Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 599 záznamů.  začátekpředchozí558 - 567dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dotace územním rozpočtům v ČR po roce 1993. Teoretická a empirická analýza.
DRNKOVÁ, Martina
Cílem diplomové práce bylo zhodnotit roli, strukturu a vývoj dotací v systému financování obcí České republiky po roce 1993. Zjistit jak se promítla do systému financování obcí reforma veřejné správy, a zda napomohla ke zvýšení finanční soběstačnosti. Analýza vývoje dotací byla provedena, porovnáním vývoje celkové výše dotací a vlastních příjmů ve vztahu k celkovým příjmům v letech 1994 {--} 2007. Dále bylo k dosažení požadovaného cíle využito analýzy struktury dotací a analýzy průměrné velikosti dotací na jednotku v období 2001 - 2007. Práce se zaměřovala především na obce Jihočeského kraje. Z celkového počtu 622 obcí byl vybrán reprezentativní vzorek 179 obcí, na kterém byla analýza provedena. Do analýzy byly rovněž zahrnuty všechny obce v ČR s počtem obyvatel nad 40 001. Celkový počet obcí v reprezentativním vzorku činil 203. Obce byly rozděleny podle počtu obyvatel do osmi velikostních kategorií. Reforma veřejné samosprávy zapříčinila, že do rozpočtů obcí začaly plynout příjmy ze sdílených a svěřených daní, což přispělo k vyšší finanční a rozhodovací soběstačnosti obcí. Dotace představují, i přes reformu veřejné správy, stále svým objemem poměrně výrazný podíl zdrojů územních rozpočtů. Analýzou bylo odhaleno, že nenárokové dotace, stejně tak jako nárokové dotace rostou, s růstem počtu obyvatel. Zároveň zde byla zjištěna i značná variabilita v dotačních příjmech mezi obcemi v jednotlivých velikostních kategoriích. Variabilita naopak klesala s růstem počtu obyvatel.
Místní poplatky a jejich postavení v rozpočtových příjmech obcí
BADOŠKOVÁ, Věra
Cílem mé bakalářské práce bylo porovnat a zhodnotit, jak mnou vybrané obce využívají možnost zavedení výběru místních poplatků. Teoretická část obsahuje základní informace o jednotlivých druzích místních poplatků, o jejich účelu, právní úpravě, správě a výběru. Praktická část porovnává výběr místních poplatků mezi jednotlivými, obcemi, jejich přínos do obecních rozpočtů a také zhodnocení efektivnosti výběru.
Hospodaření obce s rozpočtovými prostředky
VOZKOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá hospodařením územně samosprávného celku s rozpočtovými prostředky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části popisuje územní samosprávu jako základní územně samosprávný celek, její rozdělení, postavení a funkci. Dále popisuje rozpočtové určení daní v České republice, které zásadním způsobem ovlivňuje příjmy obcí a měst. Tento zákon o rozpočtovém určení daní prošel v r. 2008 důležitou novelou. A v neposlední řadě se zabývá rozpočtem obce, jeho strukturou, sestavováním, schvalováním návrhu rozpočtu a následnou kontrolou. V praktické části je analyzován rozpočet konkrétní obce, její příjmy a výdaje.
Analýza municipálního rozpočtu obce
KORYTÁROVÁ, Hana
Práce je zaměřena na na otázky týkající se majetku obce, rozpočtu obce, rozpočtového procesu, rozpočtové skladby, především druhy příjmů a výdajů rozpočtu. V práci je věnován prostor převážně rozpočtu obce Přídolí, konkrétním příjmům a výdajům obce;z jakých oblastí obec získává prostředky pro financování svých potřeb a do jakých oblastí tyto prostředky investuje, zda stačí její příjmy na pokrytí výdajů nebo zda hospodaří s deficitem.
Spolupráce obcí při zabezpečování místních veřejných statků
DUŠÁKOVÁ, Alena
Práce se zabývá spoluprací obcí při zabezpečování místních veřejných statků. Hlavním cílem je zhodnotit stav a vývoj spolupráce obcí v Jihočeském kraji. Práce je rozdělena do tří částí. Úvodní část se zabývá teoretickými poznatky o veřejných statcích a možnostmi spolupráce, které mají obce k jejich zabezpečování. Druhá část uvádí nejdůležitější zdroje a hlediska zkoumání, které bylo provedeno ve třetí části. Ta se již zabývá stavem spolupráce obcí na území Jihočeského kraje z hlediska právní formy a roku počátku spolupráce. Nejobvyklejším způsobem spolupráce jsou dobrovolné svazky obcí. Pro jejich bližší zkoumání byly vybrány svazky z okresu České Budějovice a Jindřichův Hradec. Dále je zachycen stav a vývoj jejich příjmů a výdajů, včetně účelů, na které byly vynaloženy. Je patrný velký význam dotací na investiční činnost těchto svazků. Výsledky, kterých se podařilo touto spoluprací dosáhnout, mají pozitivní vliv na další rozvoj obcí.
Analýza zabezpečování veřejných služeb na municipální úrovni
FATRDLOVÁ, Marie
Diplomová práce se zabývá analýzou zabezpečování veřejných služeb na municipální úrovni. Tato práce je zpracována na základě poznatků zjišťovaných v 10 obcích, z nichž 7 obcí se nachází v Jihočeském kraji a 3 obce v kraji Vysočina. Jelikož zákony nestanovují striktně jednu variantu zabezpečování služeb, mohou se obce rozhodnout, jaké varianty je pro ně nejvhodnější. Informace byly zjišťovány v časovém horizontu od roku 2001 do roku 2006. Předmětem samotné analýzy bylo 5 vybraných služeb. Jednalo se o služby: Sběr a odvoz komunálního odpadu, údržba veřejné zeleně, údržba místních komunikací, údržba veřejného osvětlení a pohřebnictví.Výsledkem práce je nalezení odpovědí, jakými způsoby vybrané obce zajišťují sledované služby a zda existují možnosti jak zvýšit efektivnost, s jakou jsou služby zabezpečovány.
Problematika DPH u obce
TYEMNYÁKOVÁ, Jana
Hlavním cílem této diplomové práce je zhodnotit dopady DPH na hospodaření obce. Určit, kdy je pro obec vhodné stát se plátcem DPH a jak plátcovství ovlivňuje příjmy, jaké jsou práva a povinnosti. Na základě analýzy je posuzována obec X, která se dobrovolně registrovala k DPH dne 1.7.2004 a obec Y, která se stala plátcem teprve od 1.1.2009. Dle zjištěných informací byly u obce X finanční výhody z registrace k DPH velmi úzce spojeny s finančními investicemi, které byly realizovány díky přijatým dotacím a investicím do majetku. V porovnání s obcí X obec Y realizovala méně investic, u kterých by si daň na vstupu mohla uplatnit. Z toho vyplývá, že obci Y by se nevyplatilo stát se dobrovolným plátcem. Očekávaný finanční dopad by byl neutrální. V současnosti lze konstatovat, že nejvyšší finanční výhody v rámci DPH pro obce plynou z investic do obnovy, opravy či vybudování vodovodů a kanalizací, za podmínky, že jej obec provozuje nebo pronajímá plátci DPH.
ČASOVÁ DOSTUPNOST STŘEDISEK VEŘEJNÉ SPRÁVY V KRAJI VYSOČINA VEŘEJNOU HROMADNOU DOPRAVOU
BENEŠ, Vlastimil
Tato diplomová práce se zabývá analýzou časové dostupnosti středisek veřejné správy v kraji Vysočina. Časová dostupnost středisek je sledována na základě veřejné hromadné dopravy zahrnující autobusovou a železniční dopravu. Úvodní kapitoly se věnují cílům práce a přehledu publikované literatury. V kapitole "metodika zpracování" jsou popsány metody výběru střediska a základní dva dopravněgeografické pojmy - dopravní dostupnost a dopravní obslužnost. Následující kapitola se věnuje postavení a významu dopravy v prostoru a hodnocení současného stavu dopravy ve světě a zejména pak v České republice. Následující kapitola se zabývá vybranými dopravněgeografickými charakteristikami kraje Vysočina. Poslední kapitola obsahuje hodnocení časové dostupnosti vybraných středisek z příslušných obcí kraje Vysočina.
Základní souvislost mezi způsobem vedení účetnictví a zpracováním rozpočtu na příkladu vybrané neziskové organizace
ČECHUROVÁ, Petra
Tématem této diplomové práce je {\clqq}Základní souvislost mezi způsobem vedení účetnictví a zpracováním rozpočtu na příkladu vybrané neziskové organizace``.Cílem diplomové práce je zdůraznit souvislost mezi sestavováním a kontrolou rozpočtu a způsobem vedení účetnictví. Nejprve je zpracována teoretická část práce, kde je charakterizován obecný způsob vedení účetnictví, základní charakteristika způsobu zpracování rozpočtu, analýza vybraných údajů v rámci účetnictví potřebných pro zpracování rozpočtu. Druhou částí je část praktická, ve které je popsána vybraná nezisková organizace včetně charakteristiky způsobu vedení účetnictví, dokumentace zpracovaných rozpočtů a návrh metodiky na zpracování rozpočtu. Souvislost mezi rozpočty a účetnictvím existuje. Sestavení rozpočtu úzce souvisí s informacemi získanými v účetnictví. Při sestavování struktury rozpočtu vychází organizace z účtového rozvrhu. Záleží na tom, kdo rozpočet sestavuje, každý územně samosprávný celek má svého zaměstnance, který se tímto zabývá a stanoví si úpravu vzhledu podle svého subjektivního uvážení a podle přehlednosti informací pro uživatele. Rozpočet vychází z účetnictví a upravuje se o rozpočtové změny. Využití možnosti vedení pouze jediného bankovního účtu, kterým je účet 231 {--} Základní běžný účet, se zdá být nejekonomičtější v souvislosti s objemem majetku, rozpočtu, četností operací, členitostí činností apod.
Dotace poskytované obcím ze státního rozpočtu v České republice
ZDYCHYNCOVÁ, Barbora
Cílem mojí diplomové práce je s pomocí teoretických poznatků vymezit finanční vztahy státního rozpočtu k rozpočtům obcí, klasifikovat jednotlivé dotace, charakterizovat důvody jejich poskytování, podmínky jejich získání a použití a vyúčtování těchto dotací. Zejména jsem se zaměřila na analýzu ekonomických účinků poskytování dotací v rámci České republiky. Dále se v mojí diplomové práci zabývám vývojem dotací v jednotlivých stanovených letech a to z hlediska jejich objemu, konstrukce a podílu na rozpočtových příjmech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 599 záznamů.   začátekpředchozí558 - 567dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.