Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Náměty pro globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku s užitím metodiky projektového vyučování
TRNKOVÁ, Michaela
Cílem diplomové práce je vypracování vlastního návrhu výukového materiálu, včetně metodické příručky, věnujícího se možnostem využití tématiky globálního rozvojového vzdělávání ve výuce na 1. stupni ZŠ. Praktické výstupy práce budou vztaženy na konkrétní příklady z tématického celku Globální problémy (vycházejícího z Národní strategie globálního rozvojového vzdělávání pro období 2011 - 2015 v ČR) a zpracovány dle metodiky a zásad projektového vyučování.
Náměty pro globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku s využitím pedagogického přístupu Filozofie pro děti
ŠTĚPÁNOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá tématem globálního rozvojového vzdělávání s využitím pedagogického přístupu filozofie pro děti. Hlavním cílem je vypracování vlastního návrhu výukového materiálu. Který se bude věnovat možnostem využití této tématiky na 1. stupni základních škol. Teoretická část je rozdělená na dvě části, v první je charakterizováno globální rozvojové vzdělávání a v druhé pak filozofie pro děti. V praktické části jsou poté uvedeny tři návrhy vlastních výukových aktivit, které jsou plně aplikovatelné do výuky vlastivědy na 1.stupni základních škol, zejména pro 4. a 5. třídu.
Proměny života v šumavském pohraničí: případová studie a možnost aplikace tématu ve výuce na 1. stupni ZŠ
DAŇHOVÁ, Veronika
Cílem diplomové práce je na základě příkladové studie šumavské oblasti přiblížit téma z didaktického hlediska žákům 1. stupně ZŠ. Součástí příkladové studie bude časoprostorová komparace vybraných obcí regionu z pohledu jejich demografického vývoje, proměn krajiny, způsobu života a dalších aspektů, přičemž bude problematika zasazena do širšího kontextu. Výsledkem didaktické aplikace tématu v druhé části práce bude tvorba podkladů pro projektovou výuku a konkrétních námětů pro výuku na 1. stupni ZŠ. Didaktická část je koncipována do tří projektů. První je zaměřen na šumavské ekosystémy a floru a faunu obývající tato prostředí. Následující vychází z teoretické části a poukazuje na šumavské zvyky, tradice a běžný život obyvatel šumavských obcí. Poslední projekt zmiňuje události 20. století z pohledu obyvatel Šumavy. Tento projekt taktéž vychází z poznatků uvedených v teoretické části. V projektech jsou využívány různé typy výukových metod a organizačních forem výuky.
Využitelnost hry geocaching ve výuce vlastivědy na 1. stupni ZŠ (s praktickou ukázkou při výuce místního regionu Jindřichohradecko)
KLUZÁKOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá tématem využitelnosti hry geocaching ve výuce vlastivědy na 1. stupni základní školy (ZŠ). Hlavním cílem je tvorba vlastních návrhu, kterými lze hru geocaching zapojit do výuky vlastivědy a prvouky, s praktickými ukázkami ve výuce místního regionu Jindřichohradecko. Práce obsahuje analýzu pojednávající o stavu keší v ORP Jindřichův Hradec a jejich využitelnosti v rámci navrhovaných výukových aktivit. Teoretická cást práce je zamerena na základní geografickou charakteristiku zájmového regionu a základní principy a pravidla hry geocaching. Praktická část se poté zabývá vlastním vytvářením možností výuky uciva o místním regionu prostrednictvím hry geocaching. Výsledné návrhy vlastních výukových aktivit jsou zpracovány ve forme pracovních listu, které jsou plne aplikovatelné do výuky a autorkou odzkoušené v praxi na II. ZŠ v Jindřichově Hradci.
Dělitelnost pro studenty učitelství 1. stupně ZŠ
HRONOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce je vytvoření studijního materiálu shrnujícího problematiku dělitelnosti pro potřeby studentů učitelství 1. stupně ZŠ. První část diplomové práce se zabývá teoretickým zpracováním daného tématu. Druhou částí této práce je sestavení sbírky úloh postihující dané učivo ze zábavného pohledu, které bude sloužit k rozšíření dovedností v daném učivu a k rozvoji logického myšlení studentů. Tato sbírka bude též využitelná k budoucí praxi učitelů, a to jako zásobník netradičních úloh v zájmové matematice. Součástí práce je sestavení a vyhodnocení testů pro studenty, a to sice na začátku a na konci studia. Na základě provedených testů budeme srovnávat úroveň dovedností v oblasti dělitelnosti před a po probrání daného učiva. Problematiku dělitelnosti jsem pro zajímavost zkoušela testovat i na desetileté autistické žákyni, které asistuji při vyučování. O poznatky z těchto testů jsem rozšířila svou diplomovou práci.
Znalosti přírodnin u žáků 1. stupně ZŠ
KOVÁŘÍKOVÁ, Marie
Diplomová práce zjišťuje prostřednictvím didaktického testu znalost vybraných přírodnin u žáků 5. ročníku 1. stupně ZŠ. Zmiňuje se o způsobu výuky prvouky a přírodovědy učitelů 1. stupně ZŠ. Zaměřuje se také na analýzu učebnic nakladatelství PRODOS. Diplomová práce byla řešena v rámci projektu GA JU č. 065/2010/S.
Přirozená čísla pro studenty učitelství 1. stupně ZŠ
JURAŠOVÁ, Hana
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření studijního materiálu shrnujícího problematiku přirozených čísel pro potřeby studentů učitelství 1. stupně ZŠ. První část diplomové práce se věnuje zpracování historického vývoje čísel a číselných soustav, a psychologickému procesu osvojování si číselných představ u dětí na počátku školní docházky. Druhou částí diplomové práce je sestavení sbírky úloh postihující dané učivo ze zábavného pohledu, které bude sloužit k rozšíření dovedností v daném učivu a k rozvoji logického myšlení studentů. Součástí práce je sestavení a vyhodnocení testů pro studenty, a to sice na začátku a na konci studia, jakožto srovnání stavu dovedností v oboru přirozených čísel před a po probírání daného učiva.
Informační technologie v odrazu výuky na 1. st. ZŠ
BATYSTOVÁ, Věra
Anotace: Diplomová práce v teoretické části shrnuje didaktické přístupy, které se staly východiskem pro navržení dílčí metodiky výuky a zejména vhodné prezentace informačních komunikačních technologií (dále ICT) v mladším školním věku. Práce se zabývá dopadem ICT na celkový rozvoj osobnosti žáka vzhledem k inovačním edukačním procesům, probíhajícím v našem školství. Cílem práce je na základě průzkumu aktuálního stavu výuky ICT a počítačové gramotnosti žáků na 1. stupni ZŠ, dále zaznamenaných a utříděných {\clqq}nejlepších zkušeností vyučujících `` navrhnout a ověřit optimální možné didaktické metody při výuce ICT. Diplomová práce zejména ověřovala hypotézu, že žáci při výuce ICT dokáží ve dvojici efektivně spolupracovat a žák s většími znalostmi v obsluze počítače dokáže poradit a instruovat svého spolužáka, který je počítačovým začátečníkem. V praktické části práce je pomocí dotazníkového šetření zjišťována počítačová gramotnost žáků 2. a 3. třídy 1. stupně ZŠ. Na základě vybraných didaktických přístupů a analýzy výsledků dotazníkového šetření byla navržena a při vyučování prakticky ověřena metoda dyadického vyučování. Využití metody dyadického vyučování je jedním z možných způsobů, jak dosáhnout optimálních pedagogických výsledků při výuce ICT na 1. stupni ZŠ. Práce obsahuje návrh tematického plánu pro 3 ročník ZŠ. Tento návrh, rozpracovaný po jednotlivých měsících školní docházky, podobně jako rozbory realizovaných ověřovacích hodin mohou být začínajícím pedagogům inspirací při zpracovávání jejich tematického plánu pro nově vznikající předmět informační a komunikační technologie na 1. stupni ZŠ nebo pro využití ICT ve výuce.
Aritmetika a algebra v zájmové matematice pro žáky 1. stupně ZŠ
SUČÁKOVÁ, Renata
Hlavním obsahem diplomové práce je rozbor jednotlivých hodin ze zájmového kroužku matematiky s příklady řešených úloh. Práce by mohla posloužit hlavně učitelům zájmové matematiky na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce je rozdělena do 2 částí. První část vymezuje hlavní teoretická východiska práce. Druhou částí práce je rozbor jednotlivých hodin a vybraných úloh, které žáci řešili v rámci zájmového kroužku. Součástí práce je sbírka úloh obsahující příklady z aritmetiky a algebry vhodnými pro žáky 1. stupně ZŠ.
Výzkum vybraných přírodovědných znalostí u žáků 1. stupně.
POLÁKOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce formou didaktického testu zjišťuje znalosti žáků v oblasti přírodovědné části prvouky a přírodovědy v průřezu kurikula všech pěti let 1. stupně ZŠ. Zmiňuje se také o žácích se specifickými poruchami učení a jinými vývojovými poruchami. Závěry výzkumu by dalším učitelům a jiným zájemcům o tento obor mohly posloužit jako orientační bod na mapě dětských vědomostí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.