Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 646 záznamů.  začátekpředchozí620 - 629dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současný stav a perspektiva vzdělání v oboru zdravotnický záchranář
KLINGEROVÁ, Helena
Současný stav a perspektiva vzdělání v oboru zdravotnický záchranář Tématem této bakalářské práce je Současný stav a perspektiva vzdělání v oboru zdravotnický záchranář. Jde v dnešní době o hodně diskutované téma, protože se v oboru zdravotnický záchranář vzdělává a vzdělávat bude hodně mladých lidí, kteří by měli znát perspektivu svého vzdělání, kterého chtějí dosáhnout a nebo ho již dosáhli. V teoretická části práce se zmiňuji o historii a současnosti přednemocniční neodkladné péče v České Republice. Současný stav je zaměřen na zdravotnickou záchrannou službu Jihočeského kraje, kde zaměstnanci této nestátní organizace tvořili zkoumaný soubor. Teorie popisuje kdo je to zdravotnický záchranář z právního hlediska, jaké jsou možnosti vzdělání v tomto oboru. Cílem práce bylo zmapovat možnosti uplatnění zdravotnických záchranářů u ZZS JčK a zároveň zmapovat názor pracovníků ZZS JčK na perspektivu tohoto oboru. Bylo použito kvantitativního výzkumu, který byl prováděn technikou dotazníku. Výsledkem práce bylo zjištěno, že možnosti uplatnění všech zdravotnických záchranářů u zdravotnické záchranné služby v současné době není možné, ale v případě přijetí zákona o zdravotnické záchranné službě dojde k vytvoření nových výjezdových středisek, a také k potřebě přijmout více zdravotnických záchranářů. Perspektivu oboru pracovníci zdravotnické záchranné služby JčK vidí dobře, protož pokud se neuplatní u ZZS, uplatní se na jiných pracovištích. Tímto se první hypotéza o tom, že se zvyšujícím se počtem vystudovaných zdravotnických záchranářů se snižuje do budoucna i perspektiva možného zaměstnání každého z nich u ZZS z části potvrdila.Druhá hypotéza, že vzdělání v oboru zdravotnický záchranář je perspektivnější po muže než pro ženy se nepotvrdila. Z dalších výsledků výzkumu bych doporučovala změnit formu i délku studia zdravotnických záchranářů, neboť dle většiny respondentů absolventi zdravotničtí záchranáři nejsou adekvátně připraveni pro výkon práce v terénu.
Etické problémy a dilemata v práci úředníků na sociálních odborech obcí
LUDÍNOVÁ, Ivanka Anna
Jako téma bakalářské práce jsem si zvolila ?Etické problémy a dilemata v práci úředníků na sociálních odborech obcí?, neboť se domnívám, že se jedná o téma aktuální vzhledem k tomu, že se tato témata objevují v každodenní práci úředníka a ten je nucen tato dilemata a problémy řešit. Řešení těchto problémů a dilemat je náročná činnost nejen v práci úředníka, ale ve všech oblastech lidského života.Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části práce jsem definovala základní pojmy a definice z oblasti etiky, které významně ovlivňují rozhodování úředníka a pro výzkumnou část jsou nezbytné. Zabývala jsem se etickými teoriemi, které ovlivňují sociální práci, dále etickými kodexy a jejich funkcí a přínosem pro úředníky. V dalších kapitolách jsem se věnovala samotným etickým problémům a dilematům, které se objevují v sociální práci.Pro vypracování výzkumné části bakalářské práce a pro dosažení stanovených cílů byl použit kvantitativní výzkum ? dotazování. Cílem mé bakalářské práce bylo zmapovat potřeby úředníků ve městě Plzni dále se vzdělávat v oblasti profesní etiky a zjistit zda při svém rozhodovaní musí řešit etické problémy a dilemata. Na základě stanovených cílů jsem stanovila 2 hypotézy. Ve výzkumné části práce jsem popsala cíle výzkumu, metody a techniky, které jsem pro získání potřebných dat zvolila, popsala jsem výzkumný vzorek a realizaci sběru dat. Dále jsem se věnovala interpretaci dat a diskuzi nad výsledky dotazníkového šetření.
Terénní péče porodních asistentek z pohledu laické veřejnosti
DUŠKOVÁ, Marcela
Vzhledem k zdravotnickému systému v České republice se do povědomí veřejnosti vryla potřeba lékařské péče v těhotenství, a to i v případě, že probíhá fyziologicky. Teoretická část práce se zabývá porodní asistencí ve vztahu ke komunitní péči. Obecná teoretická část shrnuje úlohy a kompetence porodních asistentek, formy vzdělávání kvalifikačního a celoživotního. Další část se zabývá konkrétními postupy při poskytování péče terénní porodní asistentkou dle platných standardů vydaných ČKPA. Pro výzkumnou část bakalářské práce byla vybrána forma kvantitativního výzkumu, metoda dotazníku. Dotazník se skládal z 28 otázek a byl zpracován v měsíci dubnu 2009. Souborem šetření byla široká laická veřejnost bez omezení věku, pohlaví a místa bydliště. Osloveno bylo celkem 150 respondentů, ve výzkumu použito celkem 126 úplných navrácených dotazníků. Hlavními cíly práce bylo zjistit názory veřejnosti na práci terénních porodních asistentek a její potřebnost, dále zjistit u laické veřejnosti znalost kompetencí porodních asistentek a povědomí o rozsahu služeb porodní asistentky, které hradí zdravotní pojišťovny. Všechny cíle byly splněny. Pomocí výzkumu byly ověřovány následující hypotézy: Hypotéza 1: Těhotné ženy dávají přednost péči lékaře {--} gynekologa před péčí porodní asistentky . Tato hypotéza byla potvrzena. Hypotéza 2: Ženy o péči porodní asistentky v terénu v období po porodu zájem nejeví. Tato hypotéza byla vyvrácena. Hypotéza 3: Ženy očekávají od porodní asistentky především kvalitní prenatální kurzy. Tato hypotéza byla rovněž vyvrácena. Hypotéza 4: Muži nepovažují péči terénní porodní asistentky pro ženy za přínosnou. Tato hypotéza nebyla potvrzena. Hypotéza 5: U žen, které nemají lékařskou péči v místě bydliště je potřeba terénní péče porodní asistentky vyšší než u žen jež lékařskou péči v místě bydliště mají. Tato hypotéza nemohla být potvrzena ani vyvrácena z důvodu neadekvátního poměru respondentů v souborech šetření. Hypotéza 6: Veřejnost nezná skutečné kompetence porodních asistentek. Tato hypotéza se potvrdila. Hypotéza 7: Veřejnost neví o rozsahu hrazení návštěvní péče porodní asistentkou zdravotními pojišťovnami. Tato hypotéza se rovněž potvrdila. Tato práce, ač má informativní charakter, se pokusila zmapovat názory a vědomosti veřejnosti na terénní porodní asistenci a pomáhá nastínit její nejasnosti v této oblasti. Může být podkladem pro osvětu laické veřejnosti, případně posloužit jako odrazový můstek dalšího výzkumu.
Možnosti mezinárodní spolupráce mateřských škol
CHALOUPKOVÁ, Věra
Závěrečná bakalářská práce se zabývá možnostmi mezinárodní spolupráce mezi mateřskými školami prostřednictvím mezinárodních vzdělávacích programů a dokladuje konkrétní příklady. Vychází ze současných požadavků na vzdělávání jak dětí, tak pedagogů a potřeby efektivnějšího a atraktivnějšího hraní si a učení, které může položit dobrý vědomostní základ pro život, studium a práci v Evropské unii. Práce obsahuje i vyhotovení dotazníkového šetření, které mapuje současný stav znalostí, postojů a zkušeností pedagogů z této oblasti. Přináší návod pro školy nebo i jednotlivé pedagogy, kteří by chtěli obohatit a rozšířit aktivity svého zařízení i za hranice České republiky. Zdůrazňuje možnost využití moderních informačních technologií k výuce cizích jazyků a k poznávání kultur a tradic jiných zemí.
Kompetence zdravotnického záchranáře v posádce rychlé zdravotnické pomoci
ŠUSTA, Jan
Téma mé bakalářské práce zní "Kompetence zdravotnického záchranáře v posádce rychlé zdravotnické pomoci". Jedním cílem bylo zjistit názory lékařů a záchranářů ke kompetencím zdravotnického záchranáře v posádce rychlé zdravotnické pomoci. Druhým cílem bylo zmapovat situaci na jednotlivých pracovištích záchranných služeb v Jihočeském kraji. V teoretické části práce se věnuji zdravotnické záchranné službě z hlediska jejího vzniku, charakteristiky a činnosti. Dále se věnuji popisu profese zdravotnický záchranář z hlediska vzdělání, činnosti a právní odpovědnosti, která je s výkonem této profese spojena. V praktické části jsem zvolil metodu kvantitativního výzkumu. Jako metoda sběru dat byl použit dotazník a znalostní test. Výzkumný soubor tvořili lékaři a zdravotničtí záchranáři pracující na výjezdových místech ZZS Jihočeského kraje. Ve vztahu k cíli práce jsem stanovil 3 hypotézy. První hypotéza zněla: "Většina zdravotnických záchranářů považuje své kompetence, vzhledem k svému vzdělání, za nedostačující". Druhá hypotéza zněla: "Většina lékařů považuje kompetence zdravotnického záchranáře za dostačující". Třetí hypotéza zněla: "Většina zdravotnických záchranářů má odpovídající odborné znalosti o rozsahu svých kompetencí". Provedeným výzkumem byly dvě hypotézy potvrzeny. Druhá hypotéza v pořadí se nepotvrdila. Ačkoliv v posledních letech je téma kompetencí zdravotnického záchranáře v odborných kruzích aktuálním tématem, nepodařilo se do dnešní doby prosadit jakékoliv legislativní změny týkající se rozšíření současných kompetencí.
Aplikace transfúze v ošetřovatelském procesu
VĚTROVCOVÁ, Hana
Léčba krevní transfuzí představuje pro mnohé pacienty záchranu života a zároveň u nich může vzbuzovat oprávněné obavy. Kvalifikovaná a erudovaná sestra, která se v rámci ošetřovatelského procesu zaměřuje nejen na potřeby biologické, ale i psychosociální může správně vedenou komunikací takové obavy zmírnit. Při procesu aplikace transfuze je nutné dodržovat standardní postupy, myslet na možné komplikace, předcházet jim a chránit před nimi klienta. V případě, že k nežádoucí reakci dojde, je třeba zahájit včasnou a správně vedenou léčbu, objasnit příčinu jejího vzniku a tím zabránit jejímu opakování. Při zachování maximální bezpečnosti znamená správně indikovaná transfuze pro nemocného nejúčinnější léčbu. Jedním z cílů práce bylo zjistit specifika při aplikaci transfuze dospělých a dětí realizovaných v praxi a tím odkrýt možné rizikové faktory, které by mohly ohrozit klienty při transfuzní terapii. Další cíl byl zaměřen na zjištění změn, ke kterým došlo v procesu aplikace transfuze v poslední době. Třetím cílem jsme chtěli zjistit kompetence sestry při aplikaci transfuze v praxi. Při výzkumu byla použita technika kvantitativního sběru dat pomocí anonymního dotazníku. Dotazník byl určen sestrám ve třech nemocnicích Jihočeského kraje, Nemocnice České Budějovice, a.s., Nemocnice Písek, a.s. a Nemocnice Prachatice, a.s. Odpovědi sester jsme analyzovali a porovnali se standardy příslušných nemocnic. Na základě výsledků výzkumu lze konstatovat, že H1 : Aplikace transfuze u dětí a dospělých má svá specifika. H2 : V poslední době nedošlo k žádným změnám při aplikaci transfuze byla potvrzena. H3 : Kompetence sestry při aplikaci transfuze jsou dostatečné. V souvislosti s výzkumem byla zjištěna specifika při podávání transfuzních přípravků u dětí a dospělých jako je postup při biologické zkoušce, množství transfuzního přípravku a psychická příprava. Zároveň byla odkryta slabá místa sester v tomto procesu. Práce může sestrám posloužit i jako ucelený informační materiál o transfuzní terapii. Na základě zjištěných výsledků byly doporučeny návrhy pro sestry v nemocnicích. Ty se týkaly pořádání seminářů a přednášek s cílem prohloubit znalosti sester a tím zkvalitnit ošetřovatelskou péči a maximálně chránit klienta.
Vztah sestra - lékař v současném systému zdravotnictví
VÍZKOVÁ, Alena
Abstrakt Vztahy mezi sestrou a lékařem prodělaly v průběhu dějin mnoho změn. Současným trendem je rovnocenné postavení sester a lékařů v systému zdravotní péče. Jen rovnocenné postavení obou disciplín v péči o klienta je předpokladem dobré týmové spolupráce a zárukou kvalitní ošetřovatelské i léčebné péče. Cílem naší práce bylo zjistit, jaké jsou převažující formy vztahů sestra - lékař u zkoumaného souboru sester a zda se sestry mohou domnívat, že jsou rovnocennými partnery lékařů v rámci týmové spolupráce. Ke zpracování diplomové práce byla zvolena kvantitativní metoda výzkumného šetření. Pro sběr dat jsme použili dotazníkového šetření. Výzkumný vzorek tvoří sestry pracující v nemocnici IKEM Praha. Sběr dat byl realizován od dubna do června 2008. K vyhodnocení výsledků bylo využito 152 dotazníků. Pro účely výzkumu jsme stanovili 7 hypotéz. Hypotézu č. 1 - sestry s praxí delší než 10 let hodnotí vztahy s lékaři pozitivněji než sestry s kratší praxí, jsme na základě statistické analýzy vyvrátili. Dotazované sestry hodnotily vztahy s lékaři nejčastěji jako dobré {--} 56,5 %. Hypotézu č. 2 - sestry s vyšším vzděláním se cítí být vnímány jako partner lékaře v péči o pacienty častěji než sestry se středoškolským vzděláním, jsme na základě statistické analýzy rovněž vyvrátili. 60,5 % dotazovaných sester se necítí být lékaři vnímáno jako jejich rovnocenní partneři. Hypotéza č. 3 - sestry na jednotkách intenzivní péče jsou lékaři pověřovány úkony nespadajícími do jejich kompetence častěji než sestry na standardních odděleních, se nám potvrdila. Na základě šetření jsme zjistili, že dotazované sestry na jednotkách intenzivní péče jsou pověřovány některými vysoce specializovanými úkony, které jsou v kompetenci lékaře. Hypotézu č. 4 - konfliktní situace ve vztahu sestra {--} lékař uvádí častěji sestry s praxí do 10 let než sestry s delší praxí, jsme na základě statistické analýzy zamítli. Přítomnost konfliktních situací na pracovišti ve vztahu sester a lékařů uvádí 54,7 % všech dotazovaných sester. Hypotézu č. 5 - konfliktní situace s lékařem řeší sestry s nadřízenými pracovníky, jsme potvrdili. Nejčastěji se dotazované sestry při konfliktu s lékařem obrací na staniční sestru. Hypotéza č. 6 - pracovní spokojenost sester ovlivňují jejich vztahy s lékaři, se nám potvrdila. Pro 96, 7 % dotazovaných sester jsou důležité vztahy s lékaři pro spokojenost v práci. Hypotéza č. 7 - lékaři dodržují ve vztahu k sestrám pravidla společenského chování, se nám také potvrdila. Naším návrhem pro zlepšení týmové spolupráce sester a lékařů je: věnovat se interpersonálním vztahům již při studiu lékařů i sester, zapojit techniky rozvíjející spolupráci sester a lékařů do jejich celoživotního vzdělávání, zavést opatření ke zlepšení spolupráce na úrovni managementu zdravotnických zařízení a realizovat další výzkumy, týkající se tohoto tématu.
Srovnání autority učitele ve škole a pedagoga volného času
VAŇKOVÁ, Karolína
Práce se zabývá problematikou autority ve společnosti, v pedagogice a úžeji se zaměřuje na autoritu učitele a autoritu pedagoga volného času. V první části se definuje autorita a popisují jevy s ní spojené. Dále práce nastiňuje význam a současnou pozici autority ve společnosti. V druhé části se práce se zaměřuje na postoj pedagogiky k autoritě. Dochází ke snaze o definování jevů, které ovlivňují autority učitele a autoritu pedagoga volného času. Dochází také k porovnání obou autorit.
Rozvoj komunikativních kompetencí formou her
ŠTÁDLEROVÁ, Jaroslava
Cílem této práce je zmapovat uplatnění her při rozvoji komunikativních kompetencí dětí předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na výklad pojmů, které souvisí s tématem, zejména vývoj řeči, komunikace, hry dětí předškolního věku, komunikativní kompetence a činnosti v mateřské škole. Praktická část obsahuje výklad komunitního kruhu s jeho pravidly, výzkum obtížnosti zvládání komunikativních dovedností v mateřských školách, který byl proveden dotazníkovou metodou a v přílohách sborník komunikativních her a charakteristika třídy v Církevní mateřské škole s pozorováním pokroků v komunikativních dovednostech dětí v této třídě, které doplňuje videozáznam komunitního kruhu, který byl proveden v říjnu, prosinci a únoru.
Využití kompetencí sestry v oblasti preventivní péče u pacienta s ICHS
MATSCHEOVÁ, Linda
Ischemická choroba srdeční je jedno z nejčastěji se vyskytujících onemocnění v rozvinutých zemích. Toto téma jsem si vybrala nejen proto, že mě daná problematika zajímá, ale také proto, že pracuji na jednotce intenzivní péče na interním oddělení a převážnou část našich pacientů tvoří právě nemocní s ischemickou chorobou srdeční. Tato diplomová práce obsahuje teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části se zabýváme anatomií a fyziologií srdce, epidemiologií a etiologií, rizikovými faktory, klasifikací, klinickým obrazem, diagnostikou, léčbou a prevencí ischemické choroby srdeční. Dále se zabýváme edukačním procesem, rolí, posláním, funkcí a kompetencemi sestry. Prvním cílem diplomové práce bylo zjistit znalosti kompetencí sester v oblasti sekundární preventivní péče u pacientů s ischemickou chorobou srdeční. Cílem druhým bylo zjistit, zda sestry dovedou aplikovat své kompetence v oblasti sekundární preventivní péče u pacientů s ischemickou chorobou srdeční. Třetím cílem bylo zjistit zapojení jednotlivých složek managmentu (vrchní, staniční a směnné sestry) do oblasti preventivní péče u pacientů s ischemickou chorobou srdeční. A čtvrtým cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda sestry využívají své znalosti v oblasti sekundární prevence u pacientů s ischemickou chorobou srdeční. K těmto cílům byly stanoveny 4 hypotézy. H1: Sestry znají své kompetence v oblasti sekundární preventivní péče u pacientů s ICHS. H2: Sestry dovedou plně aplikovat své kompetence v oblasti sekundární prevence u pacientů s ICHS. H3: Do sekundární prevence u pacientů s ICHS jsou zapojovány více směnné sestry, na podkladě motivace vedoucích sester. A H4: Sestry využívají své znalosti v oblasti sekundární prevence u pacientů s ICHS. Pro dosažení cílů a potvrzení či vyvrácení hypotéz tohoto výzkumu byl vytvořen dotazník. Dotazník obsahoval 24 otázek, které byly uzavřené a polootevřené. Výzkumný soubor tvořily sestry z Jihočeského a Středočeského kraje. Sestrám bylo celkem rozdáno 377 dotazníků. Zpět se vrátilo 242 dotazníků a pro výzkum jich bylo použitelných 230. První, druhá a čtvrtá hypotéza byly potvrzeny, Do sekundární prevence u pacientů s ischemickou chorobou jsou zapojovány více směné sestry, ale většinou needukují na podkladě motivace vedoucích sester, proto čtvrtá hypotéza nebyla potvrzena. Zjistily jsme, že sestry nemají dostatečné znalosti v oblasti preventivní péče u pacientů s ischemickou chorobou srdeční. Na základě těchto výsledků jsme se rozhodly vytvořit mentální mapy o ischemické chorobě srdeční a její prevenci. Tyto mapy by mohly zlepšit znalosti sester a také pomoci zlepšit život pacientů s ischemickou chorobou srdeční.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 646 záznamů.   začátekpředchozí620 - 629dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.