Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Filosofie pro děti na I. stupni základní školy
VLASÁKOVÁ, Jana
Tato práce se zabývá možnostmi využití programu Filozofie pro děti k naplňování cílů průřezových témat na 1. stupni ZŠ. V teoretické části jsou shrnuty obecné cíle základního vzdělávání na základě současných kurikulárních dokumentů, dále jsou charakterizována průřezová témata Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a program Filozofie pro děti a popsána jejich vzájemná propojenost. V praktické části je popsáno sedm hodin uskutečněných v 5. ročníku ZŠ, v nichž byly využity metody Filozofie pro děti a tyto hodiny jsou rozebrány z filozofického hlediska i z hlediska zapojení průřezových témat. V reflexi praktické části je zhodnocen průběh těchto hodin a nastíněna možnost rozvíjení určitých dovedností v případě dlouhodobého používání programu.
Zkušenosti se zaváděním školních vzdělávacích programů
ZIMOVÁ, Šárka
V současné době probíhá v naší společnosti rozsáhlá transformace celého školského systému. Od září 2007 se zavádí do všech základních škol školní vzdělávací programy. Tato diplomová práce se zabývá shromážděním zkušeností základních škol s tvorbou školních vzdělávacích programů a prvními praktickými zkušenostmi s jejich realizací. První část této práce se věnuje historii reforem českého školství, vymezuje základní terminologii, rozebírá jednotlivé části RVP a popisuje tvorbu ŠVP. Další část se věnuje vlastnímu výzkumu, kde jsou metodou dotazníků porovnávány zkušenosti některých základních škol s tvorbou a realizací ŠVP. Výzkum je zaměřen především na problematické části samotné tvorby a realizaci.
Přístupy k "Osobnostní a sociální výchově" ve výuce na 1. stupni ZŠ.
DEBRECINOVÁ, Stanislava
Diplomová práce poukazuje na význam průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova. V teoretické části práce jsou vymezena průřezová témata, jak jsou obsažena v RVP ZV. Blíže je pak pozornost věnována na průřezové téma {\clqq}Osobnostní a sociální výchova (dále OSV)``. V praktické části jsou zpracovány poznatky z průzkumu, který byl realizován na vzorku škol, které mají již roční zkušenost s uvedením svých Školních vzdělávacích programů, respektive s promítnutím Osobnostní a sociální výchovy, zakotvené v programu, do vlastního systému vzdělávání.
Možnosti volnočasových aktivit při práci s průřezovými tématy na 1. stupni ZŠ
HEJCMANOVÁ, Radka
Diplomová práce se zabývá možnostmi volnočasových aktivit při práci s průřezovými tématy na 1. stupni základní školy. Cílem práce je zachycení zkušeností učitelů při začleňování průřezových témat a vytvoření pětidenního programu. Teoretická část práce vymezuje na základě odborné literatury pojem rámcový vzdělávací program a průřezová témata a charakterizuje volnočasové aktivity. Nastiňuje postupy, kterými jsou průřezová témata začleňována do školních vzdělávacích programů. Naznačuje vazby mezi průřezovými tématy a volnočasovými aktivitami, především s důrazem na možnosti, které volnočasové aktivity nabízejí při naplňování obsahu jednotlivých průřezových témat ve výuce. V praktické části je pomocí dotazníkové metody zmapována situace se začleňováním průřezových témat na základních školách. Těžištěm diplomové práce je příprava pětidenního programu volnočasových aktivit se zaměřením na Multikulturní výchovu.
Průřezová témata ve výuce na 2. stupni ZŠ
MACHARTOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá průřezovými tématy ve výuce na 2. stupni základních škol. V teoretické části práce jsou charakterizována průřezová témata, jak jsou obsažena v RVP ZV. Hlavní pozornost je pak věnována průřezovému tématu {\clqq}Multikulturní výchova``. V praktické části jsou zhodnoceny výpovědi pedagogů základních škol ohledně práce na ŠVP a rovněž při práci se samotnými PT. Diplomová práce obsahuje i návrh hodin s prvky projektové výuky při plnění průřezového tématu {\clqq}Multikulturní výchova``.
Volnočasové aktivity a jejich možnosti při práci s průřezovými tématy na 1. stupni ZŠ
ZACHOVALOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá volnočasovými aktivitami a jejich možnostmi při práci s průřezovými tématy na 1. stupni základní školy.Cílem práce je zjištění postojů učitelů při začleňování průřezových témat do výuky a vytvoření pětidenního programu. Teoretická část práce vymezuje na základě odborné literatury pojem volnočasové aktivity a charakterizuje průřezová témata. Naznačuje postupy začleňování průřezových témat do výuky a nastiňuje možnosti průniků průřezových témat s volnočasovými aktivitami. V praktické části je pomocí dotazníkové metody zjišťován postoj učitelů k začleňování průřezových témat do výuky na základních školách. Stěžejním místem diplomové práce je vytvoření pětidenního programu se zaměřením na environmentální výchovu.
Prevence sociálně patologických jevů v rámcových vzdělávacích programech pro základní vzdělávání
BIDLOVÁ, Jana
Vzhledem k přechodu českého školství na školní vzdělávací programy se změnil i způsob provádění primární prevence. Do výuky byla zavedena průřezová témata a žáci v průběhu povinné školní docházky plní dané klíčové kompetence. Cílem této práce bylo zhodnotit, zda školní vzdělávací programy podporují provádění primární prevence sociálně patologických jevů na základních školách. V praktické části byla využita výzkumná metoda kvantitativního výzkumu, technika dotazníku a nestandardizovaného rozhovoru. Využití pro praxi: Především materiál pro pedagogy, vypovídající o kvalitě školních vzdělávacích programů.
Zpracování příprav k průřezovému tématu environmentální výchova ve ŠVP na ZŠ (návrh metodické příručky pro učitele)
WEISSOVÁ, Marie
Téma práce je reakcí na současnou situaci ve školství, která nastala po schválení nového školského zákona v roce 2005. Objasňuje principy školské reformy a systém státních a školních kurikulárních dokumentů. Vysvětluje nové pojmy, hlavně klíčové kompetence a průřezová témata a jejich postavení ve školních vzdělávacích programech. Zaměřuje se na environmentální výchovu. Uvádí závěry výzkumu, který zjišťuje způsoby realizace tohoto průřezového tématu v praxi základních škol jihočeského regionu. Shrnuje zkušenosti pilotní školy i její součásti {--} centra ekologické výchovy. Předkládá pedagogům přehled dostupných zdrojů informací i praktické náměty pro jejich práci.
Výuka španělského jazyka a průřezová témata RVP ZV
MALENICKÁ, Jana
Cílem DP je nastínit způsob, jakým lze spojit výuku cizího jazyka, konkrétně španělštiny, s průřezovým tématem definovaným podle RVP ZV (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání). Autorka vychází z požadavků současné školní reformy, která zavádí tzv. průřezová témata, která mají být ošetřena různou formou v různých hodinách.
Závislosti a práce s daty v RVP ZV
SRBOVÁ, Lucie
Cílem diplomové práce je podrobné rozpracování tématu Závislosti a práce s daty z pohledu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Diplomová práce je zaměřena na analýzu toho, které matematické i nepředmětové kompetence se pěstují při probírání tohoto tématu, a hledání souvislostí s průřezovými tématy. Součástí diplomové práce je sbírka úloh pro jednotlivé ročníky prvního stupně a vyzkoušení typových úloh.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.