Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí51 - 56  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lidové obyčeje a jejich využití v hudebních činnostech v mateřské škole
Stejskalová, Kateřina ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití lidových obyčejů v hudebních činnostech v mateřské škole a jejich vlivem na rozvoj hudebních schopností. Přináší přehled lidových svátků v průběhu roku. Práce prozkoumává využití lidových zvyků v hudebních činnostech v mateřské škole a na základě tohoto průzkumu jsou vytvořeny náměty řešení jak uplatnit lidové zvyky v hudebních činnostech.
Rozvoj hudebního vnímání u dětí předškolního věku
PIROŽKOVÁ, Lenka
Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se dělí na tři hlavní kapitoly. První kapitola nás seznamuje s rozvojem hudebních schopností v mateřské škole. Druhá kapitola se zabývá vývojem dítěte po stránce psychické, motorické a významem rodiny pro hudební vývoj dítěte. Poslední třetí kapitola je věnována dítěti předškolního věku, hudební výchově v mateřské škole a součástí je také seznámení s nabídkou hudebních činností. V praktické části jsem vypracovala návrh činností, které jsem zrealizovala s předškolními dětmi v mateřské škole.
Lidová píseň v mateřské škole
MAŠTÁLKOVÁ, Michaela
V teoretické části bakalářské práce se věnuji hudebním činnostem v mateřské škole a vztahu dítěte k hudbě. Podrobněji se zabývám zpěvem. Charakterizuji písně lidové, umělé, a jelikož se můj výzkum konal v oblasti Chodska a jeho okolí, zmiňuji znaky písní chodských. V úvodu praktické části krátce podotýkám Chodsko. Tento kraj je známý především dodržováním tradic, zpíváním chodských písní, tancováním a oblékáním krojů. Díky dotazníkům jsem se dověděla, zda se již děti tohoto věku setkávají v mateřských školách s písní chodskou a jestli jsou vybaveny předměty, které podněcují vztah k tomuto krásnému kraji. Zmiňuji, jaký repertoár písní volí učitelky ke zpívání a jaké k tomu mají důvody. Cílem práce je zjistit a ověřit, zda lidová píseň v lokalitě Chodska a jeho blízkého okolí upadá, či nikoliv. Součástí praktické části je videonahrávka, která odpovídá na jednu z mých klíčových otázek.
Specifika hudebních činností v mateřských školách
ŠVENGROVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zabývá hudebními činnostmi v mateřských školách. Teoretickou část, která seznámí čtenáře s hudbou, Rámcovým vzdělávacím programem a metodikou hudebních činnostmi v mateřských školách, jsem doplnila konkrétními příklady hudebních činností a her, které se dají do mateřské školy zařadit. Cílem bakalářské práce je porovnat hudební činnosti v českých mateřských školách s hudebními činnostmi v rakouských mateřských školách. Pro výzkum jsem zvolila dotazníkové šetření. Dotazníky byly rozeslány do českých a rakouských mateřských škol. Výsledky jsem pro porovnání doplnila svými poznatky z praxe v českých a rakouských mateřských školách.
Rozvoj hudebních dovedností u předškolních dětí
KUČEROVÁ, Miroslava
Bakalářská práce se zabývá popsáním rozvoje hudebních dovedností u předškolních dětí. První kapitola se věnuje vymezení předškolního období a tělesným, rozumovým, emočním vývojem dítěte, dále jeho fantasií a hrou. Druhá kapitola se zaměřuje na vysvětlení pojmu hudební dovednost, na rozdíl mezi hudební dovedností a schopností, věnuje se činitelům, které ovlivňují hudební dovednosti. Třetí kapitola popisuje hudební činnosti dětí- zpěv, hudebně- pohybovou výchovu, instrumentální hru a poslech. Praktická část popisuje metodický postup při konkrétních hudebních činnostech s dětmi. Jedná se o tři lidové písničky: ?Holka modrooká?, ?Čížečku, čížečku? a ?Já do lesa nepojedu?.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí51 - 56  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.