Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 592 záznamů.  začátekpředchozí558 - 567dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza systému řízení lidských zdrojů ve vybraném podniku
HUSINECKÁ, Lenka
Svou diplomovou práci jsem zpracovala na dvě části. V první části jsem se zabývala základními pojmy jako motivace, ovlivňováním, adaptace, vedení, řízení lidských zdrojů, hodnocení. V druhé části diplové práce je popsána situace společnosti BRVZ s.r.o. Jako prostředek jsem zvolila zaměstnanecký dotazník.
Přechod dítěte do ZŠ a možné problémy
JÁNSKÁ, Gabriela
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vstupu dítěte do školy a možnými problémy. Teoretická část je zaměřena na dítě zahajující školní docházku z pohledu vývojové psychologie, pozornost je věnována také školní zralosti a školní připravenosti. V praktické části, na základě výzkumné sondy, jsou pojmenovány ty momenty, které mohou sehrát negativní roli v adaptaci dítěte na školu.
Adaptace dětí při vstupu do MŠ v souvislosti s typem jejich citové vazby
ŠKROBÁKOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zaměřuje na adaptaci dětí při vstupu do mateřské školy v souvislosti s typem jejich citové vazby. V teoretické části jsem definovala pojmy jako jsou adaptace, citová vazba, socializace a výchova. V praktické části jsem shrnula výsledky svého pozorování, které jsem prováděla u sedmi nově příchozích dětí. Doplňující informace jsem získala z rozhovorů s rodiči, s kolegyněmi a samotnými dětmi. Zaměřila jsem se na jejich adaptaci, popsala jsem její průběh vzhledem k dané citové vazbě. Cílem této práce bylo zjistit, jak děti zvládají vstup do mateřské školy v souvislosti s jejich citovou vazbou, jaké chování je charakteristické pro daný typ citové vazby a jaký vliv má na samotný proces adaptace.
Socializace dětí v mateřské škole
SMÍŠKOVÁ, Regina
Bakalářská práce se zabývá socializací předškolního dítěte v mateřské škole. Klíčovou roli při výchově dětí hraje rodina jako primární sociální skupina, na tuto primární socializaci pak navazuje socializace sekundární, v podobě společenských institucí a organizací. Teoretická část je věnována socializaci obecně, dále pak popisuje průběh socializace dítěte v rodině, mateřské škole a mateřském centru. Praktická část je zaměřena na význam mateřského centra při následné socializaci dítěte v prostředí mateřské školy. Vlastní výzkum je založen na dvou metodách a to na dotazníkovém šetření a pozorování. Dotazníkové šetření mapuje adaptaci dětí při nástupu do mateřské školy a pohled rodičů na význam mateřského centra. Výzkum pozorování vymezil případné rozdíly při socializaci v prostředí mateřské školy, a to u dětí, které docházely do mateřského centra a dětí, které mateřské centrum nenavštěvovaly.
Úloha dětské sestry v zajištění plnění rolí u rodiny dítěte s diagnostikovaným diabetem mellitem v modelu C. Roy.
ROKOSOVÁ, Lenka
Diplomová práce se týká úlohy sestry v zajištění plnění rolí dítěte s diagnostikovaným diabetem mellitem. Zpracovává tedy téma týkající se problematiky adaptace dítěte a jeho rodiny na chronické onemocnění a pomoci dětské sestry při této adaptaci prostřednictvím ošetřovatelského modelu Calisty Royové.
Adaptační proces klientů v Domově pro seniory G - centra Tábor
PĚCHOTOVÁ, Blanka
Cílem této práce je odhalit postoj člověka k překonávání obtíží a zmapovat problémy,které s sebou zařazení do domova pro seniory přináší.V práci byl použit kvalitativní výzkum.Základní technikou byl standardizovaný rozhovor s uzavřenými a polozavřenými otázkami s respondenty a technika polostandardizovaného rozhovoru se sociálními pracovníky. Výsledky výzkumu ukázaly, že senioři spojují nástup do sociálního zařízení s očekáváním pomoci při zvládání obtížných situací v životě.Vzhledem k tomu, že ubývají jejich kompetence, hledají především bezpečí, společnost, poskytnutí péče a pocit jistoty jejich dostupnosti.
Multikulturní výchova v mateřské škole
VOLFOVÁ, Ludmila
Práce se zabývá multikulturní problematikou v současné mateřské škole. Teoretická část pojednává o multikulturní výchově a jejich specifičnostech, o postavení multikulturní výchovy ve školní legislativě, rasových předsudcích a jejich předcházení, o multikulturní komunikaci a problémech spojené s adaptací dítěte cizí národnosti do běžné třídy mateřské školy. Obsahem praktické části je výzkumné šetření pomocí dotazníkové metody, které zjišťovalo vzájemné soužití dítěte cizí národnosti s českými dětmi z pohledu obou zúčastněných. Výsledky jsou zohledněny v projektu multikulturní výchovy pro mateřskou školu. Součástí je i připojený videozáznam s ukázkou realizace projektu.
Potřeba sestry školitelky ve zdravotnických zařízeních pro nově nastupující sestry
ZDRAŽILOVÁ, Petra
Potřeba sestry školitelky ve zdravotnických zařízeních pro nově nastupující sestry Sestry nastupující do zaměstnání procházejí obdobím zaškolování, které je nazýváno adaptačním procesem. V tomto, zejména pro absolventky nesnadném období, se může vyskytnout řada adaptačních problémů, kterým je nově nastupující sestra vystavena. Snahou pracoviště by mělo být připravit absolventkám co nejlepší podmínky k zapracování a umožnit jim tak po ukončení studia snazší přechod do praktického života, neboť období adaptace může do budoucna významně ovlivnit další profesní růst absolventa. Kvalitním vedením adaptačního procesu můžeme ovlivnit také fluktuaci sester, která bývá v prvním roce po nástupu do zaměstnání nejvyšší. Smyslem adaptace je přizpůsobení se nově nastupujícího zaměstnance sociálnímu prostředí a podmínkám činnosti daného pracoviště. Adaptační proces má tedy pracovní a sociální rovinu. Každé nově nastupující sestře by měla být při nástupu na pracoviště přidělena školitelka, která jí poskytne v tomto období systematickou podporu a bude pro ni prvním kontaktním partnerem v profesních otázkách a problémech, které se mohou vyskytnout. Sestra školitelka zabývající se zaškolováním nově nastupujících sester musí splňovat určité předpoklady k této činnosti. Kromě teoretických znalostí a praktických zkušeností by měla získat základní znalosti z oblasti pedagogiky, didaktiky, psychologie a komunikace a mohla tak efektivně plnit svoji roli. Školitelka by měla především plnit funkci mentorky, být nově nastupující sestře poradkyní a průvodkyní v období adaptace, podílet se na její výchově a vzdělávání a přispět tak k jejímu profesnímu, sociálnímu i osobnímu růstu. Hlavním cílem této práce bylo zmapovat skutečný stav zaškolování nově nastupujících sester ve zdravotnických zařízeních. Dalším úkolem bylo zjistit, zda sestra v adaptačním procesu potřebuje být vedena zkušenou sestrou školitelkou a zda sestra školitelka usnadňuje adaptační proces nově nastupujících sester. Formulovány byly tyto hypotézy: H1: Zkušených a vzdělaných sester školitelek pro zaškolování nově nastupujících sester je nedostatek. H2: Každá nově nastupující sestra potřebuje mít k dispozici vyškolenou a zkušenou sestru školitelku. H3: Vedení sestrou školitelkou přispívá k lepší adaptaci nově nastupujících sester. Cíl práce byl splněn a všechny stanovené hypotézy potvrzeny. Téměř každá nově nastupující sestra se v období adaptace potýká s nějakým problémem, proto je nutné, aby měla vždy k dispozici někoho, kdo jí podá pomocnou ruku a na koho se bude moci obrátit. Zaškolování nových zaměstnanců je jednou z nejnáročnějších činností, a proto by mělo být této problematice věnováno více času, prostoru a pozornosti.
Aktivizační možnosti u klientů Domova pro seniory na Táborsku
MICÁKOVÁ, Vladimíra
V bakalářské práci je rozpracováno téma {\clqq}Aktivizační možnosti u klientů Domova pro seniory na Táborsku``. V současné době nám demografické výzkumy ukazují nárůst počtu starých osob, v souvislosti s tím se zvyšuje i počet seniorů ubytovaných v domovech pro seniory. Je potřeba neustále zvyšovat kvalitu poskytovaných služeb v těchto zařízeních, aby klienti mohli i ve vysokém věku využívat volný čas v souladu se svými zájmy, dle svých možností se maximálně rozvíjet a nepostrádat pocit smysluplnosti. Jednou z možností jak toho alespoň částečně dosáhnout, je individuální přístup personálu a především vhodně zvolené aktivizační programy, které budou zvyšovat kvalitu života klientů. Cílem práce bylo zmapovat aktivizační možnosti ve vybraných zařízeních na Táborsku, konkrétně v Domově pro seniory Tep, Veselí nad Lužnicí a Senior domě v Soběslavi. Pro vyhodnocení výsledků práce bylo využito kvalitativního výzkumu. Jako první metodu jsem zvolila SWOT analýzu, která popisuje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby aktivizačních programů v daných zařízeních. Dílčím cílem bylo provést porovnání nabízených aktivit z hlediska zájmu a spokojenosti klientů. Pro porovnání nabízených aktivit byla využita technika polořízených rozhovorů s klienty a pracovníky. Náhodným výběrem bylo osloveno 20 klientů a 5 pracovníků z každého zařízení. Z dokončeného výzkumu se domnívám, že cíle bakalářské práce {\clqq}Aktivizační možnosti u klientů Domova pro seniory na Táborsku`` byly splněny. Výzkum ukázal, že vhodná volba aktivizačního programu vycházející z individuálních potřeb a přání klienta vede k pocitu spokojenosti a smysluplnosti jeho života. Zároveň dochází ke zlepšení fyzického i psychického stavu klienta. Bakalářskou práci bude možno využít k prohloubení informovanosti a přehledu o poskytovaných aktivizačních programech v těchto pobytových zařízeních pro seniory. Může být využita i jako zpětná vazba pro personál daných zařízení v oblasti zájmu a spokojenosti klientů s nabízenými aktivitami.
SOCIÁLNÍ ASPEKTY, KTERÉ OVLIVŇUJÍ ADAPTACI SENIORŮ V DOMOVĚ PRO SENIORY
JAVORSKÁ, Jana
Ve své práci jsem se zabývala schopností adaptace seniorů na domov pro seniory. Výzkum probíhal v Domově pro seniory v Újezdci u Klatov, jeho zřizovatelem je Město Klatovy. V tomto domově jsem pracovala jako pracovnice sociální péče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 592 záznamů.   začátekpředchozí558 - 567dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.