Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Logistické zabezpečení ve veřejné správě se zaměřením na ochranu obyvatelstva
KUBÁT, Robert
Žijeme v době, kdy lidstvo častěji ohrožují mimořádné události, které ovlivňují zdraví nebo životy každého z nás. K zamezení nebo překonání nebezpečných účinků těchto mimořádných událostí je ve společnosti vytvořen logistický systém, který tyto účinky eliminuje. Tato diplomová práce se zaměřila právě na tento systém, který je připraven svými nástroji a prostředky mimořádné události řešit. V České republice je zabezpečeno řešení těchto událostí pomocí veřejné správy, která poskytuje základní logistickou podporu. Základním článkem logistického řetězce je Hasičský záchranný sbor České republiky. Obyvatelé České republiky se v posledních letech několikrát mohli přesvědčit o potřebě logistického zabezpečení, ať už to bylo při ničivých povodních nebo tragických nehodách. Znalost postupů a praktických dovedností činnosti opatření ochrany obyvatelstva je jedním ze základních předpokladů její úspěšné realizace při vzniku a působení mimořádné události. Cílem práce bylo zjistit a vyhodnotit stav logistického zabezpečení v oblasti ochrany obyvatelstva ve veřejné správě se zaměřením na obce s rozšířenou působností na základě vedení řízených rozhovorů s pracovníky oddělení krizového řízení a mínění obyvatel daných obcí. Celý výzkum byl směřován tak, aby po provedení šetření pomocí řízených rozhovorů u orgánů veřejné zprávy a analýzy údajů získaných dotazníkovým šetřením od vybraných obyvatel byly získány informace o logistickém zabezpečení a informovanosti obyvatel jednotlivých měst. Zároveň tyto informace odrážejí celkový pohled na skutečný stav informovanosti těchto obyvatel ze strany městských úřadů. Obce s rozšířenou působností Týn nad Vltavou, Písek a Tábor zahrnují mnoho dalších obcí. Pokud by se práce měla věnovat podrobněji všem, byla by velmi rozsáhlá. Proto je zaměřena pouze na konkrétní města. Metodika práce spočívala ve shromažďování teoretických informací získaných zejména z odborné literatury, internetových stránek a platných zákonů. Aby bylo možné zjistit logistické zabezpečení daných měst a stav informovanosti jejich obyvatel, byly provedeny řízené rozhovory o 21 otázkách s pracovníky oddělení krizového řízení a dále byl vybraným obyvatelům osobně předáván dotazník, který se na tuto problematiku zaměřoval.
Česká inspekce životního prostředí a její úloha dle zákona o prevenci závažných havárií
DOBISOVÁ, Simona
Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP, inspekce) je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem životního prostředí, v jejímž čele stojí ředitel a je členěna na ředitelství, deset oblastních inspektorátů a dvě pobočky. Pro tuto diplomovou práci byl zvolen cíl přinést ucelený pohled na činnost ČIŽP dle zákona č. 59/2006 Sb., o prevenci závažných havárií v platném znění (déle zákon). Tuto činnost vykonává ve spolupráci s krajskými úřady a orgány integrované inspekce. Mezi hlavní činnost ČIŽP dle výše zmíněného zákona patří zpracování a projednání návrhu ročního plánu kontrol, organizace kontrol, zpracování výsledné zprávy o kontrole, kontrola dodržování ustanovení zákona provozovatelem a v případě zjištění neplnění těchto povinností oprávnění uložit nápravná opatření či pokutu. Zvolenou metodikou bylo zhodnocení současného stavu pomocí dostupných materiálů, zejména platné legislativy, výročních zpráv, interních předpisů ČIŽP a Ministerstva životního prostředí. Praktická část vychází z teoretických poznatků a dotazníkového šetření provedeného mezi odborníky ČIŽP zabývajících se touto problematikou. Dotazník byl rozdělen na dvě samostatné části. První část je zaměřena na zjištění názorů odborníků. Další část je tvořena testem znalostí odborníků. Oblast platné legislativy byla zaměřena na její komplexnost, rozdělení kompetencí mezi orgány integrované inspekce a krajské úřady, nastavení četnosti kontrol a výši pokut. Z dostupných výsledků je patrná spokojenost s komplexností legislativy, avšak bylo upozorněno na občasnou duplicitu kompetencí jednotlivých orgánů integrované inspekce a krajských úřadů. Nastavení periodicity kontrol a zákonem dané rozmezí výše pokut bylo hodnoceno velice kladně. Další zkoumanou oblastí byla spolupráce s ostatními orgány integrované inspekce a krajskými úřady při společných kontrolách. Oblast byla hodnocena všemi oslovenými odborníky ČIŽP jako naprosto bezproblémová. Další hodnocenou otázkou byla spolupráce s odvolacím orgánem, tedy s Ministerstvem životního prostředí. V této oblasti panuje nespokojenost, a to z důvodu rušení či snižování pokut odvolacím orgánem. Rušení pokut bývá z důvodu procesního pochybení při provádění kontrol či nejednotnost ve výkladu platné legislativy. Oblast personálního zajištění této problematiky byla vyhodnocena jako dostačující s poznámkou, že vzhledem ke snižování počtu pracovníků v rámci úsporných opatření by hrozil podstav. Pokud jde o zařazení inspektorů pod odbor ochrany vod, byla stanovena dvě možná řešení, a to ponechání současného stavu nebo zařazení této problematiky pod odbor odpadového hospodářství, kde je v současné době zařazena i problematika integrované prevence. Poslední sledovanou oblastí je školení nových inspektorů a vzdělávání všech současných. Oblast školení nových inspektorů byla hodnocena jako nedostačující, a to zejména v praktické části. Proto jediným možným řešením je upravit metodický pokyn pro školení nových zaměstnanců tak, aby obsahoval více praktické přípravy. Dalším bodem v této oblasti bylo vzdělávání současným inspektorů. Dále bylo navrženo zavést pravidelné přeškolování inspektorů, a to přibližně jednou za dva roky a vždy při změně legislativy. Poslední zkoumanou oblastí bylo zhodnocení znalostí odborníků na prevenci závažných havárií. Test obsahoval 15 otázek a zúčastnilo se jej deset odborníků. Průměr chyb byl zhruba jedna chyba na odborníka. Tento výsledek lze považovat za velmi dobrý a lze konstatovat, že znalosti jsou na velmi dobré úrovni. Závěrem je nutné dodat, že ČIŽP působí ve zkoumané oblasti jako orgán prevence a tudíž je její kontrolní činnost v této oblasti nepostradatelnou součástí boje při předcházení vzniku závažným havárií.
Reforma veřejné správy po roce 1989
ŠICNEROVÁ, Barbora
Bakalářská práce na téma: Reforma veřejné správy po roce 1989 představuje základní shrnutí uvedené problematiky za účelem pochopení komplexnosti daného tématu. Těm, kteří se o danou problematiku více zajímají, by měla tato práce pomoci utřídit si důležité momenty spojené s reformou veřejné správy v České republice, pochopit jednotlivé rysy reformy a principy veřejné správy a současně i fungování veřejné správy na území Čech, Moravy a Slezska, které je výsledkem této správní reformy. První dvě kapitoly se věnují obecnému popisu systému veřejné správy a reformy veřejné správy. Následující třetí kapitola se zabývá vývojem veřejné správy od vzniku Československé republiky v roce 1918 do roku 1989, kdy dochází k opětovné transformaci na demokratický stát a v souvislosti s tím se objevují první zmínky o potřebě reformy veřejné správy v České republice. Kapitola přibližuje jednotlivá historická období v jejich politických a společenských souvislostech, popisuje důvody a důsledky správních reforem v minulosti a zákony, které tyto změny podmiňovaly. Hlavním tématem, reformy veřejné správy, se zabývá čtvrtá kapitola. Důraz je kladen na reformní kroky jednotlivých vlád republiky v oblasti veřejné správy a na vytvoření vyšších územních samosprávných celků a obcí s rozšířenou působností. Současnou organizací veřejné správy v České republice, realizující se rozdělením na obce a kraje, popisuje pátá kapitola. Poslední kapitola je věnována veřejné správě Jihočeského kraje se zaměřením na novodobé krajské volby a politické klima kraje.
Informační systémy v oblasti státní správy
Růžičková, Veronika ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Pachtová, Iva (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou informačních systémů (IS) státní správy se zaměřením na tři významné informační systémy -- IS daňové správy, České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) a Všeobecné zdravotní pojišťovny (VZP). V první části práce jsou popsána specifika informačních systémů ve státní správě a strategie a cíle ČR z oblasti e-governmentu a rozvoje konkurenceschopnosti. Dále jsou blíže představeny tři zmíněné informační systémy. V druhé části práce je provedena analýza a zhodnocení ADISu (Automatizovaný daňový informační systém). Analýza je podpořena uvedením příkladů fungování IS v praxi. Budoucí směr vývoje tří zmíněných informačních systémů bude velmi ovlivněn připravovaným zavedením jednoho inkasního místa (JIM). V práci jsou uvažovány významné aspekty a předpoklady projektu JIM, které je třeba před jeho realizací zvážit. Hlavním přínosem práce je postoupení z obecné roviny tvrzení k podrobnější analýze konkrétního IS státní správy podpořené příklady jeho fungování v praxi. Práce slouží jako informační podklad pro ověření obecných tezí o informačních systémech státní správy a pro doplnění informací o současném stavu IS daňové správy, ČSSZ a VZP v souvislosti s připravovaným zavedením jednoho inkasního místa.
Veřejná správa Československa 1918 až 1989
VLAŽNÁ, Denisa
Bakalářská práce se zabývá historií veřejné správy na území Československa mezi lety 1918 a 1989. Jejím cílem je deskripce jednotlivých období ve vývoji veřejné správy a jejich vzájemná komparace. V návaznosti na historické okolnosti je práce rozdělena na následující části: první Československá republika, druhá Československá republika, Protektorát Čechy a Morava, poválečná léta (1945-1948) a období komunismu rozdělené podle platností jednotlivých československých ústav (1948-1960, 1960-1968 a 1968-1989). Každá kapitola je dále členěna na menší dílčí podkapitoly, které např. rozdělují období na menší časové celky, zabývají se veřejnou správou v jednotlivých částech republiky nebo konkrétní oblastí správy. Práce je doplněna o mapy, které dokládají členění území Československa v jednotlivých obdobích.
Reforma státní správy a samosprávy po roce 1989
PŘÍHODOVÁ, Simona
Bakalářská práce na téma {\clqq}reforma státní správy a samosprávy po roce 1989`` je pojata jako základní shrnutí dané problematiky. Práce by mohla fungovat jako učební materiál v určitých kapitolách předmětu správní právo nebo v samostatném předmětu organizace veřejné správy. Práce je také určena těm, kteří o danou problematiku mají zájem a chtějí se s ní blíže seznámit. Zájemce by měl po přečtení celé práce lépe pochopit kroky spojené s reformou veřejné správy v České republice, měl by být schopen popsat základní reformní rysy a měl by umět zhodnotit fungování veřejné správy v současné době na našem území. Práce je členěna do tří základních kapitol. První kapitola se zabývá historií a fungováním veřejné správy v českých zemích od roku 1918, nejzákladnějšími momenty reforem a fungováním veřejné správy v minulosti. Neopomíjí jednotlivé zákony, které souvisely s vývojem a změnami ve veřejné správě, ani základní prvky některých ústav našeho státu, které byly vydány od roku 1918. Stěžejní částí celé práce je reforma veřejné správy, která se začala připravovat po roce 1989, po pádu komunistického režimu. V úvodu kapitoly budou připomenuty prvky správních reforem a jednotlivé kroky úřadujících vlád. Reforma bude rozdělena do dvou základních fází a budou zachyceny jejich základní momenty. Připomenut bude faktický vznik krajů, zrušení okresních úřadů a přenesení jejich kompetencí na obce s rozšířenou působností, na kraje či na jiné příslušné orgány. Závěr kapitoly bude poté patřit současnému stavu veřejné správy na našem území, popsána bude státní správa i dva stupně územní samosprávy fungující v České republice - obce a kraje. Poslední kapitola bude věnována Jihočeskému kraji. V této části budou popsány cíle a složení volených krajských orgánů - rady a zastupitelstva a také krajské volby, které proběhly v roce 2000, 2004 a 2008, z jejichž výsledků následné složení krajských orgánů vyplývá.
Řízení lidských zdrojů ve státním podniku a státní správě
RUNDOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá vybranými pohledy na řízení lidských zdrojů v současné státní správě a státním podniku. Konkrétně se zaměřuje na současný systém plánování potřeby zaměstnanců, jejich příjímáním, adaptačním procesem nově přijímaných zaměstnanců a vzděláváním na České poště, s. p. OZJČ České Budějovice. Pro získání potřebných informací o řízení lidských zdrojů bylo využito dotazníkového šetření jako základní výzkumné metody. Data byla vyhodnocena zvlášť pro každou organizaci. Dále pak byly získány informace prostřednictvím nestandardihovaného rozhovoru s vedoucím pracovníkem České pošty, s. p. Hlavním cílem byla analýza postupů a metod personální práce. Dále pak zjišťování současného stavu fungování personální politiky v rámci České pošty, s. p. a Městského úřadu ve Strakonicích a postavení oddělení lidských zdrojů ve společnosti. Závěrem byl vytvořen návrh na zkvalitnění v podmínkách dalšího působení státního podniku a státní správě.
Posouzení vlivu systému řízení kvality na jeho účinnost v oblasti státní správy
DUCHKOVÁ, Eva
Pronikání modelů kvality do veřejno {--} správní sféry má svůj počátek v roce 2000. V tomto roce vyústila snaha organizací zkvalitňovat život svých občanů. Tato snaha nebyla dána jen vůlí veřejné správy, ale i reformními kroky vlády České republiky spojených s přípravami na vstup do Evropské unie. Právě ze strany Evropské unie zesílil tlak na zajištění kvality ve veřejné správě, kdy vedle klasických nástrojů je nutné aplikovat i moderní způsoby řízení kvality. Cílem diplomové práce je analyzovat účinnost systémů řízení kvality v oblasti veřejné správy, konkrétněji tedy v oboru státní správy. Jaké systémy řízení kvality jsou v této oblasti účinné? A jaký přínos mohou v daném okruhu přinést? To jsou hlavní otázky. Pro zodpovězení těchto otázek jsem vybrala dva příklady z praxe. První případem je implementace systémů managementu kvality a jejich přínos v organizaci ústřední státní správy, na Českém statistickém úřadě. Po konzultaci s odbornou veřejností jsem jako druhý případ zvolila příklad města Vsetína, kde implementovali většinu moderních způsobů řízení kvality a toto město je vzorem pro ostatní subjekty. Jedná se tedy o aplikaci systémů řízení kvality v subjektu s přenesenou působností státní správy.
Reform of territorial division and public administration in Slovakia
Švec, Róbert ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Nemec, Marcel (oponent)
Předložená práce poskytuje přehled o vývine územnosprávního členení a organizaci veřejné správy na území Slovenska jako východiko pro současnou reformu veřejné správy. Pojednáva o realizaci této poslední reformy veřejné správy a územnosprávního členení Slovenska a súčasně hodnotí její průběh a naplnení jejich cílů.
Kvalita dat a efektivní využití rejstříků státní správy
Rut, Lukáš ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Jankech, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá rejstříky státní správy především z hlediska kvality dat v nich obsažených. Cílem práce je analyzovat způsoby ověřování kvality dat a vhodnou metodu aplikovat na data v obchodním rejstříku. Dalším cílem, který logicky následuje, je analyzovat možnosti čištění a zvyšování kvality dat a navrhnout řešení pro zjištěné nesrovnalosti v rejstříku. Posledním cílem je analyzovat přístupy ke stanovení identifikátoru osob a vybrat vhodný klíč k identifikaci osob v registrech státní správy. Práce je rozdělena do několika částí. První část představuje úvod do problematiky registrů státní správy. Podrobněji rozebírá několik vybraných registrů především z hlediska dat, které nabízejí, a jejich aktualizace. Významným přínosem této části práce je rozbor legislativních změn, které vstoupí v platnost spuštěním čtyř základních registrů státní správy v polovině roku 2010. Pozornost je věnována především vlivu změn na kvalitu dat v rejstřících a na celkové možnosti využití poskytovaných dat. Další část se zabývá problematikou identifikátorů právnických i fyzických osob a navrhuje řešení pro data z rejstříků státní správy. Třetí část analyzuje možnosti, jak určit datovou kvalitu. Podrobně popsaná metoda data profiling je následně použita v rozsáhlé analýze kvality dat obsažených v obchodním rejstříku. Výstupem datové analýzy jsou správná metadata a informace o nepřesných údajích zapsaných v obchodním rejstříku. Poslední část rozebírá možnosti, jak problémy s datovou kvalitou řešit. Jsou navrženy a navzájem porovnány tři varianty řešení. Diplomová práce představuje ucelený materiál, jak řešit problémy při využívání dat obsažených v registrech státní správy. Navržená řešení a popsané postupy je však možné využít i v mnoha dalších projektech, které se zabývají datovou kvalitou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.