Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Principy Bahá´í v kontextu jiných náboženství. Případová studie Townshend International School
KOLAROVÁ, Soňa
Townshend International School je víceleté gymnázium pro studenty z celého světa, kde jsou uplatňovány morální principy vycházející z Bahá'í víry. Záměrem této práce je formou dotazníků zjistit, do jaké míry má Bahá'í víra vliv na studenty s jiným vyznáním nebo bez vyznání. A také zda toto případné ovlivnění nějak dokáží využít ve svém životě. Objektem zkoumání je malá sociální skupina studentů posledních ročníků gymnázia.
Jádro filozofického názoru Jiřího Buquoye v kontextu romantické vědy
MORAWETZ, Michal
Diplomová práce se zabývá základními principy filozofie hraběte Jiřího Buquoye (1781-1851), které byly představeny v jeho nevydaném spisu Kern meiner philosophischen Grundansicht. Buquoyovy myšlenky jsou interpretovány v kontextu vědy v Českých zemích konce 18. a první poloviny 19. století. Pozornost je také soustředěna k jeho zahraničním inspiračním zdrojům. K interpretaci je využita metodika intelektuálních dějin, zejména teorie o fúzi přírodovědných a humanitních věd a dobové esoterice.
Filozofie užití techniky ve voze zdravotnické záchranné služby
GOLDMAN, Lukáš
Abstrakt Filozofie užití techniky ve voze zdravotnické záchranné služby Bakalářská práce se zabývá filozofií zdravotní péče v historickém pohledu na vývoj zdravotnické techniky užívané dnešními záchrannými sbory pro oživení zdánlivě zemřelých osob. V posledních 50-ti letech došlo k výrazným změnám ve filozofickém pojetí záchrany života nejen ve zmíněné přednemocniční neodkladné péči, ale i u emergentních lůžek, sloužících ke stabilizaci základních životních funkcí. Jde o odkaz amerického lékaře s českými kořeny Petera Safara, MD. Z jeho filozofie vycházejí hlavní prameny dnešního fungování záchranné služby nejen na americkém kontinentu, kde tuto metodiku zavedl, ale také v poměrech našich, evropských. Medicínský a technický výzkum jdou dopředu bok po boku společně. Cílem bakalářské práce bylo definovat možnosti užívané techniky v přednemocniční neodkladné péči v rámci stabilizace základních životních funkcí a dále zjistit nové možnosti technického vybavení vozů zdravotnické záchranné služby ve zkoumaném regionu Jihočeského kraje. Výzkumná část je vypracována jako pojednání s pracovníky Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje na všech úrovních o filozofii užívání techniky dnešními posádkami záchranné služby během každodenních výjezdů. Pro výzkum byla vybrána metoda polostrukturovaného rozhovoru, při kterém respondenti odpovídali na 11 otázek. Celý rozhovor byl zaznamenán na nahrávací zařízení. Před zahájením výzkumu byly definovány tři výzkumné otázky. Ty se týkaly využitelnosti techniky, její dostupnosti a splnění legislativních předpokladů pro danou činnost. Osloveno bylo 7 respondentů ze všech úrovní výjezdové skupiny záchranné služby s různou délkou praxe a stupněm vzdělání. Cíle práce byly splněny. Výsledky interpretované v bakalářské práci jsou následující. S technickým vybavením jsou členové výjezdových posádek spokojeni. Užívaná technika je dle oslovených na vysokém standardu, stejně jako v dalších vyspělých zemích evropského charakteru. Jejich práci jim ulehčuje a v přednemocniční neodkladné péči z pozice výkonu povolání napomáhá ke stanovení pracovní diagnózy. Od dotázaných vyplynula potřeba dovybavit vozy o transportní pomůcku, tzv. schodolez. Tuto pomůcku mají k dispozici jen na některých oblastních střediscích. Do všech posádek zdravotnické záchranné služby dodána nebyla, nebo užívají jinou, méně komfortnější pro jejich práci. Rozdílnost vybavení vozů je tolerována podkladem daným dle platné legislativy České republiky. Zpracované téma je prvotvorbou na tuto problematiku. Zdroje uvedené v bakalářské práci ani z poloviny netvoří monografie. Autor musel při zpracování vycházet z přednášek lékařů a jiných zdravotnických pracovníků. Výsledky kvalitativního výzkumu by mohly napomoci vedení Zdravotnické záchranné služby ke zlepšení pracovního prostředí zaměstnanců převážně ve smyslu fyzické náročnosti. Případně zkušebně zařadit přenosný sonograf do vybavení lékařských posádek výjezdové skupiny. Tato myšlenka, která vyplynula z výzkumu bakalářské práce, by mohla napomoci k zavedení nové technologie do standardního vybavení vozů zdravotnické záchranné služby nejen v Jihočeském kraji, ale v celé České republice.
Smysl života v Juliiných otázkách
PRAŽÁKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá hledáním smyslu života člověka v dnešní době z hlediska filozofického a teologického dle Egona Bondyho. Bondy vidí člověka jako biologickou a intelektuální jednotu, ve které pomyslně dosáhl vrcholu svého vývoje. Tento "vrchol" však musí člověk dle Bondyho překročit a obnovit svou lidskost, aby nezůstal rigidně stát na jednom místě, na kterém momentálně není šťastný a kde stojí beze smyslu. Bondy přichází s termínem "nesubstančního modelu" ontologické reality, ve kterém se snaží nalézt společnou cestu pro teologii a filozofii. Tím vnímáme také u Egona Bondyho vývoj od ateismu k přijetí tzv. živého boha. Bondy přichází k názoru, že víra člověka v Boha a obdržení milosti dává lidskému životu pocit naplněnosti, který člověku dneška tolik chybí. Poodhaluje svůj spirituální zážitek "jasu vevnitř", ve kterém pociťuje, že smyslu života není člověk schopen dosáhnout činností či si jej přikázat. Pouze ho může s pokorou očekávat.
Hledání smyslu utrpení v životě člověka; porovnání názorů sociálních pracovníků agendy příspěvku na péči s názory vybraných autorů odborné literatury
TURNOVCOVÁ, Bohumila
Bakalářské práce se zabývá utrpením v životě člověka a hledáním jeho smyslu. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou nejprve vysvětleny důležité pojmy a myšlenky k danému tématu, následně jsou představeny vybrané základní pohledy na utrpení a jeho smysl od autorů z různých vědních oblastí: etiky, filozofie, psychologie (psychoterapie), sociální práce, teologie a thanatologie. Následuje shrnutí zjištěných názorů, jehož je využito v praktické části pro dotazníkové šetření mezi sociálními pracovníky. Cílem výzkumu je zjistit názory sociálních pracovníků na utrpení a jeho smysl. Praktická část je zakončena prezentací zjištěných dat, přičemž nejvíce rozpracovaná je otázka po smyslu utrpení v kontextu možných daných souvislostí (věk, víra, vzdělání). V závěru bakalářské práce dochází k porovnání názorů sociálních pracovníků na utrpení a jeho smysl s názory získanými z odborné literatury.
"Jádro mého filozofického názoru." Romantická naturfilozofie Jiřího Františka z Buquoy
MORAWETZ, Michal
Bakalářská práce se zaměřuje na rekonstrukci základních principů filozofie Jiřího Františka z Buquoy. Vychází zejména z analýzy jeho pojednání Kern meiner philosophischen Grundansicht (kolem roku 1825), jež existuje pouze v rukopise v písemné pozůstalosti šlechtického filozofa v rodinném archivu Buquoyů ve Státním oblastním archivu v Třeboni. Téma je zkoumáno z hlediska současné metodiky intelektuálních dějin a z hlediska současné diskuze o syntéze přírodovědných a společenských věd v době pozdního osvícenství a romantismu. Cílem práce je začlenit Buquoyovo dílo do dobového vědeckého a sociálního kontextu a interpretovat jeho myšlenky o fungování světa a roli přírody, člověka a Boha v něm. V úvodní kapitole je nastíněn dosavadní stav bádání a literatura k tématu, obraz hraběte Buquoye v historiografii a je provedena vnější kritika vybraného pramene. Druhá kapitola představuje filozofické myšlení kolem roku 1800 a vykládá hlavní myšlenky Naturphilosophie. Následující kapitola se zaměřuje na výchovu, vzdělání a zájmy hraběte a čtvrtá kapitola je rozborem zvoleného spisu.
Vybrané fragmenty z děl představitelů německého idealismu o výchově a vzdělání (včetně J. J. Rousseaua jako jejich inspiračního zdroje v oblasti výchovy)
HÖLZEROVÁ, Libuše
Práce se zabývá pohledem německého idealismu na otázky týkající se výchovy a vzdělání. V 1. kapitole jsou popsány základní pojmy idea, idealismus, německý idealismus a dále následuje krátký vhled do myšlenek představitelů německého idealismu (Kant, Fichte, Schelling a Hegel). Dále se práce zaměřuje na oblast výchovy a vzdělání s hlavním akcentem na antické pojetí výchovy reprezentované Platónem a Aristotelem. Pro komparaci je uvedeno dílo Rousseauovo s jeho hlavním pedagogickým dílem Emil čili O vychování je srovnáván s Kantovým dílem O výchově. Ke konci jsou zařazeny Fichteovy a Hegelovy názory na výchovu a vzdělání. V poslední části nalezneme myšlenky současných filozofů. Hlavní zřetel je kladen na aktuálnost či použitelnost myšlenek německého idealismu pro dnešní pedagogickou oblast.
Meze, možnosti a naděje (sebe)poznávajícího chování člověka
Kořenský, Jan
Současnost a perspektiva pro vědní noetiku evropské civilizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.