Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cenzura v umění
VLÁSKOVÁ, Zita
Práce se zabývá fenoménem cenzury v umění. Zaměřuje se na její definici, charakteristiku, stručnou historii a vliv na umění. Pojednává převážně o cenzuře v Čechách a hlavně v literatuře.
Podnikatelský záměr
Voráček, Jakub ; Korvas, Jiří (oponent) ; Sládková, Jitka (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o podnikatelském záměru. Vyhledává podnikatelské příležitosti na trhu s uměleckými díly. Zabývá se založením společnosti, vyhledáváním mladých umělců a prezentováním jejich produktů a služeb zákazníkům s cílem dlouhodobé prosperity podnikatelského subjektu.
Od pokladů pozemských k pokladům duchovním Edukační program v předmětu Život a umění pro žáky II. stupně církevní základní školy: Gotická, renesanční a barokní architektura a umění na příkladech památek Městské památkové rezervace Tábor
PROKOPOVÁ, Monika
Diplomová práce je ve své teoretické části vedena snahou popsat teoretický základ, metodická východiska a cíle výchovně vzdělávacího procesu v předmětu Život a umění. Tento předmět má žákům II. stupně církevní základní školy předat základní kulturní přehled o středověké, renesanční a barokní architektuře a umění. Práce definuje pojmy animace, kulturní animace a enkulturace, zážitkové pedagogiky, tvořivého vyučování a artefiletiky a nastiňuje možnosti jejich využití ve vzdělávacím procesu. Práce se rovněž zabývá teorií percepce umění a její návazností na pedagogickou praxi. Zmiňuje termín genius loci jako jeden z elementů poznávání architektonického objektu a místa, kde se nachází. V praktické části diplomová práce představuje jednotlivé architektonické objekty na území Městské památkové rezervace Tábor a v blízkém okolí. Uvádí kulturní, historické, vlastivědné a teologické souvislosti epoch a míst, které jsou předmětem edukačního programu. V návaznosti na ně představuje příklady didaktických metod, využitelných ve výuce v předmětu Život a umění.
Estetika Campu
NOVOTNÁ, Pavlína
Tato práce se zabývá problematikou fenoménu camp a jeho projevy v západní moderní kultuře. Cílem práce je identifikovat signifikantní vlastnosti typické pro camp jakožto estetický postoj a pro camp jakožto objekt. Zkoumán je vztah campu a kýče, především je poukázáno na podobnosti těchto dvou fenoménu, stejně tak na jejich odlišnosti. Dále je zkoumán vztah campu k vysokému a nízkému umění či dandysmu. Výchozím textem pro tuto práci je esej Poznámky k fenoménu camp Susan Sontagové.
Křesťanské výtvarné umění při práci ve výtvarném kroužku
KLADIVOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá možnostmi práce ve výtvarném kroužku pro děti mladšího školního věku, s cílem poznávat umění a rozvíjet vnímavost k umění v souladu s cíli Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Na základě křesťanského výtvarného umění je nabídnuto poznávat umění v kontextu historickém, uměleckém i etickém. Kromě vysvětlení základních pojmů, které jsou důležité pro práci s uměleckými díly ve výtvarném kroužku, je popsán vývoj křesťanského výtvarného umění od počátků křesťanství přes středověk, renesanci až po současnost v kontextu určitého období. Dále je uvedena charakteristika dítěte mladšího školního věku a charakteristika vlastní činnosti kroužku s vymezením jeho hlavních cílů. Zdůrazněny jsou následující cíle výtvarného kroužku: rozvoj vnímavosti k umění, uchopení námětu díla a práce s ním, praktické důsledky vlastní práce s uměleckým dílem - např. různé činnosti s náměty uměleckých děl.
Thomas Stearns Eliot a Nová kritika
VOŠTOVÁ, Žaneta
Náplní mé bakalářské práce je teorie umělecké kritiky T. S. Eliota. Eliot byl a dodnes je jednou z nejvýznamnějších postav anglické literární kritiky a troufla bych si říci, že nejen anglické, ale také evropské literární kritiky. Zaměřím se především na hlavní otázky jeho kritické teorie a pokusím se ukázat, jak na tyto otázky Eliot odpovídá. Cílem mé práce je tedy nastínit základní Eliotovy kritické myšlenky a porovnat je s myšlenkami představitelů tzv. Nové kritiky, neboť Eliot je považován za inspirační zdroj tohoto literárního hnutí. A právě na základě této komparace chci nastínit, v čem mohli noví kritici z Eliota čerpat, a v čem se naopak od něj liší.
Zahrada jako estetický objekt (a jako umělecké dílo?)
ŠPAKOVÁ, Eliška
Tato práce se bude věnovat problematice vnímání okrasných zahrad tak, jak je pojednána v díle současného filozofa Davida E. Coopera a filozofky Mary Millerové. Představí otázku zahrady jako specifického estetického objektu, jenž je odlišný od přírodního estetického objektu na jedné straně, i od uměleckého díla na straně druhé. Práce si rovněž položí otázku, z jakých důvodů nejsou již zahrady kladeny do oblasti umění, popř. zda a za jakých podmínek lze v současnosti o zahradách jako uměleckých dílech uvažovat. V závěrečné kapitole autorka práce na základě předchozích částí předloží svou úvahu o vzniku českých zahrad v japonském stylu. Tato část pracuje s charakteristikami japonských zahrad a porovnává je s evropským pojetím zahrady.
Krádeže uměleckých děl před rokem 1989 a po roce 1989 na území ČR
TILP, Miroslav
Problematika krádeží uměleckých děl před rokem 1989 a po roce 1989 na území ČR. Opatření státu zaměřených na ochranu památek a popis preventivní činnosti státních orgánů a církve. Součinnost Interpolu a Europolu s Policií ČR v souvislosti s krádežemi uměleckých děl. Hlavním cílem práce je porovnání problematiky krádeží uměleckých děl ve dvou odlišných časových obdobích a stanovení příčin obrovského nárůstu krádeží uměleckých děl po roce 1989 na území ČR.
Úloha estetického prožitku v estetice Romana Ingardena a Stephena Coburna Peppera
RADOSTOVÁ, Kristýna
Cílem této práce je analýza a porovnání koncepcí estetického prožitku dvou významných osobností estetiky 20. století, Romana Ingardena a Stephena Coburna Peppera. Na pozadí tohoto rozboru vyvstanou důležité otázky, na které se tato práce ve světle výše zmíněných koncepcí pokusí odpovědět. Jakou roli hraje v estetickém prožitku hmotné dílo a do jaké míry je zapojen vnímající subjekt? Co je objektem kritického hodnocení a na jakém základě posuzujeme estetické hodnoty?
Problematika uměleckého díla a jeho hodnoty
ROLKOVÁ, Lenka
Tématem bakalářské práce je problematika ontologického statutu uměleckého díla. K tomuto tématu je přistoupeno na základě přezkoumání vztahu mezi artefaktem a estetickým objektem. Druhou vrstvou práce pak je sledování problematiky estetické a umělecké hodnoty a určení jejich vztahu k artefaktu, respektive k estetickému objektu. Základním teoretickým materiálem je estetické dílo Romana Ingardena a Jana Mukařovského.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.