Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Videokonference v HTML 5
Wiesner, David ; Zukal, Martin (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje návrhu a realizaci webové aplikace typu klient, která využívá protokol SIP pro signalizaci při multimediální komunikaci. Ta je přenášena přes protokol TCP, přesněji podprotokol WebSocket. V první části jsou popsány základní vlastnosti protokolu SIP, WebSocket a taky základní informace o projektu webRTC. Hlavní částí práce je popis návrhu a implementace webové aplikace pro audio-video komunikaci a pro textovou komunikaci v rámci posílání zpráv. V této části se nachází obeznámení s postupy, které byly použity během vývoje. Je popsán také výběr knihoven k tomu použitých. Na konci byla aplikace podrobena testování.
Transparentní klient-server komunikace pomocí HTTP
Chmela, Ondřej ; Zelený, Jan (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Dnešní webové aplikace jsou čím dál interaktivnější a uživatelsky komfortnější. To klade větší důraz na technologie umožňující komunikovat na pozadí se serverem, aniž by byl uživatel obtěžován neustálým obnovováním stránky nebo čekáním na stránku po dobu zpracovávání požadavku. Za tímto účelem jsou vyvíjeny nové technologie, které toto umožňují. Jednou z nich je WebSocket. Tato práce se zabýva popisem této technologie a její využití k vytvoření WebSocket serveru a knihovny pro obousměrné vzdálené volání procedur mezi klientem a serverem. Činnost je ověřena v demonstrační aplikaci.
Hra pro více hráčů s využitím HTML5
Jahoda, Vojtěch ; Zachariáš, Michal (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zkoumá možnosti HTML5 v oblasti vytváření her pro více hráčů hratelných po síti bez použití dodatečných zásuvných modulů prohlížeče. Cílem bylo vtvořit lokálně i po sítí hratelnou hru FuryLights, a tím ověřit, nakolik je tato technologie připravena na použití v praxi. A zda, případně s jakými obtížemi, ji skutečně bude možno provozovat na zařízeních, které by měly oficiálně HTML5 podporovat.
Brána pro překlad signalizačních zpráv pro videokonference
Seifert, David ; Číka, Petr (oponent) ; Zukal, Martin (vedoucí práce)
Obecně se pod pojmem brána (Gateway) v počítačových sítích myslí uzel, který spojuje dvě sítě s odlišnými protokoly. Tato diplomová práce se zabývá překladem mezi 2 protokoly, protokolem SIP a protokolem WebSocket. Tento překlad je v práci nejprve popsán teoreticky a následně se práce zabývá způsobem řešení tohoto překladu s pomocí dostupných nástrojů na Internetu.
Historie a vývoj udržování stavových informací v protokolu HTTP
Nezdara, Vojtěch ; Pinkas, Otakar (vedoucí práce) ; Vojíř, Stanislav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat nové způsoby ukládání stavových informací v bezstavovém protokolu HTTP. Je zde obsažen popis a vývoj samotného protokolu HTTP. V případě stavových informací je hlavní důraz kladen na charakteristiku běžně používaných metod a metod nových, které přišly se specifikací HTML5. Jako hlavní zdroj informací byly použity RFC dokumenty organizace IETF a specifikace nových technologií zveřejněné jejich tvůrci. Součástí práce je praktický test nového transportního protokolu SPDY, dokazující jeho vyšší rychlost. V rámci práce byla také vytvořena jednoduchá webová chatovací aplikace využívající nové technologie WebSocket, Web Storage a IndexedDB ve skriptovacích jazycích PHP a JavaScript. Postupy popsané v této práci můžou sloužit jako návod k vytváření podobných webových aplikací využívajících nové technologie i pro méně zkušené vývojáře. Tato práce vznikla zejména na základě vývoje tvorby webových stránek a rostoucího významu lokálních úložišť na straně klienta.
Synchronizace vektorové grafiky mezi klienty a serverem
Votava, Štěpán ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Vencovský, Filip (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza existujících algoritmů pro zajištění konzistence při synchronizaci vektorové grafiky v reálném čase mezi více klienty a serverem, jejich otestování, popis rozdílů a výběr nejvhodnějšího. Teoretická část práce se věnuje problematice komunikace v reálném čase v protokolu HTTP, WebSockety a detailněji se zabývá algoritmy pro zajištění konzistence a architekturou aplikace. V praktické části jsou popsány technologie využité v diplomové práci, dále samotný návrh aplikace a její implementace. Výsledkem práce je přehled algoritmů pro zajištění konzistence, výběr technologie vhodné pro komunikaci mezi klienty a servery v případě synchronizace vektorové grafiky v reálném čase a implementace vybraných technologií v Node.js aplikaci.
Interaktivní hra na propagaci univerzity
Barák, Karel
Barák, K. Interaktivní hra na propagaci univerzity. Diplomová práce. Brno: Men- delova univerzita v Brně, 2015. Diplomová práce popisuje návrh a implementaci interaktivní webové vědo- mostní hry. Dále nabízí přehled možnosti v oblasti vývoje webových aplikací a po- máhá zorientovat se ve velkém množství vývojových nástrojů, které jsou nyní k dis- pozici. Hlavní částí práce je návrh datového modelu pro uchování informací, návrh aplikační logiky, implementace a testování. Práce také důkladně rozebírá proble- matiku komunikace v reálném čase v prostředí webového prohlížeče a předkládá řešení.
WebSocket and AJAX effectiveness comparison through collaborative editor implementation
Augustín, Jakub ; Zamazal, Ondřej (vedoucí práce) ; Vojíř, Stanislav (oponent)
Táto práca predstavuje modernú technológiu WebSocket, ktorej cieľom je zlepšenie komunikácie v reálnom čase v prostredí internetových stránok. Pozornosť je venovaná použitiu WebSocketu na strane serveru aj na strane klienta. Cieľom tejto práce je prostredníctvom prototypovej implementácie kolaboratívneho editoru poukázať na prínosy technológie WebSocket. Program ICE, ktorý je praktickou časťou tejto práce, prináša aplikáciu teoretických poznatkov o technike WebSocket. Ďalej táto práca obsahuje prehľad techník komunikácie v reálnom čase, ktoré predchádzali vytvoreniu technológie WebSocket. Momentálne najpopulárnejšou z týchto techník je AJAX. Veľká časť tejto práce je preto venovaná praktickému porovnaniu techniky AJAX s technológiou WebSocket.
Mobilní konzole pro ovládání prezentací v HTML
VALDAUF, Jaroslav
Cílem bakalářské práce je vytvořit kompletní balík aplikací složený z webové prezentační aplikace pro PC a webové aplikace pro mobilní zařízení, která bude sloužit pro ovládání prezentace a zároveň bude zobrazovat poznámky k jednotlivým snímkům. Komunikaci mezi aplikacemi bude zajišťovat program, který bude součástí balíku.
Real-time webové aplikace
Toman, František ; Mittner, Jan (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato práce se věnuje realtime webovým aplikacím. Hlavním cílem práce je pomoci čtenáři se začátky budování realtime webové aplikace. Dosaženo toho bude představením potřebné teorie, popisem technologií a softwarových produktů určených pro vývoj realtime webových aplikací. Přínosem práce je shrnutí problematiky na jednom místě v českém jazyce, zhodnocení technologií z hlediska nasazení na reálné prostředí internetu. Dalším přínosem je zpracování novinek, které mají pro budoucí vývoj realtimových aplikací potenciál. Práce je členěna do šesti kapitol. V první uvedu motivaci pro výběr tématu. Ve druhé kapitole rozvedu teoretickou stránku realtimových aplikací. Třetí kapitola pojednává o technologiích komunikačních spojení. Ve čtvrté kapitole se budu zabývat softwarovými produkty zaměřenými na vývoj realtime webových aplikací. Pátá kapitola obsahuje příklad implementace jednoduché realtime webové aplikace a poslední šestá kapitola shrnuje poznatky získané při zpracovávání práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.