Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj fonologických a morfologických schopností u dítěte předškolního věku
HADAČOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce je zaměřena na fonologické a morfologické dovednosti dětí předškolního věku, které ovlivňují rozvoj čtenářské gramotnosti. Cílem práce bude naznačení možností rozvoje těchto schopností v podmínkách mateřské školy typu Montessori. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá základními principy Montessori pedagogiky, dále je pozornost zaměřena na proces osvojování si jazyka a jazykové roviny řeči. V závěru teoretické části jsou uvedeny pomůcky, které jsou běžnou součástí Montessori prostředí, díky nimž si děti osvojují základní poznatky v oblasti jazyka již v mladším předškolním věku. V praktické části jsou stanoveny výzkumné otázky vztahující se k tématu a je provedeno kvalitativní šetření dětí předškolního věku. V rámci tohoto šetření je zjišťován výchozí stav fonologických a morfologických schopností pomocí standardizovaných testů. Na základě zjištěných výsledků budou děti po dobu 6. měsíců motivovány k aktivitám a k práci s pomůckami, které mají podpořit rozvoj oslabených oblastí. Jednotlivé výzkumné metody jsou popsány v metodické části. Aktivity pro oslabené oblasti včetně vyhodnocení předcházejí porovnání výsledků vstupních a kontrolních testů. V závěru jsou zodpovězeny výzkumné otázky a provedeno shrnutí.
Tradiční a netradiční výtvarné techniky v MŠ
CIBUZAROVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá otázkou, jaké výtvarné techniky používají paní učitelky z mateřských škol při práci s dětmi. Teoretická část je zaměřena na předškolní období dítěte, jeho fyzický a psychický vývoj. Praktická část se zabývá vyhodnocením dotazníku zaměřeným na výtvarné techniky, které používají paní učitelky v mateřských školách. Zda se drží osvědčených výtvarných metod nebo se pouštějí i do netradičních výtvarných technik. V přílohách jsou přiloženy netradiční výtvarné techniky.
Svátky a tradice v současné rodině s předškolními dětmi
SHORNÁ, Blanka
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké svátky a tradice se dodržují v současné rodině s předškolními dětmi. Velice důležité je pak zjištění, jakou formou se tyto vybrané oslavy a tradice slaví. V teoretické části jsou charakterizovány jednotlivé svátky a tradice, které se slaví v průběhu roku. Tyto oslavy mohou být chápány jako slavnostní rituály, ve kterých je možno najít nespočet hodnot pro další život. Část práce se dotýká i rodiny, převážně její socializační a vzdělávací funkce, což má přímou souvislost s předáváním tradic z generace na generaci. V praktické části jsou popsány výsledky kvalitativního výzkumu, prováděného s rodiči předškolních dětí. Toto výzkumné šetření přispělo k poznání, jaké svátky a tradice jsou v současné době v českých rodinách aktuální a jakým způsobem se slaví. Přínosem tohoto zjištění je hlubší poznání současné rodiny a jeho využití v předškolním vzdělávání, které rodinnou péči doplňuje.
Srovnání výsledků diagnostiky školní zralosti ve městě a na vesnici
RŮŽIČKOVÁ, Martina
Bakalářská práce s názvem Srovnání výsledků diagnostiky školní zralosti ve městě a na vesnici je zaměřena na problematiku vývoje dítěte předškolního věku. Cílem je posouzení, zda jsou lépe připraveni na školní docházku děti ve městě nebo na vesnici. Teoretická část obsahuje charakteristiku předškolního dítěte, jeho motorický, kognitivní, percepční, sociální a emoční vývoj. Vymezený jsou zde pojmy školní zralost a jednotlivé složky školní zralosti, školní připravenost, školní nezralost a důvod odkladu školní docházky. Praktická část obsahuje výsledky šetření ve zvoleném vzorku dětí s využitím testů školní zralosti.
Dětský výtvarný projev a jeho zvláštnosti
JANDOURKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce je zaměřena na dětský výtvarný projev a jeho vývoj, konkrétně na vývoj dětské kresby. Zaměřím se na posledního rok docházky do mateřské školy. V teoretické části charakterizuji předškolní období s akcentem na mezníky tohoto období nástup dítěte do mateřské školy a vstup do školy základní. V praktické části budu sledovat kresebný projev dvou vybraných dětí a pokusím se zachytit, jakými změnami jejich projev prošel a na jaké úrovni je před nástupem do základní školy. Praktickou část doplním o náměty pro rozvoj dětské kresby předškolních dětí.
Přírodní materiály ve výtvarných a tvořivých činnostech v mateřské škole
VOHRALÍKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá výtvarnými a tvořivými činnostmi z přírodního materiálu v mateřské škole. Jedním cílem je specifikovat, s jakými přírodními materiály lze v mateřské škole s dětmi pracovat a jaké činnosti provozovat. Druhým cílem je zjistit, jaký mají přístup dnešní pedagogové k těmto činnostem. Teoretická část je zaměřena na otázky vývoje předškolního dítěte a jeho schopnost manipulovat a tvořit s drobným materiálem. Činnosti jsou zařazené v kontextu ŠVP a TVP. Následuje charakteristika vhodných přírodních materiálů a jejich využití v mateřské škole. Dále jsou zde uvedeny techniky, které se při činnostech s přírodním materiálem používají a stručně popsány tvořivé oblasti, jako je artefiletika a land-art. Praktická část je věnována projektu, který nese název "Kouzlení s přírodou". Pomocí projektu jsou konkrétní tvořivé a výtvarné činnosti řazeny podle ročního období, dle dostupnosti přírodních materiálů. Část činností byla realizována v mateřské škole a následně vyhodnocena na základě pozorování dětí při práci. V další části bakalářské práce jsou vyhodnoceny předpoklady týkající se přístupu dnešních pedagogů mateřských škol k těmto činnostem. K tomuto šetření byla použita dotazníková metoda. Předměty výzkumu jsou předškolní děti ve věku od 5 do 6 let a předškolní pedagogové.
Předškolní dítě a jeho zvládání životních rolí
SCHÖNBEKOVÁ, Iva
Ve své bakalářské práci se zaměřuji především na životní role předškolních dětí a naplňování jejich životních potřeb. Práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části si klade za cíl nabídnout konkrétnější podobu dětských rolí v současné moderní společnosti, zabývá se problematikou rodiny a dalších socializačních činitelů, které mají význam při utváření dětské osobnosti. Získané teoretické poznatky jsou pak využity v části praktické, která se zejména za pomoci dlouhodobého pozorování a řízeného rozhovoru snaží popsat, jak se promítá naplňování/nenaplňování životních potřeb dětí do jejich chování.
Řeč dětí ze sociálně odlišného rodinného prostředí
ŠTULCOVÁ, Jarmila
Bakalářská práce se zabývá řečí a jazykovým projevem dětí pocházejících ze sociálně odlišných prostředí. Teoretická část zpracovává téma vývoje řeči v předškolním věku, explikuje vliv prostředí na vývoj řeči, seznamuje s faktory, které řeč a komunikaci dítěte ovlivňují, charakterizuje současnou rodinu a krátce se věnuje Bernsteinovým jazykovým kódům. V praktické části je zpracován průběh a výsledky výzkumného šetření zjišťující rozdíly v řeči a komunikativních dovednostech předškolních dětí v souvislosti s jejich sociálním prostředím. Sledovány byly všechny jazykové roviny. Bakalářská práce přispívá k potvrzení Bernsteinovy teorie jazykových kódů.
Školní zralost
BENEŠOVÁ, Marcela
V mé bakalářské práci, v teoretické části jsem se zabývala problematikou školní zralosti a celkovým vývojem předškolního dítěte potřebným pro vstup do základní školy. Specificky jsem se Zabývala vymezením pojmů školní zralost, předškolní věk a příčiny školní nezralosti. V praktické části jsem pomocí diagnostických testů, pozorování, rozhovorů a projektivní metody vypracovala kasuistiku u vybraných předškoláků. Cílem mé praktické práce je posoudit některé aspekty školní zralosti.
Program rozvoje interkulturních kompetencí se zaměřením na rozvoj citlivosti vůči rozdílnému životnímu prostředí u dětí předškolního věku
NOVÁKOVÁ VUKANOVIČOVÁ, Renáta
Hlavním cílem této práce je navržení vzdělávací nabídky, která se bude týkat rozvoje interkulturních kompetencí se zaměřením na rozvoj citlivosti vůči rozdílnému životnímu prostředí u dětí předškolního věku. V teoretické části se zabývá charakteristikou dítěte v období předškolního věku, objasňuje pojem učení v mateřské škole, věnuje se interkulturní psychologii, interkulturnímu výcviku a roli pedagoga při osvojování interkulturních kompetencí. Praktická část je rozpracována do šesti bloků, které jsou prakticky vyzkoušeny s dětmi předškolního věku. V poslední části práce jsou shrnuty uskutečněné aktivity a je zde uvedena kauzuistika týkající se citlivého vnímání prostředí rozdílných koutů naší planety dětmi v Mateřské škole v Čejeticích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.