Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aristotelovo pojetí přátelství v Etice Nikomachově
TISCHLEROVÁ, Monika
Práce se zabývá Aristotelovým pojetím přátelství. Okrajově je zařazeno pojetí Platónovo, právě jako základ pro teorii přátelství Aristotelovu. V první části je obsažena základní charakteristika přátel a jejich rozdělení. Později je do této antické koncepce zařazen i stát, který je vlastně tvořen přáteli. Druhá část práce pak zahrnuje pohled na možná řešení neshod, které se v přátelství vyskytují a jsou detailněji řešeny dílčí otázky v problematice přátelství.
Druhy lásky a jejich místo v sociální práci
PATEROVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá rozborem jednotlivých druhů lásky, naděje a odpuštění. Každý druh lásky je definován, jsou popsány jeho projevy a možné negativní dopady, jeho zneužití či špatného pochopení. Práce dále poukazuje na vhodnost nebo nevhodnost přítomnosti jednotlivých druhů lásky v sociální práci, s ohledem na funkčnost pracovního vztahu mezi sociálním pracovníkem a klientem. Pojmy naděje a odpuštění, kterým jsou věnovány poslední dvě kapitoly, jsou vysvětleny a popsány, jako dynamické procesy. Důraz je kladen na základní a zásadní postavení všech tří pojmů v oboru sociální práce i životě člověka vůbec.
Přátelství jako základ manželství podle Aristotela
BALI, Kateřina
Práce se zabývá přátelstvím a posléze manželstvím tak, jak jej pojímal Aristotelés. První kapitola se zaměřuje na výklad přátelství spolu se všemi náležitostmi, které s ním souvisí, druhá kapitola je pak věnována manželství, jež se opírá o výklad nerovného přátelství a jež je ukotveno v politickém konceptu státu. V celé práci je interpretován Aristotelův pohled na tyto dva fenomény a to zejména prostřednictvím primární a sekundární literatury.
Prameny pozitivního vztahu k druhým lidem
STAŇKOVÁ, Jana
Práce se zabývá jednotlivými prameny pozitivního vztahu člověka k druhým lidem, a to na základě převážně psychologických, ale i etických a filosofických východisek. Strukturu práce tvoří pět tématických okruhů. První čtyři okruhy zahrnují poznatky o smyslu a poslání lidské existence, pozitivním vztahu člověka k životu, k sobě samému a k druhým lidem; pokud člověk zaujímá láskyplný vztah k sobě samému, projikuje se tento vztah i do přívětivého a harmonického přístupu k jeho okolí. Takový člověk je přívětivý, přátelský a vychází dobře s druhými lidmi. Součástí jsou i úvahy o přátelství jako o kladném postoji k druhému člověku, který vyvolává radost, pocit sounáležitosti a chrání lidský život před upadnutím do temnoty a utrpení; vztah člověka k člověku představuje naději a oporu v nejistém lidském životě. Pátý okruh obsahuje ústřední myšlenky z {\clq}qkořenů`` pozitivního vztahu k druhým lidem a směřuje k přínosným závěrům na základě osobních náhledů a postojů.
Etické aspekty otcovství
ČECHOVÁ, Lenka
Práce se zabývá tématem otcovství z historického, sociologického, psychologického a etického pohledu. Význam otce ve výchově dítěte je vymezen jak z obecného hlediska, tak z hlediska konkrétních vývojových fází dítěte a jeho ženského a mužského pohlaví. Stěžejní část práce spočívá v charakteristice základních etických aspektů, které by měl otec uplatňovat při výchově dítěte. V závěrečném shrnutí práce je věnována pozornost problematice homosexuálních otců a dilematu, které je spojeno se svěřováním dětí do jejich výchovy.
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ (mladší školní věk)
PACALOVÁ, Adéla
Hlavním cílem diplomové práce je podpořit v dětech mladšího školního věku rozvoj přátelského přístupu k vrstevníkům, jehož nedílnou součástí je i podpora kladného přístupu k vlastní osobě a k životnímu prostředí. Teoretická část vymezuje základní pojmy a charakterizuje zvláštnosti mladšího školního věku s přihlédnutím k rozvoji dětské kresby a vlivu médií na osobnost dítěte. Dále pojednává o kultuře a vkusu, jenž jsou nedílnou součástí výchovy a zabývá se využitím umění v oblasti výchovy, přínosem výtvarné tvorby a jejími možnostmi v oblasti komunikace. Praktická část představuje výtvarný projekt {\clqq}Buďme přáteli``, který vychází z filmového zpracování knihy od C. S. Lewise Lev, čarodějnice a skříň (režie: Andrew Adamson USA, 2005). Má za cíl umožnit dětem zamyšlení nad přátelstvím a nahlédnutí do tajemství fungování tohoto vztahu. Projekt má dát dětem možnost vstoupit do děje příběhu, aktivně jej zpracovat a tím podpořit rozvoj jejich fantazie a kreativity. Závěr obsahuje reflexi, která je provedena prostřednictvím výtvarné tvorby.
Pojetí lásky v janovské literatuře
STROPEK, Ivan
Diplomová práce se zabývá pojetím lásky v janovské literatuře, zejména v Janově evangeliu a jeho listech. Statisticky zpracovává výskyty slov vyjadřujících lásku, které Jan používá. Poté se věnuje jednotlivým perikopám, ve kterých jsou tato slova použita. Hlouběji se zaměřuje na ta místa, kde je vystižen některý důležitý aspekt vnímání lásky.
Vývoj vztahu dítěte a dobrovolníka v Programu Pět P
NOHEJLOVÁ, Pavla
Problematika vztahu dítěte a dobrovolníka v programu Pět P je velmi citlivou oblastí. Dosud nebyl v České republice proveden výzkum, který by se zabýval vývojem vztahu dobrovolníka a dítěte. Práce zkoumá vývoj vztahu dítěte a dobrovolníka na základě mapování změn v osmi dimenzích vztahu dle teorie Hindeho (1988). V teoretické části se práce nejprve zabývá programem Pět P jako takovým, jeho stručnou historií, principy a přínosy. Dále je v teoretické části pojednáno o vztazích obecně a vztahu dítěte a dobrovolníka v programu Pět P a jeho vývoji. Cílem práce je zmapovat vývoj vztahu dítěte a dobrovolníka v programu Pět P na základě změn ve výše jmenovaných osmi dimenzích vztahu. V praktické části bylo použito metody dotazování, techniky strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami, metoda zúčastněného pozorování a analýzy dokumentů. Výzkumný soubor tvořilo 15 respondentů (5 dobrovolníků, 5 dětí, 5 zákonných zástupců dětí). Výzkum probíhal v regionálním centru programu Pět P ve městě Písek. Výsledky práce tvoří analýzy rozhovorů vedených s dobrovolníky, dětmi a zákonnými zástupci po prvních třech měsících a po deseti měsících vztahu, dále pozorování na třech společných akcích u každé dvojice, analýzy zápisů ze supervizí a zápisků ze schůzek. Z výsledků vyplynuly dvě hypotézy. První z nich zní: Vztah dítěte a dobrovolníka v programu Pět P se vyvíjí v osmi dimenzích dle teorie Hindeho (1988). Druhá hypotéza zní: Každý vztah dítěte a dobrovolníka v programu Pět P se vyvíjí jiným způsobem. Práce obsahuje také doporučení pro praxi zvláště začínajícím koordinátorům programu Pět P. Tato doporučení se týkají příkladů otázek, pomocí kterých je možné zjišťovat změny v jednotlivých dimenzích vztahu a lépe tak sledovat, jakým způsobem se vztah vyvíjí. Práce může být užitečná jak koordinátorům, kteří v programu Pět P začínají, tak i těm koordinátorům, kteří již mají dlouhodobější zkušenosti s prací s dvojicemi v programu.
Vztahy mezi dětmi středního školního věku
ŽÁKOVÁ, Klára
Ve své práci se věnuji vzájemným vztahům mezi dětmi středního školního věku. V první části popisuji dítě středního školního věku zvláště z hlediska jeho psychologického a morálního vývoje. V druhé kapitole pak nahlížím na základní dějiště jejich vztahů, na školní třídu. Školní třída je zde vykreslena jako představitelka malé sociální skupiny se všemi rolemi a pozicemi, které v ní projevují. Dále přibližuji jednotlivé metody, které budu využívat při výzkumu, především metody sociometrie. Závěrečná kapitola je věnována samotnému výzkumu. Vzájemné vztahy mezi dětmi jsou v tomto případě popisovány prostřednictvím jejich vlastní interpretace těchto vztahů.
Oikeion v dialogu Lysis
Thein, Karel
Rozbor závěrečné části Platónova dialogu Lysis a jeho hledání definice přátelství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.