Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí65 - 74  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hra současných předškolních dětí na vesnici a ve městě
NOVÁČKOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá hrou předškolních dětí na vesnici a ve městě. V první části je charakterizována hra, její význam, odraz okolního prostředí ve hře dětí, vývojová charakteristika předškolního věku, her a hraček v tomto období. Druhá část obsahuje výzkumné šetření v mateřských školách, sledování předškolních dětí na vesnici a ve městě v současném období s použitím metod pozorování a rozhovoru. Součástí této části je podrobný popis a porovnání her na vesnici a ve městě. Ze závěrů výzkumného šetření vyplývá, že hry v obou prostředích jsou podobné, ve sledovaném souboru projevily vesnické děti při hrách více fantazie a kooperace.
Kvalita hraček v kontextu značek: Bezpečná a kvalitní hračka a Bezpečné hračky
TRNKA, Michal
Diplomová práce je zaměřena na analýzu kvality hraček na českém trhu v kontextu značek Bezpečná a kvalitní hračka a Bezpečné hračky. Obě uvedené značky jsou součástí Programu Česká kvalita a jsou určeny výhradně pro sortiment hraček. V první části práce jsou vymezeny základní pojmy a postupy týkající se sledované problematiky, aby bylo zajištěno bližší seznámení s daným tématem. Analytická část se opírá o výsledky dotazníkového šetření realizovaného u výrobců hraček(držitelů značek kvality i ostatních výrobců), prodejců hraček, spotřebitelů a u inspektora ČOI, dozorujícího hračky a výrobky péče o dítě. V závěrečné části jsou potvrzeny či vyvráceny stanovené pracovní hypotézy, zhodnocena kvalita hraček na českém trhu a nastíněny návrhy řešení s ohledem na získaná data v analytické části.
Vliv změny hraček na hru předškolních dětí
FOŘTOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá vlivem změny běžného sortimentu hraček v nabídku přírodních materiálů na hru skupiny tří až čtyřletých dětí a skutečnou potřebou hraček k jejich hrám. Teoretická část obsahuje charakteristiku hry a hračky předškolního dítěte, jejich historický vývoj a dosavadní poznatky o vlivu hračky na hru dětí. Předmětem praktické části byl experiment spočívající v odstranění všech běžných hraček ve třídě a jejich nahrazení přírodními materiály na dobu dvou týdnů. Posuzována byla zejména reakce dětí na tuto změnu, projevy kooperace, tvořivosti a agresivity. Závěry z pozorování ukazují pozitivní vliv přírodních materiálů na všechny tyto projevy.
HRA - jako nástroj poznání a rozvoje předškolního dítěte
PALEČKOVÁ, Jiřina
V bakalářské práci se zabývám herní činností a jejím vývojem, charakteristikou, podstatou a významem v předškolním vzdělávání. Věnuji se rozličnému dělení her a optimálnímu vytváření podmínek pro hru. Neméně důležitou součástí her jsou také různorodé hračky a další herní vybavení. Sleduji hru dítěte ze dvou hledisek. Jednak jako poznávací činnost dítěte, to znamená, co hra přináší a v čem osobnost dítěte rozvíjí. Zároveň se zabývám možnostmi, které hra poskytuje učitelce pro to, aby dítě hlouběji poznala a lépe mu porozuměla. Zajímám se o to, co znamená pojem volná hra nebo hra jako investice lásky či jak lze využít hru v pedagogické diagnostice a terapii. Na teoretické poznatky navazuje praktická část, která zahrnuje zhodnocení výsledků zkoumání dětské hry. Formou pozorování porovnávám, jak si hrají děti v heterogenně složené skupině a děti věkově rozdělené. Jakých hraček nejčastěji využívají a zda při kolektivní hře dokáží pochopit a přijmout pravidla a respektovat se navzájem, jakým způsobem zase řeší konfliktní situace. Všímám si, zda si hrají izolovaně nebo mají potřebu hrát si s ostatními, komunikovat s nimi, prosadit se či zda jsou při hře pasivní a podvolují se nápadům ostatních, nechají se ovládat. Další výzkum formou dotazníků pro učitelky i rodiče zjišťuje, jak si děti hrají doma ve volném čase a jak na hru jako takovou pohlíží nejen učitelky, ale i samotní rodiče a uvědomují-li si její přirozenost a samoúčelnost i její terapeutický význam.
Analýza vybraných značek z programu Česká kvalita (hračky)
TRNKA, Michal
Bakalářská práce se zabývá představením a následnou analýzou vybraných značek z Programu Česká kvalita pro hračky. Program Česká kvalita podporuje prodej kvalitních výrobků a služeb objektivně ověřených třetí nezávislou stranou. Zahrnuje celkem 17 značek kvality, z čehož jsou 2 určeny pro sortiment hraček. Jedná se o značky Bezpečná a kvalitní hračka a Bezpečné hračky. Analýza se opírá o výsledky dotazníkového šetření prováděného u výrobců hraček a správců jednotlivých značek. V závěrečné části jsou formulovány závěry s vymezením silných a slabých stránek daných značek kvality a Programu Česká kvalita s předložením návrhů na zlepšení ve zkoumané oblasti.
Sledování věkového složení u českých družstev žen "WHIL" za období od jeho vzniku
HROMÁDKOVÁ, Kateřina
Úkolem práce je zjistit, jak se mění věkové složení v nejvyšší ženské házenkářské soutěži WHIL. Na základě zápisů o jednotlivých utkáních v šesti sezónách jsou shromážděna data do tabulek a grafů. Ty jsou seskupeny v jednotlivých sezónách podle zúčastněných družstev. Následně rozebíráme a porovnáváme zjištěné údaje. Výsledky nám ukazují, k jakým změnám došlo z hlediska věkového složení jednotlivých družstev a jak se měnil věkový průměr celé soutěže v jednotlivých sezónách.
Význam hry pro rozvoj jedince
HADRAVA, Martin
Práce je zaměřena na hru a její možnosti v rozvoji jedince. První kapitola se zabývá otázkou, co je to hra a popisuje základní znaky hry. Dále vymezuje podstatné pojmy související s hrou: zážitek a prožitek, hraní rolí a hračka. Druhá kapitola zjišťuje jaký význam má hra pro člověka. Především pak, jaké jsou možnosti působení hry na rozvoj psychických i fyzických vlastností a schopností. Třetí kapitola popisuje specifika hry ve vývojových fázích jedince. Zabývá se tím, jak se mění osobnost a spolu s ní i role hry.
Vliv hračky na hru předškolních dětí.
VOKURKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá vlivem přirozené a umělé hračky na hru dětí a skutečnými potřebami hraček ke hrám předškolního dítěte. Teoretická část obsahuje charakteristiku hry a hračky, historický vývoj hračky a některé dosavadní poznatky o jejím vlivu na hru dětí. Předmětem praktické části bylo sledování hry s běžnými hračkami a hry s přírodním materiálem, jejich vyhodnocení a porovnání. Posuzována byla zejména reakce na změnu, kooperace, samostatnost a tvořivost dětí, agresivita ve skupině. Experiment a pozorování, které byly realizovány ve dvou mateřských školách, ukázaly pozitivní vliv na všechny tyto faktory.
Zjištění úrovně speciální pohybové výkonnosti hráček volejbalu\\
HORÁK, Petr
Tématem této diplomové práce je zjištění rozdílů ve vybraných speciálních pohybových schopnostech hráček volejbalu. Cílem této práce je, pomocí speciálních testů, porovnat úroveň speciální pohybové výkonnosti hráček druhé nejvyšší české volejbalové ligy s nejlepšími hráčkami nejvyšší české volejbalové soutěže v kategorii starších žákyň. Podkladem práce bylo testování hráček VSK Slávia PF České Budějovice a hráček republikového výběru. Obě družstva byla otestována speciálními pohybovými testy. Celkem jsem provedl tři testy zaměřené na silové schopnosti, jeden na rychlostní schopnosti a jeden na schopnosti obratnostní. Dále jsem provedl základní antropometrická měření tělesné výšky a tělesné váhy, podle kterých jsem vypočítal hodnotu indexu tělesné hmotnosti BMI. Naměřené výsledky byly porovnány a statisticky vyhodnoceny. \\

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí65 - 74  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.