Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  začátekpředchozí57 - 66  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální klima školní třídy v daltonské škole
LOJDOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se zaměřuje na klima školní třídy v daltonské škole. Popisuje, co je klima školní třídy, daltonskou výuku, a se kterými pojmy je to propojeno. Teoretická část se věnuje popisu pojmů, pro lepší orientaci v problematice. Výzkumná část se zabývá porovnáním hlavních složek klimatu školních tříd v daltonské škole.
PROBLEMATIKA KLIMATU ŠKOLNÍ TŘÍDY NA 2. STUPNI ZŠ
ŠVEJDOVÁ, Michaela
Tématem této diplomové práce je klima školní třídy. Cílem této práce je popsat, změřit a porovnat klima školní třídy na vybraných školách Českých Budějovic. V teoretické části práce jsou stanoveny základní pojmy, se kterými tato práce operuje, například pojmy prostředí, atmosféra a klima školní třídy. Pojednává o školní třídě jako sociální skupině, o aktérech klimatu, o klimatu školy. Dále jsou zde popsány některé současné přístupy ke zkoumání klimatu. Část praktická vymezuje cíle, předpoklady a metody tohoto výzkumu. Dále jsou zde uvedeny výsledky měření a jejich interpretace. V závěru práce jsou ověřovány stanovené hypotézy.
Klima třídy
KŘIKLAVOVÁ, Tereza
Cílem diplomové práce je posouzení klimatu školní třídy na druhém stupni základních škol v souvislosti s právě probíhající reformou školství. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy - například sociální skupina, sociální role, pozice ve skupinách, klima školy, třídy. Dále jsou zde popsány determinanty klimatu třídy, aktéři klimatu, nechybí současné přístupy ke zkoumání klimatu. V závěru je vysvětleno, co je to školská reforma. V praktické části jsou vymezeny cíle a předpoklady. Je zde blíže specifikována metoda měření i průběh měření. V závěru jsou ověřovány předpoklady.
Klima třídy na 1. stupni ZŠ
NAVRÁTILOVÁ, Andrea
Tato diplomová práce se zabývá klimatem třídy na prvním stupni základních škol. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá především poznatky souvisejícími s klimatem. Vysvětlení pojmů sociální skupina, klima školy, klima třídy, prostředí a atmosféra. Podrobně je charakterizován mladší školní věk, ve kterém se zkoumaní žáci právě nacházejí. Dále jsou zde uvedeny ostatní faktory, které klima třídy ovlivňují. Praktická část je zaměřena na výzkum reálného a ideálního klimatu na školách venkovského i městského typu. Dále je zaměřena na rozdíly vnímání klimatu chlapci a děvčaty. Tento výzkum byl prováděn ve školách na Jihlavsku, a to konkrétně v pátých třídách. K tomu byl použit dotazník ?My Class Inventory?. Výsledky výzkumu jsou pak udávány v tabulkách a grafech, k nimž je vždy komentář.
Hodnocení klimatu školní třídy dětmi malotřídních škol v kontextu jejich začlenění do 2. stupně základní školy
VLKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá úrovní klimatu třídy v 5. ročníku na malotřídní škole a následně v 6. ročníku plně organizované základní školy. Přičemž klima porovnáváme u stejných žáků v průběhu dvou školních ročníků. Vzorek se týká třech tříd malotřídních vesnických škol a třech tříd plně organizovaných městských základních škol v okolí Jindřichova Hradce. V praktické části byl použit dotazník MCI, konkrétně jeho aktuální forma. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké klima panuje na malotřídní škole, zda účastníci s touto situací dále pracují, a konečně, zda se klima změní s přestupem žáků do plně organizované základní školy.
Sociální klima školy a školní třídy
LEBEDOVÁ, Dana
Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je zaměřena na rešerši dostupné literatury k tématu a metodologii práce. Vysvětlení hlavních pojmů, které souvisejí s tématem práce. V teoretické rovině se rovněž zabývá determinanty třídního klimatu a jejich podílu na utváření třídního klimatu. Dále pak předkládá popis nejčastěji používaných empirických nástrojů využívaných ke zkoumání třídního klimatu. Praktická část je sondou do sociálního klimatu dvou devátých tříd jedné základní školy. Výzkumným nástrojem je dotazníková metoda CES. Sebraná data jsou analyzována a výsledky popsány a graficky znázorněny. Závěrem jsou výsledky konfrontovány se stanovenými výzkumnými předpoklady.
Klima třídy na 1. stupni základní školy
KURČÍKOVÁ, Martina
Diplomová práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část práce se zabývá termíny souvisejícími s jejím hlavním tématem ? sociálním klimatem školní třídy. Jedná se především o osvětlení pojmů prostředí, klima, atmosféra, pedagogická komunikace a socializace. Dále se práce zaměřuje na vysvětlení procesu utváření třídního klimatu jejími aktéry, především žáky a vyučujícím, možnostmi zkoumání klimatu třídy a uvádí krátký přehled doposud analyzovaných výsledků výzkumů zainteresovanými odborníky. Okrajově zprostředkovává informace z oblasti vývojové psychologie dítěte mladšího školního věku, sociální klima školy a sociální klima učitelského sboru. Praktická část je zaměřena na výzkum sociálního klimatu v reálném prostředí školních tříd. Výzkumy byly prováděny ve 3., 4. a 5. třídách třech základních škol v Jihočeském kraji za použití standardizovaného dotazníku ?My class inventory?. Obsahem praktické části práce je seznámení čtenáře s použitou diagnostickou metodou, interpretace procesu zadávání dotazníků, jejich vyplňování a především analýza výsledků výzkumu. Výsledky výzkumů jsou prezentovány graficky a doplněny komentáři. Praktickou část zakončují závěry v kompilaci s předem vyslovenými hypotézami.
Klima školy a třídy
REPKOVÁ, Dominika
Cílem diplomové práce je orientovat se v problémech klimatu školy a třídy na základní škole. Práce se zabývá porovnáním klimatu tříd na základních školách z hlediska velikosti města, kde se daná základní škola nachází. Teoretická část definuje základní pojmy - prostředí, atmosféra a klima. Dále uvádí typologie klimatu a aktéry klimatu. Také se zaměřujeme na přístupy šetření klimatu a metody měření klimatu. Praktická část zprvu definuje použitou metodu MCI, dále pak zpracovává cíle a hypotézy výzkumu. Poté popisuje realizaci výzkumu, který probíhal v šestých ročnících základních škol. V závěru práce se ověřují stanovené hypotézy.
Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. stupni ZŠ
MARKOVÁ, Miroslava
Předmětem bakalářské práce ?Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. Stupni ZŠ? je vytvoření ?manuálu? výuky plavání v rámci její začlenění do povinné tělesné výchovy na I. Stupni základní školy. Tento by měl sloužit učitelům, kteří se zúčastňují výuky plavání se svými žáky, k poznání a pochopení významu jednotlivých aktivit, jejich smyslu a významu pro zdravý vývoj dětí, uskutečňovaných v rámci výuky plavání.
Diagnostika sociálního klimatu třídy na 1. stupni ZŠ
SUCHNOVÁ, Martina
Práce se zabývá diagnostikou sociálního klimatu školní třídy na prvním stupni základní školy.Teoretická část charakterizuje základní pojmy, které utvářejí sociální klima třídy:funkce školy, prostředí, klima a atmosféra školní třídy, pozitivní školní klima třídy, problémy v klimatu školní třídy a také metodiku šetření. Praktická část obsahuje empirický výzkum, který byl proveden v malotřídní základní škole. K výzkumu byl použit dotazník "My Class Inventory". U žáků byla zkoumána soutěživost, spokojenost,třenice ve třídě, obtížnost učení a soudržnost třídy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   začátekpředchozí57 - 66  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.