Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.09 vteřin. 
Druhý mezi fenoménem a dialogem
ALBRECHT, David
Nový pohled na vnímání druhého přinesly dvě filosofické tradice: fenomenologie a dialogický personalismus. Obě na sebe vzájemně v otázce druhého působily a jejich reflexe nechala vzniknout velmi pozoruhodné myšlenkové interakci. Práce představuje pojetí druhého v obou tradicích a zároveň se pokouší vystihnout jejich vzájemný vztah a míru vlivu jedné na druhou, se zdůrazněním prvořadosti etiky, jak se projevila v historickém vývoji obou uvedených filosofických tradic, a v níž se snad problém druhých myslí reálně řeší.
Etický kodex a jeho význam pro profesní kompetence
BASÍKOVÁ, Věra
Každá profese má své kompetence. Některé jsou ohraničeny zákonem, jiné podléhají etickým kodexům. Etický kodex mají lékaři, zdravotní sestry, novináři, pracovníci ve veřejné správě a další. Teoretickou část své bakalářské práce budu věnovat vymezení pojmu etický kodex, a to na základě odborné literatury. Dále bych chtěla specifikovat profese, které etickému kodexu podléhají. Vybrala jsem si profesi učitele, lékaře a zdravotní sestry. V praktické části se pokusím zjistit znalost, dodržování a význam etického kodexu v těchto profesích. Pro toto zjištění použiji formu dotazníku, z kterého vyhodnotím získané informace.
Sociálně etické aspekty procesu rozhodování o podstoupení či nepodstoupení interrupce ve svobodné pluralitní společnosti
TÝMOVÁ, Kateřina
Tématem bakalářské práce je rozhodovací proces týkající se otázky podstoupení či nepodstoupení interrupce ve svobodné pluralitní společnosti. Stěžejní část práce charakterizuje a shnuje výběr informací týkajících se rozhodovacího procesu z hlediska psychlogie, sociologie a etiky. Dále na teoretické úrovni mapuje sociálně etické faktory a aspekty, které mohou - avšak nemusí - ovlivnit samotnou volbu jednotlivce. Společenský přístup k této problematice je odlišný vzhledem k vztahu společnosti ke konkrétním hodnotám, množství a zaměření filosofických, etických a náboženských teorií, které pluralitní společnost akceptuje a respektuje.
VÝVOJ SVĚDOMÍ A HODNOTOVÉHO SYSTÉMU V RÁMCI KŘESŤANSKÉ VÝCHOVY DÍTĚTE
TOMEŠEK, Martin
Bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje svědomí a hodnotového systému v rámci křesťanské výchovy dítěte. Dílo popisuje svědomí v rámci dějinného vývoje, včetně moderních poznatků vý-znamných badatelů. Dále pak mapuje historické pozadí hodnot, jejich funkce a druhy a následně pak zásadní faktory mající vliv na jejich tvorbu. Poté se zabývá axiologií, jakožto vědou zkoumající hodnoty v mravním slova smyslu, a pak křesťanskou výchovou, zejména její specifikací. Ve finále je pak předložen příklad systému edukace v rámci Českobratrské církve evangelické.
KONCEPCE SVĚDOMÍ V DÍLE JOSEPHA RATZINGERA
VAŠÁKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá problematikou svědomí obecně a teologicky. Charakterizuje pojem svědomí z různých hledisek. Popisuje fenomén svědomí od názoru sv. Augustina, sv. Tomáše Akvinského a z nich vycházející pojetí Josepha Ratzingera.
Eutanazie a důstojnost člověka v katolickém učení církve
VRÁBLOVÁ, Eva
Teoretické zpracování problému eutanazie a obhajoba lidské důstojnosti v katolickém učení církve, vypracování dotazníku k tomuto tématu.
Křesťanská etika jako téma náboženské výchovy mentálně handicapovaných osob
PŘÍBORSKÁ, Tereza
Práce se zabývá nábožensko-pedagogickými možnostmi rozvíjející mravní jednání u mentálně handicapovaných se zaměřením na Desatero Božích přikázání. Teoretická část definuje základní pojmy, rozdělení a specifikace z odvětví speciální pedagogiky, psychopedie, didaktiky mentální retardace, náboženské pedagogiky, didaktiky etické výchovy a křesťanské morálky. Praktická část se věnuje metodickým postupům náboženské výchovy zpracovaných v didaktickém projektu, konkrétně didaktickým aplikacím. Tyto přípravy vycházejí z Desatera Božích přikázání, jak je charakterizuje KKC. S ohledem na vývojovou psychologii, didaktiku mentálně retardovaných a hodnocení didaktického projektu se jeví jako nejvhodnější nábožensko-pedagogickou možností k rozvoji mravního jednání náboženská pedagogika celistvé výchovy Franze Ketta a Esther Kaufmannové.
Postoj současné české společnosti k otázce Desatera
BOROVKOVÁ, Blanka
Práce se zabývá vztahem současné české společnosti k otázce Desatera. První dvě kapitoly jsou věnovány teologicko-antropologickému pohledu na člověka v oblasti lidské svobody a příslušných norem. Třetí část se zabývá problematikou Desatera jako kodexu etických norem s ohledem na biblické kořeny, etický a katechetický rozměr. Dále je zde nastíněna úroveň hodnotové orientace a religiozity současné české společnosti i s poukazem na evropský kontext. Na základě získaných podkladů a výsledků výzkumu provedeného na jedné českobudějovické státní střední škole je v páté části práce reflektováno postavení Desatera v naší společnosti.
Etické aspekty klasické a alternativní medicíny
KRČÁL, Petr
V bakalářské práci se zabývám rozborem etických aspektů klasické a alternativní medicíny, zejména etickými dilematy, která vyplývají z použití alternativní a vědecké medicíny a poznáním možných shod a rozdílů mezi oběma léčebnými metodami. V teoretické části je popsána současná problematika daného tématu a to zejména zdroje etiky, novodobé filozofické směry, stěžejní zásady etického jednání, vysvětlení pojmu alternativní medicína a druhy alternativních metod léčení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.