrie ruky, tvář, hlas a oční duhovka) a následně i k jejich hodnocení a výběru nejperspektivnějších metod na základě čtyř zvolených souhrnných hodnotících kritérii (finanční náklady, spolehlivost, stupeň zabezpečení a ostatní kritéria). Přičemž samotné hodnocení bude provedeno na základě faktů prezentovaných v průběhu celé práce a bude koncipováno takovým způsobem, aby ho bylo možné využít i v případě výběru biometrické identifikační metody pro konkrétní nasazení v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí65 - 74  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.