Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volnočasový výtvarný projekt s mezioborovým přesahem do prosociální výchovy
MATLACHOVÁ, Petra
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část popisuje historii ústavní výchovy a charakteristiku Dětského domova Senožaty dle vnitřního řádu této organizace. Dále se zabývá popsáním projektu a výtvarného projektu. Tato část práce čerpá z odborné literatury a využívá teoretických poznatků o této problematice. V praktické části se věnujeme samotnému výtvarnému projektu. Projekt směřuje do prosociální sféry. Byl zaměřen na stmelení dětí a jejich výtvarný projev
Vnímání a použití barev ve výtvarném projevu dětí mladšího školního věku
ZAJÍCOVÁ, Barbora
Diplomová práce je zaměřena na problematiku barev a jejich vnímání dětmi mladšího školního věku. V teoretické části je na barvy nahlíženo z pohledu fyziky, optiky i fyziologie. Teorie barvy se částečně dotýká i historie a kultury, obsáhleji pak psychologických významů barev. Následují poznatky z vývoje používání barev ve výtvarném projevu dětí a poznatky z dosavadních výzkumů preferencí barev. Výzkum práce se zaměřuje na preference barev dětí mladšího školního věku a jejich rozdíly ve vztahu k věku a k pohlaví.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí staršího školního věku v PVČ s využitím mezioborových přesahů (ekologická výchova)
BŘEZINOVÁ, Marie
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část popisuje a blíže rozvádí pojmy tvořivost, tvořivá osobnost, starší školní věk, pedagogika volného času a pedagogika zážitku, zabývá se též okolnostmi pedagogického procesu, rozebírá pojem umění a jeho místo v lidském životě, úkoly a poslání výtvarné, estetické a ekologické výchovy při rozvoji tvořivosti dospívající mládeže. Tato část práce čerpá z odborné literatury a využívá teoretických poznatků o této problematice. V praktické části dochází k aplikaci těchto poznatků při práci s konkrétní skupinou dětí staršího školního věku a k využití teoretického základu i dosud získaných zkušeností při přípravě a realizaci tvořivé aktivity, jež má směřovat k obnovení vztahu k přírodě a rozvoji sociálních dovedností.
Preference barev u dětí předškolního věku
JINDROVÁ, Michaela
Tato práce se zabývá tím, jaké barvy předškolní děti spontánně volí pro svůj výtvarný projev. V teoretické části je charakterizován rozvoj výtvarných dovedností v průběhu předškolního věku a základní významy barev (zejména z pohledu psychologického, ale též v jiných kontextech). Výzkumná studie popisuje, jaké barvy děti spontánně nejčastěji volí ve věku cca 3 až 4 let pro své výtvarné projevy. Cílem práce je mimo jiné postihnout, zda lze vysledovat u dětí tohoto věku inklinaci k volbě určité barvě (či barev).
Vnímání výtvarného umění ve volném čase dětí a mládeže
MLS, Pavel
Cílem diplomové práce bylo analyzovat vnímání dětí a mládeže ve vztahu k výtvarnému umění. V první kapitole teoretické části jsem se zaměřil na vysvětlení fenoménů, tj. výtvarné umění, estetika, kultura, kýč a vztah člověka k výše uvedeným hodnotám. V následujících kapitolách se zabývám problematikou a vymezení pojmu a významu volného času i možnosti zprostředkování výtvarného umění dětem a mládeži. Teoretickou část věnuji možnostem konfrontace dětí a mládeže s výtvarným uměním skrze různé kulturní instituce. Tuto část práce zakončuji základním dělením zájmových organizací ve volném čase. Praktická část se věnuje výtvarnému projektu ,,Kdo zná Piaristické náměstí``, {\clq}qRozhovor`` a {\clq}qObjekty v přírodě``. Cílem projektu je výtvarně vyjádřit subjektivní prožitky vyvolané vizuální percepcí konkrétního díla. Projekt je zaměřen na věkovou skupinu dětí a mládeže od 8 do 24 let. Chtěl jsem prostřednictvím projektů konfrontovat jak jednotlivé složky výtvarných oborů (malířství, sochařství a architektura) tak i vybraná slohová období (gotika, baroko a moderna). Najít způsob, jak zprostředkovat výtvarné umění formou zábavnou, naučnou i esteticky hodnotnou. Závěr diplomové práce shrnuje poznatky a postřehy z průběhu jednotlivých výtvarných kroužků, projektů.
Dětská tvořivost
HYBRANTOVÁ, Jana
Kresba, malba i modelování patří mezi typické projevy a způsoby vyjadřování dítěte. Pomocí výtvarného projevu dítěte lze pozorovat příležitost emocionálního, intelektuálního, fyzického, perceptivního, estetického, sociálního a kreativního růstu. Předmětem mého zkoumání je v této práci kreativita {--} tvořivost. Práce pojednává o otázkách psychologie tvořivosti a výkladu základních pojmů této vědní disciplíny. Na tento blok je navázáno charakteristikou jednotlivých stádií dětské výtvarné tvorby a charakteristikou vývojových stádií tvořivých činností v dětství. V závěru práce jsou uvedeny různé výtvarné techniky pro rozvoj tvořivosti dítěte využité v arteterapeutickém procesu s dětmi, které při volnočasových aktivitách navštěvují výtvarné hodiny. Je zachycen začátek a průběh arteterapeutického působení a charakterizován výtvarný projev vybraných dětí z otevřené skupiny.Kresba, malba i modelování patří mezi typické projevy a způsoby vyjadřování dítěte. Pomocí výtvarného projevu dítěte lze pozorovat příležitost emocionálního, intelektuálního, fyzického, perceptivního, estetického, sociálního a kreativního růstu. Předmětem mého zkoumání je v této práci kreativita {--} tvořivost. Práce pojednává o otázkách psychologie tvořivosti a výkladu základních pojmů této vědní disciplíny. Na tento blok je navázáno charakteristikou jednotlivých stádií dětské výtvarné tvorby a charakteristikou vývojových stádií tvořivých činností v dětství. V závěru práce jsou uvedeny různé výtvarné techniky pro rozvoj tvořivosti dítěte využité v arteterapeutickém procesu s dětmi, které při volnočasových aktivitách navštěvují výtvarné hodiny. Je zachycen začátek a průběh arteterapeutického působení a charakterizován výtvarný projev vybraných dětí z otevřené skupiny.
Metafora ženských emocí
SCHULZOVÁ, Martina
Část teoretická bude věnována nejprve emocím obecně. Sledováno bude i postavení ženy ve společnosti z hlediska fylogenetického, způsob jejího emočního prožívání a možnosti vyjádření jejích agresivních pocitů v tomto vývoji. Zvláštní důraz bude kladen na agresi a její podobu v psychosomatice a ve výtvarném projevu. Zmíněn bude i význam mateřské role u ženy - její absence v barevné symbolice. V části praktické bude nejprve představen vlastní ateliér kreativních činností a posléze se budu zabývat otázkami: - Proč chtějí některé současné ženy malovat? - Jaké ženy chtějí malovat? - Proč tyto ženy malují právě u mne? - Proč a jaká témata či techniku si tyto ženy vybírají? Praktickou část budou doprovázet kasuistiky žen a barevné přílohy související s agresí ve výtvarném podobenství. V závěru práce bude pojednáno o uplatnění arteterapie v ateliéru, spočívajícím na bázi dobrovolné zájmové kreativní činnosti.
Výtvarný projev předškolního dítěte s ADHD
TRONEČKOVÁ, Dagmar
Bakalářská práce s názvem "Výtvarný projev předškolního dítěte s ADHD" se zaměřuje na vývoj výtvarného vyobrazování dítěte s ADHD. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je popsán syndrrom ADHD, jeho příčiny, projevy a výchovné vedení. Práce se také zabývá výtvarným projevem dětí, vývojem kresby postavy a typickými rysy v kresbě dětí s ADHD. Praktická část obsahuje kazuistickou studii dítěte s ADHD. Je zaměřena na sledování výtvarného zobrazování dítěte v průběhu téměř jednoho roku, na jeho posuny a typické znaky ADHD v jeho kresbě.
Vývoj výtvarného zobrazování v předškolním věku (kazuistická studie)
KEJDOVÁ, Martina
Bakalářská práce je zaměřena na vývoj výtvarného projevu dětí v předškolním věku, konkrétně vývojový posun ve výtvarném zobrazování v průběhu jednoho roku. Teoretická část popisuje předškolní období, rozvoj dítěte v rámci jednotlivých vývojových oblastí, zejména v rámci výtvarného zobrazování. Praktická část obsahuje kazuistiky dvou dětí, které jsou zaměřeny především na výtvarné zobrazování a jeho vývoj, doplněné jsou obrazovou částí obsahující výtvarné práce vybrané ze spontánní tvorby a práce tvořené na dané téma.
Některé charakteristiky kresby romských dětí
BUŘIČOVÁ, Jana
Diplomová práce je zaměřena na specifika výtvarného projevu romských dětí v kontextu sociálně psychologických charakteristik romského etnika. V teoretické části je charakterizováno romské etnikum a z dostupných pramenů jsou naznačeny některé rysy vizuálního zobrazování romských dětí. Dále pojednává o dětském výtvarném projevu a jeho vývojových stádiích. Ve výzkumné části jsou na základě vzorku obrázků od romských dětí mladšího školního věku naznačeny některé zvláštnosti typické pro jejich vizuální zobrazování. Předběžné hypotézy se potvrdily. Výtvarný projev romských dětí je ovlivněn jejich psychologickou charakteristikou i sociálním zázemím. Prokázaly se některé zvláštnosti jejich výtvarného projevu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.