Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  začátekpředchozí64 - 67  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístup a zkušenosti učitelů MŠ s alternativními přístupy
PECHOVÁ, Aneta
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Úvodní část, teoretická, je věnována definici nejčastěji využívaných alternativních metod. Druhá část, se zaměřuje na metody, pro které se naskýtá prostor v pedagogické praxi u dětí v mateřské škole. V teoretické části bylo cílem předložit ucelené informace týkající se možností využití alternativních metod, které učitelka může aplikovat ve své praxi, nebo informovat rodiče. Praktická část přináší výsledky kvalitativního výzkumného šetření. Hlavní cíl byl zaměřen na odkrývání znalostí a povědomí učitelek o alternativních metodách a také jejich následná spolupráce s dětmi a rodiči. Cílem předložené práce je odhalit, jaké mají učitelky znalosti v oblasti využívání alternativních přístupů u dětí. Jak v této souvislosti spolupracují s dětmi a rodiči. K naplnění cílů byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru s uči-telkami. Výzkumný soubor tvořila skupina učitelek pracujících v mateřské škole v Jihočeském kraji. Pro další zpracování rozhovorů, byla pořízena audio nahrávka a též psaný záznam. Poté došlo k podrobné analýze dat, kde byla použita metoda kódování. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že zkoumané učitelky mají povědomí o alternativních metodách a využívají je ve své každodenní praxi, ale mnohdy jednotlivé techniky nedokáží pojmenovat. Většina učitelek má kladný vztah k alternativním metodám a využívají je ve svém životě, což vede k tomu, že je snáze aplikují do své pedagogické praxe. Dalším zajímavým jevem bylo také to, že rodiče vět-šinou neprojevují zájem o informace týkající se alternativních metod, které mohou vést ke zlepšení vývoje a efektivnějšímu vzdělávání dítěte. Získané poznatky mohou vést ke zvýšené informovanosti učitelek mateřských škol a mohou přinést nové myšlenky v práci, kterou vykonávají. Též mohou poukázat na nové možnosti v přístupu k dětem, i při spolupráci s rodiči.
Alternativní předškolní vzdělávání v Českých Budějovicích
MICHALOVÁ, Monika
Bakalářská práce Alternativní předškolní vzdělávání v Českých Budějovicích se zabývá alternativními formami předškolního vzdělávání. Teoretická část vymezuje pojem alternativní školství. Dále popisuje a objasňuje specifika alternativního vzdělávání a mapuje rozsah alternativních mateřských škol v Českých Budějovicích. V praktické části porovnávám názory rodičů a pedagogů na alternativní způsob vzdělání a zjišťuji jejich důvody výběru waldorfské mateřské školy. Tato část je zpracována na základě dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce je představit možnosti alternativního vzdělávání v předškolním věku a blíže charakterizovat jednotlivé typy škol.
Důvody odmítnutí alternativního vzdělávání v České republice z pohledu rodičů.
NĚMCOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zaměřuje na důvody odmítnutí alternativního vzdělávání v České republice. V teoretické části vymezuje východiska práce, klasické reformní školy a moderní alternativní školy. Metodologická část pojednává o tvorbě a realizaci narativního výzkumu. Ten je realizován pomocí vyprávění příběhů rodičů, kteří se ocitli před volbou školního zařízení pro své dítě. Závěrečná část sumarizuje výsledky výzkumu a přibližuje pohnutky rodičů, které vedly k volbě právě onoho školního zařízení.
Model založení Montessori zařízení pro děti v předškolním věku
BARTESOVÁ, Adéla
Hlavním cílem práce bylo vytvoření modelu uceleného projektu předškolního zařízení, které bude vychovávat a vzdělávat děti podle vzoru alternativní pedagogické koncepce Marie Montessori. Aby mohl být naplněn hlavní cíl, musel být nejdříve zrealizován cíl dílčí, ve kterém měla autorka zmapovat praxi Montessori zařízení pro děti v předškolním věku v České republice včetně pořízení fotodokumentace. Dílčí cíl byl naplněn sběrem empirických dat v Montessori zařízeních po celé České republice. Výzkum byl uskutečněn metodou dotazování technikou volného rozhovoru s vedoucími pracovníky nebo učitelkami Montessori tříd. Ve vazbě na sběr dat v terénu mohla autorka naplnit cíl hlavní, a to vytvořit projekt modelového Montessori zařízení pro děti v předškolním věku. Projekt zahrnuje cíle zařízení, vymezení cílové skupiny, možnosti právních forem zařízení, ekonomickou rozvahu, nabízené služby, zájmové aktivity, metody a formy práce, personální zajištění, provozní záležitosti, prostorové a materiální vybavení včetně Varianty dispozičního řešení, otázky hodnocení a udržitelnosti projektu. Výsledky diplomové práce, především vytvořený model založení Montessori zařízení s předkládanou variantou dispozičního řešení, budou sloužit jako ucelený transparentní návrh jak založit Montessori předškolní zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   začátekpředchozí64 - 67  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.