Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 590 záznamů.  začátekpředchozí559 - 568dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role sestry u pacienta s Holterem při propouštění do domácího prostředí
ČEČKOVÁ, Monika
Onemocnění kardiovaskulárního systému patří mezi nejčastější příčiny úmrtí. Tato práce na téma {\clqq}Role sestry u pacienta s Holterem při propouštění do domácího prostředí`` se věnuje tomuto neinvazivnímu vyšetření kardiovaskulárního systému. Včasná diagnostika je totiž velmi důležitá k průkazu mnoha onemocnění. Teoretická část práce je věnována onemocněním kardiovaskulárního systému. Z těchto onemocnění, která jsou zmíněna, je synkopa, arytmie, ischemická choroba srdce a hypertenze. Dále se zabývá neinvazivní vyšetřovací metodou Holterovou monitorací, která souvisí s již zmíněnými onemocněními. Poté následuje informovanost pacienta v souvislosti s tímto vyšetřením, komunikační dovednosti zdravotnického personálu s pacientem a edukací pacienta při tomto neinvazivním vyšetření. V praktické části bakalářské práce byly stanoveny tři cíle. Prvním cílem této práce bylo zjistit, zda mají pacienti s Holterem při propouštění do domácího prostředí dostatek informací o tomto vyšetření. Druhý cíl byl zaměřen na sestry a snahou bylo zjistit, jak sestry vnímají roli edukátorky u pacientů s Holterem. Cílem třetím bylo zjistit, zda mají pacienti obavy z tohoto vyšetření. Dále byly stanoveny tři hypotézy. Hypotéza první předpokládala, že sestry pracující v ambulantních a lůžkových kardiologických zařízeních mají dostatek vědomostí o monitoraci elektrokardiografu a tlaku krve pomocí Holtera. Druhá hypotéza předpokládala, že pacienti s Holterem při propouštění do domácího prostředí mají dostatek informací o tomto vyšetření. Hypotéza třetí předpokládala, že sestry edukují pacienty s Holterem při propouštění do domácího prostředí. Všechny cíle byly splněny a hypotézy potvrzeny. Pro naplnění cílů a hypotéz byla použita metoda kvantitativního šetření. Ke sběru dat posloužil dotazník pro pacienty a dotazník pro sestry. Výzkumný soubor tvořily sestry pracující ve vybraných ambulantních zařízeních Kardiologie Medipont s.r.o. a Kardioecho s.r.o. v Českých Budějovicích a vybraných lůžkových kardiologických zařízeních. Dále bylo realizováno dotazníkové šetření s pacienty s Holterovým monitorováním ze stejných zdravotnických zařízení kardiologického zaměření jako u sester. Rozdáno bylo 80 dotazníků pro pacienty a 80 dotazníků pro sestry. Návratnost byla 53 dotazníků od pacientů a 39 dotazníků od sester. Tato práce by mohla veřejnosti i zdravotníkům přiblížit prevenci a příznaky kardiovaskulárních onemocnění a tím je upozornit na důležitost včasné diagnostiky a léčby. Dále by mohlo být přínosné seznámit zdravotnická zařízení, kde šetření probíhalo, s výsledky tohoto šetření. Sestry zaujímají při své práci mnoho rolí. Role edukátorky, která mezi ně bezesporu také patří, je při diagnostice Holterem velmi důležitá.
Role sestry v péči o pacienta v hemodialyzačním programu, čekajícího na transplantaci ledvin
ROUBALOVÁ, Gabriela
Abstrakt V bakalářské práci se zabýváme otázkou ,,Role sestry v péči o hemodialyzovaného pacienta, čekajícího na transplantaci ledvin.`` V teoretické části jsme se věnovali především roli sestry, ošetřovatelské péči o hemodialyzovaného pacienta, čekajícího na transplantaci ledvin a také edukační činnosti sester. Prvním cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jakou úlohu zaujímá sestra v poskytování péče u pacienta v hemodialyzačním programu, čekajícího na transplantaci ledvin. Druhým cílem bylo zjistit zda, mají pacienti dostatek informací o hemodialyzačním programu a z něj vyplývajících režimových opatření. Třetím cílem bylo zjistit, jaké role pro sestru vyplývají z ošetřovatelské péče o pacienty v hemodialyzačním programu. Pro zjištění stanovených cílů a ověření stanovených hypotéz, byla použita metoda kvantitativního šetření prostřednictvím anonymních dotazníků. Výzkumný soubor tvořily sestry pracující na interním oddělení a hemodialyzačním středisku nemocnice České Budějovice, a.s., ale i pacienti z oddělení, kde probíhalo výzkumné šetření. Rozdáno bylo celkem 50 dotazníků pro sestry a 50 dotazníků pro pacienty. Návratnost u sester byla 62% a návratnost u pacientů byla 70%. V rámci výzkumného šetření byly stanoveny tři hypotézy. V první hypotéze jsme předpokládali, že pacienti vnímají roli sestry jako nepostradatelnou součást ošetřovatelské péče. První hypotéza byla potvrzena. Ve druhé hypotéze jsme předpokládali, že pacienti v hemodialyzačním programu mají dostatek informací ohledně režimových opatření vyplývajících z problematiky hemodialýzy a transplantace ledvin. Druhá hypotéza byla potvrzena. Ve třetí hypotéze jsme předpokládali, že sestry v rámci ošetřovatelského procesu u pacientů v hemodialyzačním programu zastávají převážně roli edukátorky. Třetí hypotéza byla také potvrzena. Výsledky této práce mohou vést ke zlepšení informovanosti pacientů o hemodialyzačním programu a z něj vyplývajících režimových opatření a také by mohly být využity jako zpětná vazba pro sestry pracující s hemodialyzovanými pacienty. Sestry by se měly stále aktivněji zajímat o pocity pacientů. Dále by měly více kontrolovat, zda pacienti dodržují režimová opatření, i když hlavně pacienti by měli být zodpovědní, protože režimová opatření jsou při selhání ledvin nepostradatelnou součástí terapie. Dále je důležité, aby sestry aktivně nabízely pomoc pacientům, kteří ji potřebují a snažily se zajistit kvalitní ošetřovatelskou péči, kdy největší odměnou by pro sestru měla být spokojenost pacienta. Bylo by vhodné informovat vrchní i staniční sestry o výsledcích výzkumného šetření, které by následně tyto informace předaly ostatním sestrám, které pracují s hemodialyzovanými pacienty. Mimo jiné může tato práce posloužit jako podklad pro studenty, kteří se budou zajímat o tuto problematiku. Dále by tato práce mohla směřovat k rozšíření edukační činnosti studentů, týkající se problematiky hemodialyzovaného pacienta.
Dodržování národních akreditačních standardů týkající se práv pacientů ve vybraném zdravotnickém zařízení
POLÍVKOVÁ, Eva
Téma této bakalářské je "Dodržování národních akreditačních standardů týkající se práv pacientů ve vybraném zdravotnickém zařízení". Hlavním výzkumným cílem bylo zmapovat dodržování práv hospitalizovaných pacientů na základě akreditačních standardů. Byly stanoveny čtyři hypotézy. První hypotéza "Každý pacient je při přijetí do nemocnice seznámen se svými právy". Druhá hypotéza "Pacienti jsou informováni o všech skutečnostech týkajících se jejich zdravotního stavu". Třetí hypotéza "Informovanost pacienta sestrou v rámci edukace je dostatečná". Čtvrtá hypotéza "Sestry mají dostatečné znalosti v oblasti imobilizace a omezení pacienta". K dosažení cílů jsme použili kvantitativní výzkumné šetření. Pro výzkumné šetření byla použita metoda dotazování, technikou dotazníku. Ke sběru dat byly použity dva rozlišné dotazníky. Dotazníky pro pacienty a dotazníky pro sestry byly rozdány v Nemocnici České Budějovice, a. s. Výsledná data jsou zpracována do tabulek a grafů pomocí statistického programu SPSS 15.0 a Microsoft Office Excel. Získané výsledky ukazují, že první hypotéza se nepotvrdila, protože každý pacient nebyl při přijetí seznámen se svými právy. Druhá hypotéza se potvrdila, pacienti mají dostatek informací o své zdravotním stavu. Třetí hypotéza se nepotvrdila, protože získané výsledky nenaplňují účel akreditačního standardu. Sestry provádí edukaci nedostatečně a pokud ji provádí, nezaznamenávají ji do dokumentace. I přesto pacienti hodnotili edukaci sestrou příznivě. Čtvrtá hypotéza se potvrdila. Sestry prokázaly dostatek znalostí při používání omezovacích prostředků. Bakalářské práce bude poskytnuta náměstkyni pro ošetřovatelskou péči v Nemocnici České Budějovice. Výsledky mohou posloužit jako vodítko v realizaci nápravných řešení a k přípravě na akreditační šetření. Ráda bych, aby tato bakalářská práce posloužila nejen zdravotnickým pracovníkům, ale i široké veřejnosti, v níž by mohly získat cenné informace v oblasti svých práv.
Filosoficko - etické aspekty ve výchově a vzdělávání
VOJTĚCH, Milan
Obsahem a smyslem práce je zmapování historického vývoje vztahu pedagogů a dětí a nesporný kvalitativní posun směrem k potřebám a možnostem dítěte (resp. žáka). V rámci tohoto vývoje představuje bohatou škálu názorů a směrů a to z oblasti nejen pedagogiky ale také psychologie, filosofie a teologie. Na příkladech ukazuje zjevné i méně zjevné chyby a nedostatky, kterých se jak v minulosti, tak i dnes dopouštějí, nebo mohou dopouštět ti, kteří se na výchově a vzdělávání dětí podílejí a snaží se poskytnout (navrhnout) určitý návod, ja by bylo možno se těchto nedostatků vyvarovat, či je alespoň zredukovat. V práci jsou hojně citovány nosné myšlenky předních odborníků z výše jmenovavých oborů, které zde slouží jako určité vodítko a potvrzení směru, kterým se autor práce vydal.
Edukace pacienta o výživě se stomií tlustého střeva před propuštěním do domácí péče v nemocnicích Jihočeského kraje Písek, České Budějovice, Tábor
ŠÍMOVÁ, Lucie
V současné době žije v České republice 10 {--} 11 tisíc kolostomiků, a jelikož počet těchto nemocných narůstá, je potřeba vytvoření systému komplexní ošetřovatelské péče o tyto pacienty stále aktuálnější. Založení stomie znamená pro pacienta hluboký zásah do osobního, pracovního i společenského života. Překonat nové problémy a úskalí pomáhá nemocným stomická sestra. Ta zároveň vede kompletní edukaci jak v péči o vývod samotný, tak o zvláštnostech výživy, na kterou je u kolostomiků kladen zvláštní důraz, jelikož dodržování jejích zásad vede ke zkvalitnění života těchto lidí. Cílem práce je zjistit míru informovanosti kolostomiků a sester o výživě a pitném režimu před propuštěním do domácí péče a zda sestry edukují kolostomiky, v nemocnicích Jihočeského kraje. Byly stanoveny 2 hypotézy: H1: Kolostomici mají dostatek informací o výživě a pitném režimu před propuštěním z nemocnice do domácí péče, H2: Sestry edukují kolostomiky o výživě a pitném režimu. Ke sběru dat ke splnění stanoveného cíle byla použita metoda dotazování, technikou dotazníků, které byly rozdány 40 pacientům s kolostomií a 60 sestrám chirurgických oddělení v Nemocnici Písek, a.s., v Nemocnici České Budějovice,a.s. a v Nemocnici Tábor,a.s., přičemž jejich návratnost byla překvapivě 100%. Dotazník pro pacienty se skládal z 20 otázek a dotazník pro sestry z 18 otázek. Cíl práce byl splněn, obě hypotézy byly potvrzeny. Výsledky naší práce budou poskytnuty vrchním sestrám chirurgických oddělení nemocnic, ve kterých šetření probíhalo a mohly by být použity jako příspěvek k odborným seminářům nejen pro stomické, ale i pro všechny chirurgické sestry, které s kolostomiky pracují.
Výchova (edukace) v přednemocniční neodkladné péči
AUGUSTA, Martin
Tato závěrečná práce se zabývá problematikou edukace pacientů v přednemocniční neodkladné péči. Jelikož je edukace nedílnou součástí zdravotnictví, je tedy nezbytné, aby byla zahrnuta i ve fázi, která jí předchází v podobě práce zdravotnických záchranářů. Teoretická část závěrečné práce se zabývá pedagogikou, jako základem vzdělávání, edukací pacientů v přednemocniční neodkladné péči, autodiagnostikou a sebereflexí zdravotnických záchranářů jako základním článkem pro jejich další sebezdokonalování v edukaci. Důležitou součástí teoretické části je i komunikace, zvláště pak užití komunikace jako prostředku k navázání kontaktu, který je nezbytný k důvěře mezi pacientem a zdravotnickým záchranářem, ale také zásad komunikace s pacienty se specifickými potřebami, jako například s poruchami sluchu, zraku aj. Do závěru teoretické části je zahrnuta etická problematika přednemocniční neodkladné péče. V praktické části jsou prezentovány výsledky získané pomocí kvantitativního výzkumu sestaveného ze dvou výzkumných souborů. Prvním výzkumným souborem byli zdravotničtí záchranáři z výjezdových stanovišť Tábor a České Budějovice, druhým výzkumným souborem byli pacienti ošetření zdravotnickou záchrannou službou z těchto výjezdových stanovišť. Kvantitativní výzkum byl proveden pomocí dotazníků, které obsahovaly pro zdravotnické záchranáře 13 a pro pacienty 12 uzavřených otázek. Dotazy byly položeny tak, aby z nich bylo možno určit, zda zdravotničtí záchranáři edukují pacienty v přednemocniční neodkladné péči a zda je u nich užití edukace podmíněno výškou dosaženého vzdělání. Výzkumem bylo zjištěno, že zdravotničtí záchranáři s vysokoškolským vzděláním využívají edukaci v podstatně vyšší míře, něž zdravotničtí záchranáři s vyšším odborným a středoškolským vzděláním.
Ošetřovatelská problematika u klienta s pylovou alergií
DOLEŽEL, Jakub
Sezonní pylová alergie, tzv. polinóza, je nejrozšířenější alergické onemocnění, kterého v posledních letech, stejně jako jiných alergií, výrazně přibývá. V současnosti postihuje až pětinu populace. Může vzniknout kdykoliv v průběhu života, nejčastěji se ale vyskytuje mezi 15. a 25. rokem života. Téma bakalářské práce zní: Ošetřovatelská problematika u klientů s pylovou alergií. V této práci jsem zjistil, zda klienti znají režimová opatření u pylové alergie, úlohu sester v edukaci klienta s pylovou alergií, zda klienti projevují zájem o informace o pylové alergii a jaké zdroje informací o pylové alergii klienti využívají. Téma je zpracováno na základě odborné literatury a na základě kvantitativního výzkumu. Kvantitativní výzkum se skládá z dvou částí. Prvním výzkumným souborem byli klienti alergologických ambulancí léčící se s pylovou alergií. Metodou sběru dat bylo použito dotazování technikou dotazníku. Druhý výzkumný soubor tvořily sestry pracující v alergologických ambulancích. Metodou sběru dat bylo použito dotazování technikou strukturovaného rozvoru. První hypotéza, která tvrdí, že klienti neznají režimová opatření u pylové alergie, byla jak v dotazníkovém šetření, tak v strukturovaném rozhovoru vyvrácena. Druhá hypotéza, která uvádí, že sestry needukují klienty s pylovou alergií, byla jak v dotazníkovém šetření, tak v strukturovaném rozhovoru vyvrácena. Třetí hypotéza, která tvrdí, že klienti neprojevují zájem o informace k tématice pylové alergie, byla jak v dotazníkovém šetření, tak v strukturovaném rozhovoru vyvrácena. Čtvrtá hypotéza, která uvádí, že nejčastějším zdrojem získávání informací o pylové alergii pro klienty jsou informační letáky, byla potvrzena v dotazníkovém šetření. V práci bylo citováno z 22 zdrojů tuzemské i zahraniční literatury věnující se tématice nejen pylové alergie.
Psoriáza jako stigma
SLÁDKOVÁ, Tereza
K vypracování mé diplomové práce jsem si zvolila téma: {\clqq}Psoriáza jako stigma``. Vzhledem k tomu, že v současné době se veřejnost zajímá o řadu onemocnění, ráda bych, aby i tomuto stigmatizovanému onemocnění byla věnována větší pozornost. Zaměření práce na stigmatizaci mě velmi zaujalo, jelikož vím od klientů s lupénkou, že v určitých oblastech opravdu pociťují řadu problémů. Má práce je zaměřena na dva celky a to teoretickou a empirickou část. První část teoretické práce se zabývá problematikou lupénky, jejími formami, spouštěcími mechanismy, projevy a způsoby léčby tohoto onemocnění. Druhá část teoretické části se zabývá stigmatem, vysvětlením pojmu stigma, jak se staví společnost k psoriatikům, jaké mají postavení v rodině, v zaměstnání apod. V empirické části bylo mým cílem zjistit, zda u lidí s lupénkou dochází ke stigmatizaci a v jakých oblastech života vnímají psoriatici svou nemoc jako stigma. Zda cítí omezení v partnerských, pracovních vztazích a v aktivitách volného času. Při kvantitativním výzkumném šetření byla použita technika sběru dat - dotazník. Dotazník byl určen klientům s psoriázou, kteří byli získáni především pomocí přímého kontaktu ze serveru www.lupenka.cz, dále příbuzní, známí a klienti Nemocnice a.s České Budějovice. Celkem bylo rozdáno 94 dotazníků. Dotazník se skládal z 34 otázek, které se vztahují k hypotézám. Největší omezení, uvedli klienti s psoriázou, v rámci aktivit volného času. V empirické části mě potěšilo, že všeobecná sestra a lékař mají velkou zásluhu v informovanosti psoriatiků o jejich onemocnění a pomáhají jim vyrovnat se s tímto onemocněním. Největší problém vidím v neinformovanosti veřejnosti o lupénce. Toto zjištění vede k zamyšlení nad zlepšením informovanosti veřejnosti o tomto onemocnění. Jako návrh řešení tohoto problému navrhuji větší informovat veřejnosti, v rámci které by se lidé měli možnost dozvědět více informací o lupénce nejen od lékařů a sester, ale i od samotných pacientů, kteří jsou tímto onemocněním postiženi. Výsledky z výzkumného šetření mohou dále sloužit jako podkladový materiál při dalším výzkumu této problematiky.
Problémy sexuality body image u onkologických onemocnění
WODECKÁ, Miroslava
Abstrakt Předkládaná bakalářská práce má název Sexualita a body image u onkologicky nemocných. Péče o onkologicky nemocné je multidisciplinární nejen z hlediska medicínského a ošetřovatelského, ale také z hlediska společenského. Teprve nedávno se odborná komunita v oblasti zdraví zaměřila na psychosociální potřeby onkologických pacientů a také jejich rodin. Sexualita a body image provází člověka celý život a závažné onemocnění může mít negativní dopad na uvědomování si sebe sama nebo naše prožívání. V teoretické části je specifikováno onkologické onemocnění a jeho léčba, negativní dopad a vliv léčby na organismus a také psychický stav klienta. Jsou zde zahrnuty základní ošetřovatelské intervence, strategie řešení otázek sexuality a onkologicky nemocných a nezastupitelná edukační role sestry. V závěru teoretické části je věnována pozornost psychosociálním intervencím aplikovaných u onkologicky nemocných. Vlastní práce si klade za cíl zjistit připravenost sester provádět edukaci pacientů v oblasti sexuality a body image. K tomu cíli byly stanoveny dvě pracovní hypotézy. V první hypotéze jsme předpokládaly, že sestry nejsou dostatečně připravené provádět edukační činnost u pacientů s onkologickým onemocněním v oblasti sexuality a v druhé hypotéze, že hlavní překážkou zanedbávání edukace pacientů v dané oblasti je komunikační bariéra u zdravotnických pracovníků. Dalším cílem práce bylo zmapovat míru ovlivnění vnímání vlastního těla a sexuality v důsledku léčby a zjistit, zda onkologicky nemocní lidé mají dostatek informací o dopadu onemocnění a jeho léčby na jejich sexualitu a body image. Pro tento cíl byly stanoveny 3 výzkumné otázky. První výzkumná otázka se vztahovala ke vzniku pocitu zhoršené sebeúcty v důsledku nemoci. Druhá otázka se věnovala snížení sexuální přitažlivosti pacienta s onkologickým onemocněním a třetí otázka byla směřována na informovanost důsledků léčby v oblasti sexuality klienta. Na základě provedeného výzkumu byla potvrzena hypotéza H1: Sestry nejsou připraveny provádět edukaci u pacientů s onkologickými onemocněními v oblasti sexuality. H2 byla vyvrácena. Výsledky výzkumu ukázaly, že hlavní překážkou pro zanedbávání edukace pacientů dotýkající se oblasti sexuality není komunikace, ale neetičnost vůči nemocným klientům. Na základě stanovených výzkumných otázek byly vyvozeny další hypotézy H3, H4 a H5. H3: Důsledky léčby onkologických onemocnění vedou u pacientů k pocitu zhoršení sebeúcty, H4: Důsledky léčby onkologických onemocnění vedou k pocitu snížené sexuální přitažlivosti a H5: Pacientům s onkologickým onemocněním chybí informace o důsledcích léčby v oblasti sexuality. Klienti nejvíce postrádají informace jak komunikovat s partnerem o komplikacích. Výzkum byl proveden u zdravotníků pracujících na onkologických odděleních, gynekologickém oddělení a chirurgickém oddělení FN Plzeň a u klientů s onkologickým onemocněním. Pro získání potřebných informací u zdravotníků byla použita technika sběru dat dotazník. U pacientů byl použit kvalitativní výzkum, sběr dat byl realizován nestandardizovaným rozhovorem v domácím prostředí respondentů.
Role sestry edukátorky na infekčním oddělení
PŘITASILOVÁ, Vladimíra
Jedna z velmi důležitých kompetencí sester je edukační činnost. Tento výzkum se zabývá edukační činností sester na infekčním oddělení. Jak sestry edukační činnost vykonávají, jakými způsoby se tato činnost provádí a jaké problémy brání sestrám ve výkonu edukační činnosti. Zároveň zkoumá informovanost klientů a jejich názory na informace předávané sestrami. Cílem práce bylo zjistit realizaci edukačního procesu na infekčním oddělení. Zjistit informovanost klientů o péči o své zdraví na infekčním oddělením. Zjistit připravenost sestry k výkonu edukační činnosti. Pro naplnění tohoto cíle a potvrzení hypotéz byl využit kvantitativní výzkum pomocí metody dotazníkového šetření. Byly sestaveny dva dotazníky: první pro příjemce edukační činnosti {--} pacienty/klienty a druhý pro poskytovatele edukační činnosti {--} sestry. Tohoto dotazníkového šetření se zúčastnilo celkem 177 respondentů, z toho 96 pacientů/klientů a 81 sester. Data byla zpracována popisnou statistikou pomocí grafů. Výzkumné šetření probíhalo v pěti nemocnicích. Byly vysloveny tři hypotézy. Sestry na infekčním oddělení realizují edukační činnost. Klienti infekčního oddělení jsou informováni o péči o své zdraví. Všeobecná sestra infekčního oddělení má dovednosti k výkonu edukační role. Všechny tři hypotézy byly realizací a analýzou výzkumného šetření potvrzeny. Z analýzy dat vyplývá důležitost edukační činnosti sester. Pozitivním zjištěním je poznání, že sestry infekčního oddělení realizují edukační proces, cítí potřebu dále se vzdělávat v oblasti edukace a komunikace, mají zájem uplatňovat svoje kompetence i ve specifických oblastech práce s HIV pozitivními klienty a s klienty s chronickými infekčními hepatitidami. Z výzkumu je patrné, že cílů, které byly stanoveny, bylo dosaženo. Problematice je nutné se nadále věnovat, neboť v edukačním procesu se vyskytly problémy, které brání sestrám v provádění edukační činnosti. Jedná se o nedostatečné prostorové, časové a materiální podmínky, které lze navrženými organizačními a personálními opatřeními řešit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 590 záznamů.   začátekpředchozí559 - 568dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.