Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí52 - 61další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobní pohled dítěte na výchovu která probíhala mimo vlastní rodinu.
ŠVECOVÁ, Valentyna
Abstrakt Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá rozborem veřejně dostupné monografie, která byla vybrána cíleně. Jde o autobiografický příběh dívky, která vyrůstala v ústavní péči od svých čtyř let. Práce je koncipována jako systematicky uspořádaný soubor informací. Skládá se z teoretické a empirické části. V teoretické části je probrána problematika týkající se osobnosti dítěte, jeho vývoje, základních potřeb včetně vlivu rodiny na dítě. Dále popisuje systém náhradní péče o dítě s důrazem na psychosociální aspekty dítěte vyrůstajícího mimo vlastní rodinu. Empirická část představuje samotný výzkum. Cílem práce bylo zjistit, jaká je osobní zkušenost a pohled dítěte na výchovu, která probíhala mimo vlastní rodinu. Hlavní výzkumná otázka zněla: Jak ovlivnila život dítěte výchova, která probíhala mimo vlastní rodinu? Tato poměrně široká výzkumná otázka byla dále rozložena do několika specifických otázek: 1. Jaký vliv na život dítěte vyrůstajícího mimo vlastní rodinu měl vztah dítěte k rodičům? 2. Jaký vliv na život dítěte vyrůstajícího mimo vlastní rodinu měl vztah dítěte se sourozenci? 3. Jaký vliv na život dítěte vyrůstajícího mimo vlastní rodinu měl vztah dítěte k vychovatelům a k dětskému domovu, ve kterém žije? Výzkum byl realizován jako kvalitativní šetření, a to na principu zakotvené teorie za použití rozboru monografie jako techniky sběru dat, přičemž byla využita intenzivní metoda studia jednotlivého případu s důrazem na utříděný celkový pohled, včetně základních charakteristik jak osobnosti jedince, jeho vývoje, významných zážitků a postojů, tak i jeho vztahů k rodičům, sourozencům a širšímu sociálnímu prostředí. Zjišťování osobní zkušenosti a pohledu dítěte na výchovu, která probíhala mimo vlastní rodinu, bylo provedeno pomoci kvalitativního výzkumu s použitím techniky zakotvené teorie. Data byla převedena do hermeneutické matice programu ATLAS.ti a vyhodnocena pomocí třístupňového kódování. Metodologický postup analýzy vycházel z induktivních postupů dle techniky zakotvené teorie. V prvním kroku získaná data byla redukována na informace vztahující se k výzkumu, následně pomocí otevřeného kódování byly vytvořeny konkrétní kódy. Z těchto kódů byly vytvořeny jednotlivé kategorie. V kapitolách využíváme grafické výstupy, vytvořené v rámci kódování v analytickém softwaru ATLAS.ti. Výsledky byly popsány, rozebrány a zpracovány. Výzkumným šetřením jsme dospěli k závěru, že osobní pohled dítěte na výchovu mimo vlastní rodinu je kladný. Diplomová práce by mohla být přínosem pro dětské domovy a diagnostické ústavy. Výsledky výzkumu by mohly sloužit k lepšímu porozumění stavu dětí v ústavní či náhradní rodinné péči ze strany personálu či pěstounů a rovněž pro samotné osoby, vyrůstající a vychovávané mimo vlastní rodinu. Práce by též mohla být určitým stimulem pro provedení rozsáhlejšího výzkumného šetření, které by se zabývalo ověřováním vzniklých hypotéz.
Komparace nahlížení na lidská práva u dětí žijících v rodině a mimo ni v Jihočeském kraji
ZAHRÁDKOVÁ, Kamila
Diplomová práce se zabývá problematikou komparace nahlížení na lidská práva u dětí žijících v rodině a mimo ni. V teoretické části se nejprve zaměřuje na základní fakta týkající se lidských práv a práv dětí. Následně se podrobněji věnuje tématu dospívání, konkrétněji pak pubescenci. Práce popisuje změny z hlediska vývojové psychologie v oblastech, které období dospívání zásadně ovlivňuje. Dále se práce zabývá tématem rodiny, popisuje její funkce, současné podoby a výchovné styly a metody v rodině používané. V závěru teoretické části se práce zaměřuje na ústavní výchovu. Popisuje její historický vývoj, zařízení ústavní výchovy, konkrétně dětské domovy a věnuje se rizikům, která pobyt v ústavní výchově může přinášet. V praktické části se práce zabývá výzkumem, který proběhl pomocí dotazníků, které zkoumají právní povědomí u dětí ve věku 10 15 let. V závěru prezentuje zjištěné výsledky, které jsou vyhodnoceny a graficky zpracovány.
Sociální práce s klienty dětského domova
DÁVIDOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá sociální prací s klienty dětského domova. Cílem je podat ucelený přehled činností, které v dětském domově vykonává sociální pracovník. Práce obsahuje kapitoly, které se nezbytně váží k sociální práci v DD. Jedná se především o sociálního pracovníka, klienta, vykonávané činnosti a vše dokreslují zpracované kazuistiky, které propojují teoretické poznatky s praxí. V závěru práce jsou nastíněné zjištěné skutečnosti a nedostatky ve výkonu sociální práce v dětském domově.
Analýza potřebnosti sociální služby dům na půl cesty v regionu České Budějovice
MÜGLOVÁ, Petra
Analýza potřebnosti sociální služby dům na půl cesty v regionu České Budějovice?. Službu Dům na půl cesty využívají klienti od 18 do 26 let, kteří odcházejí z dětských domovů, výchovných ústavů, z výkonu trestu odnětí svobody nebo ochranné léčby a v rámci své práci jsem se zaměřila na klienty z dětských domovů. Cílem mé bakalářské práce je provedení monitoringu a následné prognózy vývoje sociální služby dům na půl cesty v regionu České Budějovice. Práce je členěna na dvě části. Část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou popsány možnosti náhradní rodinné a ústavní péče. Dále představuje rodinu, která je nezbytnou součástí vývoje osobnosti každého jedince a její vliv na budoucí život člověka. Také je zde popsán dům na půl cesty a služby poskytované uživatelům. Konkrétně jsou tam popsány Dům na půl cesty v Českých Budějovicích a v Českém Krumlově. V praktické části jsou vymezeny cíle práce a je zde popsán vlastní výzkum, včetně diskutování zjištěných výsledků s poznatky jiných autorů, které uvádí teoretická část. Vlastní výzkum byl proveden kvantitativně metodou dotazování-technikou rozhovoru s respondenty z dětských domovů a také metodou analýzy dokumentů-technikou sekundární analýzy dat a obsahové analýzy. Rozhovory byly provedeny ve třech dětských domovech. Jednalo se o Dětský domov Žíchovec, Dětský domov Boršov nad Vltavou a Dětský domov Horní Planá. Rozhovory všech dotazovaných byly zpracovány a následně shrnuty v závěrečné diskuzi. Výstupem výzkumného šetření je zjištění, že uživatelé Dětských domovů v regionu České Budějovice vnímají potřebnost sociální služby Dům na půl cesty jako potřebnou. Práce poslouží ke zmapování potřebnosti sociální služby dům na půl cesty v regionu České Budějovice a ke zjištění informovanosti o nabídce této služby. Dále práce poslouží ke zjištění zdrojů informovanosti o službě. Výsledky by mohly být použity ke zlepšení situace v oblasti sociálních služeb v regionu.
Pohled dětí z Dětského domova se školou Měcholupy na pobyt v tomto typu zařízení
ČÍŽKOVÁ, Monika
Cílem bakalářské práce je ukázat a objasnit funkci či účel dětského domova se školou, a zjistit pohled dětí na pobyt v tomto typu zařízení. Teoretická část popisuje druhy zařízení pro výkon ústavní výchovy, ústavní výchovu a s ní spojenou legislativu a také jaké jsou důvody pro umístění dětí do uvedených zařízení. Charakterizuje osobnost klienta a zaměstnance v tomto typu zařízení, volnočasové aktivity dětí, negativní vliv ústavní výchovy a jak probíhá ukončení pobytu v dětském domově se školou. Dětské domovy se školou mají z předchozích dob velmi špatnou pověst. Ve společnosti kolují různé mýty a málokdo si pod tímto pojmem vybaví něco pěkného. V praktické části se na základě rozhovorů snažím zjistit jaký je skutečně pohled dětí, které jsou umístěny v dětském domově se školou Měcholupy, na pobyt v tomto typu zařízení
Komparace volnočasových aktivit v zařízeních pro děti s nařízenou ústavní výchovou
KOŘÁNOVÁ, Jarmila
Práce se zabývá volnočasovými aktivitami dětí v zařízení pro děti s nařízenou ústavní výchovou. Teoretická část charakterizuje volný čas, funkci a poslání zájmového vzdělávání. Dále popisuje zásady a metody vhodné pro výchovu a vzdělávání ve volném čase, vysvětluje termín ústavní výchova a uvádí rozdíly ve výchovné práci mezi dětským domovem a dětským domovem se školou. Cílem je analýza nabídky zájmových činností a vyuţívání volného času dětí ve věku 11 ? 17 let v zařízení pro ústavní výchovu a následná komparace trávení volného času dětí mezi dvěmi vybranými zařízeními.
ŽIVOT MLADÝCH DOSPĚLÝCH PO ODCHODU Z DĚTSKÉHO DOMOVA
ČEGANOVÁ STEJSKALOVÁ, Radka
Bakalářská práce je věnována problematice odchodu mladých dospělých z dětského domova. Mladí lidé se po ukončení ústavní výchovy často ocitají v nelehké životní situaci, kterou nejsou mnohdy připraveni řešit. Cílem bakalářské práce je analýza života mladých lidí po odchodu z dětského domova. V této souvislosti přináší bakalářská práce pohled na danou problematiku. Mladí lidé často odcházejí z ústavní výchovy bez zajištění bydlení a zaměstnání a chtějí se co nejdříve osamostatnit. Na rozdíl od svých vrstevníků, kteří vyrůstali v rodinách, se nemají kam vrátit, pokud se jim pokus o osamostatnění nepovede. Bakalářská práce se skládá z části teoretické, která je věnována problematice socializace, jejímu vymezení, cílům, mechanismům a významu rodiny v tomto procesu. Jsou vymezena specifika socializace v dětských domovech v kontextu dítěte, které zde vyrůstá a rizik, která jsou s ústavní výchovou spojena. Dále je vymezeno období odchodu jedince z dětského domova a možnosti a perspektivy těchto mladých lidí ze strany podpory sociálního systému. Styčnou kapitolou mezi částí teoretickou a praktickou je kapitola věnovaná organizaci Rozmarýna, o.p.s., jejím cílům, východiskům a konkrétním programům. Praktická část je směrována na mladé lidi těsně před odchodem z dětského domova a na ty, kteří již domov opustili. Bakalářská práce mi umožnila získat pohled na problematiku mladých dospělých odcházejících z dětského domova a zjištění s jakými problémy se setkávají, jak je řeší a jaké jsou příčiny těchto problémů.
Právní aspekty ústavní výchovy v dětském domově
BADÁŇOVÁ, Petra
Bakalářská práce poskytuje aktuální souhrn informací v oblasti aspektů ústavní výchovy ve světle veřejné kritiky a připravovaných legislativních změn, a jejich možné přijetí v praxi. Šest na sebe navazujících kapitol této práce analyzuje současný systém náhradní péče, jak charakteristikou výkonů s ním úzce spojených, tak i působností všech složek v systému ústavní výchovy, přičemž je následná pozornost v souvislosti se zmíněnými body zaměřena na rozbor kritických aspektů a s tím spojenou možnou nápravu v podobě transformace tohoto systému, která právě ústí v přepracování stávající právní úpravy. Výzkumná část práce prostřednictvím kvantitativního výzkumu reflektuje skutečnost, že dětské domovy vítají přijetí navrhované novely zák. č. 109/2002 Sb., ačkoliv nejsou ještě v mnoha bodech schopna přizpůsobit svoji činnost v souladu s těmito připravovanými legislativními změnami, a to zejména v bodech vyžadujících součinnost při výkonech multidisciplinárního charakteru a materiální podporu státu.
Ústavní výchova jako faktor využívání volného času
KAISERŠOTOVÁ, Marie
Práce se zabývá využíváním volného času v souvislosti s ústavní výchovou a dopady, které tato výchova přináší, kdy hlavní zřetel je kladen na formování vztahu jedince k volnému času v kontextu rodiny a zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy. Obšírněji je pojednáno o rodinném prostředí, jako přirozeném prostředí výchovy, které může významně podmínit vztah jedince k volnočasovým aktivitám. V závěru práce jsou zmíněny problémy, se kterými se mladí lide po odchodu z ústavního zařízení potýkají, a jež se odráží i v jejich nakládání s volným časem.
Ke vstupu do života u dětí z dětských domovů
PETRÁŠKOVÁ, Aneta
Práce se zabývá připraveností na odchod u dětí z dětských domovů, životem dětí v dětských domovech a jeho nevýhodami oproti životu v běžné rodině. Teoretická část charakterizuje rodinu, její funkce a poruchy, ústavní výchovu v České republice, život dětí v dětském domově z psychologického, sociálního a právního hlediska. Zabývá se odchodem dětí z dětského domova a obtížemi mladých lidí, kteří opouštějí ústavní výchovu. Praktická část je orientována na názory pracovníků dětských domovů a mladých lidí, kteří budou DD opouštět.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí52 - 61další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.